Visa fullständig version : val av bil gah svåårt.
om du hade 100-150 lax att köpa en rolig bil som är hyffsat modern och inte allt för dyr i drift, vad skulle du välja då?
En liten Peugeot diesel, gärna cab. Drar lite soppa, miljöfilter är bra för miljön och plånboken i drift, cab är coolt.
PS Men den kanske är lite för mycket tjejbil? :P
tossefar
2007-10-18, 13:30
En bmw 3-serie kupé -02 eller så. Kanske går att få nyare också.
Han som köpte en bmw som han skulle ha som banbil gav väl ungefär så mycket? Den var assnygg. Jazen tror jag det var.
Han som köpte en bmw som han skulle ha som banbil gav väl ungefär så mycket? Den var assnygg. Jazen tror jag det var.
mjo skulle gärna ha en m3a men fett dyr i drift=)
Dandersen
2007-10-18, 13:51
Skulle nog jagat en Volvo S60. Finns got om utrymme i dom där och jag får ingen cellskräck när jag sitter i en. :P
Avskyr små bilar... Får för mig att jag sitter i en konservburk.
cooper mini john s works *cupid* 150 lax kanske inte räcker men den får väl änna vara begagnad då.
Hade nog köpt en S60 polaren köpte en 04 för nån månad sedan och jag gillar den skarpt. Kör själv BMW men kebabsläde har sina nackdelar så nästa gång blir det nog en Volvo.
någon som har erfarenhet av ford fiesta st?
bertbert
2007-10-18, 14:16
Hade nog köpt en S60 polaren köpte en 04 för nån månad sedan och jag gillar den skarpt. Kör själv BMW men kebabsläde har sina nackdelar så nästa gång blir det nog en Volvo.
Vad ser du för nackdelar med kebabsläden förutom kebabfaktorn?
Carolinew
2007-10-18, 14:16
s60 helt klart! *cupid*
Vad ser du för nackdelar med kebabsläden förutom kebabfaktorn?
Dyra i inköp är väl den enda nackdel jag märkt av.
Tycker inte min bil är dubbelt så bra som en dyrare Volvo i samma årsmodell men den kostade en bit över det dubbla. Visst en aning högre komfort och lite coola gadgets men dubbelt upp i pris kan jag inte motivera.
Golf GTI, den nyare modellen
beror på vad du vill göra med bilen. m3an är nå oerhört skoj o leka med, men det är ju kanske lite dyr i drift, 1800:- i månaden för mig hos atava... men du kan få skylines, supror, evos, subarus i den prisklassen
beror på vad du vill göra med bilen. m3an är nå oerhört skoj o leka med, men det är ju kanske lite dyr i drift, 1800:- i månaden för mig hos atava... men du kan få skylines, supror, evos, subarus i den prisklassen
mjo 1500 skulle den gå på för mig hos atava. Vill ha en bil som går hyffsat bra med bra komfort och kvalitetskänsla... funderat lite på en 330ci som verkar uppfylla de kraven ganska bra.
hahavaffan
2007-10-18, 19:45
En BMW, lätt.
hahavaffan
2007-10-18, 19:51
http://www.blocket.se/vi/12170282.htm?ca=23_11_s
OMG!! köp!!
Havfanfan--
En nyare modell skrev han...tycker en bmw 330ci låter som ett bra val...
Sitter bra i en s60...neeeej
Hmmmm rolig bil, som i rolig att köra antar jag. BMW kommer jag att tänka på först, dock dyra bilar, snäppet dyrare än dom andra tyska märkena. Förutom ev Mercedes men körgäjdle och Mercedes för dom pengarna går inte så lätt ihop. Andra alt. är snabba riskokare
jenan546
2007-10-18, 20:05
BMW Z3 Coupé 3.0, underbar bil, har en -01 själv. Skulle gärna ha en M coupé eller trycka in en kompressor för lite mer drag.
hahavaffan
2007-10-18, 20:10
Havfanfan--
En nyare modell skrev han...Tack min herre, jag vet. Men har man pengarna kan man inte låta bli den bilen. Kolla in skicket!
Viktor_Balck
2007-10-18, 20:17
Havfanfan--
En nyare modell skrev han...tycker en bmw 330ci låter som ett bra val...
Sitter bra i en s60...neeeej
Jo, det tycker jag att man gör, och jag är ändå nästan 190 cm.
Lindberg
2007-10-18, 20:38
jag hade satsa på något med power! En toyota supra skulle inte sitta fel! Finns ju även nissan skyline, mazda rx-7 osv .. Gillar du inte japsare så rekomenderar jag någon bmw m-serie. Eller Audi S-Serien
civic type-R? får en 05a för 130-150 000med lite mil på mätarn. Driftsäker och du drar mååånga motorstarkare bilar vid rödljuset :) Dess 200hk ska inte underskattas, dock saknar den vrid för motorvägs rejs!
En 96as Chevrolet Impala SS. Råare fullsizejänk hittar man inte. Våga vägra turbo.
Spara lite till och köp 07ans eller 06ans (Så länge det är en fas3) Renault Clio Sport 2.0 16V. 145kW @ 1300kg.
Jag såg många häpna miner från förarsätet i min 01ans Clio Sport som ändå bara va på 124kW @ 1100kg. Man förväntar sig inte direkt att bli rödljusracad av en fransk liten "skitbil"
Daniiiel
2007-10-18, 22:32
En rx-7 kan du få för en vetting peng. Bra drag i dom bilarna och snygga som fan. Har en polare som ska sälja sin nu:D
überstarken
2007-10-18, 22:44
Nissan 200sx s14a var den enda jag fann vettig när jag köpte min :) Sportig, massor av körglädje, inte så mkt effekt orginal (200hk) men relativt lätttrimmad. Komforten är väl sådär, man hör vägen tydligt, speciellt grusvägar då det låter som gruskornen ska gå genom plåten :D Men den är ju lätt istället (lite isolering) :) Hyffsat billig försäkring även.
Psychological
2007-10-19, 00:24
om du hade 100-150 lax att köpa en rolig bil som är hyffsat modern och inte allt för dyr i drift, vad skulle du välja då?
SUBARU Legacy!!!!!!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.