Logga in

Visa fullständig version : Bolio skall bli stark

Bolio
2007-10-04, 21:13
Hej.

Det är nu tänkt att jag skall bli stark.

Jag är en gammal lyftare som varit skadad och därmed borta från träningen i ett år. Under detta år har jag tappat exakt allt då jag har levt ett katastrofalt liv, i vilket jag festat flera dagar i veckan, stundtals ätit blott en måltid skräpmat per dag och helt enkelt struntat i allt vad träning heter.

Detta är det dock tänkt att bli förändring på nu. Jag väger just nu cirka 70 kg och är väldigt svag i alla övningar. Mitt schema denna första period handlar om grundstyrka, teknik och ökad muskelmassa. En respektabel vikt för mig är cirka 85 kg.

Just nu tar jag typ 90 kg i bänkpress, 160 kg i marklyft och 120 kg i knäböj. Innan februari är slut skall jag ta minst 150 kg i bänkpress, 250 kg i marklyft och 180 kg i OL-böj. Tillåten utrustning är magnesiumoxid, lyftarskor och lyftarbälte.

Det blir en spännande resa som många kanske kan få nytta av, då tanken är att det skall gå väldigt fort att bli stark.

Några bilder på fysiken, redovisningar av makronutrientfördelning och hur långt jag sprang på föregående konditionspass kommer ni dock inte att få ta del av här. Dylikt sysslas dock inte med här. Bara för kuriosa kan jag dock nämna att jag min lyftarmoral till trots äter rätt cleant. Det blir cirka fem måltider per dag, mycket protein och relativt nyttigt för det mesta. Ingen alkohol förutom ett glas vin till maten någon gång.

Följ gärna denna dagbok. Jag misstänker nämligen att min lilla resa kommer att bli intressant, inte minst för lyftare som varit i samma sits som jag eller som någon dag kommer att hamna i denna sits.

Bolio
2007-10-04, 21:17
Idag blev det marklyft och lite lats.

Marklyft: stege upp till en femma på 140 kg. Rätt lätt. Använde inget magnesium och tränar på ett fjantigt gym i Stockholms innerstad, vilket innebar en usel stång med noll lättring, vilket i sin tur i kombination med ett uselt grepp leder till att jag nästan tappade vikten sista repetitionen.

Hantelrodd: 3x8 på 40 kg-hantlarna. Väldigt lätt.

Latsdrag: 3x12 på cirka 70 kg. Lätt som fan det med.

Bolio
2007-10-05, 19:38
Idag har jag ätit en pizza och en kebab. Nu dricker jag ett glas Finca Sandoval. Det finns potential till flera.

Cilia
2007-10-05, 21:01
optimal kost

hur gammal är den gamla lyftaren?

Bolio
2007-10-05, 21:05
Rätt ung. Men det visste väl du. :)

Min kost är helt superoptimal ur lathetsperspektiv. Tror du att jag uppnår mina mål Cilia?

Cilia
2007-10-05, 21:23
Rätt ung. Men det visste väl du. :)

Min kost är helt superoptimal ur lathetsperspektiv. Tror du att jag uppnår mina mål Cilia?
du har aldrig uppgett din ålder utan alltid glidit på det svaret.

jag tror man kan uppnå det man vill.

Bolio
2007-10-05, 21:23
Jag är under 25 och över 20. Fair enough?

Det hoppas jag verkligen att man kan. Annars får jag pröjsa min polare 5 000 kr.

Cilia
2007-10-05, 21:27
Fair enough men då borde du omformulera ditt första inlägg

Bolio
2007-10-05, 21:28
Sant. Ett korrekt språk har nog aldrig varit min främsta egenskap...

Cilia
2007-10-05, 21:32
Sant. Ett korrekt språk har nog aldrig varit min främsta egenskap...

men agitera har *w*

Bolio
2007-10-05, 21:40
Tihi. Jag har saknat dig och ditt söta småförakt (givetvis i hälsosam symbios med en smula förälskelse) för mig Cilia. Det är sött. : )

Nitrometan
2007-10-05, 22:28
Tuffa mål på kort tid. Det blir tufft om du ska klara det.

No more mr latmask... *slap*

Bolio
2007-10-05, 22:35
Exakt. No more latmask och no more fucked up & ohälsosam livsstil.

Om två veckor börjar jag köra två ME-dagar för böj/bänk, en DE-dag för böj/mark och en RE-dag för bänk/triceps. It's on Nitro.

Glömde jag skriva att jag har saknat dig och att jag älskar dig, förresten?

Nitrometan
2007-10-05, 22:51
Glömde jag skriva att jag har saknat dig och att jag älskar dig, förresten?
Hmmm. Nej. Cam?

Bolio
2007-10-05, 22:56
Hardly needed. Vi har legat med varandra.

mini
2007-10-05, 22:58
Hmmm. Nej. Cam?

+1

Bolio
2007-10-05, 23:00
Jesus. Vad har hänt med er. Hårdträning övergick till förfrågningar om nätsex... Kanske aftonbladet hälsa är något mer lämpligt för mig? :Virro

mini
2007-10-05, 23:01
Jesus. Vad har hänt med er. Hårdträning övergick till förfrågningar om nätsex... Kanske aftonbladet hälsa är något mer lämpligt för mig? :Virro

Det behöver inte vara sex. Vi vill bara se dig dansa.

Bolio
2007-10-05, 23:05
Oh. Dansa för mig är typ frivändningar. Det ser verkligen ut som dans nu med min helt bortglömda teknik. Du vill alltså se mig köra frivändningar för dig live i webcam? Har jag uppfattat dig korrekt rätt?

mini
2007-10-05, 23:07
Oh. Dansa för mig är typ frivändningar. Det ser verkligen ut som dans nu med min helt bortglömda teknik. Du vill alltså se mig köra frivändningar för dig live i webcam? Har jag uppfattat dig korrekt rätt?

Då kommer vi ju in på erotikens tassemarker. Helt ok för mig.

Bolio
2007-10-05, 23:08
Fråga till mina kära läsare:

Skall jag dricka en proteindrink? Jag har druckit ett glas rött vin. Är det farligt att blanda vin med protein?

Bolio
2007-10-05, 23:10
Då kommer vi ju in på erotikens tassemarker. Helt ok för mig.

Undrar vad ni gör där borta i sumpan egentligen. Jag var där av en slump för några veckor sedan och ut ur gymmet kom ett entourage med en kort söt liten tjej. Hon såg mycket nöjd ut och gänget bakom henne gick väldigt konstigt och snudd på snett. Någon kliade även sig i knäböjsmuskulaturens mittpunkt. Mycket märkligt och kanske kan det kopplas samman med kvällens avslöjanden?

Bao-Bao
2007-10-05, 23:21
Hmm, har Karl-Olov Nordin börjat få inflytande på Kollo också, spännande.

Bolio
2007-10-05, 23:23
Bao-Bao!

Jag har legat med din kille. :Virro

Bao-Bao
2007-10-05, 23:28
Bao-Bao!

Jag har legat med din kille. :Virro

Ja, han klagade på att du kom för fort. *grr27* Skärpning till nästa gång.

Bolio
2007-10-05, 23:30
Meh. Det är hans fel. Han som rekommenderade all jäkla dynamisk explosivitetsträning.

LadyInsane
2007-10-05, 23:37
*popcorn* *popcorn* *popcorn*

Lovar att följa!!:naughty:

Bolio
2007-10-05, 23:45
Good girl. Jag följer din journal också.

Imorgon är jag antingen sjuk (jag har lite ont i halsen på riktigt) eller så kör jag komplement till bänkpress i form av smalbänk + kickstöt.

Kom ihåg nu mina damer och herrar. Fram tills i december tränar jag en slags hybrid mellan SL och BB. Jag avskyr kroppsbyggare av hela mitt hjärta, därom råder intet tvivel. Dock är jag av den åsikten att jag just nu är patetiskt liten och smal, så jag behöver lite muskler innan jag kan bli stark igen.

Dessutom är grundträning lite då och då bara nyttigt. Fler borde prova. Hör ni det alla styrkelyftare där ute? Jag hoppas det.

Krampus
2007-10-06, 02:11
Hahaha, there can be only one! :bow:

Bolio
2007-10-06, 02:13
Kul att även du, gamle vän och kumpan, ansluter dig till journalen. Jag har aldrig slutat älska dig, bara så att du vet det. *cupid*

Krampus
2007-10-06, 02:21
Kul att även du, gamle vän och kumpan, ansluter dig till journalen. Jag har aldrig slutat älska dig, bara så att du vet det. *cupid*

Likewise. :) Kör hårt nu så fixar du målen utan problem.

Bolio
2007-10-06, 02:23
Skall göra det. :) Tävlar mot LadyInsane (ny medlem som inte vet vem jag är). Kolla i hennes journal. Priset är ett ligg med dig. Du får hoppas som FAN på att hon vinner. =D

Jay-Z
2007-10-06, 08:46
Long time no see. :/

Hoppas kriget med vikterna går bra.

Bolio
2007-10-06, 12:31
Long time no see. :/

Hoppas kriget med vikterna går bra.

Wow, Jay!@#

Tro inte att jag undgått att du gått och blivit moderator på body och är därför numera en stor profil inom fitness och hälsa! :D

Jag gillar dig Jay. Du är en intelligent man.

Jag drömde förresten om dig förut. Drömde att jag var på ett uteställe och skulle fixa tjejer, men sedan kom du och den tjejen som jag gillade (iranier typ) ville ha dig i stället för du var tydligen - hör och häpna - "snyggare". Fast jag övertalade dig sedan till att strunta i det för det var katabolt, så tog jag hem henne själv men mådde skitdåligt över att hon tyckte att du var snyggare. :MrT:

Kriget med vikterna har precis börjat igen och den här gången är det blodigt fscking jävla allvar. Hur går det själv?

Nitrometan
2007-10-06, 13:09
så tog jag hem henne själv men mådde skitdåligt över att hon tyckte att du var snyggare.
*screwy*

Lycka till i kriget mot the f*cking w*ights.

Bolio
2007-10-06, 13:11
Thanks bro. Nu ska jag ut på en promenad med en vän i den Kungliga Hufvudstaden! Shopping!

Nitrometan
2007-10-06, 13:20
Shoppa loss ordentligt!

http://www.dekoase.com/page/pics/skorpion.jpg

Cilia
2007-10-06, 13:48
Man skulle lätt kunna förväxla den här journalen med en sida på lunar.

var faaan är träningen?

kelk
2007-10-07, 00:00
Shopping och promenad? Är det fitness du sysslar med?

Bolio
2007-10-07, 00:03
I'm BACK.

Imorgon är det komplementträning till bänk, främst triceps och axlar.

Jag är förresten lite småsjuk. Ont i halsen. Kanske inte borde träna men vem fan bryr sig? Jag är Bolio.

Arf Pingvin
2007-10-07, 00:32
Har undrat var du tagit vägen. Alltid trist med skador. Under tiden du har varit "borta" har jag kommit till insikt: OL is where it's at. Mycket tuffare än SL. Välkommen tillbaks :P

Bolio
2007-10-07, 00:37
Skador är i och för sig bara halva sanningen. Hänt en hel del omvälvande i mitt liv också. Låt oss dock inte gå in på tråkigheter.

Jag har insett samma sak som du Arf. OL är helt klart överlägset. Det är vackert. SL är inte vackert. SL är bara brutalt. Riktig SL alltså.

Dock är SL betydligt mer praktiskt. Jag har inte tid att lära mig riktig teknik i ryck och stöt nu och jag är dessutom för gammal. Hade jag haft tekniken så hade jag valt OL över SL utan att ens blinka.

Kul att du skriver i journalen förresten. Hur går det själv med träningen?

Arf Pingvin
2007-10-07, 01:03
Varit skadad dryga halvåret men jag kunde frontböja och på den vägen är det. Beställde riktiga lyftarskor idag. Leker styrkeryck/vändningar, man behöver ingen teknik för att det ska vara skoj :)

Bolio
2007-10-07, 01:05
Jag kunde i princip göra riktiga stöt. Sittvände och split-jerkade upp stångfanskapet och allt. Har dock glömt känns det som. Vågar inte riktigt dyka under stången och fånga den. Provat en gång bara nu och skall försöka en gång till senare men det bådade inte gott. Rycka kunde jag också. Det blev inte världens finaste, men faktiskt nästan acceptabla.

Titta mycket på OL-videos och studera deras rörelser noggrannt. Kör halva rörelser och öka ROM:et allteftersom. Jag började med hang cleans och körde till slut riktiga sittvändningar, t.ex.

agazza
2007-10-07, 01:12
Faktiskt länge sen man såg dig. Måste säga att jag gillar hur du uttrycker dig. Det ska bli roligt att följa den här tråden. Dock är det lite lite träning.

