handdator

Visa fullständig version : Thailand

Clarkolofsson
2007-10-09, 15:33
Jahap nu var entligen thailandresan bokad inför vintern. Tre personer som drar iväg till Phuket den 4dec och är borta 2 veckor*flex* Fasen så gött det ska bli.
Eftersom vi alla tre är thailandsoskulder har jag några frågor.

Vilket ställe på Phuket är egentligen bäst? Har läst lite och kommit fram till att Patong är stället där allt händer, fest. shoping osv. Medan man annars kan sticka till Kata Beach för mer relax och avkoppling. (med risk att hamna med småbarnsfamiljerna och pensisarna??)

Hur mycket pengar bör man ha med sig för en tvåveckorstrip? Säg att man ska leva lagom och kanske åka på några små utflykter.

Fungerar det att fixa hotellet där nere eller är allt fullt i December?

Nåt annat ni vill upplysa eller varna om? :Virro

/Clarken :D

Calleman
2007-10-09, 15:51
Jag skulle vilja varna om Phuket, men kanske lite sent...

Tyvärr var det sämsta stället jag varit på i Thailand, och jag kommer aldrig återvända. Turister, turister och åter turister blandat med en rätt tråkig miljö.

Nej, för att reducera er skada hade jag åkt på väldigt många utflykter och bott några nätter på andra ställen i Thailand.

stargate
2007-10-09, 16:07

Tyvärr var det sämsta stället jag varit på i Thailand, och jag kommer aldrig återvända. Turister, turister och åter turister blandat med en rätt tråkig miljö.

Nej, för att reducera er skada hade jag åkt på väldigt många utflykter och bott några nätter på andra ställen i Thailand.

Åk till östsidan på Phuket, Rawai. Tror en strand heter Nahrang Beach eller nåt liknande den var hur fin som helst.

Fatalist
2007-10-09, 16:18

Plz, hyr en MC och åk var du vill? Iofs stöter man på många turister om man hänger i hotellpoolen och åker på anordnade utflykter... Och det är ju precis därför man åker just till Thailand. :confused:

Så tipset lyder: Hyr MC om ni anser er kunna köra, men ta det lugnt i trafiken. Sen gör ni/kör ni var ni vill och bara njuuuter. Utforska!

Rawai är fint, och mycket mycket mindre turister där! Men jag skulle satsat på att bo i Karon/Kata för då har du nära till alla partyställen. Partyställe nr 1, Pattong är bara dyrt och skabbigt, men är väl kul att besöka när man verkligen vill röja loss nattetid.

bengdoktor
2007-10-09, 16:21
Jag gillar Phuket. Häng där några dar, ät gott och drick lite öl. Sen åker ni till Phi phi och krabi och softar där. Från phi phi tar ni utfykter till bamboo beach och phi phi leh. från krabi tar ni dagstur till hong beach och chicken island, och åk vöer till railey beach och gå över till andra sidan, där finns fin stran doch vilda apor och grejer.
glöm inte att ni kan snorkla med revhajar helt på egen hand på phi phi. åk över till long beach(stranden i bukten bredvid färjeläget) och fråga nån där. man simmar ut på 10 min och ser väldigt många black tip reef shark :)

mela
2007-10-09, 16:44
Vilket ställe på Phuket är egentligen bäst? Har läst lite och kommit fram till att Patong är stället där allt händer, fest. shoping osv.

Även där alla horor osv är. Inte så kul att gå på stranden och se äldre herrar ifrån väst med 4-5 yngre thailändskor.

Det går nästan alltid att hitta boende där nere, nånstans. Kanske inte 5 stjärnigt men jag tycker att ni ska åka runt lite. Phi Phi och Krabi/Ao Nang som någon skrev, ligger nära Phuket.

hahavaffan
2007-10-09, 19:38
Patong Beach gillade jag inte alls. Bara en massa prostituerade överallt. Smutsigt också.

Hade jag varit ni hade jag tagit en båt direkt till nån annan härlig ö. Jag har besökt Phi Phi, Koh Samui, Koh Phanang och gillade alla tre mycket bra. Koh Tao ska dock äga sönder alla tre om man inte bara vill festa utan kan tänka sig att bara chilla och hänga på beachen och snorkla och dyka. Så kolla med nån resebyrå vad du kan hitta för andra spännande öar.