handdator

Visa fullständig version : får jag verkligen i mig all protein jag behöver?

Animalistic
2007-10-18, 09:32
ligger ungefär andra veckan in i min deff. men är väldigt oroad om jag verkligen får i mig all protein jag behöver då vi pratar en rätt stor mängd, dessutom större när man deffar. låter denna kosten bra i era öron?

Frukost:
2 längtar mackor(grovt bröd) med ett lagomtjockt lager messmör. ett stort glas lättmjölk till det, ca 0,3L

Lunch, det skolan erbjuder (omöjligt att beräkna)

Pre-träning
en skopa vassle

post-träning
en skopa vassle

middag: idag kycklingsallad+fullkornspasta med ca 2 hela kycklingfiléer, plus massa grönt(typ ingen protein) ungefär 0,6L lättmjölk till det

Kvällsmat: 2 längtan med messmör, 0,3L lättmjölk. + en sportknäcke med lite kaviar

tycker ni jag ska lägga till fler vassleshakes? eller någon bra och billig proteinkälla man kan lägga till?

tycker det är otroligt svårt att beräkna protein. även svårt att komponera alla rätter då man fortfarande bor hemma.

Mvh och tack på förhand
~A

Animalistic
2007-10-18, 09:33
glömde..

186cm
91kg

Alfred Nobel
2007-10-18, 10:11
middag: idag kycklingsallad+fullkornspasta med 2 hela kycklingfiléer, plus massa grönt(typ ingen protein) ungefär 0,6L lättmjölk till det

Det jag markerade med fet-stil är proteinkällorna i din middag. Hur mycket fullkornspasta du åt har jag ingen aning om, omöjligt att beräkna.

2 Hela kycklingfiléer? Okej, hur stora? Vad väger dem? Det är också viktig information för oss och dig själv i din uträkning.

Det enda jag via blotta ögat och din läsning kan räkna ut är Lättmjölken som du angiver i exakta värden. Men det är allt för dålig beskrivning på mängden du äter.

Alfred Nobel
2007-10-18, 10:13
Förövrigt tycker jag måltiderna ser bra ut. Bra kombination och variation.

Får du i dig grönsaker? (Morötter, broccoli, vitkål, blomkål, spenat, ärtor, osv)
Eller består det gröna på tallriken enbart av Isbergssallat?

Animalistic
2007-10-18, 17:19
Förövrigt tycker jag måltiderna ser bra ut. Bra kombination och variation.

Får du i dig grönsaker? (Morötter, broccoli, vitkål, blomkål, spenat, ärtor, osv)
Eller består det gröna på tallriken enbart av Isbergssallat?

idag i salladen var det gurka, isberg, tomat, rädisa, ärtor, rödlök + avocado
men till de andra rätter äts det alla grönsaker.

Animalistic
2007-10-18, 17:21
middag: idag kycklingsallad+fullkornspasta med 2 hela kycklingfiléer, plus massa grönt(typ ingen protein) ungefär 0,6L lättmjölk till det

Det jag markerade med fet-stil är proteinkällorna i din middag. Hur mycket fullkornspasta du åt har jag ingen aning om, omöjligt att beräkna.

2 Hela kycklingfiléer? Okej, hur stora? Vad väger dem? Det är också viktig information för oss och dig själv i din uträkning.

Det enda jag via blotta ögat och din läsning kan räkna ut är Lättmjölken som du angiver i exakta värden. Men det är allt för dålig beskrivning på mängden du äter.

kycklingfiléerna var stora. dock ingen vikt på dom, ska börja mer utförligt med vikt. men vid blotta ögat större än normalt. men i runda drag, för lite/lagom/bra mängd protein? om man ser hela dagen då dvs..

Frillan
2007-10-18, 20:54
Du får ta och väga maten och se hur mycket du får i dig, så enkelt är det.. Svårt för andra att uppskatta.