Bolio
2007-10-07, 01:16
Tack! Vad hade du för nick innan? Minns inte detta nick...

Blir betydligt mer träning kan jag lova. Blir nog den tyngsta träningsperioden i mitt liv detta.

agazza
2007-10-07, 01:20
mitt första nick men jag har sett dig ändå. På den tiden läste jag endast på kolo från en annan persons användare

LadyInsane
2007-10-07, 01:22
Blir betydligt mer träning kan jag lova. Blir nog den tyngsta träningsperioden i mitt liv detta.

Det är därför det finns morötter. Tänk på krampe;)

Bolio
2007-10-07, 01:23
Coolt! Då får jag väl välkomna oss båda hit. Kul att du läser i min journal. Den kommer att bli intressant, därom råder intet tvivel.

Bolio
2007-10-07, 01:24
Det är därför det finns morötter. Tänk på krampe;)

Jag sysslar inte med sexleksaker.

Bao-Bao
2007-10-07, 02:15
Jag känner just nu att Jwzrd din Super Idol kommer skriva i denna journal imorgon.
Har du uppfattat mig korrekt rätt då Bolio?

GymTT
2007-10-07, 02:32
aj aj aj, Bolio min idol.

kör hårt nu, ses på gotland 08

:hbang:

grisbil3n
2007-10-07, 04:29
Hell Seger min gamle vapendragare!

Yankeee
2007-10-07, 06:55
wb fetto

Jay-Z
2007-10-07, 07:33
Wow, Jay!@#

Tro inte att jag undgått att du gått och blivit moderator på body och är därför numera en stor profil inom fitness och hälsa! :D

Jag gillar dig Jay. Du är en intelligent man.

Jag drömde förresten om dig förut. Drömde att jag var på ett uteställe och skulle fixa tjejer, men sedan kom du och den tjejen som jag gillade (iranier typ) ville ha dig i stället för du var tydligen - hör och häpna - "snyggare". Fast jag övertalade dig sedan till att strunta i det för det var katabolt, så tog jag hem henne själv men mådde skitdåligt över att hon tyckte att du var snyggare. :MrT:

Kriget med vikterna har precis börjat igen och den här gången är det blodigt fscking jävla allvar. Hur går det själv?

I like you back, min välartikulerade vän.

Kriget går bra - har haft lite till och från avskalningsprojekt då jag råkade bli tokfet förra hösten.

Härlig dröm - min från i natt var ännu mer bisarr - jag var tvungen att ta piller för min ämnesomsättning var dålig. :/

Allvar är bra. Jag tror på dig.

MVH
Fitnessprofilen från Stureplan

bertbert
2007-10-07, 08:38
Men era sentimentala fjollor. Fyra sidor och inget ordentligt pass.

Jay-Z
2007-10-07, 08:39

N00b.

bertbert
2007-10-07, 08:42
:D

Klart jag har hört talas om Bolio. :hbang:

GymTT
2007-10-07, 09:12
vilket gym kör du på btw?

Ryska_raketen
2007-10-07, 09:15
Tröck i bitarna!?

Bolio
2007-10-07, 10:07
Jag känner just nu att Jwzrd din Super Idol kommer skriva i denna journal imorgon.
Har du uppfattat mig korrekt rätt då Bolio?

Jag hoppas verkligen att jag får träffa honom för jag känner att det betyder mycket för mig nu. Han är som Christer Sjögren för mig nu! Vi har uppfattat varandra korrekt rätt nu. :Virro

Bolio
2007-10-07, 10:08
aj aj aj, Bolio min idol.

kör hårt nu, ses på gotland 08

:hbang:

Dito! Framförallt så ses vi nog på tennisveckan i Båstad. :D

Bolio
2007-10-07, 10:16
Hell Seger min gamle vapendragare!

Hell! \o

=)

wb fetto

Jag har saknat dig, din spinkiga somalier.

I like you back, min välartikulerade vän.

Kriget går bra - har haft lite till och från avskalningsprojekt då jag råkade bli tokfet förra hösten.

Härlig dröm - min från i natt var ännu mer bisarr - jag var tvungen att ta piller för min ämnesomsättning var dålig. :/

Allvar är bra. Jag tror på dig.

MVH
Fitnessprofilen från Stureplan

Har du flyttat till Den Kungliga Hufvudstaden nu? For real? Piller mot dålig ämnesomsättning. Märkligt nog hade jag samma problem förr! Jag drack även te 3 gånger om dagen. *popcorn*

Joho, jag körde ju marklyft på 140 (!) kg!

vilket gym kör du på btw?

S.A.T.S. Söder/Odenplan/Ibland Gärdet med några jobbarkompisar. Jag vet hur det låter, men jag skall börja träna på STK så fort jag blivit lite starkare. Jag har inga träningskompisar kvar från den gamla goda tiden och var tvungen att ha någon som passade i böj och bänk. Slå mig inte. :em:

Tröck i bitarna!?

Inte ännu gamle RR, inte ännu.

bubbe
2007-10-07, 10:22
Kul att du hittat tillbaka igen! :)

Bolio
2007-10-07, 10:25
Bubbe! Jag har blivit mogen nu och tycker illa om doping! Du kommer att tycka om mig ännu mer nu. *cupid*

bubbe
2007-10-07, 10:25
Bubbe! Jag har blivit mogen nu och tycker illa om doping! Du kommer att tycka om mig ännu mer nu. *cupid*

:laugh: *cupid*

Jay-Z
2007-10-07, 10:27
Bubbe! Jag har blivit mogen nu och tycker illa om doping!

Hater. :/

Bolio
2007-10-07, 10:38
I don't h8, I masturb8.

Nå. Nu skall mina kära läsare få avgöra om jag skall träna eller ej.

Läget är av sådan art att det uppenbarligen innebär en smula halsont för eder verkställare och kompositör av denna av idel glädje, makt och förnämlighet nog och övernog uppfyllda journal. Därvid önskar han sig veta svar på den tidigare i förbigående nämnda frågan.

Skall jag träna? Det gör pyttelite ont. Jag mår i övrigt bra, känner mig ung, viril, stark och faktiskt sexuellt frigjord, vilket kan hjälpa en hel del vid tunga lyft enligt Louie Simmons på WBC.

Ni bestämmer, mina kära läsare och läsarinnor!

tp_88
2007-10-07, 10:47
Aaah, Bolio! Det är fan fler än en gång som man undrat vart fasiken du håller hus när man skummat igenom allmänt ska du veta! Mycket kul att du hittat tillbaks! :)

Mindre kul är det med styrkan, men det kommer väl tillbaks snabbt nu i början får vi hoppas.

Jag röstar helt klart för ett hardcore-pass @ SATS idag! :thumbup:

Yucko
2007-10-07, 10:48
Träna och bit i kudden ffs.

Bolio
2007-10-07, 10:51
Tack tp! Jag har smygföljt din utveckling förresten. Mycket imponerande utveckling - särskilt med tanke på att du knappt ökar något nämnvärt i fett. Men å andra sidan har du alltid varit ett genetiskt monster och en mycket målinriktad ung man. Du och mystic är väldigt lika på det sättet.

Bara för att det är dina ord så skall jag tammefan följa dem och köra ett hardcore, semi-OL-pass på världens vidrigaste gym. :D

Bolio
2007-10-07, 10:51
Träna och bit i kudden ffs.

Ajaj kolozzeums nye härskare! Will do! *flex*

Yucko
2007-10-07, 10:52
:)

Cilia
2007-10-07, 10:57
Jag tycker du ska träna och känna efter hur det känns.
Man märker först när man tränar om det funkar eller inte.

Du ska inte skämmas för SATS
finns en del hardcore som kör där.
Själv körde jag en hel del där i typ 2 månader i somras.
Gäller bara att hitta rätt.

Gillade Gärdet, vi var där på öppningsdagen.
Dom har squashbanor, det är kul

Bolio
2007-10-07, 11:10
Precis, får prova hur det känns helt enkelt.

SATS gillar jag inte alls tyvärr. Just nu är jag så svag och patetisk att jag egentligen borde hålla käft, men jag har inte sett någon som kör hardcore där. Möjligtvis någon fitnesskille på Söder som körde rätt tunga treor i bänk. Inte en enda SL/OL-utövare har jag dock träffat på och ingen kroppsbyggare heller för den delen. Känner mig inte alls bekväm; känns som att folk börjar glo när jag kör dynamic effort box squats. Not fun. Nåväl, STK låter som ett gym för mig. :)

SATS Gärdet gillar jag dock av någon outgrundlig anledning. Spottade en ny kollomedlem där för övrigt. Ponny tror jag att hon heter. Verkade rätt stark också.

Skall gå fram till henne nästa gång och förkunna med majestätisk stämma:

- O I nyaste av kolozzeummedlemmar! Har I icke skådat vilken legend I just har mött? Ack - nog, nog, nog! Jag är eder Bolio! En man av högsta rang och en förnämlighet eljest sällan beskådad! Knäböj inför mig, o sancta simplicitas!

Undrar vad hon skulle göra? Jag har nog aldrig fått ett rejält kok stryk av en tjej tror jag.

bubbe
2007-10-07, 11:12
Squash hardcore SATS OL SL känns motsägelsefullt?

Cilia
2007-10-07, 11:18
Squash hardcore SATS OL SL känns motsägelsefullt?
Det är för att du aldrig har spelat squash.
Rumpan är inte att leka med dagen efter *L*

Finns ett gäng kolomedlemmar som har kort på SATS
Fler än man anar så du kommer nog spotta en del.
STK är ett trevligt ställe om man vill köra basövningar.
Deras maskiner funkar inte för mig alls.

Man kan ju variera sig
Alla pass behöver inte vara basövningar om du nu vill bygga upp dig igen

bubbe
2007-10-07, 11:21
Det är för att du aldrig har spelat squash.
Rumpan är inte att leka med dagen efter *L*

Jag har jag har!

Kan man inte tro om en fet/klumpig SLare? har tom kvar racketen som användes

Bolio
2007-10-07, 11:23
Jag kör ju inte bara basövningar. Kör även t.ex. frontböj, militärpress, skivstångsrodd och liknande isolationsövningar också. Jag är inte så inskränkt att jag bara kör mark, böj och bänk. Jag är en mycket flexibel ung man.

bubbe
2007-10-07, 11:24
Jag kör ju inte bara basövningar. Kör även t.ex. frontböj, militärpress och skivstångsrodd och liknande isolationsövningar också. Jag är inte så inskränkt att jag bara kör mark, böj och bänk. Jag är en mycket flexibel ung man.

Flexibel? Ståndaktig skulle jag kalla det!

Bolio
2007-10-07, 11:25
Flexibel? Ståndaktig skulle jag kalla det!

Vaskulär? Hårt och ådrig?

Yankeee
2007-10-07, 12:05
Klart fan du ska träna på STK. Inte bara är det det bästa gymmet utan även de bästa människorna tränar där t.ex moi, jwzrd, mini och om du har tur skaparn.

Bolio
2007-10-07, 12:06
Var exakt ligger det? Hur tar man sig dit? Hur mycket kostar det? Öppettider?

LadyInsane
2007-10-07, 12:09
Klart fan du ska träna på STK. Inte bara är det det bästa gymmet utan även de bästa människorna tränar där t.ex moi, jwzrd, mini och om du har tur skaparn.

Yankee, du som vet. Kan man köpa månadskort på Stk?:)
Behöver gymkort i 3-månader.

Ddit: Mr B förlåt för att jag hijackar dig jounal! u don't min right, du har börjat tycka om mig ruskigt mycket nu och skulle aldrig bli sur på mig. ;)

Yankeee
2007-10-07, 12:10
Var exakt ligger det? Hur tar man sig dit? Hur mycket kostar det? Öppettider?

http://kartor.eniro.se/query?&what=map&mop=yp&mapstate=6%3B17.964020347326798%3B59.3684775273760 4%3B0%3B17.94097798353682%3B59.37796415069295%3B17 .98701132555717%3B59.35899901165407%3B683%3B531&mapcomp=%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B 0%3B0%3B%3B%3B%3B0&search_word=Sundbybergs%20Tyngdlyftningsklubb&geo_area=Tuleg.%2064%2017272%20SUNDBYBERG%20&stq=0&hits_on_map=1

Tunnelbana.

Årskort kostar 2000, men är av någon anledning bara kalenderår. Klippkort kostar 200 kr för 10 gånger.

