handdator

Visa fullständig version : Vad tycker ni om gold diggers?

raikou
2007-10-10, 16:56
What am I doing wrong?

Okay, I'm tired of beating around the bush. I'm a beautiful
(spectacularly
beautiful) 25 year old girl. I'm articulate and classy. I'm not from New
York. I'm looking to get married to a guy who makes at least half a
million a year. I know how that sounds, but keep in mind that a million
a year is middle class in New York City, so I don't think I'm
overreaching at all.

Are there any guys who make 500K or more on this board? Any wives? Could
you send me some tips? I dated a business man who makes average around
200
- 250. But that's where I seem to hit a roadblock. 250,000 won't get me
to central park west. I know a woman in my yoga class who was married to
an investment banker and lives in Tribeca, and she's not as pretty as I
am, nor is she a great genius. So what is she doing right? How do I get
to her level?

Here are my questions specifically:

- Where do you single rich men hang out? Give me specifics- bars,
restaurants, gyms

-What are you looking for in a mate? Be honest guys, you won't hurt my
feelings

-Is there an age range I should be targeting (I'm 25)?

- Why are some of the women living lavish lifestyles on the upper east
side so plain? I've seen really 'plain jane' boring types who have
nothing to offer married to incredibly wealthy guys. I've seen drop dead
gorgeous girls in singles bars in the east village. What's the story
there?

- Jobs I should look out for? Everyone knows - lawyer, investment
banker, doctor. How much do those guys really make? And where do they
hang out? Where do the hedge fund guys hang out?

- How you decide marriage vs. just a girlfriend? I am looking for
MARRIAGE ONLY

Please hold your insults - I'm putting myself out there in an honest
way. Most beautiful women are superficial; at least I'm being up front
about it. I wouldn't be searching for these kind of guys if I wasn't
able to match them - in looks, culture, sophistication, and keeping a
nice home and hearth.

It's NOT ok to contact this poster with services or other commercial
interests
PostingID: 432279810

THE ANSWER:

Dear Pers-431649184:

I read your posting with great interest and have thought meaningfully
about your dilemma. I offer the following analysis of your predicament.
Firstly, I'm not wasting your time, I qualify as a guy who fits your
bill; that is I make more than $500K per year. That said here's how I
see it.

Your offer, from the prospective of a guy like me, is plain and simple a
crappy business deal. Here's why. Cutting through all the B.S., what you
suggest is a simple trade: you bring your looks to the party and I bring
my money. Fine, simple. But here's the rub, your looks will fade and my
money will likely continue into perpetuity...in fact, it is very likely
that my income increases but it is an absolute certainty that you won't
be getting any more beautiful!

So, in economic terms you are a depreciating asset and I am an earning
asset. Not only are you a depreciating asset, your depreciation
accelerates! Let me explain, you're 25 now and will likely stay pretty
hot for the next 5 years, but less so each year. Then the fade begins in
earnest. By 35 stick a fork in you!

So in Wall Street terms, we would call you a trading position, not a buy
and hold...hence the rub...marriage. It doesn't make good business sense
to "buy you" (which is what you're asking) so I'd rather lease. In case
you think I'm being cruel, I would say the following. If my money were
to go away, so would you, so when your beauty fades I need an out. It's
as simple as that. So a deal that makes sense is dating, not marriage.

Separately, I was taught early in my career about efficient markets. So,
I wonder why a girl as "articulate, classy and spectacularly beautiful"
as you has been unable to find your sugar daddy. I find it hard to
believe that if you are as gorgeous as you say you are that the $500K
hasn't found you, if not only for a tryout.

By the way, you could always find a way to make your own money and then
we wouldn't need to have this difficult conversation.

With all that said, I must say you're going about it the right way.
Classic "pump and dump." I hope this is helpful, and if you want to
enter into some sort of lease, let me know.

John Paul Lotesto
CIBC
1 Federal Street, 25th Floor
Boston MA
2110
617-428-5940

Min fråga är helt enkelt vad ni tycker om gold diggers. Vilka tycker att sånt här är ok? Diskutera!

RassK
2007-10-10, 17:06
Skön snubbe som lämnar sin adress ;)

Sheogorath
2007-10-10, 17:11
Min spontanreaktion när jag stöter på en gold digger är äckel (*spy*) och jag brukar ha svårt för att hålla mig ifrån att i förnedrande, nedsättande tonläge få dem att känna sig djävligt usla.

