Visa fullständig version : Dax för deff! Synpunkter?
Daniellow
2007-10-15, 23:52
Jag vill så innerligt gå ner i vikt nu men jag vill inte börja gneta med en halv lins eller böna om dagen (skämt åsido)
Ungefär så här har jag tänkt mig.
Frukost: Koka gröt eller tugga i sig någon macka med valfritt pålägg (mannagryn eller havregryn?)
Lunch: Skollunch dårå, lunchen i min skola är väldigt väldigt bra och har en bra variation. Nu när jag har börjat gymma så ligger jag på två portioner och båda innehåller en stor stor mängd sallad (sallad, morötter, ärter, tomat, gurka i blandning , ej alla tillsammans)
Middag: Hemma från skolan och är allmänt slut i hjärnbalken och det sista man vill är att ställa sig att laga mat. Där det är stopp för mig, vet inte riktigt vad jag ska laga som är rätt lätt och går snabbt. Innan jag bestämmde mig för viktminskning blev det allt från makaroner och korv till pan pizza och INGEN sallad, suck ungdomar!. Men nu lagar jag sallad så ofta jag kan och hinner äta.
Mellanmål: en frukt av något slag
Kvällsmat: Någon macka eller en hemmagjord fruktsallad innehållande (gurka, tomat, ananas och kiwi.
Så vad tror ni? Kommer jag kunna gå ner i vikt? Kan tilläga att jag kör styrke 3 ggr i veckan, oftast ganska intensiva pass. Kör alltid 20-30 min löpning eller cykling innan varje styrke pass och sen har jag fotboll 3-4 ggr i veckan (uppehåll just nu). Så när fotbollen kommer så trappar jag ner på styrket.
KOMMER DETTA GÅ HEM?
Omöjligt att svara på, tyvärr.
Daniellow
2007-10-16, 00:15
Omöjligt att svara på, tyvärr.
Är det så?
Vill ju så gärna bli av med fettet
Läs:
http://kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881
Jag vill så innerligt gå ner i vikt nu men jag vill inte börja gneta med en halv lins eller böna om dagen (skämt åsido)
Frukost: Koka gröt eller tugga i sig någon macka med valfritt pålägg (mannagryn eller havregryn?)
Lunch: Skollunch dårå, lunchen i min skola är väldigt väldigt bra och har en bra variation. Nu när jag har börjat gymma så ligger jag på två portioner och båda innehåller en stor stor mängd sallad (sallad, morötter, ärter, tomat, gurka i blandning , ej alla tillsammans)
Middag: Hemma från skolan och är allmänt slut i hjärnbalken och det sista man vill är att ställa sig att laga mat. Där det är stopp för mig, vet inte riktigt vad jag ska laga som är rätt lätt och går snabbt. Innan jag bestämmde mig för viktminskning blev det allt från makaroner och korv till pan pizza och INGEN sallad, suck ungdomar!. Men nu lagar jag sallad så ofta jag kan och hinner äta.
Kvällsmat: Någon macka eller en hemmagjord fruktsallad innehållande (gurka, tomat, ananas och kiwi.
Så vad tror ni? Kommer jag kunna gå ner i vikt? Kan tilläga att jag kör styrke 3 ggr i veckan, oftast ganska intensiva pass. Kör alltid 20-30 min löpning eller cykling innan varje styrke pass och sen har jag fotboll 3-4 ggr i veckan (uppehåll just nu). Så när fotbollen kommer så trappar jag ner på styrket.
KOMMER DETTA GÅ HEM?
Vet inte heller svar på din fråga. Bästa tipset är nog att du räknar kcal in - kcal ut. Skaffa isf hushållsvåg etc om du nu inte tror att du mår illa av det.
Ang. maten så tycker jag också att det kan vara segt att laga mat när man kommer hem efter en arbets/pluggdag. Därför ska det redan stå något nästan klart i kylen. Laga därför storkok ofta. I helgen körde jag kesolasagne (sök, finns bra recept här på kollo) och annars är Wraps mkt enkelt och lätt att göra. Också det värt att söka efter här på kollo.
Om du äter mer ordentligt som middag behöver du antagligen ej kvällsmackor m.m . Lycka till !
Paltkoma
2007-10-16, 08:20
Är det så?
Vill ju så gärna bli av med fettet
Om du inte vill räkna kalorier så måste du pröva dig fram och se om det ger resultat med ditt dietupplägg. Om du inte går ned i vikt eller om du går ned i vikt för fort så får du justera intaget allteftersom. Pröva dig fram så märker du.
Var dock medveten om att vågen kan slå hit och dit ganska många hekto från dag till dag, utan att det beror på fettmassa-förändingar. Så Håll koll på hur din medelvikt för de senaste dagarna rör sig.
Paltkoma
2007-10-16, 08:28
KOMMER DETTA GÅ HEM?
Du satsar på mkt grönt - bra!
Utan att veta vad dina middagar innehåller så ser det dock ut som att du viktar lite mkt åt kolhydrater och har för lite protein och fett i kosten. Du kommer att bli vansinnig av hunger med en diet som innehåller för lite fett och protein. Sallader utan fett och proteiner är kanske den "bantarmat" som driver flest till att panikmoffa i slutänden.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.