Visa fullständig version : Kär i mer än tre år?
Har du varit kär i och attraherad av en och samma person i mer än tre år?
Berätta.
Tänkte att pollen skulle bli anonym, men glömde kryssa. Moderator fixa?
Har aldrig varit kär - love will get you killed ;)
Nej, kärlek är för losers! :devil:
Olyckligt kär i en tjej i massa år,,men ingen besvarad kärlek,,kommit över det,,men varje gång jag träffar tjejen kommer känslorna tillbaka...svårt detdär..
Ja.
Kan du inte berätta om din solskenshistoria? People need hope.
Ja, men jag har inte varit i kontakt med personen.
Så jag antar det klassas som idealisering?
machine gun
2007-10-12, 12:45
Ja, jag och min sambo träffades i februari 2004 och jag är fortfarande kär i och attraherad av honom *cupid*
zeusden1
2007-10-12, 12:45
nää :(
Jag menar alltså besvarad kärlek. Trånkärlek gills inte.
machine gun
2007-10-12, 12:48
Jag menar alltså besvarad kärlek. Trånkärlek gills inte.
Får väl förtydliga att min sambo även är kär i mig ;)
Ivar_Lo-J
2007-10-12, 12:48
Ja! Firade första bröllopsdagen för en dryg månad sen. Blir bara bättre och bättre, om än lite annorlunda än när det var helt nytt.
Träffades i gymnasiet, Vi dansade tillsammans på balen när vi tog studenten, varpå jag blev lite småkär i henne, men sen gick det några år. Sen flyttade hon till samma stad som mig, och vi började flirta utan att jag fattade det. Och rätt vad det var så var vi kära.
shut teh face
2007-10-12, 12:50
Får väl förtydliga att min sambo även är kär i mig ;)
Vänligen referera till relevant källa.
+3 år med sambon, så ja.
machine gun
2007-10-12, 12:51
Vänligen referera till relevant källa.
Du får fråga honom http://kolozzeum.com/forum/member.php?u=21498 ;)
Berätta.
nej. aldrig varit tillsammans med någon så länge, 2 år är det längsta. men det kommer väl änna förhoppningsvis :D
Har varit kär, men aldrig besvarad! *cry*
Nedrans fruntimmer! *grr*
Kan du inte berätta om din solskenshistoria? People need hope.
Jag träffade U nästan ett år innan vi blev ihop. Året var 2000 och jag var full som satan. Trots att mitt erbjudande om att hon fick sova hos mig om hon ville misslyckades, så visste jag ändå att det till slut skulle bli vi. Eftersom hon var kompis med min polares tjej så var det bara en tidsfråga innan vi träffades igen. Det tog några gånger innan hon tröttnade på min coola attityd (jag var feg) och vi gick och tog en fredagsöl. 6 timmar senare skiljdes vi, men det blev snart fler gånger. Vi var väl ihop ett år ungefär innan vi flyttade ihop. Jag trodde att jag skulle sakna att vara själv ibland, men det har aldrig varit något problem. Sen blev de hus och killen på avataren.
Jag tror att jag kunde klassa mig som nykär i nästan 3 år. Nu har man väl lugnat ned sig lite, men jag kan fortfarande känna likadant om hon eller jag varit borta en vecka. Vi är rätt lika varandra, har samma smak och kör inte med några spel eller så, säger vad vi tycker. En nyckel till att det funkar är att vi i stort sätt aldrig hindrar varandra från att göra saker utan istället uppmuntrar det.
Frågor på det?
Edit: Har innan det ett 5-årigt förhållande som var betydligt mer stormigt. Vi var inte lika varandra. Inget fel med det, men till slut orkade jag inte med all känsloutspel. Jag gjorde faktiskt slut trots att jag fortfarande var kär. Sen har jag ett antal tillfälliga bekantelser. Trevligt det med.
Deceiver85
2007-10-12, 13:00
Inte i 3 år, men 2,5 år
Frågor på det?
Nej, bara en stillsam rörd tår.:cryout:
Mes! :D
Nyckeln är alltså att dricka mycket sprit. Kram!
*fniss* gillade det rådet:D Så okonventionellt*kissass*
Mes! :D
Jag är tjej, vi ska lipa åt allt romantiskt! Jag gör det bara för att det ingår i min könsroll, fattar du väl!
