Visa fullständig version : Är det något ni har _lätt_ att undvara som andra älskar att äta?
Själv har jag inga problem att skippa glass, tycker helt enkelt inte att det är så gott.
Eddie Vedder
2007-10-19, 07:55
Jag har lätt att undvika "onyttigheter" rent allmänt, om jag nu skulle vilja undvika det.
Vilket jag inte vill.
champion
2007-10-19, 07:56
Godis
Glass
Pizza
Hamburgare
Chips
Popcorn
Bullar/kakor
Tårta
King Grub
2007-10-19, 07:58
Jag behöver inte motiveras att låta bli något. Motiveras att göra något man egentligen inte tycker om kan jag förstå, men att låta bli? Det är ju bara att... låta bli, om man har bestämt sig.
tntballe
2007-10-19, 08:33
tårtor
gravad lax
glass, chips, popcorn, bullar, pommes frites, gelégodis
Gravad lax är ju inte direkt onyttigt...
Lycko er som inte tycker om chips! (jag pratar inte motivation, utan vad ni kan låta bli för att ni helt enkelt inte gillar)
tntballe
2007-10-19, 09:47
Gravad lax är ju inte direkt onyttigt...
Lycko er som inte tycker om chips! (jag pratar inte motivation, utan vad ni kan låta bli för att ni helt enkelt inte gillar)
Nej, men du frågade inte om onyttiga saker...
chips kan vara rätt gott. men det är lätt att avstå eftersom det enligt mig inte är jättesmaskens. I såfall käkar jag hellre riskakor med tillsatt smak eller ostmackor :)
Kan undvara allt som jag inte vill äta. Jag har fuskat medvetet ca 5 ggr under min diet som pågått under ca 8 veckor, vid de tillfällen jag fuskat har det varit ytterst obetydliga mängder, 50-200 kcal extra kanske.
Det e bara o ha ett smart upplägg och sen följa det :)
KaptenKnäsvag
2007-10-19, 10:33
Själv har jag inga problem att skippa glass, tycker helt enkelt inte att det är så gott.
Har aldrig brytt mig för tårta.
Har ända sedan jag varit liten haft väldigt svårt för "slemmmiga" produkter. Detta resulterar i att jag utan problem kan skippa smör, sås, sylt, grädde, gele, osv. Allt som är halvflytande. Detta är ju väldigt bra då de mesta halvflytande är onyttigt. Det enda bra som jag kan komma på att jag missar är väl gröt och kesella.
Mat skall ätas, dryck skall drickas. Det skall faen inte finnas nått mellan de två extremerna om ni frågar mig.
Tycker mindre om feta saker än om söta. Chips, ostbågar, all form av skräpmat (pizza, kebab, hamburgare) osv kan jag klara mig utan hur länge som helst. Choklad är väl det enda som faller under under den kategorin som jag tycker om ordentligt :D
jag är en godisråtta däremot och måste iaf få lite smågodis en gång i månaden.. *drool*
lakrits ftw.
machine gun
2007-10-19, 13:07
Jag har lätt att undvika "onyttigheter" rent allmänt, om jag nu skulle vilja undvika det.
Vilket jag inte vill.
+1
Oboy*drool*
Nu läste jag inte frågan så mycket. Pizza och hamburgetallrik har jag lätt att undvika.
Avstår gärna för bakelser, tårtor, chips, ostbågar etc; det lockar helt enkelt inte så mycket. Detsamma gäller gelégodis i alla dess former. Däremot god choklad och naturgodis och ofta nötter har jag lite svårare för att hålla mig borta ifrån. Håller lätt ifrån mig allting så länge jag inte är hungrig, så min diet hänger helt och hållet på att det alltid finns något nyttigt att äta hemma. Annars blir mitt psyke mycket vekt.
Princesstårta, alla andra verkar älska det, men jag äter det inte. Gör det lättare att hålla sig borta från onyttigheter.
LadyInsane
2007-10-19, 14:41
Lakrits och öl.
Frestelsen blir aldrig för stor för mig, inte ens under extrem deff
magnusasb
2007-10-19, 16:36
Chips, ostbågar, smör, glass är inget som lockar :)
Emil_Larsson
2007-10-19, 17:42
Smörgåstårta är det äckligaste jag smakat i hela mitt liv, samt många småkakor/bakelser som är ruggigt äckliga (finsk pinne, mördegskex, digestive kex, danska kakor, rulltårta, kokostoppar tror jag dom heter.)