Mån-fre: vet ej-21
Lör: 12-17
Sön: 15-19

LadyInsane
2007-10-07, 12:11
http://kartor.eniro.se/query?&what=map&mop=yp&mapstate=6%3B17.964020347326798%3B59.3684775273760 4%3B0%3B17.94097798353682%3B59.37796415069295%3B17 .98701132555717%3B59.35899901165407%3B683%3B531&mapcomp=%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B%3B 0%3B0%3B%3B%3B%3B0&search_word=Sundbybergs%20Tyngdlyftningsklubb&geo_area=Tuleg.%2064%2017272%20SUNDBYBERG%20&stq=0&hits_on_map=1

Tunnelbana.

Årskort kostar 2000, men är av någon anledning bara kalenderår. Klippkort kostar 200 kr för 10 gånger.

Mån-fre: vet ej-21
Lör: 12-17
Sön: 15-19

Skitbra! Thanks!:thumbup:

Yankeee
2007-10-07, 12:11
Yankee, du som vet. Kan man köpa månadskort på Stk?:)
Behöver gymkort i 3-månader.

Ingen aning faktiskt. Klippkort kostar som sagt 200 kr för 10 ggr, det funkar ju om det bara handlar om 3 månader.

mini
2007-10-07, 12:19
Nopes, månadskort finnes ej.

Yankeee
2007-10-07, 12:43
Dock är SL betydligt mer praktiskt. Jag har inte tid att lära mig riktig teknik i ryck och stöt nu och jag är dessutom för gammal. Hade jag haft tekniken så hade jag valt OL över SL utan att ens blinka.

Nigga please. Vad tror du egentligen att du ska få lära dig på STK?

Bolio
2007-10-07, 13:03
Nu har jag precis duschat och rakat mig. Tänkte därför på förekommen anledning skriva ett par rader om min rakningsrutin.

Jag är en stark förespråkare av våtrakning och anser att den enda rakningsformen som kan mäta sig mot denna de facto måste vara rakning medelst rakblad. Vad som dock olyckligtvis erfordras för sådan rakning är en rakborste i genuint grävlingshår. Exempel på en prisvärd sådan är varianten från Hommage Monaco till ett överkompligt pris av 4200 kr. Helt klart prisvärd för den som föredrar denna form av rakning. Nog så viktigt att poängtera här är att rakning medelst rakblad kräver fingertoppskänsla och bygger på gedigen erfarenhet. Ingenting för den klumpige, med andra ord.

Efter att jag har duschat noggrant i tämligen varmt vatten (för att mjuka upp huden inför rakningen), så använder jag mig av en ansiktsrengöring från Peter Thomas Roth. Ytterligt viktigt här är att den är alkoholfri. Alkohol torkar nämligen ut huden och gör den skrynklig i det långa loppet samtidigt som alkoholbehandlad hud löper större risk för överproduktion av sebum och därmed ojämn hud. Detta vill vi undvika. Jag låter rengöringen göra sitt jobb i cirka två till tre minuter, för att sedan tvätta bort den med varmvatten.

Därefter appliceras en rakskumsgel från Decléor. Denna mjukar upp huden ännu mer och gör rakningen betydligt skonsammare. Detta förhindrar sk. "skäggfinnar" och småsår, samt ökar välbefinnandet under rakningsprocessen.

Därefter påbörjas rakningen. Jag är mycket traditionell av mig i detta skede och föredrar framom andra alternativ Mach3:s rakblad. Dessa fungerar mycket bra för mig. Viktigt att tänka på här är att dra bladet så få gånger som möjligt, d.v.s. dra i långa rörelser. Detta gör jag tills all synlig oönskad behåring är avlägsnad. Därefter kan jag, i ryckiga, men försiktigt kontrollerade, rörelser dra rakbladet fram och tillbaka i olika riktningar. Riktningen snett uppåt sparas till sist, något som är mycket viktigt att komma ihåg. Mycket viktigt här är att rakbladet är nytt och vasst. Snåla aldrig med detta.

När jag har fått bort allt man vill få bort tvättar jag ansiktet med kallt vatten för att täppa till porerna och förbereda dem för den slutliga återfuktande krämen, vilken benämns "shaving balm" av innovatören Murad Man. Även denna är givetvis alkoholfri. Dess uppgift är av mjukgörande och återfuktande art. Den lugnar dessutom ned irriterad hud (som den som precis har rakats) och täpper till porerna ännu mer. Denna kan för övrigt med fördel användas även vid andra tillfällen än vid rakning.

Efter rakningsprocessen är det viktigt att huden kommer i kontakt med idel frisk luft, varför jag brukar öppna dörren till min franska balkong och låta Hufvudstadens luft vidröra vid min nyrakade hud. Alla dessa småbitar är viktiga delar i en välplanerad rakningsrutin.

Yucko
2007-10-07, 13:10
Samma rakningsrutin för mer ädlare delar?

Yankeee
2007-10-07, 13:13
Samma rakningsrutin för mer ädlare delar?

http://brainblenders.blogs.com/pop/08brazilian0-thumb.jpg

Bolio
2007-10-07, 13:14
Nu har jag precis duschat och rakat mig. Tänkte därför på förekommen anledning skriva ett par rader om min rakningsrutin.

Jag är en stark förespråkare av våtrakning och anser att den enda rakningsformen som kan mäta sig mot denna de facto måste vara rakning medelst rakblad. Vad som dock olyckligtvis erfordras för sådan rakning är en rakborste i genuint grävlingshår. Exempel på en prisvärd sådan är varianten från Hommage Monaco till ett överkompligt pris av 4200 kr. Helt klart prisvärd för den som föredrar denna form av rakning. Nog så viktigt att poängtera här är att rakning medelst rakblad kräver fingertoppskänsla och bygger på gedigen erfarenhet. Ingenting för den klumpige, med andra ord.

Efter att jag har duschat noggrant i tämligen varmt vatten (för att mjuka upp huden inför rakningen), så använder jag mig av en ansiktsrengöring från Peter Thomas Roth. Ytterligt viktigt här är att den är alkoholfri. Alkohol torkar nämligen ut huden och gör den skrynklig i det långa loppet samtidigt som alkoholbehandlad hud löper större risk för överproduktion av sebum och därmed ojämn hud. Detta vill vi undvika. Jag låter rengöringen göra sitt jobb i cirka två till tre minuter, för att sedan tvätta bort den med varmvatten.

Därefter appliceras en rakskumsgel från Decléor. Denna mjukar upp huden ännu mer och gör rakningen betydligt skonsammare. Detta förhindrar sk. "skäggfinnar" och småsår, samt ökar välbefinnandet under rakningsprocessen.

Därefter påbörjas rakningen. Jag är mycket traditionell av mig i detta skede och föredrar framom andra alternativ Mach3:s rakblad. Dessa fungerar mycket bra för mig. Viktigt att tänka på här är att dra bladet så få gånger som möjligt, d.v.s. dra i långa rörelser. Detta gör jag tills all synlig oönskad behåring är avlägsnad. Därefter kan jag, i ryckiga, men försiktigt kontrollerade, rörelser dra rakbladet fram och tillbaka i olika riktningar. Riktningen snett uppåt sparas till sist, något som är mycket viktigt att komma ihåg. Mycket viktigt här är att rakbladet är nytt och vasst. Snåla aldrig med detta.

När jag har fått bort allt man vill få bort tvättar jag ansiktet med kallt vatten för att täppa till porerna och förbereda dem för den slutliga återfuktande krämen, vilken benämns "shaving balm" av innovatören Murad Man. Även denna är givetvis alkoholfri. Dess uppgift är av mjukgörande och återfuktande art. Den lugnar dessutom ned irriterad hud (som den som precis har rakats) och täpper till porerna ännu mer. Denna kan för övrigt med fördel användas även vid andra tillfällen än vid rakning.

Efter rakningsprocessen är det viktigt att huden kommer i kontakt med idel frisk luft, varför jag brukar öppna dörren till min franska balkong och låta Hufvudstadens luft vidröra vid min nyrakade hud. Alla dessa småbitar är viktiga delar i en välplanerad rakningsrutin.

Glömde även att det finns en bra butik för male grooming på Strandvägen i Stockholm för den som är intresserad. Minns inte vad den heter men kan ta reda på det.

Detta är mycket viktigt.

Bolio
2007-10-07, 13:16
Gud vad ni är osofistikerade. Man skulle nästan kunna tro att ni bor i förorten Södermalm. Helt allvarligt. *rolleyes*

Nitrometan
2007-10-07, 13:32
Jag har slutat raka mig. Nu kör jag med skägg (tm) istället.

Ett par exempel på skägg (tm):
http://www.freewebs.com/teamfacialhair/big%20bad%20beard.jpghttp://www.gotostcroix.com/underwaterwedding/images_buckley/buckley_photo40.jpg

http://www.heavyharmonies.com/bandpics/zztop.jpg

Så numera är det trimmer som gäller.

http://www.chinapans.com/images/BD400-BD500-BD600-hedger%20trimmer-009678.jpg

Bolio
2007-10-07, 18:15
Komplementträning till bänk, sön 7 oktober.

Militärpress. 3x5x40kg, 5x50kg. Därefter gav jag upp. Hopplöst tråkig övning.

Bestämde mig för att skippa denna helt och köra överstöt i stället så jag fortsätte med överstötar. Teknikträning bara dock.

Körde på 50kg och gjorde typ 3x5. EXTREMT lätt. Jag är nog god för en singel på det dubbla gissar jag. Gick fort som FAN också. Skönt att få lite fart tillbaka! Jag skall definitivt fortsätta med detta. Översöt ftw.

Därefter körde jag sidolyft med hantel för maximal hypertrofi och muskulär utveckling, precis som en fin byggare skall göra. 3x12-15 med 7 kg-hantlarna. Notera att jag kör denna övning överdrivet strikt. Kör med helt raka armar och stannar högst upp. Även detta var mycket enkelt men jag börjar lugnt.

Därefter blev det tre set omvända flyes.

Sedan triceps.

3x3 på 80kg i smalbänk. Mycket lätt även detta. Ökar till 90kg nästa pass. Styrkan kommer väldigt fort här.

5x15 med 12.5kg-hantlarna i tate press. Vilken sinnessjukt underbar övning denna är.

Sedan drack jag min fett optimala gainer och begav mig hem.

Bra pass. Jag ökar väldigt snabbt. Dock fick jag lite ont i axlarna när jag körde sidolyft. Knakar till lite. Samt att 50kg kände lite mycket att hålla i på något sätt i press/stöt. Märkligt men jag behöver väl viktvana.

bertbert
2007-10-07, 19:17
Men titta. Ett träningspass. :)

Nu återstår bara att tänka på barnen.

Nitrometan
2007-10-07, 19:43
Optimal fett-gainer?

Bolio
2007-10-07, 20:27
Exakt. Imorgon är det böjeliböj. Jag skall försöka böja 3x3 på 110kg. Tror ni att jag lyckas eller misslyckas?

LadyInsane
2007-10-07, 20:31
Exakt. Imorgon är det böjeliböj. Jag skall försöka böja 3x3 på 110kg. Tror ni att jag lyckas eller misslyckas?

Jag tror på dig!;)

Jorgen
2007-10-07, 20:36
Är misslyckas ett alternativ? Nääääääääääääääääääääää.

Ryska_raketen
2007-10-07, 20:37

Jaså du har börjat käka päron igen?

mini
2007-10-07, 20:38
110 fixar du, det går på ren vilja om inte annat. Jag ska också böja imorgon. Undrar om jag också fixar 3x3 @ 110?
Antar att halsen känns bättre?

Bolio
2007-10-07, 20:54
Just det. Nytt schema fr.o.m. imorgon.

Måndag:

1: Knäböj ME

2: Good mornings 2x12-15; Frontböj 2x12-15

3: Mage 3x12-15; Vader 3x12-15

Onsdag:

1: Bänkpress ME

2: Hantelpress 3x12-15; Flyes 2x12-15

3: Skivstångscurl 3x8; Hantelcurl 2x12-15

Fredag:

1: Skivstångsrodd 3x5

2: Latsdrag 3x12-15; Omvända flyes 3x12-15

3: Mage 3x12-15

Söndag:

1: Överstöt 3x5; Sidolyft 3x12-15

2: Smalbänk 3x5; Tate press 3x12-15

Anledningen till detta schema är att jag lätt bli övertränad i ben och rumpa och kan köra på med ganska hög volym i överkroppen. Min stora svaghet just nu är just ben och rumpa. Korsryggen är stark. Av denna anledning kör jag inga marklyft alls fram tills det att jag med enkelhet böjer 150 kg i en godkänd SL-böj. Det är också då som schemat kan tänkas omstruktureras.