Åfan, det förklarar ett å annat!
Ja. Mina känslor för min sambo är minst lika starka som när vi blev tillsammans för sju år sedan. Jag har vissa förhoppningar om att känslorna är besvarade. :)
Nykärheten som fanns precis i början har naturligtvis ändrat karaktär med åren. Vi hade båda två varsitt mindre bra förhållande innan och tack vare det har vi jobbat mycket på vår relation. Ett antal förhållanden i bekantskapskretsen har tagit slut under tiden så jag inser vilken tur jag har haft.
+1
det var precis det vår vinleverantör sa när han gick igenom vinerna vi köper av honom: "det här vinet, det är min personliga favorit bl a bl a bl a... det har löst många många världsproblem"
alkohol är nog inte en helt dålig lösning ibland
feddan.. är du bara nyfiken eller är det oroligt hemma?
om det är oroligt kanske det är dags att korka upp :D
Jag var liten men otorligt kär. Självklart olyckligt kär. Jag mådde illa och kräktes när hon flyttade. Sjukt bra att hon gjorde det så att jag slapp henne. 5år senare så flytade hon tillbaka och vi började på samma gymnasium när vi började 1an.
Jag var störtkär i en kille från det att jag var ca.. 9 år -13. Jag var helt upp över öronen förälskad i honom, drömde om honom, plockade upp hans gamla kalendrar som han slängde och om jag inte minns fel även hans tugummipapper. Lol.
Men om du menar mer "mogen" kärlek så.. ja, jag har varit tillsammans med min kille nu i ca 2,5 år och är fortfarande väldigt kär i honom då och då. Som vissa andra skriver så ändrar kärleken karaktär men jag e fortfarande väldigt varm och lycklig med honom. (Iof inte 3 hela år, men jag antar att jag kommer känna likadant om 0,5 år till).
Reggade mig på kolo 2004, har nu varit kär i jwzrd i lite mer än 3 år (besvarad). *cupid*
Jag var störtkär i en kille från det att jag var ca.. 9 år -13. Jag var helt upp över öronen förälskad i honom, drömde om honom, plockade upp hans gamla kalendrar som han slängde och om jag inte minns fel även hans tugummipapper. Lol.
Stalkervarning! :laugh:
Nitrometan
2007-10-12, 17:47
Jodå. Har haft flera längre förhållanden. Det senaste varade i lite över 11 år. Tog dock slut.
Nä, dock 2 år snart.
Har inte haft kontakt med henne på ett år minst men jag tänker på henne dagligen.
Berätta.
Ja, Peter och jag har varit tillsammans i 4,5 år och jag kan fortfarande känna hur det kommer fjärilar i magen när jag ser honom. Inte alltid, men väldigt ofta. Jag kan komma på mig själv med att le när jag tittar på honom "i smyg", som när han koncentrerar sig på något och inte vet att jag tittar. Jag blir varm i hela kroppen och tycker att han är lika fantastisk nu som när vi först träffades, trots att jag nu känner alla hans dåliga sidor oxå. Det måste väl va kärlek? *cupid*
Du då, Feddan, är det inte trådstartaren som ska börja? *whistle*
Olyckligt kär i en tjej i massa år,,men ingen besvarad kärlek,,kommit över det,,men varje gång jag träffar tjejen kommer känslorna tillbaka...svårt detdär..
Exakt samma här. Nu har hon börjat på samma gym som mig också, den är lite tung.
Är 35år min fru 33 vi träffades 1992 när vi var 20 resp 18.
Är fortfarande 'kär' men självklart så är man inte så där fjantig som man är när man är nykär. :D
blekfet2
2007-10-12, 20:15
Varit tillsammans med min sambo nu i snart 7 år, men är inte kär utan är bara medveten om hu jävla ful jag är, så jag kommer aldrig träffa någon annan (ja min insida kan liknas med en tjocktarm den också).
Skämta bara
Vi har varit tillsammans i drygt 6 år så jag svarar ja
Det JJ berättar kommer som en kalldusch. *cry*
OnT så var jag kär i min första sambo längre än så, men vi blev lite lata och ville lite olika saker så småningom.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.