Men intellektuellt (och det, damer och herrar, är något helt annat än emotionellt/spontant) är det ju naturligtvis väldigt lätt att förklara och förstå en kvinnas strävan efter att hitta en man med god försörjningsförmåga.

Metal_boy_
2007-10-10, 17:11
Jag vet inte om jag ser nån skillnad på det där och "vanlig" prostitution. På det sättet att det inte bör hamna under samma kategori alltså.

Pata
2007-10-10, 17:12
Min fråga är helt enkelt vad ni tycker om gold diggers.

They likes ta dig gold ?...

Sheogorath
2007-10-10, 17:13
Jag vet inte om jag ser nån skillnad på det där och "vanlig" prostitution. På det sättet att det inte bör hamna under samma kategori alltså.

Det är en viktig synpunkt. Du kan vidare fundera på det ofta förekommande kvinnliga beteendet att fjäska efter drinkar i baren också.

(behöver jag säga att jag aldrig, aldrig, bjuder på drinkar om jag känner att en kvinna förväntar sig det) ;)

Granatgiraffen
2007-10-10, 17:16
Dom flesta tjejer är gold diggers, bara i olika stor grad.

Metal_boy_
2007-10-10, 17:17
Det är en viktig synpunkt. Du kan vidare fundera på det ofta förekommande kvinnliga beteendet att fjäska efter drinkar i baren också.

(behöver jag säga att jag aldrig, aldrig, bjuder på drinkar om jag känner att en kvinna förväntar sig det) ;)

Helt rätt! :)

Tricklev
2007-10-10, 17:19
Jag är själv relativt pank, vad tror du?

*popcorn*

Allan
2007-10-10, 19:05
Jag tycker trådskaparen illa kvickt själv ska redogöra för sin egen ståndpunkt. Vi gillar inte trådar som ser ut så här "Blabla-blaha-blaha...Diskutera!"

The_RobRoy
2007-10-10, 19:06
Hahaha klockrent svar, CIBC dom handlar jag igenom i Kanada :)

Jag tycker inte det är så konstigt att en tjej vill ha en kille som tjänar bra, pengarna talar inte bara om att han har råd med saker, utan det säger ofta mycket om personen också, om han lyckats tjäna ihop dom pengarna.

En tjej med bra jobb och lön är ju heltklart mer attraktiv för mig än motsattsen, allt annat lika, känner mig inte direkt som en gold-digger för det.

regus
2007-10-10, 19:07
Vi gillar inte trådar som ser ut så här "Blabla-blaha-blaha...Diskutera!"

jag gör.

Men det är ju lite som ett ömsesidigt utnyttjande. Så det är väl okej om dom blir glada.

egge
2007-10-10, 19:11
Skönt svar :D

It doesn't make good business sense
to "buy you" (which is what you're asking) so I'd rather lease.

raikou
2007-10-10, 19:33
Jag tycker trådskaparen illa kvickt själv ska redogöra för sin egen ståndpunkt. Vi gillar inte trådar som ser ut så här "Blabla-blaha-blaha...Diskutera!"

För det första skriv inte "vi" när du uppenbarligen inte har mandat för att göra det. Annars är det en väldigt berättigad fråga som jag givetvis borde ha tagit ställning till när jag skapade tråden. Jag tycker som de flesta andra väldigt illa om kvinnor som i exemplet uttryckligen söker en livspartner baserat på dennes inkomst och status. Dock anser jag att det är ok för både män och kvinnor att söka någon som har en bra inkomst, så länge detta är ETT av önskemålen. Kvinnan i fråga verkade inte kräva något annat än just någon som tjänar mycket har har råd att bo i områden med hög social status.

raikou
2007-10-10, 19:41
Hahaha klockrent svar, CIBC dom handlar jag igenom i Kanada :)

Jag tycker inte det är så konstigt att en tjej vill ha en kille som tjänar bra, pengarna talar inte bara om att han har råd med saker, utan det säger ofta mycket om personen också, om han lyckats tjäna ihop dom pengarna.

En tjej med bra jobb och lön är ju heltklart mer attraktiv för mig än motsattsen, allt annat lika, känner mig inte direkt som en gold-digger för det.

Jag håller med dig när du skriver att en tjej med bra jobb och lön är attraktiv. Fast till skillnad från kvinnan i mitt exempel attraheras jag (och säkert du också) inte av pengarna. Det är personens positiva egenskaper som är intressanta.

Trance
2007-10-10, 19:43
Helt ok.

Yankeee
2007-10-10, 19:46
Vissa vill ha en snygg partner, vissa en partner med makt och vissa vill ha en med cash. Orka grina.

