Logga in

Visa fullständig version : Går inte ner i vikt för fem öre

Smirnoff
2007-10-18, 23:22
Har ett problem: Jag går inte ner i vikt som jag önskar.

För 1½ år sen, vägde jag omkring 78kg. Höll på med simning 4-5ggr vecka och avverkade flera kilometer varje pass.
Sen gjorde jag lumpen ganska fysiskt krävnade tjänst, ökade i vikt till massiva 91kg, käkade mycket torrmat mm.. vi marscherade ganska ofta, tränade fys, bar tunga grejer.

Direkt efter MUCK (juni), började man styrketräna 4pass/vecka
Sen började man högskolan har man varvat med 2-3 fyspass (4km löpning) blandat med 3-4 gympass.
väger nu omkring 88-89kg. är 187cm

Trotts att jag har tränat stenhårt nu i 3månader, har man inte gått ner ett enda kilo.
Fortfarande känner jag av hudsäcken på magen. och allt för mycket underhudsfett runt midjan och lår.

Jag äter bra, mycket proteinrik mat.

Jag har gått dom senaste dagarna och grubblat om jag ska börja käka fett brännande, men kan nada om sånt. vet att det fins liposyror, omega3 mm.

Är det något och rekommendera.
Jag vill ner till omkring 84kg och minska förbannade underhudsfettet*grr*

Sniggel
2007-10-18, 23:44
Ditt problem är enkelt i teroin, det gäller bara att genomföra det i praktiken.
Du tränar redan mycket, det du kan påverka mest är maten, dvs ät mindre.

Var svaret för enkelt?
Ok, ta reda på energiinehållet i ALL mat du äter då kommer du hitta vilka livsmedel du kan välja bort, det är oftast livsmedel som mättar dåligt men ger mycket energi. Fettförbrännare fungerar sisådär, klarar du inte att genom kosten kommer inte några fettförbrännare allena vara till någon hjälp.

Läs även deffguiden om du inte redan gjort det.

Edit: kom på några tips jag kan ge dig som funkar för mig (och förmodligen de flesta)
Först o främst, du kommer att gå hungrig, det får du först acceptera, däremot behöver du inte vara hungrig dygnet runt utan bara under små perioder om du väljer rätt sorts mättande mat med lågt energiinnehåll.
Proteinrik mat som kött mättar väldigt bra, se till så det är fettsnålt kött, alltså ingen kebab :-p
Grönsaker mättar också väääldigt bra och kan fylla ut en kalorisnål måltid utan att få den att bli kaloririk.

Durayan
2007-10-19, 07:50
Ibland har korppen vant sig så mycket vid träningen att den inte reagerar lika positivt (i viktminskning tänkt) som den gjorde från början. Kroppen vänjer sig lätt. Därför är det viktigt att ändra övningarna, kasta om i programmet och kanske helt och hållet prova något nytt någon dag i veckan. Se till att alltid överraska kroppen.

King Grub
2007-10-19, 07:53
Ibland har korppen vant sig så mycket vid träningen att den inte reagerar lika positivt (i viktminskning tänkt) som den gjorde från början.

Hur menar du då? Vilka mekanismer? Kostar det plötsligt mindre energi att utföra en viss aktivitet?