Visa fullständig version : Har du blivit misshandlad?
Väldigt känsligt ämne,,men intressant att veta hur det ligger till.
Är mest intresserad av misshandel på stan-Var det på krogen,var det flera som gick på dig ,vilka skador fick du,fick men för livet?
Är du rädd för att vistas ensam nu?
Berätta(om du vill)
Anonym poll.
Nej, såvida att bli misshandlad av jämnåriga i åldern 6-13 räknas. :P
Nej, och känns inte som det varit nära någon gång heller. Sen går jag inte heller ut varannan dag heller, kanske hade varit en annan femma då.
Nja, misshandlad och misshandlad... Blev påhoppad på någon fest av 4-5 pers, blodig näsa, halft utslagen tand och lite blodiga sår i ansiktet. Kändes inte överdrivet allvarligt... Har inte påverkat mig nämnvärt vad jag vet...
definera ordet misshandlad
Oförtjänt stryk har jag fått ett antal gånger. men vet inte vad som krävs för att det ska kunna kallas för misshandel.
Svarar ja på frågan,,,
Det var på valborgsmässoafton när jag gick i 8an..
Massa ungdomar satt uppe på berget,jag och några polare gick runt med fyverkerier,massa folk söp..sen hörde vi några snubbar som satt i en grupp säga-Vi ska spöa alla svennar.
Vi tänkte inte mer på det,vi går ner för berget och köper en korv eller nått..kommer upp igen och ser att min kompis polare får slag och sparkar av 7-8 pers,,jag går fram till en snubbe som verkar känna killarna som slår(dum som jag är) och frågar vad han gjort och varför dom sparkar honom...
Då smäller det--får en spark i ansiktet från sidan av en annan kille,,fler slag och sparkar mot huvudet(mest tinning,kinder,panna,inte ansikte)
Dom går på mig 3-4 pers och sparkar och slår tills jag ramlar baklänges,,dom börjar mata sparkar och slag mot kropp och huvud och säger att jag ska ge dom mobilen och pengar...Precis när jag tar upp mobilen så hör jag: -Nu räcker det! En kille från skolan kommer,killarna fattar väll att jag fått nog och drar,,polarna hjälper mig ner till folkmassan och jag ber dom ringa polis,,,
Hade ont i tänderna,huvudvärk,magen någon vecka efteråt..dom fick aldrig tag i personerna som bråkade,,va även många andra 10+ personer som fick stryk...Har en knakande käke efter det,är inte rädd längre,men va det i något år efteråt...
Nej, såvida att bli misshandlad av jämnåriga i åldern 6-13 räknas. :P
+1. Ja eller på mattan, haha. Tja en knarkare drog ett slag i magen på mig för att provocera fram en fajt. Tjöta lite (muckade) med han och stack därifrån sedan. Men det räknar jag inte. Levt ett lungt liv ur det hänseendet mao.
Nonamenoshame
2007-10-12, 20:09
Aldrig blivit det, dock har jag blivit felaktigt gripen och förd till stationen för att ha misshandlat någon. Blev släppt under natten och alla misstankar skrevs bort .
shut teh face
2007-10-12, 20:12
Alltså har ni fått en snyting någon gång utan erat medgivande? Det är misshandel. Frågeställningen bör gälla grov misshandel; mer än 2 pers som slår ned dig på marken.
gnagaren
2007-10-12, 20:19
Alltså har ni fått en snyting någon gång utan erat medgivande? Det är misshandel. Frågeställningen bör gälla grov misshandel; mer än 2 pers som slår ned dig på marken.
Räcker med att någon nyser på dig så att du blir sjuk så är det misshandel.
Blev misshandlad av en tjejkompis :(
jahapp isf har jag blivit misshandlad då.
En av gångerna var när jag pluggade nere i växjö och bodde där i en liten etta. Givetvis vart det en del festande och vi lärde känna och började umgås med mina knarkargrannar. Dom va oftast trevliga men ibland fick dom snedtändning å jagade mig med kökskniven..
en av dom trodde jag var ute efter hennes pojkvän och spöade tillsammans med en av hennes vänner ner mig. De som kändes värst var att mina vänner inte ens försökte göra ngt, bara kollade på när jag låg där liksom..:(
Jo det var väll det jag menade,,,trött i huvudet ;)
Nej, har aldrig blivit misshandlad men det har varit nära ett antal gånger. Folk har en tendens att vilja slåss på fyllan. =/
Nej det har jag inte.
Hockeyn eller boxningen räknar jag inte med
Blivit slagen på och påhoppad många ggr när man var lite mer i krog/fest svängen (15-25 års åldern). Men aldrig nedslagen dock.
När jag var 16 av en kille som var 18, efter en lokal festival, jag hade druckit ett par starköl, jag fick ett rött märke runt halsen och rivskador på kroppen, blåmärken på låren, jag fick inga men för livet (om jag inte förtränger dem jävligt väl). Anmälde inte, han åkte fast för liknande brott en tid senare.
Jag är absolut inte rädd för att vara ensam, däremot tycker jag det är obehagligt att va på stan el likn om det är stökigt, våld i allmänhet har jag svårt att se eller ens höra om.
Anledningen till att jag vill berätta är för att det rör sig om en våldtäkt och jag är irriterad på att synen på sånt våld är annorlunda och man förväntas reagera på vissa sätt enligt formulär 1 a. Psykisk misshandel kan ge värre men, klarar man sig utan större skador och kan känna att det bara var kroppen som åkte på stryk behöver inte livet förändras pga en fysisk misshandel.
