handdator

Visa fullständig version : Ang. Deff en guide - av king grub

johan.f
2007-10-15, 03:21
Den kcalbrännar-kalkylatorn du länkar till där, är den verkligen tillförlitlig??
Enligt den kommer ja nästan hur jag än gör upp i en förbrukning på över 3000 kcal per dag och över 4000 känns enligt den som en inte alltför stor ansträngning.. Jag väger 86 kg, känns som att den visar ganska mkt för höga värden... Nån som har synpunkter på denna?

tack o tjohej !!

*bs* ??

Guddi
2007-10-15, 07:36
Sidan räknar med din basalförbrukning till det extra du förbrukar när du tränar. Så om du skulle förbrukat 200kcal framför TV'n och sidan visar att du förbrukar 600kcal i ditt löppass så har du egentligen bara förbrukat 400kcal extra.

Sen är det förstås en uppskattning. Den passar inte på alla utan ger en bara en utgångspunkt att starta från som man sen får anpassa till ens egna förutsättningar.

Paltkoma
2007-10-15, 08:34
Den kcalbrännar-kalkylatorn du länkar till där, är den verkligen tillförlitlig??
Enligt den kommer ja nästan hur jag än gör upp i en förbrukning på över 3000 kcal per dag och över 4000 känns enligt den som en inte alltför stor ansträngning.. Jag väger 86 kg, känns som att den visar ganska mkt för höga värden... Nån som har synpunkter på denna?

tack o tjohej !!

*bs* ??

Testade den och den verkar ge vettiga resultat

Jämför med dessa:

http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open

http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=977&a=4325#result

Sniggel
2007-10-15, 08:50
Testar jag den nu så verkar jag ligga på en aktivitetsfaktor på cirka 1.7-1.8. (Då jag vet mitt intag och hur mycket jag gått ner de senaste 7 veckorna).
Och det kan säkert stämma, uppskattar att jag behöver strax över 3000 kcal för att behålla min vikt på 74 kg med min nuvarande träning (har legat på ca 2200 kcal i flera veckor men ökade till 2500 eftersom jag gick ner för snabbt).

johan.f
2007-10-15, 12:00
Testade den och den verkar ge vettiga resultat

Jämför med dessa:

http://www.uppladdningen.nu/uppladdningenwww/main.nsf/page.items.www/92BDB88ACB662CE7C1257050004CDF59?open

http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=977&a=4325#result

Verkar bli ganska samma resultat på den första länken du skrev där.. Jag förstår dock inte om det stämmer. Jag räknar mitt kcalintag strikt o ligger på 2000 - 2300 per dag o går ner runt 0.5 kilo i veckan. Men enligt dessa kalkylatorer borde jag gå ner 1 kilo då jag enligt dem bränner minst 3300 kcal per dag...

Testar jag den nu så verkar jag ligga på en aktivitetsfaktor på cirka 1.7-1.8. (Då jag vet mitt intag och hur mycket jag gått ner de senaste 7 veckorna).
Och det kan säkert stämma, uppskattar att jag behöver strax över 3000 kcal för att behålla min vikt på 74 kg med min nuvarande träning (har legat på ca 2200 kcal i flera veckor men ökade till 2500 eftersom jag gick ner för snabbt).

WOW !! tror inte jag kan jämföra mej med dej då du verkar gjord av muskler *slap* .. Ja e tyvärr ganska otränad nu. Vet inte vad du tycker e för snabb viktnedgång men jag ligger som sagt på ca 0,5 kilo per vecka nu vilket brukar rekomenderas, jag skulle dock vilja göra det snabbare... 1 kilo per vecka vore fint men verkar som att man måste svälta då...:furious:

jäjä det blir väl

Raggis
2007-10-15, 12:14
Ju större övervikt, dessto större underskott kan du läga dig på.

Sniggel
2007-10-15, 18:52
WOW !! tror inte jag kan jämföra mej med dej då du verkar gjord av muskler *slap* .. Ja e tyvärr ganska otränad nu. Vet inte vad du tycker e för snabb viktnedgång men jag ligger som sagt på ca 0,5 kilo per vecka nu vilket brukar rekomenderas, jag skulle dock vilja göra det snabbare... 1 kilo per vecka vore fint men verkar som att man måste svälta då...:furious:

jäjä det blir väl

Jag har gått ner för snabbt, det tror jag att jag inser nu med tanke på hur det har gått med styrkan det senaste. Skulle nog legat på en max 0.7 kg i veckan inledningsvis, men det är ju svårt att pilla med siffrorna så exakt. Nu så här i efterhand vet jag ju rätt säkert vilka siffror jag kan använda mig av men...
Jag skulle nog också rekommendera 0.5 eller 0.7 kg i veckan, upp till 1 kg om man känner sig flabbig :D
Dock är jag smalare nu än jag nånsin varit så jag har all anledning att ta det jävligt försiktigt.