Visa fullständig version : Om du skulle få välja en av dessa saker!
Röda_Lacket
2007-10-19, 10:50
Om du skulle få ett av dessa erbjudande vilket skulle du välja och varför?
1. Att få 100 miljarder kronor (tills du dör du får inte skänka bort pengarna eller spendera dem på någon annan än dig själv).
2. Att få veta meningen med livet (men du får inte berätta det till någon).
3. Att få all kunskap som finns och har funnits i alla böcker någonsin gjorts på jorden! (men du får inte använda det för egen ekonomisk vinning).
4. Att få välja en egen "Super egenskap" tex kunna flyga,självläka, kunna hela andra eller något annat valfritt. Men du får inte berätta någon om detta eller tjäna pengar på det
5. Att få chansen att ändra något du ångrar i dit förflutna eller börja om från valfri tid någon gång i ditt liv. Men du får inte berätta det för någon eller använda detta för någon form av ekonomisk vinning för dig eller andra människor.
Tricklev
2007-10-19, 10:53
Alternativ 1.
4. och jag väljer att bli förevigt 22 och odödlig på alla sätt och vis.
Efter det är det bara en fråga om tid innan jag uppnått alla andra punkter (för att tjäna pengar på vanligt sätt hoppas jag är ok).
shut teh face
2007-10-19, 10:57
4.
Manipulera tiden i alla dess former. Vilket enligt mig innebär teleportera, gå fram och bak i tiden, frysa tiden. Även förändra objekt i den mån det blir förändrat av tid.
Man vill ju bara veta meningen med livet om det finns en mening, tänk om det inte finns någon mening då blir man lite stuvad på konfettin av att välja nummer 2.
Jag hade iofs valt alternativ
4. Evigt liv/frisk
Überbiffen
2007-10-19, 11:01
1. Att få 100 miljarder kronor (tills du dör du får inte skänka bort pengarna eller spendera dem på någon annan än dig själv).
Ni som väljer pengarna hur motiverar ni det över tex evigt liv?
Jag är säkert trångsynt som en ko men kan ändå inte komma över tanken att pengar är jävligt enkelt att tjäna bara man har tiden på sin sida.
4, vet dock inte vad. Evigt liv vill jag inte ha, fifan för att leva så länge. Kanske välbefinnande så länge jag lever?
Tricklev
2007-10-19, 11:08
80åringar brukar må sisådär, ska bli kul att se hur ni mår när ni är 320.
Men med mina miljarder ska jag sluta studera, dra mig undan ifrån världen ett tag och först leta upp meningen med livet. Sedan ska jag bara ha kul, om det nu inte går emot min nyfunna mening med livet. *popcorn*
(Jag tror väll iofs inte riktigt på meningen med livet på det sättet).
Jag kan inte välja.
1. Att få 100 miljarder utan att kunna spendera det på någon annan alls någonsin känns ju jäkligt trist. Det blir nog lite ensamt och alla kommer att tycka att du är supersnål.
2. Meningen med livet känns för banalt.
3. All kunskap i världen låter ganska intressant. Får jag ta betalt av aftonbladet om dom vill skriva om mig för att jag blivit en megakändis eller bryter det mot reglerna? Jag tjänar ju inte pengar på själva kunskapen...:)
4. Superkraft vore ju ganska ballt, men det är väl typ just det, ganska ballt. Men inte berätta för någon känns ju surt.
5. Jag vill inte ändra något så där e jag klad fisk.
Jag kan fortfarande inte välja..hmm.
ZHTOHELLAS
2007-10-19, 11:09
5. Att få chansen att ändra något du ångrar i dit förflutna eller börja om från valfri tid någon gång i ditt liv. Men du får inte berätta det för någon eller använda detta för någon form av ekonomisk vinning för dig eller andra människor.
Evigt ung och odödlig.
men inte självläkande? Måste vara jobbigt att gå runt med avhuggna ben osv. (ja sånt sker dagligen, folk hugger ben av varandra på måfå)
Röda_Lacket
2007-10-19, 11:12
Om man skulle välja evigt liv... Skulle man inte bli väldigt galen om alla runt en som man älskar dör? Sedan vet man ju inte om människan lyckas utrota varandra och man blir blir den enda personen kvar på en planet där man inte kan dö! tror inte det finns något värre scenario än att bli lämnad ensam på en planet ensam med evigt liv.
Tricklev
2007-10-19, 11:13
Jasså, jag trodde det var en superkraft, inte 15, men dåså.
Självläkande, odödlig, superstark, evigt ung, skiter pengar, urinerar vin.
Och något mer, återkommer när jag kommer på vad.
men inte självläkande? Måste vara jobbigt att gå runt med avhuggna ben osv. (ja sånt sker dagligen, folk hugger ben av varandra på måfå)
Ok.. jag ändrar mitt svar till osårbar (odödlig räknas in) samt att jag kan bestämma när jag vill dö.
Ska man skriva vad man väljer i nr4, men det var ju heeemligt juuu.
Jag väljer antingen förmågan att ögonblickligen ändra kroppsform och muskelmassa/fettmängd efter behag.
Eller att med beröring hela psyket.