Blev nedskallad och sparkad på av 2 polska herrar i somras under powermeet. Den ena knackade mig på axeln o frågade efter vägen sen smällde det. Vaknade upp o fattade noll men lite senare slog det mig att ringa polisen och dom tog dom men dom släpptes ju omgående typ:(
Om man säger så här.. knacka mig inte på axeln ffs!:D
Arnesson
2007-10-12, 20:35
Misshandlad? Njaa, har väl fått några smällar några gången, men absolut förtjänat mer.
Tur och snälla polare har väl räddat en.
Ja, jag fick en spark i nyllet av en vatos utanför mcdonalds på drottninggatan. Han och hans polare försökte sno mitt coola guldhalsband. Jag fick in en smäll innan jag sprang som forrest gump. Ingen större skada skedd, svullen och lite skrapsår. Det var väl en 14 år sedan.
Mass-Tech
2007-10-12, 20:40
Har hänt några gånger att man har fått ordentligt med stryk men det har alltid varit i samanband med jobb.
Überbiffen
2007-10-12, 20:49
Svensk uppväxt på Rosengård, gissa. :D
Dom har varit fler varenda gång. Har inte fått men för livet. Varit blåmärken, näsblod, spräckt läpp. Inget allvarligt. På den tiden blev det att jag tittade mig över axeln om man gick ute själv/när det var mörkt. Allt försvann när jag flyttade ifrån vid 15års ålder och istället började se hela stället som ett stort jävla skämt. Sen dess har det inte varit några problem. Jag är inte rädd, oavsett hur dåliga oddsen är. Bryr mig helt enkelt inte. Får jag stryk får jag stryk, dör jag så dör jag. Viker mig aldrig. Skrattar dom i ansiktet och välkomnar det. Som jag skrev i en annan tråd, det straffar mig säkert en dag i framtiden men det accepterar jag. Samtidigt så har det aldrig blivit mer än tjaffs sen jag fick den attityden, visst kan folk vara ute efter bråk men det har aldrig verkat som dom velat gå hela vägen.
Nej, jag har inte blivit misshandlad men är å andra sidan nästan aldrig på fest (inte tillräckligt gamal för krogen) så det kanske är en förklaring.
marinelady
2007-10-12, 21:02
Ja,av min mor i flera år tills jag blev så pass stark och stor att jag kunde slå tillbaka,enligt henne förtjänade jag det då,det kan gudar drifta om man gör men det är ett avslutat kapitel..Örfilar,insparkad i väggar,inputtad i saker.Ofta mindre skador som blåmärken och liknande.Älskar min mor fortfarande,det som var kan inte göras ogjort och mina syskon fick inte lika mycket stryk tack och lov.Ofta hände det i samband att jag och min ett år yngre syster rök ihop,och då fick jag stryk för att vi hade slagits.Jag var äldre och skulle veta bättre.Min syster var min mors favorit och jag min fars favorit.Så som barn var man svartsjuk och avskydde min lilla syster,jag ville också bli skyddad och älskad av min mor.Så det slutade med att jag sparkade ut syrran ur stallet efter det att vi bråkat rejält en gång,och fick min egen lilla fredade plats.Efter det lugnade mycket ner sig,jag och syrran var inte på varandra hela tiden och slogs inte lika ofta,vilket ledde till att jag fick mindre stryk av min mor när jag spöade syrran..
Sån är verkligheten sen går det inte att ändra på...
.sen hörde vi några snubbar som satt i en grupp säga-Vi ska spöa alla svennar.
Du menar alltså, att ni fick spö för att ni var "svennar"? *mini*
Ja,av min mor i flera år tills jag blev så pass stark och stor att jag kunde slå tillbaka,enligt henne förtjänade jag det då,det kan gudar drifta om man gör men det är ett avslutat kapitel..Örfilar,insparkad i väggar,inputtad i saker.Ofta mindre skador som blåmärken och liknande.Älskar min mor fortfarande,det som var kan inte göras ogjort och mina syskon fick inte lika mycket stryk tack och lov.Ofta hände det i samband att jag och min ett år yngre syster rök ihop,och då fick jag stryk för att vi hade slagits.Jag var äldre och skulle veta bättre.Min syster var min mors favorit och jag min fars favorit.Så som barn var man svartsjuk och avskydde min lilla syster,jag ville också bli skyddad och älskad av min mor.Så det slutade med att jag sparkade ut syrran ur stallet efter det att vi bråkat rejält en gång,och fick min egen lilla fredade plats.Efter det lugnade mycket ner sig,jag och syrran var inte på varandra hela tiden och slogs inte lika ofta,vilket ledde till att jag fick mindre stryk av min mor när jag spöade syrran..
vette tusan om jag hade kunnat förlåta min mamma för det.
Usch. Förekommer detta fortfarande?
Far min har några gånger slagit mig. Det gör så ont när någon som man ser upp till (vilket jag inte längre gör) slår en.
Jag avskyr honom och jag tror ingen kan förstå precis hur illa det är mellan oss.
Lellan: gud va ledsen jag blir när jag läser det du skrev :( de är hemskt
Shakemynuts
2007-10-12, 21:11
Har hänt några gånger att man har fått ordentligt med stryk men det har alltid varit i samanband med jobb.