Allan
2007-10-10, 20:03
För det första skriv inte "vi" när du uppenbarligen inte har mandat för att göra det.

Du ska inte tala om för mig om jag har mandat eller inte för saker och ting. Om du inte observerat det är jag moderator här, och det är en dålig idé att tjafsa med mig. Om jag skriver "vi" avser det Den Högre Makten på Kolozzeum.
Välkommen

Muskelbyggaren
2007-10-10, 21:09
De som har så höga och väldefinierade krav brukar ofta vara dem som har svårt att komma över den magiska gränsen för att själva nå upp till dem och därför behöver en andra hälft som gör det. Det gäller med andra ord att finna någon som ligger pinnhålet högre utan att riktigt inse det. Frågan är hur långt man kommer på en sådan ytlighet.

Tolkia
2007-10-10, 21:21
Annars är det en väldigt berättigad fråga som jag givetvis borde ha tagit ställning till när jag skapade tråden.
En av anledningarna till att trådar med utformningen:
[text inserted] Vad tycker ni om detta fenomen? Diskutera! För och emot?
är att det är ett inte alltför ovanligt sätt att försöka få folk att göra ens eget skolarbete. Man kan också säga att det är en form av gold-digging. ;)

fat_joe
2007-10-10, 22:01
Haha helt underbart svar!

Baan
2007-10-10, 22:02
Det är väl ett bra yrke

Racso
2007-10-10, 22:27
Vem fan vill ha en tjej som blir kåt av pengar. Som finansmannen skrev, det är en hora man behåller tills vidare (leasing). ;)

Arne Persson
2007-10-10, 23:32
Finns utmärkta sätt att hålla denna ymniga avart av kvinnosläktet på avstånd.....
1. att omg. skriva äktenskapsförord där man självfallet, utan undantag, behåller sina tillgångar.
2. att ALDRIG NÅGONSIN skaffar barn med kvinnor med dom anlagen. Då lär man få stora problem vid en separation när deras RÄTTA sidor kommer fram.

Uppfylls bl.a dessa små regler så lär ni inte behöva riskera att drabbas..

tjabon
2007-10-11, 00:20
Vem fan vill ha en tjej som blir kåt av pengar. Som finansmannen skrev, det är en hora man behåller tills vidare (leasing). ;)

En 80-årig miljonär med syrgasmask som är på väg att
stämpla ut?
:D

Annars, om man tänker efter, så nervärderar sej en sådan tjej ganska
ordentligt, och jag tänder inte på tjejer med konstig självbild.

+1 på det Arne skrev ovan.

High1ander
2007-10-11, 01:15
Personligen vill jag inte ha en gold digger. Men jag tycker hela bashandet av dem e lojligt. Det e OK att tycka om nagon for de ar smarta, trevliga, stor batong, stora brost, roliga, ratt installning, knasiga, snygga, sexiga, etc. Men vill man ha nagon for pengar sa ar man dum i huvudet?

Det ar ju isf lika fel av de som later sig bli "gold diggade" eftersom de skaffar en snygg och attraktiv tjej/kille pga. pengar.

Pengar = makt + status
Gissa vad, kvinnor vill ha man med makt och status, och killar vill ha tjejer med hog fertilitet.

"Snygg attraktiv kropp" = hog fertilitet (iaf jamfort med en som har ful oattraktiv kropp).
Med "attraktiv" sa innebar det fin hy, timmglasform (1 till 0.65 i hoft till midja), inga minibrost (inte for sma brost e daliga, men for sma e daliga for ammande, vilket aven galler gigantiska) lite lagom kroppsfett runt 20-25%.

Att vi m'a'n vill ha vad som var evolutionara hjarna uppfattar som bra for overlevnad ar OK, men kvinnor far inte folja deras evolutionara instinkter?

Tricklev
2007-10-11, 01:33
Men ffs, varför måste alltid någon slags söndags-evolutonistiskt tänkande blandas in i sådana här frågor. Trots att modet om hur kroppen ska se ut ändras nonstop, så har evolutionen lyckas hänga med, iaf om man lyssnar på High1ander inlägg.

Ffs, sluta snacka strunt, och sluta hitta på saker.

High1ander
2007-10-11, 04:25
Men ffs, varför måste alltid någon slags söndags-evolutonistiskt tänkande blandas in i sådana här frågor. Trots att modet om hur kroppen ska se ut ändras nonstop, så har evolutionen lyckas hänga med, iaf om man lyssnar på High1ander inlägg.

Ffs, sluta snacka strunt, och sluta hitta på saker.