Poängen här är grundträning. Jag klarar högre volym på vissa grejer och ingen volym alls på andra, rövkedjan (hamstrings, gluteus, erector spinae) är exempel på något jag lätt blir övertränad i. Därför begränsar jag min benträning och korsryggsträning till egentligen bara ME-övningen på måndagen, vilken går ut på att jag väljer någon av övningarna SL-böj, OL-böj, frontböj eller lådböj och gör en maxtrea eller maxsingel, mest troligt maxsingel. Jag roterar övning ungefär varannan vecka.

När resultatet är uppnått och om min utvärdering säger mig att jag inte är helt sliten i rövkedjan och quadriceps, så kör jag igång ett mer traditionellt Westsideschema, något i stil med mitt gamla. Dock blir det mer RE-träning och mindre DE-träning (i bänken, DE-lådböj är fortfarande aktuellt) än förr.

Nitrometan
2007-10-07, 21:00
You can do it.

http://www.harriscomm.com/catalog/images/N179.jpg

Bolio
2007-10-07, 21:00
Jag tror på dig!;)

Dito. :)

Är misslyckas ett alternativ? Nääääääääääääääääääääää.

Wohoo! Jörgen! Misslyckas är verkligen inget alternativ. Kul som fan att du tittar in hit förresten. :)

Jaså du har börjat käka päron igen?

Päron? Nja. Hellre sharonfrukter då. Jag gillar ju Israel. On a serious note, och om du menar roids, så är svaret nej.

Och för första gången i mitt liv är jag helt säker på att jag aldrig mer skall röra skiten. Det är ett vidrigt jävla helvete. Något som jag ytterligt bittert tyvärr fick erfara.

Jag tränar ren numera. Kanske inte lika exotiska träningspass och kanske inte lika bra gains, men what the hell. Hellre att jag mår bra psykiskt och hellre att jag inte vaknar upp varje morgon klockan fem ur mardrömmar där jag har brytit ned de sociala spärrar som hindrar mig från att knivknülla mina nära vänner och mina släktingar.

Det vill jag nog aldrig uppleva igen. Oavsett vad stången och vågen säger eller inte säger.

110 fixar du, det går på ren vilja om inte annat. Jag ska också böja imorgon. Undrar om jag också fixar 3x3 @ 110?
Antar att halsen känns bättre?

Jag hatar dig. Snälla böj inte lika mycket som jag. :(

(Halsen mår helt finemang nu. :))

GymTT
2007-10-07, 21:01
jag tror också på dig....SATS är hardkår..odenplan är bra med tröckdamer osv

do it.

Ryska_raketen
2007-10-07, 21:02
Päron? Nja. Hellre sharonfrukter då. Jag gillar ju Israel. On a serious note, och om du menar roids, så är svaret nej.

Och för första gången i mitt liv är jag helt säker på att jag aldrig mer skall röra skiten. Det är ett vidrigt jävla helvete. Något som jag ytterligt bittert tyvärr fick erfara.

Jag tränar ren numera. Kanske inte lika exotiska träningspass och kanske inte lika bra gains, men what the hell. Hellre att jag mår bra psykiskt och hellre att jag inte vaknar upp varje morgon klockan fem ur mardrömmar där jag har brytit ned de sociala spärrar som hindrar mig från att knivknülla mina nära vänner och mina släktingar.

Det vill jag nog aldrig uppleva igen. Oavsett vad stången och vågen säger eller inte säger.

)

Shit brush! Nu var det päronVIKTER jag referade till, trodde du var bekant med det nya slanget ;)

mini
2007-10-07, 21:05
Jag hatar dig. Snälla böj inte lika mycket som jag. :(

Det gör du ju inte. Du gillar mig, därför kommer du att böja perkele imorgon, för att vara lika bra som jag. *flex*

Bolio
2007-10-07, 21:05
Ah, haha. Jag som är trasig bara. Nevermind me. :Virro

Bolio
2007-10-07, 21:08
Det gör du ju inte. Du gillar mig, därför kommer du att böja perkele imorgon, för att vara lika bra som jag. *flex*

Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr. Must....... not.......... be.......... psykad................ *mini*

Typiskt brudar. Bara brudar kan psyka mig så här. Vad vill ni, märkliga varelser. :\

LadyInsane
2007-10-07, 21:09
Bra där Mini! Kick his ass!

Bara därför lär jag ta 50 kg imorgon..*whistle*

(in my dreams..:D)

Bolio
2007-10-07, 21:11
Som sagt, vi har inte dopingtestat dig ännu. :smash:

Nitrometan
2007-10-07, 21:12
Typiskt brudar. Bara brudar kan psyka mig så här. Vad vill ni, märkliga varelser. :\
Låter du brudar psyka dig?

Är du en svag människa? Vad skulle din broder Nietzsche tycka om det?

Bolio
2007-10-07, 21:13
Låter du brudar psyka dig?

Är du en svag människa? Vad skulle din broder Nietzsche tycka om det?

Han skulle nog letat fram första bästa Galenica och spot-injectat den i hamstrings. :/

But eye ain't d0in' th@ son!

Nitrometan
2007-10-07, 21:20
Han skulle bara sett dig som en mentalt underlägsen människa och glömt att han öht hade träffat dig.

Nitrometan
2007-10-07, 21:21
Don't låt dem psyka dig.

Bolio
2007-10-07, 21:22
Sant. FSCK YOU MINI. KOM DÅ! VAD SKA DU GÖRA??????? VAD???????? KOM DÅ! JAG SKITER I OM DU KÄNNER KRIMINELLA SOM JWZRD OCH YANKEE, JAG HUGGER FATTAR DU DET ELLER???????????????????????

ftw.

bubbe
2007-10-07, 21:22
Ser ut som ett bra upplägg, förutom två saker (måste ju haka sig på något iaf). 1. Där är en jädra massa reps på kompl övningarna, som tex GM.
2. överstötarna förstår jag du har trixat in som utbyte mot pressarna, men tänk på att överstöt (jag tänker mig ala OL) lika mycket är benövning då man egentligen inte pressar utan bara låser armarna och benen gör jobbet, så kanske överstöta på fredag ist?

Bolio
2007-10-07, 21:25
Ser ut som ett bra upplägg, förutom två saker (måste ju haka sig på något iaf). 1. Där är en jädra massa reps på kompl övningarna, som tex GM.
2. överstötarna förstår jag du har trixat in som utbyte mot pressarna, men tänk på att överstöt (jag tänker mig ala OL) lika mycket är benövning då man egentligen inte pressar utan bara låser armarna och benen gör jobbet, så kanske överstöta på fredag ist?

Du har rätt.

1. Louie rekommenderar rätt höga reps där och jag är skraj som fan för att bli övertränad. Dessutom är det ju fråga om att jag även vill bygga lite muskler nu som grundträning den första perioden.

2. Helt rätt och ärligt talat borde jag fan inte köra överstöt där men det är så FSCKING jävla ROLIGT. Vet inte hur jag skall göra egentligen. Kan jag köra det på fredagen och se det som en DE-övning för benen, såsom du skriver? Det tycker jag nästan låter rimligt. Vad tycker du?

Bolio
2007-10-07, 21:29
Enligt direktiv från den gode bubbe.

Måndag:

1: Knäböj ME

2: Good mornings 2x12-15; Frontböj 2x12-15

3: Mage 3x12-15; Vader 3x12-15

Onsdag:

1: Bänkpress ME

2: Hantelpress 3x12-15; Flyes 2x12-15

3: Skivstångscurl 3x8; Hantelcurl 2x12-15

Fredag:

1: Överstöt 3x5

2: Skivstångsrodd 3x5; Latsdrag 3x12-15

3: Mage 3x12-15

Söndag:

1: Smalbänk 3x5; Tate press 3x12-15

2: Sidolyft 3x12-15; Omvända flyes 3x12-15

Vad tycks? Bubbe? Nitro?

Timme
2007-10-07, 21:31
Härligt med spam här men jag tänker nog titta in här titt som tätt.
Hör kommer det sig att en del quotar dig som FredrikM? Är du och FredrikM samma person?

bubbe
2007-10-07, 21:32
Jag tänker mig massa reps på övningar som inte är direkt kopplade till styrkelyften, som tex facepulls, pushdowns, pull-through mm. Medans tyngre större övningar som GM, smalbänk osv blir mer som styrkelyftsövningarna och däremed ungefär samma volym/intensitetsområde. Fast det går nog bra ändå, det värsta som kan hända är väl en helvetisk pump i ryggen.

Jag tänker att det är jäkligt bra med överstötar samtidigt som bänkövningar man får se till att värma upp axlarna i vilket fall, men å andra sidan är det ju en väldigt explosiv benrörelse som kvartsböj el likn så det liknar definivt en DE-böj övning. Skulle passet ligga på lördag hade det varit lättare, eller böjen på tisdag.

edit: ja, just det....

Bolio
2007-10-07, 21:38
Jepp Timme. Samma person.

Bubbe. Du har egentligen rätt, men jag kör GM i princip enbart som hamstrings- och rövövning och den aktiverar i princip enbart rövkedjan minus erector spinae när jag kör den. Jag skulle kunna byta ut den dock, men mot vad? Har, av sorgliga skäl, inte tillgång till vare sig GHR eller reverse hyper, så vad gör jag? Pull-throughs? Jag gillar övningen och den är helt klart ett fullgott alternativ, men fatta vad folket på SATS kommer glo på mig när jag börjar knülla med luften med kabeltrissorna mellan bena, helt allvarligt. Avråder du verkligen mig från att köra högre reps i GM, även om det bara är en relativt kort period för grundträning? Vad sägs om 8-12 reps då?

Jag kör nog överstötarna på fredagen. Flyttat omkring lite nu.

bubbe
2007-10-07, 21:40
Jepp Timme. Samma person.

Bubbe. Du har egentligen rätt, men jag kör GM i princip enbart som hamstrings- och rövövning och den aktiverar i princip enbart rövkedjan minus erector spinae när jag kör den. Jag skulle kunna byta ut den dock, men mot vad? Har, av sorgliga skäl, inte tillgång till vare sig GHR eller reverse hyper, så vad gör jag? Pull-throughs? Jag gillar övningen och den är helt klart ett fullgott alternativ, men fatta vad folket på SATS kommer glo på mig när jag börjar knülla med luften med kabeltrissorna mellan bena, helt allvarligt. Avråder du verkligen mig från att köra högre reps i GM, även om det bara är en relativt kort period för grundträning? Vad sägs om 8-12 reps då?

Jag kör nog överstötarna på fredagen. Flyttat omkring lite nu.

Nej jag avråder verkligen inte från GM, det är bra skit (så länge stången inte rullar sönder ryggen).

Mats Loefstroem
2007-10-07, 21:42
Å då MÅSTE jag inflika att STK givetvis ligger inne med en Reverse Hyper. Välkommen Bolio!

bubbe
2007-10-07, 21:43
Å då MÅSTE jag inflika att STK givetvis ligger inne med en Reverse Hyper. Välkommen Bolio!

bla bla, låt killen träna på SATS. Han gillar det *whistle*

Bolio
2007-10-07, 21:43
Sir yes sir. Då provar jag detta ett tag. Hoppas det blir bra. Kommer givetvis att justera allteftersom. Måste först och främst känna efter och se vad kroppfanskapet mitt klarar av. En sak är dock alldeles utmärkt just nu, och det är att jag planerar att äta som en jwzrd. Jag är spinkig som en Yankee just nu och har all plats i världen för mer mat och därmed mer styrka.

Bolio
2007-10-07, 21:45

Wow, gryyyyyymt. Hur är det med GHR då? Jag kommer definitivt att börja hos er men måste som sagt bli LITE mindre svag först. Detta är katastrof. Jag vill inte att Yankee skall se mig så här. Det är sorgligt och nedgånget. Som Gudryn Schyman typ, fast från styrkeperspektiv. :/

Yes
2007-10-07, 21:56
Bolio, du behöver bekanta dig med regeln att så länge man är starkare än Yes är det inte okej att klaga.

För att citera jwzrd, "STFU 'n lyft". Jag hejjar på dig. :)

Mats Loefstroem
2007-10-08, 07:14
Wow, gryyyyyymt. Hur är det med GHR då? Jag kommer definitivt att börja hos er men måste som sagt bli LITE mindre svag först. Detta är katastrof. Jag vill inte att Yankee skall se mig så här. Det är sorgligt och nedgånget. Som Gudryn Schyman typ, fast från styrkeperspektiv. :/

Hos oss har vi både Schymans och Leyla K´s. Å ser du inte ut som en kubansk gerillakrigare så lär du kunna piska Yankee i böj och jwzrd i skäggkvalitet rätt så fort.

Någon GHR finns inte - vi har lurat på det men med tanke på de homoerotiska tendenser som framför allt kollo-medlemmar uppmuntrat vågar vi inte prioritera mer baksida...

