Visa fullständig version : Höger/vänster hjärnhalva som styr?
http://www.news.com.au/dailytelegraph/story/0,22049,22535838-5012895,00.html
Min snurrar åt höger. Kan verkligen inte få den snurra åt vänster. Fejk?
LEFT BRAIN FUNCTIONS
uses logic
detail oriented
facts rule
words and language
present and past
math and science
can comprehend
knowing
acknowledges
order/pattern perception
knows object name
reality based
forms strategies
practical
safe
RIGHT BRAIN FUNCTIONS
uses feeling
"big picture" oriented
imagination rules
symbols and images
present and future
philosophy & religion
can "get it" (i.e. meaning)
believes
appreciates
spatial perception
knows object function
fantasy based
presents possibilities
impetuous
risk taking
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97105&highlight=snurrar
fungerade konstigt för mig, snurrade anticlockwise ett tag sen när jag kollade nästa gång så snurrade den clockwise..
vet inte vad det innebär, för det mesta snurrade den dock anticlockwise
fungerade konstigt för mig, snurrade anticlockwise ett tag sen när jag kollade nästa gång så snurrade den clockwise..
vet inte vad det innebär, för det mesta snurrade den dock anticlockwise
Såg ut som den bytter av sig själv efter ett tag :)
Arf Pingvin
2007-10-12, 15:23
Kan få den att snurra åt olika håll.
Jag hoppas det inte stämmer då jag alltid varit en "vänster hjärnhalva-kille". Men det testet säger att jag använder höger hjärnhalva :(
Är logisk, matematisk och strategisk för hlvte.
MasterChief
2007-10-12, 15:31
Kan få henne att dansa hur jag vill. Men det behövdes lite tid (som mitt företag så vänligt sponsrade mig med).
Sheogorath
2007-10-12, 15:40
Jag tror att den är en bluff. Jag tror att den alltid snurrar som klockan. Byte den riktning var det en del i animationen och ingenting ni själva frammanade.
Var var "skeptiker" på listan, förresten? ;)
Jag tror att den är en bluff. Jag tror att den alltid snurrar som klockan. Byte den riktning var det en del i animationen och ingenting ni själva frammanade.
Nu efter en stund, kan jag få henne att byta håll på "kommando". Men om det beror på höger/vänster hjärnhalva lämnar jag osagt.
Var var "skeptiker" på listan, förresten? ;)
Var väldigt skeptisk också. :) Mitt sätt att få henne att vända håll var att scrolla ner så jag bara såg benen från knäna och ner. Sen tänkte jag att benet som snurrar går "framför, bakom, framför, bakom", men då tvärt om mot vad jag egentligen såg. Efter en stund såg det ut som det bara pendlade halva varvet fram och tillbaks. Sen kunde jag välja håll. Det blev lättare om jag själv hängde med lite med huvudet.
Muskelbyggaren
2007-10-12, 18:42
Jag kännet tydligt hur jag måste övertyga mig själv om att den snurrar åt det håll jag vill att den ska snurra åt. Om jag tittar på den, blundar och sen föreställer mig hur den snurrar åt andra hållet och försöker känna känslan och rytmen av hur det vore, stämmer det alltid när jag öppnar ögonen. Om jag ser på den utan att blunda och sen i rätt ögonblick tänker att jag ser att nu vänder den lyckas det också, men inte alltid.
Doctor Snuggles
2007-10-12, 18:52
Fan jag brukar vara bra på sånt här, bilder som kan ses på flera sätt, men jag kan för allt i världen inte få henne att snurra åt vänster/motsols.
Såg bara medurs, sen provade jag att kisa med ögonen, då plötsligt vände den.
Doctor Snuggles
2007-10-12, 18:55
Jag fattar inte ens hur det rent tekniskt skulle kunna ske. Vilket ben för hon med då hon roterar motsols? Det verkar anatomiskt omöjligt för mig nämligen.
Jag fattar inte ens hur det rent tekniskt skulle kunna ske. Vilket ben för hon med då hon roterar motsols? Det verkar anatomiskt omöjligt för mig nämligen.
motsols - höger ben i marken
Doctor Snuggles
2007-10-12, 18:59
HAH! Jag lyckades. Täckte för vänstra ögat, och läste texten istället, så jag hade bilden i ögonvrån... Först vändes rörelseriktningen på armen (så ett litet tag rörde sig överkroppen och underkroppen åt olika håll - flummigt) sen följde benen med. När jag tittade med båda ögonen och slutade koncentrera mig så vände det tillbaka. :D
Sånt här är kul. :D
Doctor Snuggles
2007-10-12, 19:07
Ok, nu kan jag vända åt båda håll viljemässigt, men jag måste få bilden ur fokus lite först. Ngn som kan göra det fastän de fokuserar (och inte blundar länge) på bilden?
MasterChief
2007-10-12, 19:13
Ok, nu kan jag vända åt båda håll viljemässigt, men jag måste få bilden ur fokus lite först. Ngn som kan göra det fastän de fokuserar (och inte blundar länge) på bilden?
Jo, det kan jag. Jag tittar på den "centrala foten" och precis när den vänder kan jag bestämma vilket håll hon ska snurra genom att "tvinga" blicken åt ett håll och då följer foten med. Sen är det bara att titta på resten och allt snurrar åt just ett håll.
Jepp, nu efter ett par minuter lyckades jag styra det helt. Först såg jag bara medsols-rotationen. Skum bild.
Doctor Snuggles
2007-10-12, 19:18
Jo, det kan jag. Jag tittar på den "centrala foten" och precis när den vänder kan jag bestämma vilket håll hon ska snurra genom att "tvinga" blicken åt ett håll och då följer foten med. Sen är det bara att titta på resten och allt snurrar åt just ett håll.
Kan du göra det när du fokuserar på höften också (då får man rent automatiskt hela bilden i fokus)?
jenan546
2007-10-12, 19:40
Först så snurrade den medsols. Jag fick den att byta riktning efter ett tag, nu kan jag inte få den att snurra medsols, förutom benet i mitten, som jag kan få att byta riktning som jag vill. Lite flummigt blir det.
MasterChief
2007-10-12, 19:48
Kan du göra det när du fokuserar på höften också (då får man rent automatiskt hela bilden i fokus)?
Fan Snuggles. Nu har du pajjat min fredagkväll. :D
Nej, det kan jag inte. Men jag stör mig på den här varianten. Den snurrar klart snabbare än den som var i förra tråden. Blir svårare :-/
Argh, sluta driva vidare på detta ondskefulla skämt!
Argh, sluta driva vidare på detta ondskefulla skämt!
+1
Jag kan få henne att snurra åt båda hållen. :)
Doctor Snuggles
2007-10-12, 20:08
Fan Snuggles. Nu har du pajjat min fredagkväll. :D
Nej, det kan jag inte. Men jag stör mig på den här varianten. Den snurrar klart snabbare än den som var i förra tråden. Blir svårare :-/
Som jag trodde. :D
Misstänker att hjärnan har väldigt svårt för att bryta en visuell kontext (som inte är självmotsägande) som den redan etablerat.
hon lyssnar på vilket håll jag vill att hon ska snurra åt =)
lol, fick henne att byta håll. Snurrade medsols först och förstod inte hur man kunde få henne att byta håll men sen plötsligt kunde hon det. =)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.