M'a'n o kvinnor har olika preferenser nar de ska hitta partners, jag tycker bara det e smatt hyckleri att tycka m'a'nnens standardpreferenser ar OK att ha men att kvinnans standardpreferenser inte ar det.

Det ar inget "mode" som gor att "unga kvinnor" ar mera attraktiva an aldre kvinnor eller att en kropp som utstralar friskhet anses battre.

Idag sa borjar dock hela "kvinnan behover en man for fortplantning och forsorjning" att forsvinna iochmed att de far tillgang till makt och pengar sjalva, och aven sperma pa spermabanker...

Att vilja ha nagon for pengar ar inte mer elitiskt an vilja ha nagon med 132 i IQ...

mangemani
2007-10-11, 05:00
patetiska äckel,det är vad jag tycker.

Alexton
2007-10-11, 06:06
Det är en evolverad version av prostitution.

Sheogorath
2007-10-11, 06:09
Det är en evolverad version av prostitution.

Och vad skulle då 'vanlig' prostitution vara... inte evolverad? Då blir den liksom en 'gudagåva', eller vad? :confused:

Tolkia
2007-10-11, 06:56
Jag tycker iofs att Highlander är uta och cyklar när det gäller evolutionsargumentationen (någonstans i närheten av Botswana eller så), väldigt få av de attribut som idag anses som attraktiva säger något överhuvudtaget om fertiliteten (NEJ, bröstens storlek säger inget om huruvida man kan amma många barn, NEJ höfternas bredd i förhållande till midjan säger inget om huruvida man kan genomleva många födslar med livet i behåll osv.), men jag tycker att han har rätt när det gäller gold-digger-bashingen. Inte för att jag tycker att det verkar som en bra strategi för ett lyckligt framtida liv att "gräva upp guld" i form av killar med mycket pengar med sin tjusiga kropp som redskap, men jag kan inte säga att jag tycker att det verkar vettigare att köpa sig en tjej med fotomodellutseende med pengar. Same, same but different.

Sheogorath
2007-10-11, 07:01
Jag tycker iofs att Highlander är uta och cyklar när det gäller evolutionsargumentationen (någonstans i närheten av Botswana eller så), väldigt få av de attribut som idag anses som attraktiva säger något överhuvudtaget om fertiliteten (NEJ, bröstens storlek säger inget om huruvida man kan amma många barn, NEJ höfternas bredd i förhållande till midjan säger inget om huruvida man kan genomleva många födslar med livet i behåll osv.), men jag tycker att han har rätt när det gäller gold-digger-bashingen. Inte för att jag tycker att det verkar som en bra strategi för ett lyckligt framtida liv att "gräva upp guld" i form av killar med mycket pengar med sin tjusiga kropp som redskap, men jag kan inte säga att jag tycker att det verkar vettigare att köpa sig en tjej med fotomodellutseende med pengar. Same, same but different.

Det är inget konstigt med det argumentet, Tolkia. Det ger goda förutsättningar för dina gener att göra det dom gör, dvs bli fler, om de farkoster de färdas i (kroppar) lever i ekonomiskt välstånd. Gener eller kanske kopplade genkomplex som ger predisposion för attraktion av välstånd har säkert genom alla tider klarat sig bättre än motsvarande dito som ger predisposition för att digga utslagna och hobos. Väldigt, väldigt självklart.

Om du inte vill se det som "gener" kan du se det ett mer random ärfligt beteende, oavsett hur ärftligheten bärs fram (socialt, biologiskt). Den typen av beteende är evolutionärt gångbart helt enkelt. Sen kan man se det som gener, eller som member. Sak samma.

Sheogorath
2007-10-11, 07:05
(sv.: memer = eng.: meme = "social gene")

Sheogorath
2007-10-11, 07:11
Rättning! Det ska inte ses som memer, då förlorar argumentet helt sin essens. Det ska ses som gener. Men det är mycket enkelt att tänka sig en genetisk disposition för att gilla pengar. Om ni har svårt för det så kolla på alla märkvärdiga saker som t.ex. fåglar tittar efter när de letar partner. Att uppskatta vissa sakner i partnersökande är något alla högre djur sysslar med. Det är hela basen för den sexuella drivkraften i evolutionen. De mammor som valde rätt, får överlevande barn som väljer rätt, som får barn som väljer rätt osv osv. Så sprids gener och kopplade genkomplex och blir mångtaliga, framgångsrika, i genpoolen på mindre framgångsrika varianters bekostnad. Att vilja ha sex med smutsiga uteliggare, t.ex.

