handdator

Visa fullständig version : Tredje försöket

Hermes
2003-04-21, 18:43
Hejhej! Efter en ganska lång träningspaus (3 veckor) beroende på bl.a. sjukdom och allmän lesshet på mitt gym. Jag löste enkelt det problemet genom att bli frisk, byta gym och nu är träningsmotivationen på topp! :hbang:

Jag tänkte fortsätta på min gamla dagbok, men den har visst blivit borttagen, så jag får helt enkelt börja om från början.

Stats:
Vikt(innan frukost) ungefär 60 Kg:MrT: , tillfällig nergång på drygt 4 kilo sen min sjukdom, mycket vatten och skit att ta igen...men med min pepp så är det lungt!!

Längd 177,5 cm

Mål: Grav viktuppgång, både i fett och muskler!!

Lägger upp mått om några dagar.

Börjar med gårdagens rygg och baksida axlar pass för att komma igång, även fast jag inte kommer ihåg vikterna precis...

Promenad + löpning 5 minuter

Rygg:

T-stångsrodd
3*10 (25,25,20kg) + ett set uppvärmning

En skum ryggmaskin för övreryggen, typ som kabelrodd fast utan kabel...grym beskrivning...
3*10 (30,30,20)

Latsdrag med brett handtag
3*12 (?,?,?)

skivstångsschrugs bakom ryggen
3*12 (bara stången :em: )

rygglyft
3*<15 (bara kroppsvikt)

Baksida Axlar:

framåtböjd kabeldrag

3*minst 15 (5,5,5 )

sittande framåt lutande hantellyft

3*8(det säger jag inte ens)'

Jag är skeptisk till namnen på vissa övningar...så ni kan rikta era klagomål mot honom: :thefinger:D

spas
2003-04-21, 21:35
Gött med fler som kör skumma ryggmaskiner, vräk i dig käk nu. Ska bli kul att följa.

Hermes
2003-04-21, 21:54
Har börjat stabilt idag, ätit riktigt mycket :eating: :eating: :hbang: :eating: Orkar dock inte skriva upp vad.

Imorrn blir det bröst och yttre axlarna tror jag...eller biceps, triceps...vi får se!

Hermes
2003-04-22, 18:34
Vikt (Alltid innan frukost) 61 kg :hbang:
Hetsätningen tar sig!

Det blir dock ingen träning idag, men imorrn däremot!

Hermes
2003-04-24, 11:05
Körde bröst och yttre axlar igår (första gången på en månad till mitt försvar :D ) Ska förövrigt lära mig namnen på alla övningar såsmåningom...

Promenad och löpning som uppvärming

Sned bänkpress

3*8,7,7 40 kg :cryout:

Bröstmaskin "halvledad" för övre bröstet

3*10 40 kg

Flyes i cablecross med extra hantlar

3*12
3 kg hantlar + 5 kg i cabeln.

Yttre axlar. Kör grymt lätt på axlar och försöker istället få ett så bra utflörande som möjligt efter en längre skadeperiod

sittande hantellyft, en hantel i taget

3*15 3kg

Axel press maskin

3*<14 30,30,20 +dropset på de två sista seten

spas
2003-04-24, 11:25
gött at vikten ökar.

Rob The Man
2003-04-24, 13:09
Härligt att se hermes:thumbup:

Kul att du har fått motivationen tillbaks:thumbup:

Kör hårt

Robban

Hermes
2003-04-24, 14:02
Tack så mycket! :hbang:

Hermes
2003-04-26, 16:24
Körde ett snabbt bicep/tricep pass då jag bara hade 40 minuter på mig att träna innan gymet stängde.

Uppvärminng som vanligt

Bicep

Snebänk i mitten av cablecrossen. Enhandshandtag på de nedre trissorna.

2*10

Underbar förklaring

Sen en till övning i cablecrossen, orkar inte förklara den med =)

2*10

Triceps

Omvänd pushdown i cablecross (Märk väl tema cablecross för dagen;) )

2*10

Var helt förstörd i armarna vid det här laget. Knappt någon vila.

"kärring dips" alltså dips med händerna mot en bänk och benen på marken
3*15

Jag är ganska cirka på antal reps, ägnar all min koncentration repset jag just håller på med så det blir svårt att hålla räkningen.

Hermes
2003-04-30, 11:54
Körde ett värdelöst ryggpass igår...hade ingen energi eller ork...men jag kan lika gärna skriva upp det ändå.

Föresten skriver jag inte upp mina benpass för dom är så pinsamt dåliga :em:

Vanlig uppvärming

Samma skumma ryggövning som sist:

3*8 35 kg

T-bar:

3*8, 25 kg

Rygglyft:

1*20

Sammanbrott:

Rask promenad till bilen och en strikt körning hem

1*70 km/h

:MrT:

Hermes
2003-05-01, 16:23
Hello!

