Visa fullständig version : 100kg
Oj nu fick jag nästan skrämselhicka när jag såg översta rubriken som petade ut ögonen på mig. "Mot 1042.5kg....."
Nå jag har lite andra referensramar. Nu ska jag ta 100 kg i bänkpress är det meningen: jag ser det som ett långtidsprojekt :em: Tidigare gjort 92.5kg i fri bänk och 100kg med Smithstång.
Anledningen att det kan dra ut på tiden är väl.. tveksam motivation helt enkelt. Jag kommer skriva här lite då och då.
För övrigt har jag fört träningsjournaler här nästan två år och nu när jag bara tränat sporadiskt började jag skriva en fristående träningsblogg istället, som jag kommer fortsätta med. Det här kommer alltså inte bli någon strikt journal där all träning förs ned utan blir lite träningsresultat ibland, och lite strategiska diskussioner kanske (finns det?)
Rubriken betyder också att jag VILL väga 100kg. Det har jag alltså inte gjort någonsin. Brukar väga 88 på sommaren och 96 mitt i vintern. Så vi får se vilket som kommer först..
Nå jag gjorde 3*30 armhävningar igår kväll. Rekordet är väl... 43?
Jens Hellberg
2007-10-24, 12:20
Det är bara att köra på det ! ;) mest 3:or och 5:or...*flex*
Det är bara att köra på det ! ;) mest 3:or och 5:or...*flex*
Eh ok jag tror jag får lyssna på det faktiskt :D
Även om jag styrketränat (med ett längre avbrott) i 20 år så verkar du ha mer erfarenhet av rediga maxningar, och definitivt lyft tyngre! på tal om det, jag försökte pressa mig förra hösten men hamnade i en otrolig circus av överträning, paj häl, och nästan samtliga vanliga stressymptom (inte bara pga träningen då) så jag kom inte upp på mer än nivå 4/5 kan jag säga.
Jag läste och blev ganska inspirerad av din journal nu - bra lyft och bred rügg!! Jag hade också tillgång till en styrkelyftarklubb i din ålder. Bra start om inte annat.
Jag kör nog på 3:orna. Det var det jag hade tänkt under våren, men det blev istället mest 1:or.
Hade tänkt träna ikväll men simmade lite istället :sleep:
U are alive :) Kul!
Man tränar ju som sagt för att det är kul och för att må bra, alla har ju sina egna mål. Så sporadisk träning är väl inte heller fel.
Lycka till med 100 kg! :thumbup:
U are alive :) Kul!
Jo.. eller så e det min spökskrivare i farten *screwy* :laugh:
Man tränar ju som sagt för att det är kul och för att må bra, alla har ju sina egna mål. Så sporadisk träning är väl inte heller fel.
Uh ja.. nu var det iofs överlevnadsskäl den här gången..
Vilket mål har du för tävlingarna?
Lycka till med 100 kg! :thumbup:
Tack!
Jag får väl börja nu då någon gång...
Uh ja.. nu var det iofs överlevnadsskäl den här gången..
Vilket mål har du för tävlingarna?
Mål..tja, det är en hel del. Förutom att ta mig i form (så att jag sedan kan hålla en hyfsad form som jag känner mig nöjd med), tvingas ta tag i min kondition och sånt, så handlar nog de flesta målen om den mentala biten. Jag var den lilla klena tjejen som var kass i gympan, sen blev jag tonåring och skolkade från gympan och sen blev jag äldre och började kämpa mot vikten. Att då ställa sig på en AF-scen bevisar att jag kan utmana och ändra tankarna om mig själv och inte placera mig i ett fack där jag sedan fastnar. Jag är liksom tvungen att coacha mig själv och tro på mig så att jag kan ta mig upp ur svackor och genomföra detta. Och jag har redan upptäckt att jag är otroligt mycket starkare mentalt än jag trodde och mitt självförtroende är rejält förbättrat.
Jag skulle kunna skriva en bok om detta, men nu är vi i din journal :) Hoppas du mår bra och har kul i din träning. Går det framåt?
Mål..tja, det är en hel del. Förutom att ta mig i form (så att jag sedan kan hålla en hyfsad form som jag känner mig nöjd med), tvingas ta tag i min kondition och sånt, så handlar nog de flesta målen om den mentala biten. Jag var den lilla klena tjejen som var kass i gympan, sen blev jag tonåring och skolkade från gympan och sen blev jag äldre och började kämpa mot vikten. Att då ställa sig på en AF-scen bevisar att jag kan utmana och ändra tankarna om mig själv och inte placera mig i ett fack där jag sedan fastnar. Jag är liksom tvungen att coacha mig själv och tro på mig så att jag kan ta mig upp ur svackor och genomföra detta. Och jag har redan upptäckt att jag är otroligt mycket starkare mentalt än jag trodde och mitt självförtroende är rejält förbättrat.
Det var blygsamt!
