Visa fullständig version : Tips på resemål för nyfiken yngling;)?
von huff
2007-10-13, 10:03
Eftersom jag blir klar med min utbildning nästa år så har jag bestämt mig för att att fira det genom att resa utomlands.Jag har ännu inte bestämt mig för vart jag skall åka,men gärna nånstans där det finns många sevärdheter och det är någorlunda billigt:)Resten av klassen skall åka till Bulgarien (billig öl)men själv är jag inte så förtjust i att festa;)Själv har jag funderat på en week-end resa till Londob eller Paris(lite väl tråkigt kanske),en vecka i Spanien,Holland eller kanske 4 dagar i Dubai?
Kom gärna med förslag:) .
Ahh, en liten kortis? Testa coffeshopkulturen i amsterdam? eller en vår weekend i paris kanske?
Själv överväger jag en resa modell längre, då jag är sjukt sugen på transsibririska järnvägen.
von huff
2007-10-13, 10:09
Ahh, en liten kortis? Testa coffeshopkulturen i amsterdam? eller en vår weekend i paris kanske?
Själv överväger jag en resa modell längre, då jag är sjukt sugen på transsibririska järnvägen.
transibiriska järnvägen låter intressant:) Fast då måste man ha en hel del tid ochså.
LadyInsane
2007-10-13, 10:24
Rom..*cupid*
London är dyrt men skoj.
Paris är mest tråkigt.
amsterdam! Red Light District säger ju allt baby!! Öl, Weed, hoes och kakor.
VÄlj någon av de större städerna i syd-/väst-europa, så kan det nog inte gå fel. Paris, London, Madrid, Barcelona, Rom, Milano und so weiter.
Edit: Ah, billigt också /= Spanien är relativt billigt. Paris och London är det väl inte. Rom och Milano vet jag inte.
von huff
2007-10-13, 13:32
Fast om man besöker t.ex Paris,London eller Milano så är det väl bäst att stanna en hel vecka
Säger också Amsterdam, Europas bästa stad lätt! Ska försöka klämma in 2 resor per år dit :hbang:
Paris är mest tråkigt.
:MrT:
:MrT:
Hon är hårdrockare. De har missuppfattat livet :D
Hon är hårdrockare. De har missuppfattat livet :D
Haha, ja det verkar som det :D Även om det säkert finns mycket mera hårdrock i Paris än i Sthlm :em:
Fast om man besöker t.ex Paris,London eller Milano så är det väl bäst att stanna en hel vecka
En hel vecka i Milano känns nog lite overkill och det är också lite fel att nämna Paris och London i samma andetag som Milano, om man inte är oerhört modeintresserad och kan tänka sig att lägga nästan en hel vecka på det så ser jag inte riktigt vad man kan sysselsätta sig med i Milano i 7 dagar.
Annars är Rom trevligt, Paris, Barcelona, London, Madrid, Prag, Amsterdam, Wien. Eller varför inte en resa till Neapel och båttripp till Capri, du lär inte ångra dig. Med tanke på att färjorna går hela tiden och att de bara tar dryga 20 min hinns det enkelt med på en weekend-resa, boka flygstol bara och välj sedan boende på plats.
amsterdam! Red Light District säger ju allt baby!! Öl, Weed, hoes och kakor.
Mmmmmm kakor och öl. :D
Backpacking asien runt är nog bland det mest intressanta man kan göra. Eller varför inte köpa en Bil i USA och åka USA runt, kanske få en lite annorlunda bild av landet.
Super_Johan
2007-10-15, 08:32
Barcelona
Nice
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.