Visa fullständig version : Neil Young
Tja, finns det några "Neil Young" Fans här?
Vad tror ni om hans nya album "Chrome Dreams II". Den "nya" 18-minuters låten Ordinary People är riktigt bra, så det bådar gott iaf.
Tryck på länken och lyssna till Ordinary People och berätta gärna din åsikt (om du då gillar Neil sen förr).
http://www.rollingstone.com/photos/gallery/16296997/fall_music_preview_2007_bruce_spr/photo/13/large/
ik ben een fan! kan bara hålla med, bådar väldigt gott. ordinary ppl är riktigt skön. repeat på efterfest.
Eddie Vedder
2007-10-13, 13:24
Jag gillar honom, fast har hört på tok för lite. Men som Pearl Jam-fanatiker kan man inte annat än gilla honom. Dom har ju samarbetat en del och spelat mycket ihop.
Både Pearl Jam och Neil Young men även Neil Young och Eddie Vedder för sig själv.
Tricklev
2007-10-13, 13:28
Han är skön, fast kan erkänna att jag hört alldeles för lite av han.
Eddie Vedder
2007-10-13, 13:40
http://www.youtube.com/watch?v=PTTsyk-pyd8&mode=related&search=
:hbang:
Om Paul Simon toppar min lista så ligger inte Neil långt bakom. Han är en av de gamla legender som som skapar högkvalitativ musik; och det i massor. Det finns artister som bara kan sjunga, de som bara kan spela instrument, och de som kan skriva poesi - Och Neil tillhör den ytterst lilla skara som behärskar allt, och det med fulländning. Jag gillar honom som fan!
Lyssna på låten nedan och håll med mig om att han har en riktigt skön sammetslen röst, och kolla känslan han sjunger med. Ah! :)
Heart of Gold
c7M1Se-p7uk
Edit. Detta är fan 36 år sedan. Kungligt!
Absolut, jag håller med... båda klippen är fina, jag gillar både Neils mer "rockiga" låtar och mer "country". Han är bäst!
<--- Old man inspelat 2006
HERAKRtZcyo
Old man från början av 70talet nångång
Hq0tAoO3-xQ
Om ni är intresserade av Herr Young är ett tips att lyssna på albumen "After the goldrush", "Harvest", "Zuma", "Rust never sleeps" och "Harvest moon". Detta är riktigt fina skivor som är svåra att ogilla! (man kan också ladda hem en greatesthitskiva om man är lat)
Några låtar som är lätta att ta till sig till en början är:
Old man
Heart of Gold
Don't let it bring you down
Ohio
Cinnamon Girl
Cowgirl in the sand
Hey hey my my
Keep rockin in the free world
:-)
Nu drar jag fram denna tråd igen och hoppas på några Neil-fans!
Har ni lyssnat på den nya skivan? Vad tycker ni om den? Personligen gillar jag den. 18 minuter långa Ordinaly People är ju som sagt en höjdare och den blivande klassikern "No hidden path" är bara för bra. Man märker att Neil börjar bli gammal, hans förr relativt "svaga" röst låter ännu "svagare" nu, men det är naturligt och är som det skall vara. Skivan håller hög klass.
4/5 enligt mig.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.