Vad är det för jobb?
Jag har blivit misshandlad ett par gånger. Hade 3 stycken som mobbade mig varenda dag i skolan mellan 2an och 6an. Dom blev fysiska rätt ofta.
Och även av föräldrarna.. men inte lika allvarligt.
Usch. Förekommer detta fortfarande?
Far min har några gånger slagit mig. Det gör så ont när någon som man ser upp till (vilket jag inte längre gör) slår en.
Jag avskyr honom och jag tror ingen kan förstå precis hur illa det är mellan oss.
Hon skrev väl att det var historia?
Men du?
Bor inte du hemma just nu?
Bor du då med din pappa?
Förstår att det måste gjort ont och mest i själen. Ingen ska behöva uppleva sånt
Vad jobbar du med?
Blivit slagen på och påhoppad många ggr när man var lite mer i krog/fest svängen (15-25 års åldern). Men aldrig nedslagen dock.
Var du grov/muskulös även då? Det känns som att många "tuffa grabbar" provoceras av att folk är mer vältränad än dem och måste därför hävda sig genom våld mot dem.
Sen kan ju en välbyggd kropp vara avskräckande, men inte alltid.
Men du?
Bor du då med din pappa?
Förstår att det måste gjort ont och mest i själen. Ingen ska behöva uppleva sånt
jo jag gör ju det... det är inte lätt men jag har inte mycket till val. jag har försökt att ta reda på vad man kan göra men socialen känns ganska avlägset.
Han å jag går helt enkelt inte ihop, jag undviker att vara i hans närhet så mycket som möjligt.
jo jag gör ju det... det är inte lätt men jag har inte mycket till val. jag har försökt att ta reda på vad man kan göra men socialen känns ganska avlägset.
Han å jag går helt enkelt inte ihop, jag undviker att vara i hans närhet så mycket som möjligt.
Det låter som om du har en del att jobba med.
Att din mamma accepterade att han slog dig?
Som tur är är det ju inte för livet du bor där
Det låter som om du har en del att jobba med.
Att din mamma accepterade att han slog dig?
Som tur är är det ju inte för livet du bor där
Mamma väljer alltid den lätta vägen, i detta fall att blunda för det som hon inte vill veta av. gå därifrån. och om jag är ledsen är det ingen idé att gå till henne... hon säger då bara att hon inte orkar lyssna. Gråter jag så får man ett "å vaf*n grinar du nu över unge?!!" slängt i fejset.
Hell yeah, i feel the love.
Detta påverkade mitt gymnasieval. Jag valde frisör i växjö för att få komma hemifrån. Nu, ett år senare är jag hemma igen. å nu är det ytterligare tre år kvar innan jag kan flytta hemifrån
Misshandlad? Njaa, har väl fått några smällar några gången, men absolut förtjänat mer.
+1
Var du grov/muskulös även då? Det känns som att många "tuffa grabbar" provoceras av att folk är mer vältränad än dem och måste därför hävda sig genom våld mot dem.
Sen kan ju en välbyggd kropp vara avskräckande, men inte alltid.
Jovars ganska grov redan då, började träna när jag var 13.
Jo dels det men sen backar jag aldrig från någon som muckar. Det kanske är dumt egentligen men det är svårt att låta bli speciellt om man druckit :Virro
Mamma väljer alltid den lätta vägen, i detta fall att blunda för det som hon inte vill veta av. gå därifrån. och om jag är ledsen är det ingen idé att gå till henne... hon säger då bara att hon inte orkar lyssna. Gråter jag så får man ett "å vaf*n grinar du nu över unge?!!" slängt i fejset.
Hell yeah, i feel the love.
Detta påverkade mitt gymnasieval. Jag valde frisör i växjö för att få komma hemifrån. Nu, ett år senare är jag hemma igen. å nu är det ytterligare tre år kvar innan jag kan flytta hemifrån
har du några syskon?
Har du någon annan vuxen du kan vända dig till?
Det har visat sig att så kallade maskrosbarn har klarat sig för att dom har haft en vuxen nära sig som dom kan lita på och vända sig till. Det kan vara en skolsköterska, kurator, lärare, granne, mormor etc. Det är viktigt
har du några syskon?
Har du någon annan vuxen du kan vända dig till?
Det har visat sig att så kallade maskrosbarn har klarat sig för att dom har haft en vuxen nära sig som dom kan lita på och vända sig till. Det kan vara en skolsköterska, kurator, lärare, granne, mormor etc. Det är viktigt
mjo, två äldre bröder. Men inget större problem för dom. Jag kan vara väldigt argumentativ, kanske till och med provocerande (?) och beroende på hur man ser det så kanske jag förtjänat de slag jag fått av pappa.
Har väl hänt att jag gråtit ut hos helt underbara nära vänner och även min bästa väns mor kan jag prata med om i stort sett allt.
Förut valde jag att hålla det för mig själv men mådde inte så suveränt av de.
TcAnders
2007-10-12, 21:45
Jag har aldrig vart nära, jag tror jag är en sån som man inte vill gå på, då jag är den "glade, spralliga typen"...
// Anderrs
Deceiver85
2007-10-12, 21:47
Okej, jag borde verkligen inte skriva det här men....
Jag tycker själv att jag inte har blivit misshandlad, men under några år i min uppväxt var min far väldigt hårdhänt mot både mig och min lillasyster. Det mesta var dragningar i armen och kärringnyp, men en gång även en enkelresa in i väggen. Min syster råkade ut för samma behandling.