Btw.. Glömde säga, äckligaste tårtan:
Schwarzwaldstårta (stavas den så) ryser så äcklig den är.
machine gun
2007-10-19, 17:48
Lakrits och öl.
Vi måste ändra på det där. Ingen rocker utan öl. Så är det bara.
Paltkoma
2007-10-19, 18:35
småkakor är i stort sett menlösa
längtar bara efter godis och rödvin ;)
enda (onyttiga) jag känner mig lockad av är popcorn och cola light, resten kunde jag inte bry mig mindre om.
thatkrillesshow
2007-10-19, 20:04
Har noll behov av sånt som betraktas som "onyttigt". Chips, ostbågar, godis, choklad, läsk, all sorts skräpmat som hamburgare, pizza, kebab, osv.
Tycker inte riktigt om att äta det. Mår bättre av en hederligt tallrik palt o fläsk t.ex.*drool*
Tror det har lite me min uppväxt att göra. Har aldrig fått något lördagsgodis, aldrig haft läsk hemma, inge chips osv. Så jag har inte riktigt något sug efter sötsaker o sånt.
Fast jag kan inte motstå gratis mat, det e nåt me det som gör att man äter tills man spyr:D
Tintomara
2007-10-19, 20:50
Jag har helt tappat lusten att äta chokladkakor/chokladpraliner! O_O Alltså, jag tycker inte att det smakar äckligt helt plötsligt, men det ger inte alls samma kick längre. Mycket underligt! Choklad som alltid har varit en av mina främsta "droger". Jaja, oavsett orsak så är det ju praktiskt när man har problem med övervikt. (Nu väntar jag bara på att salta jordnötter på samma magiska vis ska förlora sin dragningskraft! :-)
Tyvärr har jag numera svårt att motstå någonting alls, men det har väl att göra med att jag haft mina idiotiska ätstörningar och ätit på tok för lite under flera års tid, utan att unna mig någonting i gotteväg. Det mesta slinker ner, dock kan jag motstå allt med ren grädde eller majonäs i. Gräddtårtor och smörgåstårtor är rena hatobjekt.
Sofia4_4
2007-10-19, 20:59
chokladbollar. Jag hatar dem.
hamburgare är jag inte heller förtjust i.
Hmm...Köpte banankaviar idag när jag va ute å handla för helgen.... En dam som bjöd på de i butiken på fina små smörgåsrån.
"Fan de va ju gott" tänkte jag när jag smaka en liten bit... Köpte en sån å en vanlig kaviar.
Kom hem från jobb nu på kvällen å slänger i mig en macka me banankaviar... De va fan nåt å de vidrigaste jag ätit. Förstår att hon bjöd på små bitar.
Så om nån annan tycker det är gott så har jag lätt för att hålla mig ifrån det ;)
smågodis, som jag älskat, har jag inte ätit på ett bra tag nu då jag mått illa som fan de senaste ggr jag käkat det ( även om jag bara ätit lite grann)
bakelser och wienerbröd gillar jag inte. inte chokladpudding heller, eller stora mängder fet sås.marsipan gillar jag inte heller.
fyrkantig_rondell
2007-10-19, 22:28
chips, popcorn, snabbmat och färdigmat som jag inte vet vad det innehåller..
Det mesta. Har inga problem med det men då och då kan man bli sådär kaotiskt sugen på någonting. Kan vara allt, från frukt till choklad och blir jag sugen så köper jag det. Har däremot lärt mig vara lite måttligare med godis och rena sockerbomber.
machine gun
2007-10-19, 22:59
chokladbollar. Jag hatar dem.
+1 på den
Animalistic
2007-10-20, 00:22
McDonalds *spy*
Jag "kan" också avstå från alla frestelser, men saker som inte får det att vattnas i munnen - som för vissa andra är typ kakor,choklad, läsk osv.
Har inte svart att kaka det, men kanns dumt ibland om det bjuds mm kanns nastan lite oartigt att inte iallfall smaka mm.
Jag ar forovrigt alltid 0 eller 100% jag kan leva pa glass i ett par veckor ibland utan att kaka vanlig mat sen ibland far jag rycker och ater hur nyttigt som helst.