Bronkitkorv
2007-10-11, 07:16
Jsg anser att dom... hmmm .. (måste ha en åsikt).. hmm att dom äääär.. (kom igen nudå!) aaaah dom är ...dåliga idiotjävlar... (sådär)

J.Saarela
2007-10-11, 07:19

SUCK! Hitlerstiler är en stor del av varför man tappat intresse för detta forum.

Mago
2007-10-11, 07:24
Och vad skulle då 'vanlig' prostitution vara... inte evolverad? Då blir den liksom en 'gudagåva', eller vad? :confused:

Om jag säger att människan är en evolverad form av neandertalare, så säger jag väl inte att neandertalaren inte är en evolverad form av något annat?

Trance
2007-10-11, 07:50
Det är inget konstigt med det argumentet, Tolkia. Det ger goda förutsättningar för dina gener att göra det dom gör, dvs bli fler, om de farkoster de färdas i (kroppar) lever i ekonomiskt välstånd. Gener eller kanske kopplade genkomplex som ger predisposion för attraktion av välstånd har säkert genom alla tider klarat sig bättre än motsvarande dito som ger predisposition för att digga utslagna och hobos. Väldigt, väldigt självklart.

Om du inte vill se det som "gener" kan du se det ett mer random ärfligt beteende, oavsett hur ärftligheten bärs fram (socialt, biologiskt). Den typen av beteende är evolutionärt gångbart helt enkelt. Sen kan man se det som gener, eller som member. Sak samma.

Det som är konstigt är ju att det är dåligt vetenskapligt underbyggt.

Tolkia
2007-10-11, 09:24
Det är inget konstigt med det argumentet, Tolkia. Det ger goda förutsättningar för dina gener att göra det dom gör, dvs bli fler, om de farkoster de färdas i (kroppar) lever i ekonomiskt välstånd.
Jag har vad jag vet inte uttalat om varför man föredrar en viss typ av utseende, ekonomisk sits osv. hos en partner. Det jag kritiserar är den, i mina ögon, felaktiga slutsatsen att bara för att man gillar en viss utseendedetalj (ex. vis stora bröst) så gör man det för att det signalerar en bättre fysiologisk funktion (ex. vis. förmåga att producera stora mängder bröstmjölk och i förlängningen föda upp välmående barn).

Ang. beteendet att föredra en partner med gott om pengar tycker jag inte att det är särskilt "konstigt" i sig, eftersom pengar i dagsläget betyder en hel del för överlevnaden.

raikou
2007-10-11, 09:27
Du ska inte tala om för mig om jag har mandat eller inte för saker och ting. Om du inte observerat det är jag moderator här, och det är en dålig idé att tjafsa med mig. Om jag skriver "vi" avser det Den Högre Makten på Kolozzeum.
Välkommen

Jag hade ej uppmärksammat att du var moderator nej, vilket är anledningen till att jag reagerade som jag gjorde. Tack för det.

Frida.B
2007-10-11, 09:37
Jag tycker mest synd om golddiggersbrudarna och männen som gifter sig med dem/är ihop med dem och överröser dem med gåvor. Man kan ju inte vara särskilt lycklig i sig om pengar är en sådan avgörnade aspekt för om man skall gifta sig med någon eller inte.

High1ander
2007-10-11, 09:40
Jag har vad jag vet inte uttalat om varför man föredrar en viss typ av utseende, ekonomisk sits osv. hos en partner. Det jag kritiserar är den, i mina ögon, felaktiga slutsatsen att bara för att man gillar en viss utseendedetalj (ex. vis stora bröst) så gör man det för att det signalerar en bättre fysiologisk funktion (ex. vis. förmåga att producera stora mängder bröstmjölk och i förlängningen föda upp välmående barn).

Ang. beteendet att föredra en partner med gott om pengar tycker jag inte att det är särskilt "konstigt" i sig, eftersom pengar i dagsläget betyder en hel del för överlevnaden.
Vad ar det som ar "fel" pa det jag sa? Jag sa "minimala brost" inte ar bra for ammande, finns det bevis for (men da ar det "minimala sa barnet knappt kan suga at och sma "mjolkproducerare") och har man for stora sa ar det inte heller bra. Men det e ju knappast nagot som egentligen hander eller spelar roll, dvs valdigt sallan broststorlek har nagot med overlevnad. Daremot sa finns det gott om bevis att de som har timmglassform har storre chans att klara av att foda barn.