Jag har aldrig konfronterat min far om det, och eftersom vi inte har någon kontakt i dagsläget så känner jag inget större behov av det heller.
Ryska_raketen
2007-10-12, 21:47
När jag var en snoris på 17 bast och inte visste bättre, så åkte jag på lite dörrvings när jag och polarna fick för oss att dra på fest på öarna. :/ Annars är man en gangstah foh life.
mjo, två äldre bröder. Men inget större problem för dom. Jag kan vara väldigt argumentativ, kanske till och med provocerande (?) och beroende på hur man ser det så kanske jag förtjänat de slag jag fått av pappa.
Har väl hänt att jag gråtit ut hos helt underbara nära vänner och även min bästa väns mor kan jag prata med om i stort sett allt.
Förut valde jag att hålla det för mig själv men mådde inte så suveränt av de.
Ord är kraftfulla och farliga.
Men om man som vuxen inte kan bemöta ett barns ord med ord så bör man tänka efter ordentligt
Man är aldrig förtjänt av stryk hävdar jag, särskilt inte om man bara använt ord.
Sen ska man inte såra med ord heller för som Lellan sa, psykisk misshandel kan såra mer än fysisk
Eddie Vedder
2007-10-12, 21:51
beroende på hur man ser det så kanske jag förtjänat de slag jag fått av pappa.
Nej det har du inte Laijza, du har INTE förtjänat det och känn aldrig att det är så.:(
Ord är kraftfulla och farliga.
Men om man som vuxen inte kan bemöta ett barns ord med ord så bör man tänka efter ordentligt
Man är aldrig förtjänt av stryk hävdar jag, särskilt inte om man bara använt ord.
Sen ska man inte såra med ord heller för som Lellan sa, psykisk misshandel kan såra mer än fysisk
Han blir arg fruktansvärt arg bara man inte har samma åsikt som honom. han står inte heller ut med att mamma ger mig mer uppmärksamhet än vad hon ger honom. Man kan fråga sig hur gammal han är...
Jag tycker nästan det är värre å se hur han behandlar mamma. Hon har flera gånger funderat på skilsmässa. men det är ju inte den lätta vägen, alltså är det inet den vägen hon väljer i slutändan ändå.
Mm vem som helst kan bli far. Men en bra far är det långt ifrån alla som blir.
Tveksamt om det är en misshandel men 5 stygn under ögat efter en "uppgörelse" på krogen som inte direkt var så lyckad, dock många år sen och en dum fyllegrej. Anmälde inte just för att jag så att säga var med på slagsmålet och inte blev oskyldigt påhoppad, båda hade kompisar som hade gått in om det hade blivit för illa.
Coldsmith
2007-10-12, 22:17
Jo, två nassar som hoppade på mig för att jag höll en kille i handen. Sparkade mig i magen med stålhätta, skrek en del onämnbara ord, hotade, höll fast mig. Lyckades dra mig som tur var och springa därifrån med högra revbenssidan som hade släppt från broskfästet. Mjukdelsskador, kanske nåt brutet revben också. Hade jag inte lyckats slita mig så vet jag inte vart det hade slutat.
Det som grämer mig mest var att min dåvarande fick vara med om det, han klarade sig fysiskt men jag har fortfarande inte släppt att jag inte kunde hindra det som hände. Får fortfarande flashbacks och då får jag lust att göra både det ena och det andra.
Ena killen är identifierad och känd av polisen. Men polisen bryr sig inte. Dom tog anmälan och sen har inget hänt. Det var ett tag sen nu. Min dåvarande har också tagit emot direkta hotelser och mordhot och anmält dessa. Polisen skickade bara tillbaka papper och sa att ärendet inte gick att lösa, trots att klara bevis finns.
Så mycket för norrlandspolisen.
Fan vad illa av polisen. Fick du inga papper från sjukhuset där de dokumenterade skadorna?
Där jag bor räckte det med mig som vittne när en kompis blev "misshandlad", polisen skötte det hela utmärkt.
Coldsmith
2007-10-12, 22:35
Fan vad illa av polisen. Fick du inga papper från sjukhuset där de dokumenterade skadorna?
Där jag bor räckte det med mig som vittne när en kompis blev "misshandlad", polisen skötte det hela utmärkt.
JOdå, skadorna är dokumenterade, och vi har berättat allt.
Det sista vi hörde var att dom skulle gräva fram lite bilder på möjliga gärningsmän. Men dom hörde aldrig av sig. Det var ett år sen nu. Jag hörde däremot av mig till dom några månader efter och undrade vad som hände "ärendet är under utredning och går som planerat med vanligt polisarbete" fick jag i svar typ. Jo visst.
Gå till tidningen så kanske de får tummen ur *rslet!
Får några år sedan var jag och några vänner under valborg i staden och var påväg på till en fest. Då kommer 3-4 personer fram och försöker råna mig men jag gör motstånd och får en flaska krossad i ansiktet varpå personerna sticker. Jag tar mig till närmaste uteserving fixar lite handdukar och is och får hjälp att plocka ut bitar av glas ur ansiktet och håret. Polisen kommer men verkar inte bry sig särskilt och säger åt mig att ta mig till stationen om jag vill anmäla.
Jag får ett par stygn av sjukvårdspersonal och bestämmer mig sedan för att göra det bästa av situationen, dra vidare till festen.