Efter ett värdelöst valborg har jag beslutat att inte dricka på ett tag...närmare bestämt en månad då balen är.

Nu är det träning som gäller :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:

Hermes
2003-05-02, 15:15
Ska börja ta kreatin igen...och den här gången ska jag inte bli sjuk. Jag har stars kreatin hemma men funderar på att köpa kreatinpyruvat, mest för att slippa uppladdningen och även för att jag är lite skeptisk till stars kreatin eftersom det gjorde mig sjuk sist :MrT: ...låter det bra?

Ska träna bröst och yttre axlar ikväll så jag återkommer med passet senare :hbang:

Ska tok:eating: nu så jag blir stor och fet

Hermes
2003-05-03, 17:10
Bröst och yttre axlar idag. Gick väl sådär. Gymmet stängde lite tidigare än jag trodde så det blev bara två axel övningar.

Uppvärming som vanligt.

Bröst:

Rak Hantelpress

1*7 18? kg (den med tre skivor. tre storlekar...är inte hundra på vad den väger)

2*8 17? kg (samma hantel utan yttersta skivan)

"Uppånedvändbänkpress"

3*8 40 kg :em:

korsdrag(?) i cablecross, handtag på övre trissorna

3*10 17.5 kg

Axlar

sittande hantellyft, en hantel i taget

3*15 3kg

Hantelpress

3*10 10 kg

Ska nog ta med ett papper att skriva upp exakt antal reps och vikter...är så jävla osäker på det mesta...tänker inte så nog på det under passet.

Nu är det snart dags för hockey. Tippade rätt på 4-2 igår och det ska jag göra igen idag...dra hem en storvinst och köpa protein för pengarna :hbang: :hbang: :hbang:

MIGGE
2003-05-04, 21:36
Ska bli kul o följa, var det inte vi som skulle tävla förrut!?? Typ först till 70 eller så? Säg till om du är sugen på att ta upp den tävlingen för nu har jag tappat 6 kg o jag var bara 2 kg ifrån målet!:insane:

Men det är sånnt som händer :)

Hermes
2003-05-04, 22:44
Jag var också ganska nära ett tag, men hamnade i en svacka med gymbyte osv men visst kan vi ta upp tävlingen igen.

Ska gå och dricka en halvliter rapsolja för att komma igång ;)

Hermes
2003-05-04, 22:49
Just ja, jag tränade ju idag. Måste lära mig öppet tiderna på det där förbannade gymmet, kom dit 25 min innan stängning, så det blev ett intensivt biceps pass.

Stående hammercurl med hammercurlstång.

3*8, 15 kg + stång, 15 kg + stång, 20 kg + stång med dropset till 15 och 10 (? antal reps).

Bicepcurl i cablecross sittande med armarna på bänk...(hur mycket jag än vill kan jag inte ge bra förklaringar:D)

3*8 30 kg, 25 kg, 25 kg

Körde superset med vanlig hantelcurl tillsammans med den övningen...med starka 10 kilos hantlarna :hbang:

Hermes
2003-05-05, 12:32
Vilodag idag, funderar på att ge mig ut på lite löpning, fast jag har inga bra joggingskor så det kanske får va...har träningsvärk i hela överkroppen, så jag får väl spendera kvällen med att äta chips och se på tv :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:

Hermes
2003-05-07, 22:58
Hemligt benpass idag, nämner det bara så jag kom ihåg att jag ens tränade :hbang: :hbang: :hbang: :hbang:

Hermes
2003-05-11, 14:19
Gu va bra!!! Har tränat ett pass den här veckan, förbannade hockey :D Jag har istället koncentrerat mig på att äta jävligt onyttig mat och sitta så still som möjligt för optimal muskelökning :bpump:

Hermes
2003-05-14, 21:28
Nu får det vara nog ett tag. Jag är i en jävla svacka...äter dåligt (eller onyttigt ivf) sover dåligt och är därmed alltid trött, har inget träningspepp pga av det plus att jag är i slutfasen av 3e året på gymnasiet...till råga på allt så har mitt gymkort tagit slut och jag måste övertala farsan att sponsra mig med ett nytt.

Jag har pga av allt detta beslutat att lägga träningen på is nån vecka tills jag har kommit igång igen...helt enkelt ladda om. Tror helt enkelt det är bra förmig och min kropp...ska försöka äta mycket (och nyttigt) som fan under viloveckan(veckorna) och avsluta de projekt jag har kvar i skolan, sen jävlar..mycket fula ord...ber om ursäkt :cheers:

Förövrigt skriver ju aldrig någon nånting här :cryout: så jag kan lika gärna föra dagboken i word :D