handdator

Visa fullständig version : Mail bombning/ Skräp mail?

KniveN
2007-10-17, 17:49
Har fått 88 skräp mail i rad nu, alla är exakt likadana dom är ifrån alvelo@xxxxxxx-sex.com där xxxxxxxx står för domänen jag har min mail på. Den enda som står i mailet är en punkt.

När jag trycker på skicka/ta emot så står det att den tar emot meddelande 3 av 20 och när jag får hem ett mail så står det fortfarande 3 av 20. när den har stårr på ett tag så få jag upp nått felmeddelande att POP3 servern inte har svarat på 60 sek.

Får kanske ett mail var tjugonde minut. 89 nu... :smash:

Vad fan kan det vara?

KniveN
2007-10-17, 23:18
uppe på 142 mail nu, sjukt störigt då jag inte får mina riktiga mail för att det här skiten blockar. Alla är mottagna 10/17/2007 12:21 står det.

Tipps hur man får det att sluta?

Pudzianovski
2007-10-17, 23:21
Stäng ner anslutningen och blockera adressen ?

KniveN
2007-10-17, 23:44
Måste jag fixa ett anti spam program för att blocka adressen eller går det i Outlook Express?

Pudzianovski
2007-10-17, 23:45
Det går i Outlook Express.

Meddelande -> Spärra avsändare.....

KniveN
2007-10-17, 23:49
Ok, men är det inte så att man har typ en server där alla mail samlas innan man tankar ner dom? Då borde det inte funka o bara blocka adressen. Men ska testa o se vad som händer.

Pudzianovski
2007-10-17, 23:52
Jag tror spärrade meddelanden lägger sig i skräpkorgen eller nåt. Jag har Gmail kopplat till Outlook. Så du kan ha rätt...du kanske får alla mail ändå fast i skräpkorgen. Har du gmail kan du kanske blockera i gmail så att säga.

Jarod
2007-10-18, 00:00
Outlook Express...usch... Mozilla Thunderbird med inbyggt spam-filter och till dom som inte blockeras så skapar man ett filter så att alla flyttas automatiskt till papperskorgen. :)

Pudzianovski
2007-10-18, 00:02
Outlook Express...usch... Mozilla Thunderbird med inbyggt spam-filter och till dom som inte blockeras så skapar man ett filter så att alla flyttas automatiskt till papperskorgen. :)

Jag har iof aldrig fått ett spam till mitt outlook. Vet inte vad det beor på. Otur ? :D

Jarod
2007-10-18, 00:06
Jag har iof aldrig fått ett spam till mitt outlook. Vet inte vad det beor på. Otur ? :D

Ditt GMail kanske sorterar bort det innan det skickas vidare? Eller så kanske du itne har en tillräckligt attraktiv mail-addy. :D

Pudzianovski
2007-10-18, 00:10
Ditt GMail kanske sorterar bort det innan det skickas vidare? Eller så kanske du itne har en tillräckligt attraktiv mail-addy. :D

Ja, det här måste undersökas. *popcorn*

KniveN
2007-10-18, 00:10

Har tänkt o göra de ett tag nu men får inte tummen ur... :smash:

Dock så tror jag inte att de hade hjälpt i det här fallet. När jag skickar och tar emot så står den o tuggar på mail 3 av 29 sen efter ett tag så får jag ett felmeddelande om att min POP3 server inte svarar.

Får nog ringa webhotellet imorgon.