När jag och en vän senare är påväg hem så går vi genom stadsparken och ser att det är bråk, och gissa vilka jag ser som bråkar med 2 killar.. samma personer som krossade en flaska i mitt ansikte. Det som hände sen är en form av karma ;)
Ryska_raketen
2007-10-12, 22:39
Får några år sedan var jag och några vänner under valborg i staden och var påväg på till en fest. Då kommer 3-4 personer fram och försöker råna mig men jag gör motstånd och får en flaska krossad i ansiktet varpå personerna sticker. Jag tar mig till närmaste uteserving fixar lite handdukar och is och får hjälp att plocka ut bitar av glas ur ansiktet och håret. Polisen kommer men verkar inte bry sig särskilt och säger åt mig att ta mig till stationen om jag vill anmäla.
Jag får ett par stygn av sjukvårdspersonal och bestämmer mig sedan för att göra det bästa av situationen, dra vidare till festen.
När jag och en vän senare är påväg hem så går vi genom stadsparken och ser att det är bråk, och gissa vilka jag ser som bråkar med 2 killar.. samma personer som krossade en flaska i mitt ansikte. Det som hände sen är en form av karma ;)
Säger man A får man säga B!
Coldsmith
2007-10-12, 22:48
Gå till tidningen så kanske de får tummen ur *rslet!
Har tänkt den tanken flera ggr!
Ska höra med exet och sen får vi se vad som händer. Har faktiskt god lust. Grymt less på skitpolisen där.
Har du blivit misshandlad?
Nää, inte misshandlad. Men fått en och annan snyting har man ju :(.
Blev slagen och nersparkad av 3 personer oprovocerat i 7an på högstadiet.
Stärkte knappast mitt självförtroende direkt i den åldern, slutade aldrig gå ut eller något sådant, men var alltid beredd på slagsmål efter, och hämd tankarna skenade iväg rätt rejält, tur at man var smart/feg nog att inte genomföra dessa... Dom var av den sjukare sorten haha.
Fatalist
2007-10-13, 00:20
Aldrig blivit nedslagen, men däremot tagit emot slag. 4-5 killar mot mig, det är bara att slå sig ur och dra. Tragiskt.
hahavaffan
2007-10-13, 00:20
Nope, bara delat ut stryk till de som förtjänat det. Dock inga misshandlingar.
rememberence
2007-10-13, 00:22
Blev misshandlad för inte alls länge sen men polisanmälan lades ner osv, brukar se killarna lite då och då. Jag försöker att inte börja asgarva åt dom för att dom slogs som småflickor :)
grisbil3n
2007-10-13, 00:28
Njaeh, men lite stryk har jag fått. Grejen är att det är svårt å placera en sån sak på en skala. Har man fått tänder utslagna så tycker jag nog att det handlar om misshandel. Jag såg nog misshandlad ut men blåmärken o skit försvann på en vecka.
Förtjänade det i varje fall.
Tricklev
2007-10-13, 00:29
När jag var en snoris på 17 bast och inte visste bättre, så åkte jag på lite dörrvings när jag och polarna fick för oss att dra på fest på öarna. :/ Annars är man en gangstah foh life.
Haha, det där är väll en klassiker, är man inte född och uppväxt på öarna, så ska man undvika dom, speciellt i onyktert tillstånd.
Inavel, ni vet vart ni hittar det. :thumbup:
Tricklev
2007-10-13, 00:33
Mja, jag är inte en sådan som "JAG SKA INTE ABCKA VA!", och skiter i aggresiva främlingar, men någon gång har jag ändå råkat ut för någon "mindre misshandel", inget nämnvärt dock.
Blev påhoppad på en spårvagn, full som jag var. Jag sa nått till min polare, som den här killen missuppfattade och trodde jag sa till honom, resulterade i knäckt näsben och nära att bli knivskuren. Shit happens. Lär väl bli rättegång om några år.
Whistler
2007-10-13, 02:33
Trots över 1000 timmar i krogdörren har jag aldrig fått stryk. Aldrig på jobbet, aldrig civilt. Åkt på en del däng i ringen och på mattan naturligtvis, men jag har knappt varit med om att någon muckat med mig, ens på jobbet.
Ja folk har väll varit på och försökt, men jag är ganska social och bra på att prata så jag klarar mig.
Jag har istället varit den som "misshandlat".
Det låter sjukt, men det är mer eller mindre så det skulle uppfattas ifall det togs till rätten.
T. ex - Det är rätt "vanligt" att killar som inte riktigt har allting rätt, försöker häva sig genom att försöka hamna i bråk med mig, antagligen för att jag är så lång. Så i många av fallen så börjar personen håna mot mig och slänga kommentarer mitt håll eller helt enkelt ställa sig framför mig och dra iväg några glåpord. När det händer så tittar jag bort oftast, typ vänder ryggen till och pratar med någon kompis istället, alternativt frågar killen vad han vill och att han ska se till att få det överstökat.
Saken är den att ifall en person fortsätter efter att jag vänt mig om, och försöker provocera fram någonting genom att gripa tag i min arm eller vad som, då är jag inte blyg för att antingen slå personen i magen, armbåga i nacken eller helt enkelt sparka honom i kulorna.
Detta är endast för att jag inte vill vara den som tar emot första slaget, och ifall någon går in för det så mycket att de fortsätter efter att jag vänt mig om, då har det alltid kännts som om det är mer eller mindre garanti att han kommer göra någonting.
