Visa fullständig version : Jag 23 hon 15/16 är det ok?
Trance, den siste imoralisten på kolozzeum. :cool:
Handcuff
2007-10-12, 13:25
Som homosexualitet. Mest är det förmodligen för denna idiotiska pöbelmentalitet som folk har, detta gör väl kanske att personen vill gömma sig.
Det är inte 1992 längre...
Är faktiskt lite nyfiken på din åsikt dessutom. Uppenbart att du endast vill föra en internetdiskussion och försöka äga med PK-åsikter. Som i ungefär alla trådar som skapar stor uppmärksamhet.
Är faktiskt lite nyfiken på din åsikt dessutom. Uppenbart att du endast vill föra en internetdiskussion och försöka äga med PK-åsikter. Som i ungefär alla trådar som skapar stor uppmärksamhet.
Jag bara ser hur Trance i slutledning för slutledning kommer att bryta ned varje litet argument du kommer med och lämna dig med en bitter eftersmak och stark motvilja mot fortsatt debatt.
Trance kommer att spöa skiten ur dig retoriskt.
Vänta bara och se.
Handcuff
2007-10-12, 13:34
Jag bara ser hur Trance i slutledning för slutledning kommer att bryta ned varje litet argument du kommer med och lämna dig med en bitter eftersmak och stark motvilja mot fortsatt debatt.
Trance kommer att spöa skiten ur dig retoriskt.
Vänta bara och se.
Finner ingen tillfredställelse i att leka internetkrigare. Tycker bara att det är irriterande då vissa personer inte kan låta bli att spamma sönder trådar för att visa sin överlägsna retorik.
Medans du kör på dubbelbluffen... hemlis(?)
Ajdå, den funkade inte:(
Finner ingen tillfredställelse i att leka internetkrigare. Tycker bara att det är irriterande då vissa personer inte kan låta bli att spamma sönder trådar för att visa sin överlägsna retorik.
Vad gör du här då? Kriga inte om du inte vill att någon skall kriga mot dig, och om du trots allt vill kriga, gnäll då inte när någon - i det här fallet debattkombattant Trance - är en modigare, tuffare och starkare krigare än du.
Om du inte accepterar dessa regler på Internet är du välkommen att bege dig till korsningen Kungsgatan/Sveagatan i Stockholm och diskutera frågan där. Nu är du dock här på Internet och här är det våra regler som gäller.
Handcuff
2007-10-12, 13:46
Vad gör du här då? Kriga inte om du inte vill att någon skall kriga mot dig, och om du trots allt vill kriga, gnäll då inte när någon - i det här fallet debattkombattant Trance - är en modigare, tuffare och starkare krigare än du.
Om du inte accepterar dessa regler på Internet är du välkommen att bege dig till korsningen Kungsgatan/Sveagatan i Stockholm och diskutera frågan där. Nu är du dock här på Internet och här är det våra regler som gäller.
Vilka är ni? *popcorn*
Och nej jag kommer inte att "kriga" med dig hur gärna du än nu verkar vilja det.
Måste man kriga för att få ha en åsikt? Eller för att få posta i en tråd? Kamma dig.
Att man som Trance måste vara kärringen mot strömmen i ett ämne som är uppenbart fel (vuxen som tänder på barn) är bara onödigt. Lägg inte ner energi på att ord-äga mig. Hade inte kunnat bry mig mindre.
Jag tror det finns många exempel på där en 15-åring tjej träffat en kille över 20 och det har funkat. Mina föräldrar är ett exempel.
Jag förstår inte hur alla bara rent automatiskt tycker det är äckligt när två människor faktiskt känner kärlek till varandra. Varför automatiskt tro det värsta att killen som är äldre enbart är ute efter en sak och att den yngre tjejen inte har nån koll alls? Varför förutsätta att killen måste dräglat framför en högstadieskola för att fått kontakt med henne? Man kan ju träffas genom gemensamma intresse såsom träning, kanske båda tagit en danskurs och träffats där you name it.
Jag säger inte att det finns fall där det är precis som många hävdar i tråden, men varför utgå från det värsta? Varför begränsa sin syn på hur saker och ting ligger till? Finns det aldrig undantag?
Att man som Trance måste vara kärringen mot strömmen i ett ämne som är uppenbart fel (vuxen som tänder på barn) är bara onödigt. Lägg inte ner energi på att ord-äga mig. Hade inte kunnat bry mig mindre.
Trance är väl inte den enda som inte håller med majoriteten? Betyder det att vi har fel och att vi är kärringar bara för att vi är i minoritet? :)
Exakt. Det som var absolut rätt då är inte absolut rätt längre.
Varför nämner du PK-åsikter hela tiden. Dels vad spelar det för roll om mina åsikter är PK och dels...det är väl tvärt om. Tänk på barnen! är ju en klassiker. Jag tycker det helt enkelt vore trevligt om man behandlade unga som idioter så lite som möjligt och var så lite fördömande mot människor som inte passar in i normen som möjligt.
Om man kan faktiskt motivera att, ja det är ett skadligt förhållande så ok gör det olagligt. Men när det inte finns något som pekar på det, varför inte låta två personer märka om de passar ihop själva?
Finns ju exempel här i tråden där folk har föräldrar som träffades vid den åldern och fortfarande håller ihop, tror du deras förhållande blev lättare av pöbeln skriker pedofiljävel utan att ha någon som helst insikt i förhållandet eller personerna?
Vilka är ni? *popcorn*
Och nej jag kommer inte att "kriga" med dig hur gärna du än nu verkar vilja det.
Måste man kriga för att få ha en åsikt? Eller för att få posta i en tråd? Kamma dig.
Det är inte jag som skall ord-äga dig, det är Trance.
Med "vi" avses alla som "endast vill föra internet-diskussioner". Vi som skriver i trådar på internet utan att hela tiden, så fort vi känner oss trängda, påminna var och en om att vi trots allt bara befinner oss på internet där saker och ting inte bör tas så himla allvarligt. Förhoppningsvis innebär det också att vi inte behöver framstå som så korkade när vi inte kommer med särskilt bra argument.
Jag fattar ärligt inte hur man skall kunna argumentera mot trances och jompans senaste poster.
det finns ju uppenbart hur många sådana förhållanden som varit hur bra som helst, familjer som är byggda på såna färhållanden etc etc
Jag tycker bara att det är fel, har inga bra argument för det men det är somsagt min åsikt.
När man är 15-16 börjar man på gymnasiet, då får man sitt studiebidrag själv. Det går inte genom föräldrarna om man ger CSN ett bankkontonummer.
Jag vet bara hur 15åringar häromkring har det. Jag var extremt kontrollerad som 15åring. "överbeskyddad" kallade jag det eftersom jag alltid var tvungen att ringa hem och säga vart jag var. Men då hade mina föräldrar bättre koll på mig än på andra som var lika gamla som jag.
Eh från att det man fyller 18 får man själv bestämma vart man ska få in pengarna ifrån studiebidraget, innan det är det föräldrarna som bestämmer. :Virro
Jag flyttade till eget boende i samband med att jag fyllde 16, och jag tycker inte att jag var särskilt omogen eller dålig på att ta hand om mig själv då.
Det är onödigt att generalisera i en diskussion som gäller ett specifikt fall. Om hemlis trivs med den här tjejen och hon trivs i hans sällskap förstår jag inte var problemet ligger.
Barn som har sex med barn då?
Egentligen är det ingen höjdare men det är bättre än när barn har det med vuxen. Betydligt bättre....
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.