Bolio
2007-10-08, 11:05
Haha! Jag gillar dig Mats! Vi kommer att bli vänner. Du är rolig. :)

Tack old Yes. Hur går det själv med HIT-treningen?

bertbert
2007-10-08, 11:12
Bolio, jag är inte bubbe eller nitro men jag brukar trakassera dem så nu trakasserar jag dig också. :Virro

För det första undrar jag var i h-e marklyften tagit vägen.

För det andra tycker jag som bubbe att du har för höga reps i vissa komplement. Kör istället 3x5-8 reps i frontböj och GM. Om du är rädd för att bränna ut dig, lägg vikterna så det bara blir "lagom jobbigt" istället för "skitjobbigt". Jag tror du får mer utdelning av schemat då.

Jag hade personligen lagt in mark och raka mark på fredagen och explosiv bänk på söndagen. Och kanske 3 lätta snabba böjset på onsdagen.

Just my 5 cents.

Bolio
2007-10-08, 11:39
Bolio, jag är inte bubbe eller nitro men jag brukar trakassera dem så nu trakasserar jag dig också. :Virro

För det första undrar jag var i h-e marklyften tagit vägen.

För det andra tycker jag som bubbe att du har för höga reps i vissa komplement. Kör istället 3x5-8 reps i frontböj och GM. Om du är rädd för att bränna ut dig, lägg vikterna så det bara blir "lagom jobbigt" istället för "skitjobbigt". Jag tror du får mer utdelning av schemat då.

Jag hade personligen lagt in mark och raka mark på fredagen och explosiv bänk på söndagen. Och kanske 3 lätta snabba böjset på onsdagen.

Just my 5 cents.

Behöver inte vara Nitro och bubbe. Jag välkomnar trackasserier, bara de vill göra mig starkare. :)

När det gäller marklyft så kan jag säga det att det är den övning som jag är överlägset starkast i egentligen. Jag räknar med att dra 250 inom fyra månader och jaga 300 innan nästa sommar. Det har alltid kommit helt naturligt för mig. Min styrka här är korsryggen. Jag kronlyfte säkert över 100 kg mer än jag marklyfte. Blev helt sinnessjuka kronlyftsvikter för att vara mig.

Louie Simmons säger att man inte behöver träna tunga marklyft för att bli starkare i marklyft och jag måste säga att ingenting stämmer bättre på mig än det. Vad som händer när jag kör både böj och mark på en och samma vecka är att jag blir helt övertränad. Jag har extremt svårt att förstå att jag bör "hålla tillbaka". Så fort jag kör en rolig övning går jag walls to the balls och i princip maxar i den övningen, särskilt marklyft. Jag är helt obekant med reps i mark, t.ex.

Min absoluta svaghet just nu är benen. När jag drar mina marklyft skakar benen lite och jag har svårt med starten. Min plan är därför att skippa marklyft och enbart köra knäböj. Louie rekommenderar att man kör 5-8 singlar DE-mark. Jag är inte helt främmande inför den men ärligt talat tycker jag inte att det är nödvändigt för mig. Han nämner två syften till det varav det ena är teknik (kör man aldrig marklyft tappar man teknik) och det andra explosivitet. Jag förlorar ingen teknik känner jag.

Jag vet inte varför men jag blir extremt lätt övertränad i benen. Känner i princip konstant en kronisk känsla av utmattning i dem och om jag kör marklyft och knäböj tungt under en och samma vecka, så slutar det med att jag är extremt långsam i knäböjen veckan därpå. En lösning i det läget är att i stället för knäböj då köra marklyft som ME-övning på måndagen, men som sagt så behöver jag betydligt mer böj än mark just nu - för att bli stark i böj och mark.

Anledningen till de höga repetitionerna på assistansövningarna är helt enkelt att jag kör dem som RE (repetition effort, kroppsbyggarstuket). Louie menar att man skall bygga muskelmassa för att sedan bygga in styrka i musklerna. Egentligen skulle jag lika gärna kunna skippa alla assistansövningar och bara köra de tunga övningarna, men jag vill köra lite lätt assistansträning också.

Att maxa varje vecka i knäböj och samtidigt köra tunga marklyft och raka marklyft fungerar inte. När jag skriver "Knäböj ME" så är det alltså frågan om maxningar. Maxsinglar. Det bränner ut CNS och musklerna så pass mycket att återhämtningen inte tillåter så mycket annat för mig just nu.

På Westside där de kör 12 set DE-böj på fredagen, så kör de även 2000 mg testosteron på onsdagen. Det gör inte jag, och då får jag börja med väldigt låg volym, höga repetitioner och lugn takt. Arbetskapaciteten bygger man upp långsamt om man vill träna på detta sätt utan att bli utbränd. Ta Nitro eller the_pl_man (också otroligt kunnig lyftare som kör Westside) som exempel: de har ju tränat upp sin volymtolerans över tid. Inget som kommer fort.

bertbert
2007-10-08, 12:41
Du har kloka tankar bakom dina val och det gör att jag inte kan kommentera ditt progra specifikt så mycket mer. Du är sannolikt betydligt mer erfaren i gymmet än vad jag är.

Jag känner väl till pl_man och nitro här på forumet, jag besökte nitro i somras. Han kunde inte låta bli att visa film från WBC med chuck vogelpohl. :)

Jag tillhör även dem som kan öka i marken utan att köra mark, dock har marken nu hamnat lite på efterkälken då jag lidit av en kotförskjutning. Detta har dock ordnat sig och (än så länge, gnnn) kan jag träna mark utan problem. Vi får se om ryggen uppför sig framöver också.

Angående att bli övertränad i benen: jag hade också det problemet rätt länge. Trodde jag. Efter ett böjpass kunde jag vara så matt i benen att jag fick svårt att resa mig upp från huksittande. I samband med att jag fixade med ryggen hos sjukgymnast hittade han ett par muskler som var mer eller mindre "urkopplade" och satte igång dem igen. Resultat? Jag kan köra efter ett normalt schema (ca 30 set ben i veckan) utan någon form av överträningssymptom. Den lärdom jag drog av detta var att lösningar på problem inte alltid finns där man söker dem.

Det fungerar säkert med många reps också men för egen del hade jag varit orolig framförallt i frontböj att jag stimuleade långsammare, uthålligare och svagare muskelfibrer om jag körde många reps. (Och 12-15 är många i min värld. Ett rent maraton. )

Ett annat bra trick är väl att variera tung övning på ME-dagen. Istället för att köra tunga böj varje tung böjdag kan man kanske rotera mellan tung böj, tung framstjärtsböj och tung boxböj. Då lär det bli mycket svårare att bränna sig. Jag har själv dock inte känt behov av att köra så.

Nåja. Jag måste vara uppe i flera dollar nu. Lycka till med din återställningskur! :)

Bolio
2007-10-08, 13:19
Ok. Där fick du mig att helt tvivelsutan vilja ringa upp en sjukgymnast. Hoppas innerligt att det även för mig förhåller sig om något liknande. Det vore onekligen en befrielse.

När det gäller frontböjen är jag lika rädd som du. Allt över fem repetitioner är egentligen konditionsträning, därom råder intet tvivel. Jag lär sänka repetitionerna allteftersom resan fortlöper. Vill börja lugnt bara. Blodgenomströmning är i princip allt jag söker efter här ett tag.

När det gäller rotation av ME-övningar har du helt och hållet rätt. Jag tror inte att 150 kg i böj skall ta mer än en månad, men genast därefter så påbörjar jag en rotation. Då kör jag precis som du skrev. Lådböjar är lite knepiga som ME-övning, men jag känner att jag har helt OK teknik där numera. Har verkligen lärt mig att använda bältet och magen (trycka ut) och slappna av i höften i bottenläget, så det känns som att det kan gå. Dock blir det rätt hög låda till en början och ingen urkoppling i höften i botten. Det blir för mycket DE över det hela då.

När det gäller bänkelibänk så kommer jag att rotera vänlig jävla bänkpress, floorpress (en personlig favorit) och bänkpress med kedja. Jag gillar kedjor. De låter coolt.

bertbert
2007-10-08, 13:29
Bra bra. Det här ska bli spännande. Jag blev främst intresserad av din journal för att du har så in i helskotta bråttom att bli stark. Jag kommer att hålla ett öga.

Yes
2007-10-08, 14:10
Tack old Yes. Hur går det själv med HIT-treningen?
Det går framåt, sakta men säkert. Trivs förnämligt bra med träningen just nu. Det gör jag iof alltid, men nu trivs jag rentav lite extra bra. Fast det kanske bör nämnas att det är en lite egen Yes-variant jag kör, och inte någon traditionell HIT(på gott eller ont...). :)

Scratch89
2007-10-08, 14:14
Jag hade missat att du skapat journal, där ser man. Det här ska bli intressant att följa! (welcome back, också!)

the_PL_man
2007-10-08, 14:24
Hmmm, Bolio har mognat?
Gott att se.

/the_PL_man

the_PL_man
2007-10-08, 14:32
Här kommer en inspirationsvideo (igen):
7j8Q-R-QfN8

Jag känner väl till pl_man och nitro här på forumet, jag besökte nitro i somras. Han kunde inte låta bli att visa film från WBC med chuck vogelpohl. :)

Körde under en lång tid 1 vecka böjvariant (box med olika stänger/friböj ibland med olika stance & stänger/GM squat etc) följt av en vecka markvariant och sedan en vecka GM variant. Kunde även när jag var sliten köra lätt en vecka.

Ett annat bra trick är väl att variera tung övning på ME-dagen. Istället för att köra tunga böj varje tung böjdag kan man kanske rotera mellan tung böj, tung framstjärtsböj och tung boxböj. Då lär det bli mycket svårare att bränna sig. Jag har själv dock inte känt behov av att köra så.

the_PL_man
2007-10-08, 14:33
När det gäller DE vikten så går det faktiskt att anpassa den så att man får hyfsad fart. Mängden set tycker jag gör mindre för hur sliten jag känner mig.

På Westside där de kör 12 set DE-böj på fredagen, så kör de även 2000 mg testosteron på onsdagen. Det gör inte jag, och då får jag börja med väldigt låg volym, höga repetitioner och lugn takt. Arbetskapaciteten bygger man upp långsamt om man vill träna på detta sätt utan att bli utbränd. Ta Nitro eller the_pl_man (också otroligt kunnig lyftare som kör Westside) som exempel: de har ju tränat upp sin volymtolerans över tid. Inget som kommer fort.

the_PL_man
2007-10-08, 14:34
Jag kör pulltroughs ibalnd, och ja, folk tittar. Men då skulle du se hur de ser på mig när jag kör kneeling squats.....:)

/the_PL_man

Pull-throughs? Jag gillar övningen och den är helt klart ett fullgott alternativ, men fatta vad folket på SATS kommer glo på mig när jag börjar knülla med luften med kabeltrissorna mellan bena, helt allvarligt.

Bolio
2007-10-08, 18:58
Kul att höra Yes. I wish you nothing but the best, min broder i liberalism. :thumbup:

Tackar Scratch! Nice to be back. :)

the_pl_man: Såg videon. Fyfan vilken jävla inspiration. Jag beställde precis hem Chucks video. Hoppas - och tror - att den är värd sitt höga pris. Första gången i mitt liv tror jag som jag har möjlighet att ladda ner en video men hellre väljer att köpa den, bara för att jag vill sponsra han som har gjort den.

Tackar för tipsen förresten. Jag kommer nog definitivt att köra DE-böj framöver. Vill bara ta det lugnt nu i allra början. Känner mig helt otränad just nu och har liksom precis kommit igång. Börjar med tre set DE-böj och ökar med ett set i månaden eller liknande tills jag når 10-12 set och beroende på hur sliten jag känner mig. Angående mognaden så är det väl så det är. Tänk att ni jävla gubbjävlar hade rätt ändå. Nåja, tyvärr fick jag lida rätt bittert för att jag inte lyssnade när jag borde ha lyssnat. Man får väl skylla sig själv här i livet antar jag. :)

Riktigt trevligt att alla mina gamla vänner tittar in i journalen förresten! Jag kommer inte att göra er besvikna!

Bolio
2007-10-08, 19:15
Nytt pass idag måndag 2007-10-08.

Kommer fr.o.m. nu även att börja redovisa min träningspartners pass. Han har precis börjat träna (2 veckor nu med mig) och han bestämde sig redan från dag 1 att han ville bli styrkelyftare! Notera alltså att han har totalt två veckors erfarenhet av styrketräning. Han gjorde 5x90kg VÄLDIGT lätt i marklyft första gången han körde marklyft för två veckor sedan så han har all potential till att bli en duktig lyftare. Han har raikou som nick här på kolozzeum.

