Visa fullständig version : Yes! Usa Here I Come!
zeusden1
2007-10-22, 16:42
Yes! Det är klart, jag åker till USA i ett år! Går första ring just nu, sen bär det av! Var jag hamnar är inte klart än. Var tvungen att skriva av mig :)
Har du varit/vill du bli utbytesstudent? Isf var?
Grattis, det blir kul, tills dina polare går ut sista året på gymnasiet :)
2 av mina polare var det. Dom går om 2an och 3an nu i sverige för utbildningen dom gjorde i usa räknas inte i sverige.
Kanske värt att nämna.
Grattis till semestern
Sjysst! Har själv bott ett år i USA (dock ej pluggat) och trivdes grymt bra. När får du veta vart du ska?
Jag var utbytestudent i Oklahoma, förhoppningsvis slipper du bibelbältet *whistle*
zeusden1
2007-10-22, 17:11
Grattis, det blir kul, tills dina polare går ut sista året på gymnasiet :)
Äsch, vafan. Min merit väger upp det
2 av mina polare var det. Dom går om 2an och 3an nu i sverige för utbildningen dom gjorde i usa räknas inte i sverige.
Kanske värt att nämna.
Grattis till semestern
I know
Sjysst! Har själv bott ett år i USA (dock ej pluggat) och trivdes grymt bra. När får du veta vart du ska?
Det blir i sommar någon gång
Jag var utbytestudent i Oklahoma, förhoppningsvis slipper du bibelbältet *whistle*
Haha , ja, det vill jag helst slippa
Fy fan du! Låter riktigt härligt ;) Vad kostar det? Har alltid drömt om att få glida runt i USA.
DenSisteMohikanen
2007-10-22, 17:22
Enligt min uppfattning så är ungdomar som sticker och pluggar i usa genom plugg alltid hamnar då dessa ställen där det är självklart att gå i kyrkan samt bete sig allmänt kristet.
Vad händer om man är fet ateist då? Blir man hemskickad eller rent ut sagt utmobbad av värdfamilj osv?
Yes! Det är klart, jag åker till USA i ett år! Går första ring just nu, sen bär det av!
YES YES! :)
Kul :) Good for you!
Hur mycket kostar det?
Flygplan
2007-10-22, 18:45
Nimille
Tror allt gick på runt 70 000 när min brossa gjorde det.
Han hamnade i Atlanta, hos en konserativ och väldigt religös familj. Som tur var försökte de inte pracka på honom en massa trams.... Våra familer träffas fortfarande regelbundet. Bästa brossan någonsin gjort säger han.
zeusden1
Mitt tips är att stå på dig om var du blir placerad.. Har bla. hört talas en kille som hamnat mitt ute i ingenstans hemma hos en ensamstående mamma, finns många andra skräckexempel.... En polare hamnade hos en 60 årig gubbe i Boston, han stack hem efter 5 månader...
Oj, mycket negativt blev det nu. Men vad jag försöker säga är väl att det är väldigt viktigt hos hem och var du hamnar ;)
zeusden1
Mitt tips är att stå på dig om var du blir placerad.. Har bla. hört talas en kille som hamnat mitt ute i ingenstans hemma hos en ensamstående mamma, finns många andra skräckexempel.... En polare hamnade hos en 60 årig gubbe i Boston, han stack hem efter 5 månader...
Oj, mycket negativt blev det nu. Men vad jag försöker säga är väl att det är väldigt viktigt hos hem och var du hamnar ;)
Bästa man kan göra är att snabbt ta kontakt med den familj du hamnar hos och sedan ber dem berätta lite om stället och hur saker och ting fungerar.
lattjo!
Lycka till !!!!
Själv så var jag utbytesstudent 1år i El Paso Texas, skitkul
å leka kobojsare.
Var hamnar du?
coolt! jag var i new york hade det as bra :)
Det är en semester dock och du får gå om ett år.
zeusden1
2007-11-05, 19:13
Uhh, EF på uppdrag granskning
congrats. en polare till mig var utbytesstudent i Arizona ett år (*rolleyes*) och tyckte det var skitkul. så det blir nog lyckat. :thumbup:
Yes! Det är klart, jag åker till USA i ett år! Går första ring just nu, sen bär det av! Var jag hamnar är inte klart än. Var tvungen att skriva av mig :)
Har du varit/vill du bli utbytesstudent? Isf var?
Du skall alltså åka på ett highschool år?
zeusden1
2007-11-05, 19:22
Kul :) Good for you!
Hur mycket kostar det?
Grundkostnaden är typ 45k sen blir det lite mer med fickpengar och lunchmatpengar
zeusden1
2007-11-05, 19:22
Du skall alltså åka på ett highschool år?
Yes
Fatalist
2007-11-05, 19:26
Jag vet två personer som varit där, båda har legat/ligger med sina värdsystrar. Good luck, have fun. :D
Haha du skämtar, jag med. Vart??? Jag var i Buffalo, Oklahoma 03-04 (nord väst, nära Woodward.
Fick gå 3:an med dem ett år yngre, det var dock inga problem, skitjobbigt för jag time:a och kom hem tills kompisarnas student. Dock så lärde jag mig känna rätt många fler människor iom att jag han gå med 2 årsgångar, dessutom gick 3:an snabbt.
Säger som Vinter, hoppas du slipper bibelbältet. Blev inte så värst mycket party och ränna i storstäder som jag hade tänkt men det var kul att testa lite saker. Hamnar du i en mindre stad tycker jag absolut du ska testa en massa skolidrotter. Var det roligaste med min tid i Okla. Ser jag tillbaka tyckte jag Am Football och allt runt var det roligaste, hade tur och kunde spela för skolan var så liten.
Annars är skolan väääääldigt lätt. Iaf public school i Oklahoma.
EDIT: vilka åker du med??? Se till att försöka gå på introduktionsresan, var 12 dagar i NY med massa utbytesstudenter från Europa, sjukt kul. Drog även 1 vecka till Kalifornien mot slutet av året. Klart värt det. Ovärderligt.
Vill dock säga att det kan vara riktigt tungt i början. Gillade inte riktigt min familj och jag kändes mig väldigt låst. Saker kan verkligen bli tvärt om mot vad man tänkt sig.
Jag skall nog mest troligt studera film vid Santa Monica College. Om jag inte väljer något annat
Slartibartfast
2007-11-05, 21:50
Uhh, EF på uppdrag granskning
Damn. jag har bara hört skit om EF. Men det är ju såklart bara för att skit är det enda som hörs om man inte har intresse att ta reda på nåt annat. En hel del skit, dock.
zeusden1
2007-11-12, 19:14
Damn. jag har bara hört skit om EF. Men det är ju såklart bara för att skit är det enda som hörs om man inte har intresse att ta reda på nåt annat. En hel del skit, dock.
Jag har nu ändat till rotary! Min syster åkte med dom..
Lillstrumpa
2007-11-12, 19:17
Du åker väl inte med EF hoppas jag? ;)
zeusden1
2007-11-12, 21:09
Jag har nu ändat till rotary! Min syster åkte med dom..
Du åker väl inte med EF hoppas jag? ;)
:smash:
Jag skulle vilja plugga i San Francisco, min favoritstad. Andra val skulle vara Los Angeles. Miami skulle vara tredje val för att det är varmt och soligt där. Fjärde val Las Vegas för att jag älskar öken hettan and the faboulos city of Vegas. Men tror att jag skulle trivas bäst i Frisco lite mer internationell/europeisk men ändå amerikansk än de andra städerna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.