Man kan ju dra parralleller till fazanen, dar stora snygga vingar/fjadrar som mannen visar upp uppfattas av honan som bra. Men sjalva saken som "snygga vingar/fjadrar" bevisar ar att mannen har bra imunforsvar mot parasiter som sabbar fjadrarna... - I USA har en rik snubbe garanterat sjukforsakring nar det inte ar lika garanterat for en icke-rik snubbe. Det behovs sjukforsakring aven for barn for att fa bra vard.

Sen ar det ju klart som korvspad att det finns vissa saker som ar "mode" och upplart att tycka om eller uppskatta.

Snafu
2007-10-11, 09:41
Daremot sa finns det gott om bevis att de som har timmglassform har storre chans att klara av att foda barn.

Bredden på höfter, så vitt jag har läst, har inget med hur bra någon är på att föda barn.

Frida.B
2007-10-11, 09:44
Bredden på höfter, så vitt jag har läst, har inget med hur bra någon är på att föda barn.

Breda höfter är lika med brett bäcken. Ett brett bäcken gör det lättare att föda många barn. Finns tjejer med små höfter som måste göra kjejsarsnitt...

Snafu
2007-10-11, 09:47
Breda höfter är lika med brett bäcken. Ett brett bäcken gör det lättare att föda många barn. Finns tjejer med små höfter som måste göra kjejsarsnitt...

Det var det som var grejen, breda höfter betyder inte nödvändigtvis brett bäcken som jag förstod det och läste.

Snafu
2007-10-11, 09:49
Angående höftbredd, googla på "width of hips child bearing".

Kwon
2007-10-11, 09:54
Waist-hip ratio is likely one of them. It's no secret that men snap to attention and even go dry at the mouth at the sight of a shapely woman. Science has now calculated just how curvy a woman has to be to garner such appreciation: the waist must measure no more than 60 to 70% of her hip circumference. It is a visual signal that not only figures powerfully in attraction, but is a moving force in flirtation. And unless steel-boned corsets stage a comeback, it is an attribute that just can't be put into play unless it is real.

In simplest terms, says Gangestad, waist-hip ratio is an honest indicator of health. Studies have shown that hourglass-shaped women are less likely than other women to get diabetes and cardiac disease. They are also most likely to bear children, as hips take their shape at puberty from the feminizing hormone estrogen.

"The literature shows that women with a 0.7 waist-hip ratio have a sex-typical hormone profile in the relationship of estrogen to testosterone, and that women with a straighter torso, meaning a waist-hip ratio closer to 1:1, indeed have lower fertility," Gangestad reports. "It appears that males have evolved to pay attention to this cue that ancestrally was related to fertility."

Snafu
2007-10-11, 09:56
Waist-hip ratio is likely one of them. It's no secret that men snap to attention and even go dry at the mouth at the sight of a shapely woman. Science has now calculated just how curvy a woman has to be to garner such appreciation: the waist must measure no more than 60 to 70% of her hip circumference. It is a visual signal that not only figures powerfully in attraction, but is a moving force in flirtation. And unless steel-boned corsets stage a comeback, it is an attribute that just can't be put into play unless it is real.

In simplest terms, says Gangestad, waist-hip ratio is an honest indicator of health. Studies have shown that hourglass-shaped women are less likely than other women to get diabetes and cardiac disease. They are also most likely to bear children, as hips take their shape at puberty from the feminizing hormone estrogen.

"The literature shows that women with a 0.7 waist-hip ratio have a sex-typical hormone profile in the relationship of estrogen to testosterone, and that women with a straighter torso, meaning a waist-hip ratio closer to 1:1, indeed have lower fertility," Gangestad reports. "It appears that males have evolved to pay attention to this cue that ancestrally was related to fertility."

Fertilitet vs "bra på att ploppa ut barn" helt enkelt då.

edit: rent mekaniskt när man alltså trycker ut den lille.

Trance
2007-10-11, 10:23
Problemet med denna diskussionen är att det lätt blir pseudovetenskap av allt. Att säga att kvinnor med stora bröst och smal midja har större mängd av ett visst hormon som ökar fertilitet enligt en undersökning. Samt att det bevisar att det är därför män gillar just den formen är enbart riktigt om det gäller universellt genom kulturer och tidsåldrar.