Nå.

Började med low box squats. Kände mig fit for fight och rätt stark redan innan passet så jag bestämde mig för lådböj i stället. Rätt stor skillnad här för mig. När jag körde vanliga jävla böj förra veckan så kändes det knappt fram tills 80 kg. Här blev det direkt kännbart redan vid 80, så jag kommer att fortsätta köra lådböj. Gissar på att jag är 20-30 kg svagare här, troligtvis mest pga. jag slappnar av i höften i bottenläget, men räknar med att få till en hel del explosiv styrka i botten nu när jag börjat med övningen igen. Jag gjorde 3x3x110. EXTREMT lätt. Kände att jag lika lätt hade fått upp 130 och troligtvis även klarat 150. Mycket lätt som sagt men jag tar det lugnt nu ett tag framöver och ökar med 10 kg varje pass i stället.

Raikou körde enbart teknik idag. Jag har en del att anmärka på när han kör böj. Dels så sätter han sig ned och inte bak, men detta har förbättrats avsevärt. Han hade även stången för långt ned så att den nästan ramlade ned längs med ryggen, vilket gjorde att han stod väldigt osäkert. Även detta korrigerades de sista två serierna.

Han körde 5x5 på 50 kg, vilket givetvis enbart var teknikvikter.

Nästa övning var frontböj. Där gjorde jag 2x15 med 50kg. Extremt lätt även detta. Magen är den svagaste länken här. Måste träna mer mage.

Raikou körde enbart teknik här med stången. 2x12-15. Han fick mycket fin teknik här, förvånansvärt faktiskt. Enda problemet han har egentligen är OL-greppet. Jag vägrar låta honom köra BB-grepp, oavsett hur ont det gör. Det gick dock helt utmärkt. Han hade ont men det får han nog räkna med. Tror även att han får ont av att ha stången vilande på skulderbladen och att den då trycker mot halsen (han får det när vi har kört kickstöt/militärpress), men även detta får han leva med ett tag.

Sista riktiga övningen var good mornings. Jag gjorde 2x15 med 50kg. Kändes i princip inte. Kommer dock att öka 5 kg varje pass nu i början, inte mer. Bra teknik här.

Raikou körde teknik med stången. 2x12-15. Han trycker inte bak höften tillräckligt och det ser för mycket ut som en böj, men tekniken blev bättre för varje set. Jag kommer dock inte att tillåta några vikter föränn han får till det helt och hållet.

Helt ok pass all-in-all. Jag har blivit betydligt starkare i böj även om lådböjen kändes jobbigare än vanlig jävla böj, men det var å andra sidan inte helt oväntat.

Dock är jag i princip sjuk nu. Ont i halsen och mår allmänt illa, så jag kommer troligtvis att vila resten av veckan, eller i varje fall fram tills att jag känner mig frisk igen.

mela
2007-10-08, 19:39
Dock är jag i princip sjuk nu. Ont i halsen och mår allmänt illa, så jag kommer troligtvis att vila resten av veckan, eller i varje fall fram tills att jag känner mig frisk igen.

Låter som om du åkt på samma skit som alla andra. Min sån höll i sig i över en vecka, närmare 10 dagar.

Men hoppas att du är fit for fight snart igen :) :thumbup:

Cilia
2007-10-08, 19:42
Låter som om du åkt på samma skit som alla andra. Min sån höll i sig i över en vecka, närmare 10 dagar.

Men hoppas att du är fit for fight snart igen :) :thumbup:
eller så kan han göra som jag och några med mig
köra på ändå
vet iofs inte hur smart det är eftersom jag i stort sett knäckte ihop men what the heck *g*

mela
2007-10-08, 19:44
eller så kan han göra som jag och några med mig
köra på ändå
vet iofs inte hur smart det är eftersom jag i stort sett knäckte ihop men what the heck *g*

sssh han vill ju ha en vilovecka fattarula :D*whistle*

micke81
2007-10-08, 19:44

önskar en snabb tillkryning för mera toklyftande:thumbup:

Bolio
2007-10-08, 19:49
Jag hoppas också att jag blir bra snart. Annars kan jag väl alltid börja spela golf på heltid!

Jorgen
2007-10-08, 19:52
Golf? Hell no.

Vila lite så blir du frisk på nolltid.

Bolio
2007-10-08, 19:56
Mm, borde nog vila. Men det är så förbaskat tråkigt. Vad gör man på dagarna efter jobbet om man inte tränar? Jag kommer inte på några vettiga aktiviteter som inte involverar en massa slöseri med pengar. :/

Cilia
2007-10-08, 19:59
Mm, borde nog vila. Men det är så förbaskat tråkigt. Vad gör man på dagarna efter jobbet om man inte tränar? Jag kommer inte på några vettiga aktiviteter som inte involverar en massa slöseri med pengar. :/
ingen aning, jag får ångest
kanske ta en promenad eller leka med ngn kompis?

Bolio
2007-10-08, 20:06
Mjo. Leka med kompis kanske. Men det involverar tyvärr ALLTID en massa slöseri med pengar. Vad gör man annars? Sitter och kollar på tv? Funkar ju inte.

Timme
2007-10-08, 20:09
Mjo. Leka med kompis kanske. Men det involverar tyvärr ALLTID en massa slöseri med pengar. Vad gör man annars? Sitter och kollar på tv? Funkar ju inte.

Skulle ni inte kunna leka bokstavligen? Typ, åka och bada i något fett äventyrsbad! Det kostar ju lite gran men inte så mycket :)

Eller åka och sova över hos en polare och snacka med honom hela natten.

Yankeee
2007-10-08, 20:10
Träna hårt - Vila hårt.

Cilia
2007-10-08, 20:10
man kan ju prata. Det involverar minst 2 personer och att man använder munnarna.
Sen kan man fika hemma, en kopp te eller kaffe har du väl råd med?
Ni kan besöka kulturhuset t ex där allt inte kostar pengar.

the_PL_man
2007-10-08, 20:14
Bolio, som uppmuntran till ditt nya liv så kanske jag kan översända någon DVD?
PM:a mig isåfall...

/the_PL_man

mela
2007-10-08, 20:17

Du kan leka med mig och skriva en rapport om migrationspolitik med mig *cupid*

Bolio
2007-10-08, 20:34
Alltså. Det här med pengar.

Jag har ett problem och det är att jag är otroligt slösaktig. Jag har liksom aldrig haft några pengar att tala om och nu när jag helt plötsligt har "massor" så slösar jag mycket. Det är den första delen av problemet. Den andra är att de jag umgås med är likadana, fast de har alltid haft mycket pengar. Går vi ut så sätter vi oss på t.ex. Sturehof eller Riche och rätt vad det är har man slösat 800 spänn på en torsdag på att bara sitta och dricka lite vin och äta brie i fyra timmar. Det funkar liksom inte. Jag gjorde så hela sommaren i princip och det blev minst 10 000 kr i månaden som gick åt på att vara "ute". Jag har väl råd rent praktiskt att göra så, men egentligen inte då jag gärna vill spara de där 10 000 kronorna och mer varje månad. Sedan betalar jag nästan 9 000 kr i månaden för min lilla etta och hinner i princip aldrig laga mat så jag äter ute 4-5 gånger per dag. Det blir mycket pengar och väldigt lite över till sparande.

Därför har jag bestämt mig för att sluta vara ute så mycket efter jobbet. Det enda som händer då är att jag slösar massa pengar och vinner ingenting på det. Känns betydligt bättre att göra "produktiva" saker som att träna, laga egen mat och liknande en månad och ha 20 000 kr kvar på kontot än att slösa på massa dumheter och ha 100 kr kvar innan nästa lön kommer. Så vill jag som sagt inte leva.

Träning är därför en mycket bra sak för mig. Det tar upp mycket tid, är produktivt och extremt billigt. En annan bra sak är faktiskt kolozzeum. Ytterligare en bra sak är jobb. Sitter hemma och jobbar hemifrån efter arbetstid de flesta dagar i veckan.

Moste fo ordnin po ekonomiiiii.

Fartman
2007-10-08, 20:37

Pornografi.

Bolio
2007-10-08, 20:42
Pornografi.

Jag har typ 30 porrfilmer på datorn. 100 Mbit fiber ftw. Problemet är att man får ont till slut. Kanske borde skaffa flickvän? Problemet med det är att tjejer vill hindra en i ens karriär. De är onda och vill en illa.

Cilia
2007-10-08, 20:46
Problemet med det är att tjejer vill hindra en i ens karriär. De är onda och vill en illa.
Precis, mamma har lärt oss!!

mela
2007-10-08, 20:47
Jag har typ 30 porrfilmer på datorn. 100 Mbit fiber ftw. Problemet är att man får ont till slut. Kanske borde skaffa flickvän? Problemet med det är att tjejer vill hindra en i ens karriär. De är onda och vill en illa.

Pfft dra inte alla över en kam:D
Du får skaffa dig en liberal flickvän som också gör karriär så kan ni tävla mot varandra ;D eller något. Sitta och förbanna staten för den höga skatten osv.

Bolio
2007-10-08, 20:54
Jag vet inte varför, och G-d förbanne mig för det, men jag tänder mer på vänstertjejer än högertjejer, även om jag själv är så höger man kan bli.

Det är något visst med dem.

Jag tror att det har med makt att göra och att jag är en mycket sinnessjuk ung man. Jag tänder på att penetrera fienden eller något. Sjukt som sagt.

Jag borde gilla liberala tjejer mer. Helt klart. De brukar dessutom oftast ha större bröst, även om vänstertjejer i regel har större rumpa.

Cilia
2007-10-08, 20:56
Men gör så här då
Penetrera vänstertjejer och ha en högertjej som flickvän.
Jag menar dom behöver ju inte veta om varandra!

mela
2007-10-08, 20:56
Jag vet inte varför, och G-d förbanne mig för det, men jag tänder mer på vänstertjejer än högertjejer, även om jag själv är så höger man kan bli.

Det är något visst med dem.

Jag tror att det har med makt att göra och att jag är en mycket sinnessjuk ung man. Jag tänder på att penetrera fienden eller något. Sjukt som sagt.

Jag borde gilla liberala tjejer mer. Helt klart. De brukar dessutom oftast ha större bröst, även om vänstertjejer i regel har större rumpa.

*screwy*

Bolio
2007-10-08, 21:02
Jag sa ju att jag var sjuk mela.

Bra tips Cilia! Let's cheat!

130kg finsk sisu
2007-10-08, 21:15
Min favoritkurd är tillbaka! Härligt!

Bolio
2007-10-08, 21:21
Åh! SISU! Jag tänkte sluta vara kompis med dig. Surfade av någon jävla anledning på youtube och sökte på träningsvideos för ett tag sedan. Jag hittade fitnessvideos med dig där du kör ab-wheel och G-d vet vad! Vad fan tänkte jag, vad har hänt?

Nu har jag tittat i din journal och allt ser ut att vara i sin ordning. Du är till och med fetare än förut och för det vill jag ge dig en närgången kram.

Jag älskar dig.

På tal om finnar. Vet du vad jag har lyssnat på idag och nästan blivit gråtfärdig av? Manneheims tal. Hört den? Det är så fucking jävla fint att jag vill gråta.

http://www.svenskafrivilliga.com/tal_mannerheim.mp3

Jag rekommenderar alla att lyssna på dessa mäktiga ord.

mini
2007-10-08, 21:22
Du är starkare än mig. :(

bertbert
2007-10-08, 21:24

Ska vi räkna Wilks-poäng? :naughty:

Bolio
2007-10-08, 21:25
Åh! SISU! Jag tänkte sluta vara kompis med dig. Surfade av någon jävla anledning på youtube och sökte på träningsvideos för ett tag sedan. Jag hittade fitnessvideos med dig där du kör ab-wheel och G-d vet vad! Vad fan tänkte jag, vad har hänt?

Nu har jag tittat i din journal och allt ser ut att vara i sin ordning. Du är till och med fetare än förut och för det vill jag ge dig en närgången kram.

Jag älskar dig.

På tal om finnar. Vet du vad jag har lyssnat på idag och nästan blivit gråtfärdig av? Manneheims tal. Hört den? Det är så fucking jävla fint att jag vill gråta.

http://www.svenskafrivilliga.com/tal_mannerheim.mp3

Jag rekommenderar alla att lyssna på dessa mäktiga ord.

