handdator

Visa fullständig version : Träningsseminarium med Magnus Westberg

AcidSleeper
2007-10-21, 12:13
Jag fick precis ett erbjudande om att på torsdag gå gratis på ett träningsseminarium med Magnus Westberg som föreläsare och undrar lite om vilken bakgrund han har!?

Någon som varit på ett seminairum med denne Westberg? Var det lärorikt?

Fokus på seminariumet kommer att ligga på mat, träning/träningsprogram, senaste rönen från forskningsvärlden och diverse dieter, men även kolhydratsladdning, träning och kosttillskott skall beröras.

Så är det någon som har lite info om detta var vänliga och skriv en rad.

PS. Visste inte riktigt vilket forum som jag skulle posta i så flytta den till rätt om det inte passar. ;)

nutz
2007-10-21, 14:57
http://hjarnstorm.com/hjaernstorm/5657/westerberg.html

AcidSleeper
2007-10-21, 15:11
Skärpning...

Gnusram
2007-10-21, 15:20
Fråga den som kom med erbjudandet? Ofta finns det ju nån sorts info när det är föreläsningar på g.

Annars är det väl alltid intressant att gå dit och lyssna hur som helst?

AcidSleeper
2007-10-21, 16:16
Fick erbjudandet av BudoFitness här i Umeå... och de brukar aldrig svara på mail....

Ola Wallengren
2007-10-21, 16:18
Jag har varit på ett seminarium på en Budo-fitnessbutik, och jag tror att även Magnus Westberg är anställd av Budo Fitness. Han presenteras som näringsfysiolog vilket förmodligen innebär att han har en magisterexamen i nutrition.

Föreläsningen var ganska intressant men det råder inga tvivel om att syftet är att sälja produkter, därför tummas det lite på vetenskapligheten för att framhålla vissa produkter. Han gjorde en del uttalande som enligt mig är felaktiga eller i alla fall inte underbyggda av vetenskap, utan mer egna teorier framställda som fakta.

Gnusram
2007-10-21, 16:25
En snabb sökning på google (?!) säger att han också är dubbel svensk mästar i bänkpress samt svensk mästare i styrkelyft. Plus att han nu gör en seriös satsning på att bli löpare på 100m.

Vore kul att veta när det var?

z_bumbi
2007-10-21, 16:35
En snabb sökning på google (?!) säger att han också är dubbel svensk mästar i bänkpress samt svensk mästare i styrkelyft. Plus att han nu gör en seriös satsning på att bli löpare på 100m.

Vore kul att veta när det var?

Södra TK
Ungdom eller junior
Resultat från 2002 har jag hittat.

Google är även min vän. :D

(Jag har fått för mig att Marie är anställd på samma företag så snoka med henne.)

Gnusram
2007-10-21, 16:36
Ah.. Jag höll mig till styrkelyft.se men kollade bara seniorer. :em:

Vår tyngdlyftar Marie?

z_bumbi
2007-10-21, 16:53
Vår tyngdlyftar Marie?

Japp.

Råland
2007-10-26, 13:25
Jag var där och lyssnade igår. Jag tyckte att han var kunnig men föreläsningen var för kort för att kunna gå in mer på djupet. Någon fler som var där?