Visa fullständig version : Tips på frukost
När jag vaknar på morgonen så är jag verkligen inte sugen på mat alls. Så jag trycker i mig det vanliga klena målet som jag alltid äter, men nu är det stopp med det.
Jag ska trycka i mig mycket mat på morgonen och därmed basta:P
Problemet är att jag fortfarande inte är sugen på mat, förens kanske en timme efter jag vaknat, och då brukar jag befinna mig i skolbänken.
Har någon något tips på något som är en energibomb fast som är lätt att äta. Söker då efter långsamma kolhydrater etc för att orka länge.
Det jag får i mig är ett ägg, en tallrik flingor med mjölk och ett glas juice.
Mvh Tomas
Släng i dig lite rostade mackor, väldigt lättätet och gott!
Eller du kanske inte är sugen på det heller på morgonen?
champion
2007-10-19, 11:19
Gör gröt sen lägger du i extra vatten så du kan dricka gröten.
Vem har sagt att du måste äta frukost?
Vem har sagt att du måste äta frukost?
Ja om man vill må bra och orka dagen speciellt fram till eftermiddagen så är det självklart viktigt att han äter en stabil frukost. Frukosten är ju trots allt det absolut viktigaste målet under dagen.
Ivar_Lo-J
2007-10-19, 12:38
Funkar det o käka fil? Det tycker iaf jag är ett ganska bra och lättätet alternativ. Släng i lite torkad frukt o käka en näve nötter, för extra energi.
Jag brukar köra på fil (+frukt), mjölk och en macka eller två med rejält med pålägg om jag inte har så mycket matlust på morgonen.
Om du får matlust efter någon timme kanske du kan fixa till lite mellanmål du kan ta med till skolan och käka på första bästa rast?
Eddie Vedder
2007-10-19, 13:01
Frukosten är ju trots allt det absolut viktigaste målet under dagen.
För vem då?
Ja om man vill må bra och orka dagen speciellt fram till eftermiddagen så är det självklart viktigt att han äter en stabil frukost. Frukosten är ju trots allt det absolut viktigaste målet under dagen.
De flesta behöver nog ha något i sig innan det blir em för att må bra, men om man äter den precis när man gått upp eller en timme eller ett par timmar senare spelar väl ingen roll?
Finns ju många som inte har nån aptit direkt när de vaknat. Varför tvinga i sig en bamsefrukost om man har noll aptit?*spy*
Well, jag hade inte gjort det iallafall, utan kanske tagit en frukt eller lite fil om man nu vill ha något i magen och ätit senare. Tagit med till skolan som nån skrev
Tryck i dig någon Yoghurt och strö lite nötter i den. Finns ju många olika yoghurtsorter att välja på och de flesta är ju inte sådär jättesötade utan bara lagomt!
Själv gillar jag att börja dagen med fiberhavregrynsgröt och vaniljglass! Optimalt!
tack för tipsen, ska se vad jag kan trycka i mig för nått. Grejen är ju att om jag inte får i mig frukost så dör mig hjärna arbetsmässigt precis innan lunch och det är jobbigt;)
diablogtr
2007-10-19, 15:21
gör en bamse gainer. den har du fått i dig på mindre än 30 sekunder och du kommer dricka för att det gott och inte för att du är hungrig. Kostar runt 5 kr beroende på märke.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.