Klistrar in talet här:

"Goddag, svenska kamrater!" [Fältmarskalk Mannerheim]
"Goddag, fältmarskalk!" [Svenska Frivilligkåren]
"Efter mer än hundra dagars hårda strider har Finland slutit fred. Enigt och redo till alla offer grep vårt folk till vapen för att värna sitt högsta goda: ära, frihet och västerländsk kultur. Nu har det sett sig tvunget, att till övermakten utlämna delar av ett älskat fosterland; dess byar och städer har bränts och ödelagts, men dess mod har ej kuvats och det står med högburet huvud i skyddet av sin armé, som blött i många strider, men som fiendens väldiga övermakt ej förmått besegra.
Frivilliga till Eder, vilka över land och hav ilat till vår hjälp, lämnande hem och fosterland, redo att offra Ert liv här på den finska drivan, vill jag i arméns och mitt eget namn uttala mitt varma tack. Edra stolta hjärtan ha gjort Eder till våra vapenbröder i striden mot österns härar. Att av Er endast en del hann fram med i vapenleken, förringar ej värdet av Edert ädla uppsåt.
Jag hälsar Eder, svenskar, med vilka vi på många slagfält under sekler delat segrars ära, men också nederlagets bitterhet. Värdiga det svenska namnet har tusenden av Eder ställt sig vid vår sida. Att hjälpen för Sverige varit en hjärtesak, därom vittnar det bistånd i många former, som med öppen hand givits oss, kanske till och med på bekostnad av egen trygghet.
Jag hälsar Eder, norrmän, vilka från de höga fjällens land skyndat hit för att värna om Nordens frihet. [tydligen har denna mening klippts bort från inspelningen?]
I denna tid, då våldet hotar den svagas frihet än värre än fordontima, trampande under tunga stövlar frukterna av generationers arbete på kulturens och framåtskridandets fält, då de små nationernas existens är i fara, haver Ni alla bevisat, att det ännu finnes män, vilka sporras av ädla ideal och tron på livets högsta värden. Må det vapenbrödraskap vi här knutit vara ägnat att stärka samförståndet och varaktigt närma våra folk till varandra.
Finlands känslor av tacksamhet och aktning skola aldrig förblekna."
"Gud bevare Finland!" [Överste Nordenswan]
"Gud bevare Finland!" [Svenska Frivilligkåren]
"Gud bevare Sverige!" [Fältmarskalk Mannerheim]
"Gud bevare Sverige!" [Svenska Frivilligkåren]
"Leve den Svenska Frivilligkåren och dess frejdade chef, Generalen av Kavalleriet Linder!" [Fältmarskalk Mannerheim]
"Hurra! Hurra! Hurra!" [Svenska Frivilligkåren]

Bolio
2007-10-08, 21:25

Hur gick det honey?

Yucko
2007-10-08, 21:26
Djeeeez vilket skitsnack det är i den här "journalen". Skippa smörjan ffs, eftersom träningsjournalen har potential att lära Yucko ett och annat. Det där med brudar och porr kan jag redan allt om.

mini
2007-10-08, 21:29
Djeeeez vilket skitsnack det är i den här "journalen". Skippa smörjan ffs, eftersom träningsjournalen har potential att lära Yucko ett och annat. Det där med brudar och porr kan jag redan allt om.

Jag är dock starkare än dig fortfarande.

mini
2007-10-08, 21:29
Hur gick det honey?

Böjde bara 100. :em:
Har tunga böj på fredag.

Bolio
2007-10-08, 21:30
Böjde bara 100. :em:
Har tunga böj på fredag.

Så dina LÄTTA böj var 10 kg under mina tunga?!?!

mini
2007-10-08, 21:33
Så dina LÄTTA böj var 10 kg under mina tunga?!?!

Oj.

Bolio
2007-10-08, 21:35
Som sagt, tjejer är onda.

GymTT
2007-10-08, 21:39
vart spelades det idag bolle brysch? SATS Sture? *popcorn*

Bolio
2007-10-08, 21:40
SATS i förorten (Söder). ;)

Själv då? Hur gick det?

GymTT
2007-10-08, 21:48
SATS i förorten (Söder). ;)

Själv då? Hur gick det?

wtf, söder är iofs grymt för ben.

Gick bra....bra damer på frescat

Nitrometan
2007-10-08, 22:06
Det är sisus försök till finsk bögporr. Jag vet inte om det säljer så bra?

Bolio
2007-10-08, 22:14
Fina tjejer finns det även på SATS. Namnet SATS låter för övrigt väldigt kul när man tänker på det.

Freddi är en stor man.

raikou
2007-10-08, 22:24
Nytt pass idag måndag 2007-10-08.

Kommer fr.o.m. nu även att börja redovisa min träningspartners pass. Han har precis börjat träna (2 veckor nu med mig) och han bestämde sig redan från dag 1 att han ville bli styrkelyftare! Notera alltså att han har totalt två veckors erfarenhet av styrketräning. Han gjorde 5x90kg VÄLDIGT lätt i marklyft första gången han körde marklyft för två veckor sedan så han har all potential till att bli en duktig lyftare. Han har raikou som nick här på kolozzeum.

Nå.

Började med low box squats. Kände mig fit for fight och rätt stark redan innan passet så jag bestämde mig för lådböj i stället. Rätt stor skillnad här för mig. När jag körde vanliga jävla böj förra veckan så kändes det knappt fram tills 80 kg. Här blev det direkt kännbart redan vid 80, så jag kommer att fortsätta köra lådböj. Gissar på att jag är 20-30 kg svagare här, troligtvis mest pga. jag slappnar av i höften i bottenläget, men räknar med att få till en hel del explosiv styrka i botten nu när jag börjat med övningen igen. Jag gjorde 3x3x110. EXTREMT lätt. Kände att jag lika lätt hade fått upp 130 och troligtvis även klarat 150. Mycket lätt som sagt men jag tar det lugnt nu ett tag framöver och ökar med 10 kg varje pass i stället.

Raikou körde enbart teknik idag. Jag har en del att anmärka på när han kör böj. Dels så sätter han sig ned och inte bak, men detta har förbättrats avsevärt. Han hade även stången för långt ned så att den nästan ramlade ned längs med ryggen, vilket gjorde att han stod väldigt osäkert. Även detta korrigerades de sista två serierna.

Han körde 5x5 på 50 kg, vilket givetvis enbart var teknikvikter.

Nästa övning var frontböj. Där gjorde jag 2x15 med 50kg. Extremt lätt även detta. Magen är den svagaste länken här. Måste träna mer mage.

Raikou körde enbart teknik här med stången. 2x12-15. Han fick mycket fin teknik här, förvånansvärt faktiskt. Enda problemet han har egentligen är OL-greppet. Jag vägrar låta honom köra BB-grepp, oavsett hur ont det gör. Det gick dock helt utmärkt. Han hade ont men det får han nog räkna med. Tror även att han får ont av att ha stången vilande på skulderbladen och att den då trycker mot halsen (han får det när vi har kört kickstöt/militärpress), men även detta får han leva med ett tag.

Sista riktiga övningen var good mornings. Jag gjorde 2x15 med 50kg. Kändes i princip inte. Kommer dock att öka 5 kg varje pass nu i början, inte mer. Bra teknik här.

Raikou körde teknik med stången. 2x12-15. Han trycker inte bak höften tillräckligt och det ser för mycket ut som en böj, men tekniken blev bättre för varje set. Jag kommer dock inte att tillåta några vikter föränn han får till det helt och hållet.

Helt ok pass all-in-all. Jag har blivit betydligt starkare i böj även om lådböjen kändes jobbigare än vanlig jävla böj, men det var å andra sidan inte helt oväntat.

Hejsan, det är jag som tränar med Bolio. Jag har läst lite här på forumet tidigare men är fortfarande väldigt grön när det gäller träning, kost osv.
Nu till passet:

Precis som Bolio skriver hade jag problem med benböjen de två första seten. Det kändes tungt och framförallt inte stabilt. Dock efter att fått instruktionen att placera stången precis ovanför skulderbladen blev känslan helt annorlunda. Nu satt stången där den skulle och jag kunde koncentrera mig på explosiviteten.

Frontböjen kändes bra efter att även här justerat placeringen av stången. Det gör mindre ont nu än vad det gjorde för två veckor sen. Tekniken kan förbättras genom att jag som vanligt bör tänka på att sätta mig bak. Bör inte vara något problem då stången numera är stabilt placerad.

När jag körde good mornings (för första gången) kändes det aldrig riktigt klockrent någon gång. Jag sätter mig inte tillräckligt bak med höften och jag går inte tillräckligt långt ned. Det blev dock bättre i sista sett, men det finns ännu mycket att förbättra.

För att sammanfatta allt så kändes detta pass bra. Det är ett pass där jag dels tränar teknik, men samtidigt även vänjer mig vid smärtan när jag kör till exempel frontböj. Jag har inte bråttom med att lyfta de tunga vikterna utan vill först och främst förbättra min teknik så att det känns smidigt och rätt. Träningen är kul och kroppen fräsch och har väldigt mycket att ge.

130kg finsk sisu
2007-10-09, 07:26
jag visar min vördnad över de svenska frivilliga och marsalken av Finland!
Och bugar mig ödmjukt inför min favoritkurd eftersom han länkat in detta!*drool*

Bolio
2007-10-10, 00:35
Jag är rätt sjuk nu. Ont i halsen. Inga pass tills det att jag blir frisk. Däremot tänker jag äta skitmycket.

TCOG
2007-10-10, 00:40
stuntin like bolio....

rinse
2007-10-11, 04:32
Kommer följa denna journalen. Mest för WSB inspirationen och de höga målen.

Lycka till!

raikou
2007-10-11, 23:07
Efter mitt och Bolios senaste träningspass i tisdags var hans sista ord till mig att han kände sig sjuk och att jag, om han ville träna igen inom en vecka, med alla medel skulle hindra honom från att göra det. Jag begav mig således till gymmet idag med avsikten att köra bänk- och bicepsövningar, utan min instruktör. Ett mobilsamtal ändrade mina planer. Mannen i telefonen var Bolio och han ville att jag skulle möta upp honom. När vi väl hade gjort det var det klart och tydligt att han skulle med och träna.

Jag är inte van vid att föra träningsjournaler så jag kör bara igenom lite översiktligt. Ska sätta mig in i det mera allt eftersom genom att läsa andras.

Jag kände mig i bra form som vanligt. Inga träningsvärk eller sånt efter det senaste passet. Dessutom har jag ätit bra hela veckan genom flera hemlagade måltider per dag. Proteinpulver och gainers införskaffades även i veckan som n har börjat nyttjas.

Vi började passet med bänk. Jag har höjt mig en och körde femmor på uppvärmningsvikter tills jag nådde 60 kg där jag klarade tre reps. Finns en hel del att jobba på med tekniken där jag känner att jag inte lyfter den kortaste och snabbaste vägen upp.

Därefter körde vi hantelpressar. Jag klarade mig hyfsat bra på 17.5 kg där jag lyfte 6-8 reps. Sen blev det tyngre då Bolio tvingade mig att lyfta 20 kg istället. Här har jag för mig att jag klarade högst 4.

Vi gick snabbt över till bicepsövningar med stång (ledsen men kan inte alla namnen än) där jag sen tidigare vet att jag är starkare i vänster arm än högra. Detta fenomen leder till att jag vid trötthet lyfter väsentligt mer med ena armen, vilket förstås inte är bra ur teknisk synpunkt. Jag försöker reglera detta så gott det går.

Efter tre set med föregående övning körde vi tre ytterligare bicepsövningar med sträng. Vi båda körde så att vi klarade 10 reps.

piraten99
2007-10-12, 11:47
ser ut att gå bra bolio!
du verkar bra stark!

Bolio
2007-10-12, 11:56
ser ut att gå bra bolio!
du verkar bra stark!

Snarare tvärtom.

Igår körde vi bänk (INTE BICEPS, JAG VET INTE VAR RAIKOU FÅR ALLT IFRÅN!).

3x3x80. Väldigt lätt. Kör 3x3x90 nästa pass. Därefter kör jag ME på skiten och roterar bänk/hantelpress (JEPP). Jag behöver bli stark i hantelpress. Smalbänk kör jag för sig och kör då 3-5 reps, tungt som fan.

Resten av övningarna var trams. Körde 3x10 i hantelpress. 30 kg hantlar. Lätt det med.

Till sist körde vi bänk med fötterna i luften. 3x8 på en vikt jag inte minns.

Biceps körde jag inte för jag är styrkelyftare. Dock såg jag en kille köra det och han körde 3x6 reps på 50 kg. Tungt som fan. Han verkade svag i biceps.

Sedan körde han lite kabeltjafs, 3x10 på någon random vikt.

Bolio
2007-10-17, 09:37
Just det. Glömt denna.

Igår var mitt bästa pass hittills.

Har helt lagt ned SL-böjen nu ett tag framöver och tänker köra betydligt mer OL-inriktat! Det känns på något sätt mycket bättre.