Nu var det nått år sedan jag hamnade i den här situationen, tack och lov. Trivs långt bättre med att slippa ha något sådant på mitt samvete.
kanske jag förtjänat de slag jag fått av pappa.
Det tror jag verkligen inte! Önskar jag kunde göra det ännu klarare för dig att det definitivt inte är så, men internet ger ju en del att önska på hur mycket man kan förmedla.
En far ska aldrig slå sitt barn över ett "verbalt bråk". Aldrig någonsin.
J.Saarela
2007-10-13, 06:57
Trots över 1000 timmar i krogdörren har jag aldrig fått stryk. Aldrig på jobbet, aldrig civilt. Åkt på en del däng i ringen och på mattan naturligtvis, men jag har knappt varit med om att någon muckat med mig, ens på jobbet.
Det är för att din navelpiercing sticker ut så det ser ut som du har en picka i byxlinningen.
Handcuff
2007-10-13, 07:37
Ena killen är identifierad och känd av polisen. Men polisen bryr sig inte. Dom tog anmälan och sen har inget hänt. Det var ett tag sen nu. Min dåvarande har också tagit emot direkta hotelser och mordhot och anmält dessa. Polisen skickade bara tillbaka papper och sa att ärendet inte gick att lösa, trots att klara bevis finns.
Så mycket för norrlandspolisen.
Tråkig historia. Hoppas idioterna får sitt straff.
Men nu till en fråga: Vilka är "norrlandspolisen"? Är det alla poliser norr om dalarna...och ALLA dessa är dåliga och skiter i människorna de ska hjälpa :confused:
jag är smula förvånad att jag inte åkt på ordentligt med stryk varje helg då jag var yngre (läs tonåren), men jag fick (vad jag kan minnas) aldrig nån smäll trots hur jag betedde mig mot folk..
Däremot fick jag igen några år senare.. Bodde ihop med en kille 1½ år, och i ungefär 1 år av den tiden fick jag stryk, inte varje dag, men flera ggr i veckan.. Psykisk och fysisk misshandel..
Aldrig, trots att jag är ute 2 gånger i veckan. Nu kanske jag bara har haft tur, men jag tycker det är rätt lätt att undvika bråk utan att för den skull behöva hålla låg profil eller vara "mesig" om det bli lite tjaffs. Jag brukar rätt ofta bli rejält full och högljudd utan att vara aggro eller se farlig ut och det borde vara de som brukar få stryk.
EDit: fick en smäll på näsan när tre stycken tjaffsa med min polare och jag gick mellan på ett disko i 9:an *slap* han drog en hit n run =) Såg han aldrig mer. Dock kändes slaget inte så mycket alls, dock hade jag ont i snoken ett tag efteråt.
Nångång i lägre tonåren var jag på väg hem med en polare från en fest eller nåt, minns inte riktigt. Det var hursomhelst väldigt mycket folk i rörelse på stan. 2 killar kommer fram till oss och helt oprovcerat sparkar den ena undan benen på min polare så han halkar i gatan. Jag gick lös på den andra killen och fick efter lite svingande in en träff så han också föll. Den första killen sprang iväg och jag brydde mig inte att följa efter så jag hjälpte min polare upp och så gick vi iväg. Ungefär 30 minuter senare träffar vi den första killen igen.. och hans 4-5 kompisar. Bruten näsa och blåmärken men alla tänder kvar och fullt fungerande ögon och så, så lite tur hade vi väl.
Flera år efteråt var jag den som slog först, jag hade väl nåt trauma av saken. Så fort det blev tjafs skulle jag klappa seften direkt. Jävla fasoner.
marinelady
2007-10-13, 12:44
Men du?
Bor du då med din pappa?
Jag flyttade hemifrån när jag var 16 och valde att bo på internat under gymnasietiden 60 mil hemifrån,sen började jag på universitetet direkt efter så jag bor själv i Umeå nu.
DenSisteMohikanen
2007-10-13, 13:44
Det här med hämnd kan ju vara rätt kul. Minns för ett par år sedan då en polare fick stryk av låg-mellan stadiets busar som alla var rädda för. Samma killar var rätt omtalade även i högstadiet men men. Saken är då att min polare var den ende som vågade gå på dom äldre, provocerade dom osv...Liten som han va...
Killarna var 22+ när detta hände. Riktigt töntigt!
Nej det har jag inte. Sen jag började träna för några år sen så har man fått en helt annan respekt än vad man hade då man bara var liten å klen. Syns mest när man är ute på krogen då folk nästan ber om ursäkt för att dem är i vägen för en.
Nej, vilket är konstigt hehe :) Dock har jag spöat skiten ur en snubbe för 3år sen, en riktigt svin som är dryg och jävlig mot alla. Hans morsa tänkte anmäla mig, men när hon fick höra vad han gjort sa hon att han skulle fått mer stryk :laugh:
Sen höll jag på att få en smäll på käften helt oprovocerat av en kille på Pdol, han slog till mina 2 kompisar väldigt snabbt men jag hann ducka. Sen fick killen rejält med stryk av mina 2 kompisar och fick sitta i fyllecell, sen blev han dömd för misshandel :laugh:
Handcuff
2007-10-13, 14:33
Nej, vilket är konstigt hehe :) Dock har jag spöat skiten ur en snubbe för 3år sen, en riktigt svin som är dryg och jävlig mot alla. Hans morsa tänkte anmäla mig, men när hon fick höra vad han gjort sa hon att han skulle fått mer stryk :laugh:
Sen höll jag på att få en smäll på käften helt oprovocerat av en kille på Pdol, han slog till mina 2 kompisar väldigt snabbt men jag hann ducka. Sen fick killen rejält med stryk av mina 2 kompisar och fick sitta i fyllecell, sen blev han dömd för misshandel :laugh:
Ni är ett gäng tuffa grabbar. Häftigt att spöa skiten ur folk :thumbup:
Nej jag tycker inte det är häftig alls, jag har slagits sen jag slog ner killen som sexuellt trakasserade som flickvänn 2004, och typ försökte våldta hon..