I realiteten så verkar detta inte alls stämma om man faktiskt gör undersökningar, olika kulturer har haft olika ideal när det gäller ratio och det är mest den västerländska som har 0.7 nu. En del gillar närmare 1 vilket skulle kunna bevisas med samma tankegång, kvinnan har fått tillräckligt med näring och är med andra ord fertil.

http://www.fas.harvard.edu/%7Ehbe-lab/acrobatfiles/preferred%20waist.pdf
http://www.fas.harvard.edu/~hbe-lab/acrobatfiles/profilewhr.pdf

Medan enligt en studie om kineser så var det tvärt om:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/sites/entrez?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=AbstractPlus&list_uids=17160976

Att säga att stora bröst är ett ideal är också något som inte är universellt. Man kan lika gärna argumentera för att stora bröst betyder graviditet eller en nylig graviditet vilket självklart är negativt då kvinnor är det begränsade könet och då inte tillgängligt. Man kan också säga att små bröst betyder ungdom och "ledig". Så man ser snabbt att spekulationer och uppenbara sanningar inte behöver betyda mycket.

Spawn
2007-10-11, 10:47
Oftast är det ju pangbrudar som är gold-diggers så om man vill ha en sådan kan man ju bara fejka att man är tät och få dra över en riktig heting. Kanske inte bara för utseendets skull men för nöjet :)

/Manligt svin

raikou
2007-10-11, 12:17
En av anledningarna till att trådar med utformningen:

är att det är ett inte alltför ovanligt sätt att försöka få folk att göra ens eget skolarbete. Man kan också säga att det är en form av gold-digging. ;)

Jag håller inte med. Gold digging innebär att en person (oftast kvinnor) endast har en partners inkomst som preferens när de söker efter någon de skulle kunna tänka sig gifta sig med. Dessa människor bidrar själv inte med någon inkomst av väsentlig vikt utan vill helt enkelt ha någon som kan försörja dem till dess grad att de aldrig skulle behöva se över sina utgifter.

Jag anser att jag ej på något sätt har uppfyllt ovan nämnda kriterier för att mitt handlande ska kunna betraktas som "gold digging". Om du syftar på att jag låter andra göra mitt jobb utan att jag själv bidrar med något av vikt så skulle nog en "freerider" passa bättre.

mini
2007-10-11, 12:22
Oftast är det ju pangbrudar som är gold-diggers så om man vill ha en sådan kan man ju bara fejka att man är tät och få dra över en riktig heting. Kanske inte bara för utseendets skull men för nöjet :)

/Manligt svin

Det lär nog inte räcka med att du sätter stripes på Volvon och sparar mycket kvitton för att få en fet plånbok. Gold diggers lär vara tillräckligt dyra i drift för att knäcka en liten svennelumpare innan han ens fått ta henne på de välformade brösten.

/Kvinnlig rich bitch

Frida.B
2007-10-11, 12:29
Det lär nog inte räcka med att du sätter stripes på Volvon och sparar mycket kvitton för att få en fet plånbok. Gold diggers lär vara tillräckligt dyra i drift för att knäcka en liten svennelumpare innan han ens fått ta henne på de välformade brösten.

/Kvinnlig rich bitch

+1
Själva grejen med golddiggerbrudarna är ju att snubben inte får komma till om han inte pungar ut

Tricklev
2007-10-11, 12:45
Godmorgon igen, ser att Trance och Tolkia redan har suttit evolutions-idioterna på plats, så jag lämnar tråden för nu och går o fixar frukost istället.

*popcorn*

egge
2007-10-11, 14:15

/Kvinnlig rich bitch

Ta dem på brösten behöver man ju bara vara på armlängds avstånd från dem för att göra.:confused: JK...lol

Baan
2007-10-11, 14:38

/Kvinnlig rich bitch

Helt rätt. Det är BMW som gäller (med japsdämpare).

hultman
2007-10-11, 16:58
Helt rätt. Det är BMW som gäller (med japsdämpare).

BMW? Drar man in flera miljoner om året så kör man för fan inte tyskt :D

High1ander
2007-10-11, 22:38
Godmorgon igen, ser att Trance och Tolkia redan har suttit evolutions-idioterna på plats, så jag lämnar tråden för nu och går o fixar frukost istället.

*popcorn*

Ska man ta det dar som ett personangrepp?

Det enda Trance och Tolkia gor ar en h'o'na av en fj'a'der. Varfor allt tjafs om brost? Debatten handlar inte om brost, jag har inte sagt och jag har inte sett nagon annan heller saga att "stora brost ar bra och nagot som vi har i generna att tycka om". Det enda jag sa, om man ska gora samma pa penisen ar att en for liten gor att man far svart att genomfora samlag. 14% av Asiaterna har under 10cm penis, vilket generellt anses vara langden som behovs for att fullborda samlag men jag tror inte man maste ha over 10cm for att kunna fullborda samlag (jag vet dock inte). Jag skrev ocksa om brosten att sa sma att det minskar risken for ammande ar sa pass liten risk att den knappt finns, vilket man borde forsta ocksa innebar att uppskattandet av brost ar hogst kulturellt och nagot som man lar sig.