Började med pause-squats OL-style. Det såg riktigt fint ut. Helt jävla underbart. Satte mig ned på huk, alltså så att rumpan riktigt tryckte mot vaden. Vilade i botten i 2-4 sekunder, försökte få till exakt tre sekunders paus dock. Slappnade av helt i kroppen i botten, även i magen, vilket kändes ovant och lite obehagligt.

3x5 på 80kg. Vikten kändes knappt men nu vill jag ta till det extrema och verkligen ta det riktigt lugnt. Fått en del tips om det och det är värt att prova.

Sedan smalbänk. 3x3 på 80kg.

Därefter tate press. 3 x 15 på 12.5kg-hantlar.

Riktigt bra pass. Nöjd som fan över att det idag känns riktigt bra i benen. De känns för första gången på länge av någon skum anledning helt pigga! Har lite träningsvärk i rumpan men that's it!

Riktigt bra. Jag är glad.

Fed up
2007-10-17, 09:42
Jag väger just nu cirka 70 kg och är väldigt svag i alla övningar.

Och du kallar mig somalier? Nu vet jag ju iof inte hur lång du är, men ändå. Sen kan du ju ha lagt på dig som tusan på de två veckor som gått sen tråden skapades, det vet jag ju inte heller.
Tusan va många sidor ni hunnit knåpa ihop, innebär det att den är smockfull med bilder? jag har bara kollat på första och sista sidan, men ska nu kolla på alla bilderna. Jag blir mycket besviken om där inte är några, och du vet du det är att ha en besviken kvinna på halsen!

Bolio
2007-10-17, 09:45
Och du kallar mig somalier? Nu vet jag ju iof inte hur lång du är, men ändå. Sen kan du ju ha lagt på dig som tusan på de två veckor som gått sen tråden skapades, det vet jag ju inte heller.
Tusan va många sidor ni hunnit knåpa ihop, innebär det att den är smockfull med bilder? jag har bara kollat på första och sista sidan, men ska nu kolla på alla bilderna. Jag blir mycket besviken om där inte är några, och du vet du det är att ha en besviken kvinna på halsen!

Hah! Jag vet. Jag är skitspinkig. *cry*

Bilder hittar du inte här. Jag är styrkelyftare för tusan!

Dock kan vi camma om du vill. :naughty:

Fed up
2007-10-17, 09:47
Hah! Jag vet. Jag är skitspinkig. *cry*

Bilder hittar du inte här. Jag är styrkelyftare för tusan!

Dock kan vi camma om du vill. :naughty:

Styrkelyftare brukar ju uppskatta att fotograferas iklädda sina läcka dräkter och dito miner.

Camma, då måste jag ju sminka mig så du inte blir besviken. Nej det orkar jag inte.

Mats Loefstroem
2007-10-17, 09:49
Hörni, skaffa ett rum!

Bolio
2007-10-17, 09:49
Styrkelyftare brukar ju uppskatta att fotograferas iklädda sina läcka dräkter och dito miner.

Camma, då måste jag ju sminka mig så du inte blir besviken. Nej det orkar jag inte.

Dräkter och andra konstigheter finner du inte här.

Jag tränar i tights och en gul sönderriven tröja som det står "HEROIN CHIC" på.

Bolio
2007-10-17, 09:50
Hörni, skaffa ett rum!

:em:

Fed up
2007-10-17, 09:51
Jag tränar i tights och en gul sönderriven tröja som det står "HEROIN CHIC" på.

*drool*

Bildbevis!!

Bolio
2007-10-17, 09:52
*drool*

Bildbevis!!

Det är fett porrigt. Knarkluderlooken passar mig som fan.

Fed up
2007-10-17, 09:54
Hörni, skaffa ett rum!

Det är väl ett slags rum, ett rum i den fantastiska cyberrymdvärlden. Så poetiskt.

Det är fett porrigt. Knarkluderlooken passar mig som fan.

Som sagt: bildbevis, herr mycket-snack-och-lite-hockey.

Fed up
2007-10-17, 09:55
ps. nu fattar jag hur alla sidor blivit till på så kort tid.

Bolio
2007-10-17, 09:55
Får vi se nakenbild på dig då?

130kg finsk sisu
2007-10-17, 10:01
Roligt att du tränar igen!
Har ledigt fram till 15.00 så jag sitter och väntar på roliga pollar i allmänt! När kommer den första???

Fed up
2007-10-17, 10:01
Får vi se nakenbild på dig då?

Det finns iallafall en mängd bilder på mig iklädd bikini här och var på brädan, så jag tycker inte att jag är den av oss som snålar på den fronten.

Förövrigt kunde jag nästan ha lagt BOLIO på betapet förut, men det är ju ändå inget ord. Synd.

Bolio
2007-10-17, 10:02
Roligt att du tränar igen!
Har ledigt fram till 15.00 så jag sitter och väntar på roliga pollar i allmänt! När kommer den första???

Make a wish!

Bolio
2007-10-17, 10:03
Det finns iallafall en mängd bilder på mig iklädd bikini här och var på brädan, så jag tycker inte att jag är den av oss som snålar på den fronten.

Förövrigt kunde jag nästan ha lagt BOLIO på betapet förut, men det är ju ändå inget ord. Synd.

Bikini?! Slampa!@#

(Var finns bilderna? :em:)

Fed up
2007-10-17, 10:04
Bikini?! Slampa!@#

(Var finns bilderna? :em:)

LITE får du allt jobba, ditt slöa stycke.

Bolio
2007-10-17, 10:05
LITE får du allt jobba, ditt slöa stycke.

Jag föreställer mig miljövänliga bikinis som Mats Löfström kan äta på.

Fed up
2007-10-17, 10:08

En av dem är grön iallafall, men jag tror allt han kommer bli lite dålig i magen av den ändå.

Mats Loefstroem
2007-10-17, 10:08
Du är bra för mitt rykte. Tack!

Mats Loefstroem
2007-10-17, 10:10
En av dem är grön iallafall, men jag tror allt han kommer bli lite dålig i magen av den ändå.
Att döma av de bikinibilder du pratar om så har den en tilltalande princesstårtgrön nyans.

Vad kan man mer önska än att få bita i en marsipansmakande ekologisk skånsk fitnessrumpa?

Fed up
2007-10-17, 10:10

Förresten håller jag med om ovanstående. Behöver inte nödvändigtvis vara pollar, liberala brudar-tråden var ju en riktig höjdare. Men som det ser ut nu så driver du ju mig rakt i skolarbetets glupska käftar.

bertbert
2007-10-17, 10:11
Att döma av de bikinibilder du pratar om så har den en tilltalande prncesstårtgrön nyans.

Vad kan man mer önska än att få bita i en marsipansmakande ekologisk skånsk fitnessrumpa?

Gaahahahahaahaaa! :laugh:

130kg finsk sisu
2007-10-17, 10:11
kan inte önska eftersom jag inte besitter din fantasi och kunskap...

Bolio
2007-10-17, 10:12
Jag har nu skapat en tråd om Fed_ups raggningsförsök på mig.

Fed up
2007-10-17, 10:13
Att döma av de bikinibilder du pratar om så har den en tilltalande prncesstårtgrön nyans.

Nej, nu efterkonstruerar du nog lite. Jag har en som är vit med gula och gröna ränder och prickar, de gröna detaljerna är lite princesstårtegröna, men den jag poserat mest i är gräsgrön och glittrar.

:laugh: :laugh: :laugh:

(Fast fitness är nog att ta i så man spricker, och jag är bara fakeskåning. Men i övrigt stämmer det helt.)

Mats Loefstroem
2007-10-17, 10:14
kan inte önska eftersom jag inte besitter din fantasi och kunskap...
Nu börjar jag nästan gråta, en intellektuell komplimang från Kekkonens och Saarelainens hemland! Sånt trodde jag bara Bolio fick...

Krampus
2007-10-17, 10:18
Just det. Glömt denna.

Igår var mitt bästa pass hittills.

Har helt lagt ned SL-böjen nu ett tag framöver och tänker köra betydligt mer OL-inriktat! Det känns på något sätt mycket bättre.

Började med pause-squats OL-style. Det såg riktigt fint ut. Helt jävla underbart. Satte mig ned på huk, alltså så att rumpan riktigt tryckte mot vaden. Vilade i botten i 2-4 sekunder, försökte få till exakt tre sekunders paus dock. Slappnade av helt i kroppen i botten, även i magen, vilket kändes ovant och lite obehagligt.

3x5 på 80kg. Vikten kändes knappt men nu vill jag ta till det extrema och verkligen ta det riktigt lugnt. Fått en del tips om det och det är värt att prova.

Sedan smalbänk. 3x3 på 80kg.

Därefter tate press. 3 x 15 på 12.5kg-hantlar.

Riktigt bra pass. Nöjd som fan över att det idag känns riktigt bra i benen. De känns för första gången på länge av någon skum anledning helt pigga! Har lite träningsvärk i rumpan men that's it!

Riktigt bra. Jag är glad.

Jag är också glad. :thumbup:

Bolio
2007-10-17, 10:19
Jag är också glad. :thumbup:

=)

Thanks big guy.

mystic[-_-]
2007-10-17, 10:29
Bra där Bolio! OL-böj är för män!

Bolio
2007-10-17, 10:29
;2578144']Bra där Bolio! OL-böj är för män!

Helt sant. Westside i all ära men det ser fan inte snyggt ut med SL-böj.

bertbert
2007-10-17, 10:34
Helt sant. Westside i all ära men det ser fan inte snyggt ut med SL-böj.

Nu är det iofs en jävla skillnad på IPF-SL-böj och den mer bredbenta korta historien med monolift som grapparna på västsidan kör.

the_PL_man
2007-10-17, 10:46
Spana in Wade Hooper! Det går att böja brett i IPF också...:)

/the_PL_man

Nu är det iofs en jävla skillnad på IPF-SL-böj och den mer bredbenta korta historien med monolift som grapparna på västsidan kör.

bertbert
2007-10-17, 11:08
Spana in Wade Hooper! Det går att böja brett i IPF också...:)

/the_PL_man

Jag tittade! Men chucken står bredade! Jag är dock inte dum nog att tjafsa med vare sig dig eller Nitro om hur det egentligen går till på WBC. Det är ju ni som varit där. :)

Bolio
2007-10-17, 11:09

IPF-böjar är också grunda.

bertbert
2007-10-17, 11:12
IPF-böjar är också grunda.

Jämfört med en OL-böj, ja. Jämfört med mina frontböjar, ja. Jämfört med en random gymkille, nej. :)

Bolio
2007-10-17, 11:13
Jämfört med en OL-böj, ja. Jämfört med mina frontböjar, ja. Jämfört med en random gymkille, nej. :)

Random gymkille kör inte ens böj så han är inte ens intressant.

bertbert
2007-10-17, 11:17
Jag skulle gärna vill lära mig riktiga OL-böjar, där rumpan nästan pressas fram mellan fotlederna. Idag är hag alltför stel dock.

Hyfsat djup på följande:

http://www.dynamic-eleiko.com/sportivny/images/shoes/Snatch_with_very_low_squat_2.jpg

Bolio
2007-10-17, 11:20
Jag kör sådana böjar. Gjorde exakt sådana igår. Tycker det känns betydligt skönare än grunda böjar. Man gör liksom aldrig fel och behöver aldrig tänka på djupet.

Skall fan fortsätta med dem.

bertbert
2007-10-17, 11:23
Jag kröker ryggen i bottenläget, på ett dåligt sätt, även med klack i skorna. Mina frontböjar är dock mycket djupa.

Yucko
2007-10-17, 13:24

Din tråd gav snabbt resultat alltså. Kolo = avstressande.

Bolio
2007-10-17, 13:25
Din tråd gav snabbt resultat alltså. Kolo = avstressande.

Nja, tror ärligt talat att det beror mer på att jag åt frukost imorse. Det är helt sinnessjukt hur viktigt frukost är.

Arf Pingvin
2007-10-17, 14:13
Jag kröker ryggen i bottenläget, på ett dåligt sätt, även med klack i skorna. Mina frontböjar är dock mycket djupa.

Pahkamaa kör lätta ryckböjar som uppvärmning. Börja med det kanske? Han är groteskt osmidig men det hjälper med ryckböj.

bertbert
2007-10-17, 14:16
Pahkamaa kör lätta ryckböjar som uppvärmning. Börja med det kanske? Han är groteskt osmidig men det hjälper med ryckböj.

Ja, det kan jag prova. Hmmm, jag och pahka får bilda klubb. Groteskt osmidigt är ordet. :D

Erik__
2007-10-17, 14:29
Hoppades få se massa skumma övningar med roliga namn när man tittade in här, men icket, OLböj *cry*