Visa fullständig version : Tips på smidig ta-med-på-tåg-mat.
Tja
Skulle vilja ha tips på "mat" som man kan ha i en väska en hel dag för att senare äta på tåget hem från jobbet så man kan sticka o träna direkt när man hoppar av. Kraven är att det skall vara ca 650-900kcal och skapligt med protein, kolhydrater och fett. Helst helt drickbar, men "tugg-mat" får också föreslås.
Jag tycker om att äta ett skapligt mål mat både före och efter träningen och jag vill spara lite tid så det är därför jag hade tänkt äta på tåget.
Alla seriösa tips uppskattas.
:thumbup:
Alfred Nobel
2007-10-15, 22:11
En shaker med mjölk, proteinpulver och malto!
50g proteinpulver = 180kcal
70g malto = 270kcal
5dl mellanmjölk = 250kcal
700kcal!
Alfred Nobel
2007-10-15, 22:11
2burkar tonfisk + 150g bröd!
En shaker med mjölk, proteinpulver och malto!
50g proteinpulver = 180kcal
70g malto = 270kcal
5dl mellanmjölk = 250kcal
700kcal!
Mmm har funderat på det men skulle vilja ha något lite matigare.
tack ändå
Alfred Nobel
2007-10-15, 22:16
Några burkar Makrill i tomatsås med ett flertal brödskivor som du enkelt gungar ner i magen ;)
All form av skafferimat brukar jag lätt ta med mig om jag ska iväg och inte får tag på någon mat. Oftast i form av tonfisk, musslor, makrill, champinjoner och annat göttigöttans. Kanske inte så kcalrikt, men mat är det iaf.
MyungChul
2007-10-15, 22:56
Har du tillgång till kyl på jobbet så funkar ju all mat som går ner i en låda. Har du inte tillgång bör du undvika saker såsom kylskåpsvaror, inkl mjölk.
Mmm har funderat på det men skulle vilja ha något lite matigare.
tack ändå
Byt ut maltot och en stor del av proteinpulvret mot 1 banan och havregryn av önskad mängd, blir gott och näringsrikt. Mixa. :thumbup:
Jag tycker inte det är något problem att ha det stående i flertalet timmar, så länge du inte har något emot ljummen mjölksmak.
Turbonisse
2007-10-16, 08:07
Kalvsylta,Ostkaka, smörgåsar av olika slag(köttbullar och rödbetssallad)
Pölsa och couscous(helt underbart)
Pastasallader! Bara att slänga i vad man vill såsom kyckling/tonfisk/kalkon/bönor o en massa grönsaker och kryddor. Enkelt, går snabbt att fixa och inte minst supergott.
all i can say is:
http://pici.se/pictures/qXIEHT.jpg
(kommer från mat&bilder-tråden. tror det var kimball som postade :D)
Sökte lite åt er. Enjoy! (Posten från Kimball)
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=2192472&postcount=2987
Psychological
2007-11-15, 03:17
det finns ju oftast en "pressbyrå" vid varje tågstation och där finns det massor av mat !
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.