handdator

Visa fullständig version : Under deffen

hampee92
2007-10-07, 19:07
När man deffar är det okej att käka rätt mycket frukt när man börjar bli hungrig eller ska man avstå från det med? undrar även om man ska hålla stikt på kosten hela vekcan runt eller om det är lungt att ta någon liten godisbid på lördagskvällen?

King Grub
2007-10-07, 19:19
Så länge du håller dig inom dom kalorimängder du har att röra dig med, kan du äta både frukt och godis varje dag. Ju mindre kalorier du har att röra dig med, desto mindre plats för skräp. Dit hör godis, men inte frukt.

hampee92
2007-10-08, 17:49
Okej men har för mej att jag läste i någon tråd där några diskuterade om hur mycket fett eller vad det nu var man max kunde göra av med på en dag.(rätta mej om jag har fel) och om man då rör sej grymt mycket och inte äter mer än tex lite kött, grönsaker och frukt borde man väl gå ner i vikt väldigt snabbt eller?

King Grub
2007-10-08, 17:51
Okej men

Men? Vilket samband har det med godisfrågan?

Givetvis går man ner snabbare i vikt med ett större energiunderskott.

Eddie Vedder
2007-10-08, 17:51
och om man då rör sej grymt mycket och inte äter mer än tex lite kött, grönsaker och frukt borde man väl gå ner i vikt väldigt snabbt eller?

Om du ligger på ett jätteunderskott under lång tid komer du gå ner jättemycket i vikt.
Att det sedan finns en gräns för hur många kcal kroppsfett som kan frisättas är en annan sak. Du kan bryta ner fler saker i kroppen är kroppsfett.

hampee92
2007-10-08, 18:07
OK men vi säger så här då, om man nu går 1tim dagen, gymmar (kör tungt istället för lättare med många reps) och sedan minskar portionerna och håller dom nyttiga, är det då svårt att bygga upp muskler och samtidigt gå ner i vikt? Med muskler hade jag inte tänkt några stora utan bara att man ser en aningen tränad ut.

Eddie Vedder
2007-10-08, 18:11
Att inte få "några stora" muskler under en deff behöver du knappast oroa dig för. Det behöver du inte ens fundera över vid bulk, det tar många många år.

Under deff finns ingen anledning att hoppas på några ökningar av muskelmassan överhuvudtaget. Satsa på att försöka förlora så lite som möjligt istället. Du kommer förlora muskler under deff, den förlusten kan dock bli mer eller mindre omfattande med ett bra upplägg.

Paltkoma
2007-10-08, 18:18
hampee92, du ger intrycket av att vara i behov av kolos mest länkade sticky.

trumvirvel....

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

;)

hampee92
2007-10-08, 18:24
Har redan läst den där, om jag nu missat nått som jag sedan frågat i denna tråd kan du säga vad så jag kan kika igenom det och få svar på min fråga där igenom

Paltkoma
2007-10-08, 19:02
Har redan läst den där, om jag nu missat nått som jag sedan frågat i denna tråd kan du säga vad så jag kan kika igenom det och få svar på min fråga där igenom

Ok, bra! Då vet du redan att svaret på frågan om frukt och godis är kcal in - kcal ut. Och att svaret på frågan om muskelbygge under deff är att det bästa du kan hoppas på är att inte förlora allt för mycket muskler.

Ditt upplägg verkar vettigt.