handdator

Visa fullständig version : Planerar min första bulk - Tips

Solve
2007-10-11, 18:18
Tjena, jag vet att jag är dålig på att söka men jag tränar också väldigt annorlunda än ni andra här på kolo.

Snabbt om mej:
Namn: Sölve
Ålder: 16
Tränar: Styrketräning 3-4gånger i veckan nu (5förut)
Löpning 3gånger minst
Innebandy 2gånger

Jag tänkte starta min bulk efter höstlovet (3veckor kvar)

Mitt mål: Gåupp 3-5kg max 6...
Hur ska jag då träna, pass, äta, sova(?) och borde jag äta gainer? OCH FRAMFÖR ALLT HUR LÄNGE BORDE JAG BULKA?

Har fått en skaplig kondis nu innan också (18min på 5km terräng) täntke använda höstlovet för att öka i konditon och sen bulka.+

Blev lite långt... Negativa svar undanbedes :cool: litar på er grabbar ni kan de här

Thaiboxarn
2007-10-11, 18:22
Tjena, jag vet att jag är dålig på att söka men jag tränar också väldigt annorlunda än ni andra här på kolo.

Snabbt om mej:
Namn: Sölve
Ålder: 16
Tränar: Styrketräning 3-4gånger i veckan nu (5förut)
Löpning 3gånger minst
Innebandy 2gånger

Jag tänkte starta min bulk efter höstlovet (3veckor kvar)

Mitt mål: Gåupp 3-5kg max 6...
Hur ska jag då träna, pass, äta, sova(?) och borde jag äta gainer? OCH FRAMFÖR ALLT HUR LÄNGE BORDE JAG BULKA?

Har fått en skaplig kondis nu innan också (18min på 5km terräng) täntke använda höstlovet för att öka i konditon och sen bulka.+

Blev lite långt... Negativa svar undanbedes :cool: litar på er grabbar ni kan de här

om du bara är 16 år tycke rjag att du ska bulka i 2 år minst :naughty:

Liten Men Fet
2007-10-11, 18:26
När du är i den åldern och växer naturligt och med den träningsmängden du har så borde du alltid äta allt du kommer över. Jag tror knappt det är möjligt för dig att äta dig fet om du låter bli att svulla massor med godis och dricka massa läsk.
Vad väger du nu?

Det är säkerligen maten som begränsar din muskeltillväxt nu.

Eddie Vedder
2007-10-11, 18:28
Måste säga att det gör ont i mig att du vill bulka med tanke på vilka finfina löparresultat du börjat få.*cry*

Men jag ska absolut inte säga att det är fel utan istället önska dig lycka till!:thumbup:

Angående gainern tycker jag det är lämopligt att du tar efter träning. Du tränar hårt och ofta, således finns definitivt fog för snabbast möjliga återhämtning efter träningspass. Gärna efter varje pass, det är trots allt för återhämtningens skull och inget muskelbyggande i sig (att det heter "gainer" har bara med målgruppen att göra, inte effekten av tillskottet i sig).

Vill du upp 5kg skulle jag satsa på två månaders bulk. Visserligen käns det kanske lite kort för att hinna få någon muskelmassa att tala om men troligtvis vill du nog inte bli för fet heller.:)

Solve
2007-10-11, 18:33
Jo det smärtar mej ochså eddie :( men jag får se hur det blir inte 100% säker än heller.

Glömmde längd/vikt
190cm
79kg

Solve
2007-10-11, 18:36
Liten men fet haha fint namn ;)

Men du tror att det räcker och äta mycket mer mat? Något specielt du tänker på eller är de mat som mat, mer proteiner/kolhydrater eller något

Nimille
2007-10-11, 18:37
Keep it simple, ät mycket mat och håll dig till en ökning på runt 1-2kg / månad :)
Lycka till!

Eddie Vedder
2007-10-11, 18:38
Men du tror att det räcker och äta mycket mer mat? Något specielt du tänker på eller är de mat som mat, mer proteiner/kolhydrater eller något

Äter du mer vanligt käk får du i dig mer kolhydrater och protein. Du behöver inte sträva efter överdriven nyttighet, sunt förnuft helt enkelt. "Iblandmat" är just mat som äts ibland och basmat skall utgöra basen i din kost. As simple as that, sen ser du till att det är i tillräckliga mängder också.:)

Solve
2007-10-11, 18:41
Okej tack grabbs, velar dock fortfarande mellan om jag ska satsa mer på löpningen eller innebandyn... båda går riktigt bra, bara löpt 4månader och redan nere på 18min på 5km terräng och innebandyn går fint med 5poäng första matchen... helt olika muskler man tränar också... måste välja

Frustrator
2007-10-11, 18:53
Helt olika muskler är det inte, beror ju självklart om du tänkt satsa på att bli elit inom löpningen...i snitt springer man 6km på en innebandymatch (gammal mätning, finns säkert nyare siffor nu för tiden). Går alldeles förträffligt att satsa på båda samtidigt, tror inte du behöver välja redan. Sedan tycker jag du ska satsa på att käka mycket och någorlunda vettigt (precis som de tidigare sagts i inläggen). Man måste käka mycket för att få resultat av löpningen precis som med all annan träning.