Usch, jag blir så sjukt förbannad på föräldrar som slår sina barn att jag inte vet var jag ska ta vägen.
Givetvis, man kan inte vara en mes och spöa skiten ur folk.
Åkt på rejält med stryk några gånger, även gett en del, vissa saker har gått till häkte, åtal, dom etc. Dock var det inte misshandel utan grov misshandel. Mer vill jag inte utala mig om då någon kan tänkas känna igen scenarion etc.
Bronkitkorv
2007-10-13, 17:55
Ja massor av gånger men aldrig några allvarliga skador. Endast några onda käkar, näsben och tänder kanske. Folk har alltid slagits mycket och nu har aftonbladet gjort en jättestor grej av det för att tjäna pengar och ni följer som små duktiga vovvar i deras ledband... STRYK skulle ni ha...:smash:
Ryska_raketen
2007-10-13, 17:58
Snake blev ju agd av ett par vakter om ja inte missminner mig. Synd att han inte kan beratta historien sjalv!
Snake blev ju agd av ett par vakter om ja inte missminner mig. Synd att han inte kan beratta historien sjalv!
Detta vill jag höra! Yucko..?
-Niklas-
2007-10-13, 18:02
Nepp - är en ganska lugn person både med och utan alkohol i kroppen. Har dock varit nära flera gånger men mest gått därifrån. Nyss så var jag på en hockeymatch, under den matchen blev några personer utkastade då de var för fulla. Iaf tänkte man inte mer på de föräns efter matchen då man såg dessa personer samt ett gäng till, förmodligen deras kompisar. Skulle gissa på att de var i 18-21 årsåldern. Iaf så skrek dom som fan åt allt o alla, svingade oprovocerat mot folk som gick förbi o sparkade mot folk.
Jag gick typ 5 meter ifrån dem men ökade snabbt avstångdet då de tittade lite på mig, iaf så killen som gick bakom mig svingade de även mot men de skulle de tydligen inte gjort. Han slog 2 snabba slag mot dem och golvade 2 personer i de gänget resten sprang iväg o skrek väl valda ord mot han. Killen som boxat ner dem gick därefter sakta mot bussen och de andra blev gripna av polisen.
såg så roligt ut hur deras aggerande ändrades så fort någon slog tillbaka.
å
ä
ö
Japp, fick lite drygt 20 000 kr i skadestånd, helt oprovocerat.
Jag har alltid föraktat och tyckt illa om föräldrar som slår eller psykiskt mobbar sina barn. Nu när jag själv är pappa är det ännu värre. Hur kan man göra sitt eget barn illa?
Jag mår illa av er som råkat illa ut av era egna familjemedlemmar. Kan man inte ens vara trygg i sitt hem så måste det vara hemskt.
Jag har själv aldrig råkat ut för något och aldrig heller varit nära (vad jag vet). Till viss del handlar det nog om att jag är väldigt lugn som person. Visst kan man råka illa ut trots detta men många som råkar illa ut ute på gatan eller på uteställen hade nog i ärlighetens namn kunnat undvika situationen om de verkligen försökt. Bättre fly än illa fäkta...
Tricklev
2007-10-13, 19:11
Jag har själv aldrig råkat ut för något och aldrig heller varit nära (vad jag vet). Till viss del handlar det nog om att jag är väldigt lugn som person. Visst kan man råka illa ut trots detta men många som råkar illa ut ute på gatan eller på uteställen hade nog i ärlighetens namn kunnat undvika situationen om de verkligen försökt. Bättre fly än illa fäkta...
+1
Väldigt många som säger "Jag slåss bara när jag måste", verkar behöva försvara sig varannan helg.
Han blir arg fruktansvärt arg bara man inte har samma åsikt som honom. han står inte heller ut med att mamma ger mig mer uppmärksamhet än vad hon ger honom. Man kan fråga sig hur gammal han är...
Jag tycker nästan det är värre å se hur han behandlar mamma. Hon har flera gånger funderat på skilsmässa. men det är ju inte den lätta vägen, alltså är det inet den vägen hon väljer i slutändan ändå.
Mm vem som helst kan bli far. Men en bra far är det långt ifrån alla som blir.
Du förtjänar aldrig att få en smäll! aldrig!
+1
Väldigt många som säger "Jag slåss bara när jag måste", verkar behöva försvara sig varannan helg.
Beror nog på en hel del vart man bor antar jag. När jag bodde i Helsingborg så antingen bevittnade jag, eller så blev jag utsatt, för försöker till misshandel eller påbörjan av misshandel, nästan varje gång jag var ute.
När jag sedan flyttade till Lund och ibland spenderade en hel del tid i Halmstad så råkade jag aldrig ut för något sådant överhuvudtaget.