Hoppas du mår bra
Jag vet inte hur man gör. Det som e mest relevant för den här journalen e dock det lilla faktum att jag får ont i bägge deltoideus pars anterior av träning, har varit så hela mitt liv. Hade de varit fräscha så hade jag nog kommit upp i 100kg i bänkpress redan. Att bli bra i dem e dock inte det enda sättet att klara målet.
..träningen. Går det framåt?
Nej.
Bänkpress
30*20kg
20*40kg
10*60kg
Bänkpress Smith
1*70kg
1*80kg
1*85kg
1*87.5kg
..så nu vet jag alltså vad jag tar innan jag börjar.
Gjorde även squats och curls.
Var också på studiebesök på Centralbadet innan så jag gjorde som jag alltid brukade förut - simning som uppvärmning innan träning!! Suveränt! Fast Centralbadet var ingen höjdare för simning direkt :/
Pass #1. Kändes ok.
Bänkpress
30*30kg
5*60
3*70
3*75
3*75
3*75
Gjorde även cykling, armcykling, stretching, latsdrag, ryggresningar.
Om jag gör 3*85kg på pass #3 eller 4 så sätter jag fart och försöker göra 100kg på pass #10 såvida inte flytt eller något annat ställer till det.
Bra var också att jag höll samma intensitet i under- och överkropp i uppvärmningen. Inte i watt räknat men i andelar av maxbelastningen på cykelmaskinerna. Tidigare har det enbart varit varit extra tryck i de överdimensionerade låren. Hoppas komma upp i samma i överkroppen.
Grundlig uppvärmning +++
Benkpress
5*60kg
3*70
3*75
3*77.5
3*80
3*80
Ok.
Uppvärmning
Bänkpress
30*40kg
3*70
3*75
3*80
2*82.5 :(
1*82.5
:(
Nå jag har haft lite förkylningssymptom så jag antar det var därför den fysiska formen inte var vad jag hoppades. Dock satte jag nästan full pott på ett iq-test häromdagen.
Dock satte jag nästan full pott på ett iq-test häromdagen.
:hbang: :D
Du tränar alltså bara bänk? :D
om du är ute efter att öka i bänk så ska du inte köra bara bänk för det, kör hela kroppen ffs
Det var ett oseriöst iq-test. Men fan vad bra det måste gått att fylla i det :laugh:
http://www.testriffic.com/iq/13.gif
Men det fick mig att göra ett mer seriöst.
Du tränar alltså bara bänk? :D
Jo i den här journalen. Här är min hemliga journal som jag bara visar för mina stalkers.
http://chaan.se/exercise.html
http://i9.tinypic.com/739zqfn.jpg
om du är ute efter att öka i bänk så ska du inte köra bara bänk för det, kör hela kroppen ffs
Nejj jag kör bisepscurl också :smash:
Jag e allergisk mot socker :confused: *mini*
Om jag äter en glass så nyser jag sedan *cry* *screwy*
Det e samma förkylningssymptom som för ett år sedan, har dragits med detta sedan dess.
Ska upp senast 30/5. Jag får i princip ta i tills armarna går av om det behövs. Breaket har använts till flytt (tillbaka till renoverad liten lägenhet) - riktig förkylning - och så förstås den sociala veckan.
DANNE1988
2008-01-01, 15:54
Jag är förvirrad på hur du tränar, ge oss ett tränings pass du normalt kör på gymmet... tack! :)
Jag är förvirrad på hur du tränar, ge oss ett tränings pass du normalt kör på gymmet... tack! :)
Jag gör som alla andra. Anländer - drar ett rejält rooooooiiddd-skrik i ansiktet på tjänstgörande personal, lägger in prillan och sätter igång... välter benpressen, skickar runt hantlarna i hela salen. Skiter i att duscha men passar på att slå sönder en spegel på vägen ut.
Det ser lite olika ut från gång till gång men det kommer inte komma med i den här journalen.
Jag gör som alla andra. Anländer - drar ett rejält rooooooiiddd-skrik i ansiktet på tjänstgörande personal, lägger in prillan och sätter igång... välter benpressen, skickar runt hantlarna i hela salen. Skiter i att duscha men passar på att slå sönder en spegel på vägen ut.
Precis så gör jag också, vi kanske ska träna ihop någon gång? :laugh:
Precis så gör jag också, vi kanske ska träna ihop någon gång? :laugh:
Träna? :laugh:
Jag betalar 625:- per månad eller vad det e för att sitta i deras bubbelpool :em: :sleep: *whistle*
Jag betalar 625:- per månad eller vad det e för att sitta i deras bubbelpool :em: :sleep: *whistle*
Det måste vara en jävligt bra bubbelpool :D *popcorn*
Det måste vara en jävligt bra bubbelpool :D *popcorn*
Det e Stockholms klart sämsta bubbelpool. Det e dock värt gå dit pga det e oftast folktomt där.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.