Men ska man anta att det bara ligger i var social uppvaxt att gilla personer som ser friska och attraktiva ut? Men det e val antagligen mer humant att tycka "gold diggers" ar sketna bitches som lever daliga liv och utnyttjar folk till sin fordel.

Det anses vara OK att tycka om nagon pga. "personlighet", vad fan nu de ar. Om man tycker om nagon for den e "snall" sa e man en "snall digger"? Det ar OK att tycka om nagon for den ar "smart", "charmig", "rolig", etc. Varfor ar de egenskaperna mer varda att bli "omtyckta" for?

High1ander
2007-10-11, 22:40
BMW? Drar man in flera miljoner om året så kör man för fan inte tyskt :D

Jag kanner folk som taxerar runt $400-500K, de kor BMW...

High1ander
2007-10-11, 23:14
http://dinapengar.se/Avdelningar/Artikel.aspx?ArticleID=2007%5c10%5c11%5c13707&o=expressen

Sa det var craigslist :D Roliga e att en av mina 500k $ per ar kompisar hanas flitigt av mig och kompisar for han skaffar en massa engangsligg via Craigslist :D

Spawn
2007-10-12, 07:58

/Kvinnlig rich bitch

Dig skulle man inte våga gå på ;)

Trance
2007-10-12, 08:28
Det enda Trance och Tolkia gor ar en h'o'na av en fj'a'der. Varfor allt tjafs om brost? Debatten handlar inte om brost, jag har inte sagt och jag har inte sett nagon annan heller saga att "stora brost ar bra och nagot som vi har i generna att tycka om". Det enda jag sa, om man ska gora samma pa penisen ar att en for liten gor att man far svart att genomfora samlag. 14% av Asiaterna har under 10cm penis, vilket generellt anses vara langden som behovs for att fullborda samlag men jag tror inte man maste ha over 10cm for att kunna fullborda samlag (jag vet dock inte). Jag skrev ocksa om brosten att sa sma att det minskar risken for ammande ar sa pass liten risk att den knappt finns, vilket man borde forsta ocksa innebar att uppskattandet av brost ar hogst kulturellt och nagot som man lar sig.

Bröst är alltid relevant för alla debatter. Men det var ju inte direkt det jag fokuserade på. Du sade att män föredrar en viss kvinnokropp av evolutionära anledningar. Jag tyckte bara att det var fel.

Men ska man anta att det bara ligger i var social uppvaxt att gilla personer som ser friska och attraktiva ut? Men det e val antagligen mer humant att tycka "gold diggers" ar sketna bitches som lever daliga liv och utnyttjar folk till sin fordel.

Självklart inte. Men hur en frisk och attraktiv kropp ser ut är inte universellt.

Det anses vara OK att tycka om nagon pga. "personlighet", vad fan nu de ar. Om man tycker om nagon for den e "snall" sa e man en "snall digger"? Det ar OK att tycka om nagon for den ar "smart", "charmig", "rolig", etc. Varfor ar de egenskaperna mer varda att bli "omtyckta" for?

Jag skulle nog gilla det mer eftersom de är mer permanenta och mer unika för mig. Men hur som helst så får väl folk gräva efter guld om de vill.

High1ander
2007-10-14, 05:15
Bröst är alltid relevant för alla debatter. Men det var ju inte direkt det jag fokuserade på. Du sade att män föredrar en viss kvinnokropp av evolutionära anledningar. Jag tyckte bara att det var fel.

Självklart inte. Men hur en frisk och attraktiv kropp ser ut är inte universellt.

Jag skulle nog gilla det mer eftersom de är mer permanenta och mer unika för mig. Men hur som helst så får väl folk gräva efter guld om de vill.

Det ar val ingen som inte haller med om att samhalle o kultur spelar in? Men, t.ex. symmetri ar tecken pa halsa, att ha alla lemmar osv ar tecken pa bra halsa, etc... de sakerna kan anses "universiellt".

Jag foredrar ju ocksa mer permanenta och "unika" drag aven om jag tycker det e mer "unikt" att traffa nagon som ar rik and nagon som ar smart o charmig...

Yucko
2007-10-14, 10:40
Gotta love em. Det är ju enda chansen för oss fula och feta att nån gång få ligga :/