Beror nog på en hel del vart man bor antar jag. När jag bodde i Helsingborg så antingen bevittnade jag, eller så blev jag utsatt, för försöker till misshandel eller påbörjan av misshandel, nästan varje gång jag var ute.
När jag sedan flyttade till Lund och ibland spenderade en hel del tid i Halmstad så råkade jag aldrig ut för något sådant överhuvudtaget.
Småstäder is the shit. Jag känner mig mer osäker när jag går ut i Övik än när jag går ut i Newcastle/Stockholm som är aningens större.
DenSisteMohikanen
2007-10-14, 03:56
haha bara för att man läste denna tråd idag så var man för första gången så jäkla nära att sjukt misshandlad ikväll. Tack vare två bekanta som gick en bit bakom så kom man lite lätt undan :)
pjuu säger jag bara
Musselbank
2007-10-14, 03:59
:-( det är inte kul egentligen
Blivit slagen ja, den killen var dock så tankad på knark och alkohol att han inte slog så hårt. Det roligaste var nog att han stod och väntade vid toan på att någon skulle komma ut så att han kunde få bråka. Jag inväntade vakterna, onödigt att börja buffla till det så jag åker på det också.
Jag har väl inte varit i slagsmål sen jag var 11 år. Brukar inte dricka så mycket eller ens hänga på de ställerna, men igår var det nära.
Vi var fyra pers som dansade, helt oprovocerade börjar en kille mucka med mig. Först trodde jag att han bara vill förbi mig eller nåt och börja putta på mig lite halvmesig, efter 5-6 gånger fattade jag äntligen att det var slagsmål han var ute efter. Vände mig bara och gick iväg några meter med kompisar, så fortsätter han och räcka fingret åt mig. Jag gjorde inget men en tjejkompis puttade iväg honom senare. :laugh:
Emil_Larsson
2007-10-14, 09:36
Aldrig blivit misshandlad, men jag har sett misshandel både på stan och i grundskolan.
Whistler
2007-10-14, 10:16
Det är för att din navelpiercing sticker ut så det ser ut som du har en picka i byxlinningen.
Ah, det eller mina rosa snowjoggers. Har hört att de är riktigt respektingivande. :D
Har blivit misshandlad på krogen när jag var 18-19, dom var ca 4-5personer som pucklade på mig oprovocerat. Jag var dock så överförfriskad att jag inte gjorde något motstånd vilket ledde till att de slutade slå mig rätt snabbt. Min kompis som försökte gå i mellan blev dock hoppad på huvudet osv.
Jag hade bulor i huvudet och blåtira veckan efter, kompisen hade två blåtiror och massa bulor.
Sen har jag varit i många slagsmål också när jag var yngre men räknar inte dom eftersom en del har jag startat själv och andra har jag inte direkt försökt lösa situationen verbalt innan nävarna fick tala.
Den gången jag varit mest rädd för att få stryk är dock när jag och några få vänner satt och grillade och drack lite vid sjön så kom ett gäng på ca 20-30 estetare/afa-nissar med luvor/sjalar och diverse tillhyggen som glasflaskor och förhörde oss om det var vi som ropat saker åt några av deras tjejer eller något. Vi var visserligen 3-4st rätt vältränade grabbar och vi hade baseballträ men hade det blivit bråk hade det nog blivit rätt mycket köttfärs av oss.
Den gången jag varit mest rädd för att få stryk är dock när jag och några få vänner satt och grillade och drack lite vid sjön så kom ett gäng på ca 20-30 estetare/afa-nissar med luvor/sjalar och diverse tillhyggen som glasflaskor och förhörde oss om det var vi som ropat saker åt några av deras tjejer eller något. Vi var visserligen 3-4st rätt vältränade grabbar och vi hade baseballträ men hade det blivit bråk hade det nog blivit rätt mycket köttfärs av oss.
Vem faan tar med sig baseballträn till en grillmiddag?
grisbil3n
2007-10-14, 15:53
Brännboll? *gissar så att svetten lackar i pannan*
Handcuff
2007-10-14, 15:57
Hahaha...urz eyes like a hawk!
Brännboll? *gissar så att svetten lackar i pannan*
min syrra åkte taxi och när han började åka omvägar och dom påpekade det så steg han ut och tog fram ett baseballträ han hade i bakluckan. Så det verkar kunna vara ett redskap man har med sig vid olika tillfällen.
Eller så hade dom just haft den årliga brännbollsturneringen
Denna gången var det faktiskt vanlig brännboll som var boven i dramat men ja det har hänt att bollträn har åkt med vid andra tillfällen också när man var ung och dum.
Jag och några kompisar spelade frisbeegolf en gång då vi råkade träffa en snubbe som blev helt skogstokig. Han skulle spöa skiten ur oss alla om vi inte betalade hans skjorta. Helt oresonlig kille alltså. Galet.
Tricklev
2007-10-14, 20:25
Haha, dom skämten kommer vara roliga i flera år.
Jag och några kompisar spelade frisbeegolf en gång då vi råkade träffa en snubbe som blev helt skogstokig. Han skulle spöa skiten ur oss alla om vi inte betalade hans skjorta. Helt oresonlig kille alltså. Galet.
Typiskt svennar att bara lacka sådär.
Haha, dom skämten kommer vara roliga i flera år.
Jag måste ju få markera hur old school jag är
ugiBP47MKrU
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.