Om jag inte tranar bryr jag mig inte alls.
Kommer inte på något jag har svårt för att avstå förutom lakrits, det enda i godisväg/snabbmatsväg/chipsväg eller något alls jag gillar. Är däremot inte beroende direkt, kan som tur är sluta när jag vill. :)
Chips har jag inga problem att låta bli. Tycker inte det är äckligt,men inte heller gott.
Friterad fläsksvål, eller vad det nu är folk köper (jag sitter i kassan), har jag heller inga problem att låta bli. *whistle*
Sen äter jag knappt "skräpmat" heller. Tycker det är gott när jag väl äter det, men jag känner inget sug efter det och då lägger jag hellre mina onyttighetskalorier på sånt som jag är sugen på.
Blir väldigt inspirerad av den här tråden, eftersom jag blir påmind om hur jag själv var för ett par år sedan. Åt bra och nyttigt och kunde inte för min värld förstå vad det var som lockade med skitmat och den mesta typen godis. Förstår att man kan ha ett litet sötsug ibland, men det känns idiotiskt att tillfredställa det med något man inte ens tycker om så värst mycket, bara för påfyllandets skull.
Sprit. I situationer där jag "bör"/förväntas inta alkohol kan ett glas vin (helst vitt) vara OK (tog dock några år att lära mig dricka det) och glögg och glühwein är gott, men das ist alles. Öl smakar apa, starksprit smakar ... tja, för mycket sprit. Ärligt talat skulle jag knappt märka om fenomenet försvann från jordens yta.
Sprit. I situationer där jag "bör"/förväntas inta alkohol kan ett glas vin (helst vitt) vara OK (tog dock några år att lära mig dricka det) och glögg och glühwein är gott, men das ist alles. Öl smakar apa, starksprit smakar ... tja, för mycket sprit. Ärligt talat skulle jag knappt märka om fenomenet försvann från jordens yta.
Samma här. Alkoläsk som bara smakar läsk kan jag dricka, men det är allt. Allt annat med alkohol smakar äckel. *spy* Jag kan inte ens dricka 2,25% cider utan att tycka att det smakar för mycket äcklig alkohol. *whistle*
MAX hamburgare är hemskt. *gah!* Gillar inte heller tacos eller liknande.
Alkohol i alla dess former samt godis.
Tintomara
2007-10-20, 15:37
Alkohol håller jag med om! Öl = beskt och äckligt, vin = surt och äckligt, sprit = starkt och fullständigt vidrigt. Alkoläsk har jag aldrig smakat, men det kan jag tänka mig att jag MÖJLIGTVIS skulle kunna fördra.
Ostbågar, det smakar snusk! :)
Blir så jäkla hungrig av att läsa den här tråden. Typ allt som nämns är saker jag äter mer eller mindre ofta.
Två saker kan jag dock komma på som jag inte gillar något vidare:
*Smörgåstårta. Så jäkla avskyvärd maträtt.
*Lösgodis. Hyfsat gott, men jag är aldrig sugen på det.
Lösgodis - sliskigt och plastigt
Alkohol - inte optimalt :D
MacDonaldsburgare - smakar..tja, skumgummi?
Riskakor - som att äta frigolit och fastnar i truten
Oboy - smakar för lite choklad
Ja, där var det ja: alkohol. Inget behov av alls. Bytes gärna mot x antal påsar kanelgifflar.
En del människor i min omgivning gillar pizza, det är någonting jag kan avstå från. Pizza är gott, men det finns godare maträtter.
Det enda som jag TYVÄRR "måste" äta/dricka är grillspätt från vångavallen och Coca...inte kontigt att min lärare sa "har du blivit lite knubbig" för några dar sen :D..nej fan ska ändra på detta.
Lösgodis, läsk, chips, choklad och skräpmat har jag väldigt lätt att avstå ifrån. Känner aldrig något sug efter nåt av det. Kan inte minnas senaste gången jag åt lösgodis eller drack läsk.
Däremot älskar jag glass. Fet god vaniljglass brukar slinka ner lite för ofta.
