handdator

Visa fullständig version : Lacka bil

apa_ola
2007-10-19, 16:33
Ja, vad kostar det att få en vanlig, begagnad bil för runt 20k, lackad? Säg röd färg om det spelar roll.

Vad kostar det att göra det själv och hur mycket sämre resultat blir det? Hur går man tillväga?

Har ingen bil, bara funderar...

TcAnders
2007-10-19, 16:52
Ja, vad kostar det att få en vanlig, begagnad bil för runt 20k, lackad? Säg röd färg om det spelar roll.

Vad kostar det att göra det själv och hur mycket sämre resultat blir det? Hur går man tillväga?

Har ingen bil, bara funderar...

Har du lackerat själv någonsin?.. Om inte, så bör du verkligen inte fundera på att göra det själv.. Det kommer förmodligen att se uselt ut.. En kompis till mig lämnade in en C70 på omlackering, till röd.. Det kostade honom 10-12 000 har jag för mig..

// Anders

Baan
2007-10-19, 16:53
Lacka bilen är för dyrt, särskilt sån billig som en bil för 20k kr. Pensla :D

Manta
2007-10-19, 16:54
Har ingen större koll på priser. Men jag kan säga att det är VÄLDIGT svårt att få det att se snyggt ut om du ska göra det själv. Du måste ha en rymlig lokal, helt dammfri och med väldigt bra ljussättning. Har du ingen med mycket erfarenhet som hjälper dig så är det hopplöst.

Hur mycket det kostar hos en billackerare vet jag inte, men det lär inte var billigt. Sen så beror det på vilken färg bilen var från början, ska du lacka den samma färg som den redan är blir det förmodligen billigare. Ska du ha en ny färg så måste dörrar, motorhuv osv plockas loss för att lacka insidan.

Jazen
2007-10-19, 16:58
beror på hur du vill ha det, finns säkert dom som gör det för 8k med ett lager som ser bra förjävligt ut. men ca 20.000 för att få ett bra arbete

Pellefant
2007-10-19, 17:08
Om du bara vill byta färg på bilen så är nog det enklaste att du säljer bilen du har och köper en likadan i din färg.