Röda_Lacket
2007-10-19, 11:16
på 4an menade jag enbart 1 super egenskap
All kunskap i hela världen låter som sämsta alternativet. Man hade nog blivit deprimerad och tagit livet av sig ganska snart när man vet så mycket. Iofs hade man nog kunnat dra nya vetenskapliga slutsatser eftersom man ser ala helheter och samband och på så sätt föra mänsklighten framåt.
Jag har bestämt mig. Jag väljer den altruistiska vägen och kör på all kunskap i världen, men vafan ska jag leva på? Jag får ju inte göra det får ekonomisk vinning men om vi kan förhandla Röda_Lacket så att jag får en marknadsmässig lön av en trust/universitet så går jag med på det. Tänk er att kallas för "Oraklet" eller "Gud" liksom. Man lär ju kunna starta åtminstone en kult och leva ett asketiskt liv men liksom...ha ett harem eller nåt.
Annars får det bli 100 miljarder tror jag.
All kunskap i hela världen låter som sämsta alternativet. Man hade nog blivit deprimerad och tagit livet av sig ganska snart när man vet så mycket. Iofs hade man nog kunnat dra nya vetenskapliga slutsatser eftersom man ser ala helheter och samband och på så sätt föra mänsklighten framåt.
Du skulle kunna äga folk i allmänt här på forumet, alltid nått :D
Du skulle kunna äga folk i allmänt här på forumet, alltid nått :D
Haha, ja bara det slår ju evigt liv med hästlängder :D
Om man skulle välja evigt liv... Skulle man inte bli väldigt galen om alla runt en som man älskar dör? Sedan vet man ju inte om människan lyckas utrota varandra och man blir blir den enda personen kvar på en planet där man inte kan dö! tror inte det finns något värre scenario än att bli lämnad ensam på en planet ensam med evigt liv.
MAn skulle vara tvungen till att omedelbart börja fasa ut sina vänner och sin familj ur livet. När de börjar bli gamla och grå så har man distanserat sig såpass att man klarar att gå vidare.
Ja det skulle bli ensamt, men jag själv tycker priset är värt att betala.
NiXPhoenix
2007-10-19, 11:56
Ettan lockar ju men det är samtidigt väldigt svårt.
Om jag får familj så ska jag leva i separat hushåll då eller? Min fru och mina barn är fattiga? Känns inte så kul. Men man kan tänka sig att man jobbar sig omkring det genom att investera pengarna, och avkastningen kan man sen använda fritt. :D
Alternativ 1. Det är enda alternativet då jag inte måste hålla tyst om det. Sen kan man säkert bända på det lite och ooops jag tappade en miljard ur fickan bara sådär... gud så slarvigt.
4. Förmågan att kontrollera vatten i alla dess former. Surfbara monstervågor anyone? :D
Tigerkotten
2007-10-19, 12:21
Ni som väljer pengarna hur motiverar ni det över tex evigt liv?
Jag är säkert trångsynt som en ko men kan ändå inte komma över tanken att pengar är jävligt enkelt att tjäna bara man har tiden på sin sida.
Hur kul tror du att det kommer vara att ha evigt liv? Alla vänner samt familj som kommer "gå bort" från dig konstant.
100 miljarder plz. med de pengarna ska jag uppfinna ett sätt att bli ödödlig och osårbar. :D och ha råd att skaffa allt jag vill OCH operera nå coola vingar så att jag kan flyga!
Jag hade sagt åt alla mina nära och kära att regga sig på kolo och välja i denna tråden sen hade alla varit rika
Tigerkotten
2007-10-19, 12:30
Tror alternativ 1 inte skulle vara så kul efter ett tag. Tänk själv att du inte får bjuda med någon vän på en resa, eller bjuda de på saker & ting ni gör etc. Ensamt, men skulle säkert vara kul i början.
4an) samt alternativet att manipulera tiden låter rätt kul.
Jag hade sagt åt alla mina nära och kära att regga sig på kolo och välja i denna tråden sen hade alla varit rika
Haha ja, bra idé. Då hade alla haft sin hundring själv utan att behöva spendera på andra.
4.
Manipulera tiden i alla dess former. Vilket enligt mig innebär teleportera, gå fram och bak i tiden, frysa tiden. Även förändra objekt i den mån det blir förändrat av tid.
+1. Hiro ftw.
Hur kul tror du att det kommer vara att ha evigt liv? Alla vänner samt familj som kommer "gå bort" från dig konstant.
Jag tror att man med tiden hittar nöje i andra saker.
Om jag nu skulle vilja att mina kompisar skulle ha ett par miljoner skulle dom bara få utföra nått arbete åt mig, t.ex hämta en dricka eller nått :) Fast det kanske inte går ? :(
Isf 4
Arf Pingvin
2007-10-19, 13:28
2. Jag tror ändå inte att det finns någon mening. Varför bekräfta det.
3. Jag skulle bli fruktansvärt irriterad på allt och alla som gör saker tvärtemot bättre vetande.
4. Ser nästan bara problem med någon superkraft. Får inte tjäna nåt på den själv, får bara dåligt samvete för alla man skulle kunna hjälpa men inte hinner/kan.
5. Jag ser inte hur jag skulle kunna göra nåt bra av mina förutsättningar utan sjukt mycket ansträngning hur som helst. Värdelöst.
Jag tar pengarna, ska jag ge dig mitt kontonummer?
Fatalist
2007-10-19, 14:01
2.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.