När jag väl vill så går det väl hålla tassarna borta från praktiskt taget allt som inte ingår i dieten. Jag tycker dock att det är väldigt lätt att inte äta/dricka läsk, snabbmat, chips och andra snacks, lösgodis, choklad, glass(fastän det är bland det bästa jag vet när jag väl äter det så brukar jag aldrig bli sugen på det),tårtor av alla slag, julmat, feta matprodukter så som fet ost, fet mjölk, margarin. Blir jag sugen på nåt som är utanför dieten så är det oftast nån form av kolhydrater, oftast kanelbullar/gifflar och liknande, förutom saker som är så söta som wienerbröd typ. *spy* Alldeles för mycket frukt är nog min stora börda, blir lätt tio klementiner när det ska vara två, 3 äpplen när det ska vara 1 osv *whistle*
Alkohol är även inkluderat. Det kan vara skoj och gott men jag behöver det inte för att ha kul och det är inte SÅ gott. En gång var tredje månad snittar jag väl ungefär.
Dricker inte alkohol alls men speciellt öl och vin måste vara de mest avskyvärda dryckerna.. förstår inte hur så många kan älska giftet så mkt. Beskt, surt, äckligt..
*Smörgåstårta
*ALLT ätbart från havet
*Gelégodis
*Småkakor
*Läsk
*Blockchoklad
*McDonalds
*Popcorn..så trissta de små vita torra bollarna är
*Glass
Tycker det är svårt att avgöra var gränsen går riktigt.. jag menar, jag kan undvara det mesta, men det innebär ju inte att jag inte käkar det då o då..
Iaf, godis käkar jag aldrig. All slags snabbmat, a la pizza, burgare, kebab osv, äter jag endast "vid behov" - jag glömt handla käk (då menar jag verkligen glömt, inte "glömt"), är ute, eller liknande. Om något är det väl glass och chips som är svårast, men brukar inte bli mer än 2-3 gånger per månad. Mindre om jag deffar.
Alfred Nobel
2007-10-23, 07:00
McDonalds får det isf bli. Har kanske köpt mig en påse minimorötter de tillfällen som mina vänner käkar. Annars blir jag inte alls sugen på deras mat. Antingen för att jag tröttnat eller så är det SuperSizeMe som ändrat min åsikt.
Donken är inte bra skit. Enda gångerna jag äter där är när jag är full.
Det är seriöst verkligen inte gott??
Alfred Nobel
2007-10-23, 10:16
Donken är inte bra skit. Enda gångerna jag äter där är när jag är full.
Det är seriöst verkligen inte gott??
Haha där har du en poäng ;) och nej, dagen efter förstår man inte hur ett kontoutdrag på 80kr+ kunde göras på Makkedåånken!
Doctor Snuggles
2007-10-23, 10:33
Allt? Är asket.
Slartibartfast
2007-10-23, 10:50
Jag behöver inte motiveras att låta bli något. Motiveras att göra något man egentligen inte tycker om kan jag förstå, men att låta bli? Det är ju bara att... låta bli, om man har bestämt sig.
+1
Jag fattar inte hela grejen.
Microsnabbmat, sånt skit har jag aldrig hemma.
Fet mat och snabbmat gillar jag inte alls. Smågodis och cola light är det enda jag är svag för och nötter förståss.
Nötter. "God", delikatessmat.
Har aldrig förstått meningen med det.
Norrguld
2007-10-27, 20:35
Smågodis kan jag vara utan.
Cerberus
2007-10-27, 22:27
alkohol(ja jag mobbas t.om på fester, bokstavligen för att jag dricker så extremt sällan, ett par ggr per år högst),pizza, skräpmat öht har ja inte alls svårt att låta bli för jag tycker glass o godis e så mkt godare. Fast ja äter "skräpmat" ibland också.
har dock ganska halvdan självdisciplin i perioder så ibland blire mkt nyttigt o ibland mkt skräp.
Trumpeten
2007-10-31, 14:47
Godis är veäll det enklaste, även om jag inte klarar av att vara utan om det finns hemma. Nyss var jag ner och hetsåt 300 gram ostkrokar, mums. Det känns som om 2 dagars underskott var sabbat pga det....
Är egentligen asket, men när man inte har någon konservöppnare och ska åka hemåt från gymmet har man inte mycket att välja på förutom att köpa 3 cheeseburgare och göra det till en trippel.
Ganska mycket bröd som slängs.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.