handdator

Visa fullständig version : Kvarg vs Feta

Troll
2007-10-03, 21:15
Detta gäller om man nu äter Kvarg med en fetthalt på 10g per 100g annars blir det ganska stor fettskillnad.

Kvarg Kesella per 100g: kcal-140
protein-10g
kolhydrat-3,5
fett-10g

Apetina Feta per 100g: kcal-176
protein-21g*flex*
kolhydrat-1g
fett-10g

Det var det hela.;)

Alfred Nobel
2007-10-03, 21:29
I den frågan föredrar jag feta-ost framför kesella i t.ex. matlagning. Festa ost på lax i ugn, yum.

Fartman
2007-10-04, 00:21
Detta gäller om man nu äter Kvarg med en fetthalt på 10g per 100g

Vilket ingen gör så din jämförelse suger.

Morty
2007-10-04, 08:09
Jag gör under bulk. Varför inte liksom?

Tjuckot
2007-10-04, 08:12
Det är ju bättre om du jämför med den kesella som man brukar äta istället för den lite fetare varianten. Då får du

Kesella 100g 75kcal 13g protein 1g fett 3,5g kolhydrater

Troll
2007-10-04, 19:06
I den frågan föredrar jag feta-ost framför kesella i t.ex. matlagning. Festa ost på lax i ugn, yum.

Ska provas.
Jag har nästan alltid feta i salladen.*drool*

Jag gör under bulk. Varför inte liksom?

+1

Det är ju bättre om du jämför med den kesella som man brukar äta istället för den lite fetare varianten. Då får du

Kesella 100g 75kcal 13g protein 1g fett 3,5g kolhydrater

Jag gjorde jämförelsen just för att fettet skiljer sig markant då.
Och vad man brukar är ju ganska individuellt.

Tjuckot
2007-10-05, 16:50
Man "brukar" ta den med lägre fett% för då får du mer protein per 100g och mindre fett, vilket ger mindre kcal. Så kan du lägga till en bättre fettkälla. Sen är väl ändå det vanliga (iaf på kolo) att man äter kesella/kvarg som proteinkälla, äter man vanlig kesella så är det ingen direkt proteinkälla på samma sätt.

[Personlig åsikt]
Sen palla äta så mycket fetaost man behöver för att få i sig x g protein jämförelsevis mot kesella. Min mage skulle vrida sig i kramper.
[/Personlig åsikt]

Troll
2007-10-05, 21:32
Man "brukar" ta den med lägre fett% för då får du mer protein per 100g och mindre fett, vilket ger mindre kcal. Så kan du lägga till en bättre fettkälla. Sen är väl ändå det vanliga (iaf på kolo) att man äter kesella/kvarg som proteinkälla, äter man vanlig kesella så är det ingen direkt proteinkälla på samma sätt.

[Personlig åsikt]
Sen palla äta så mycket fetaost man behöver för att få i sig x g protein jämförelsevis mot kesella. Min mage skulle vrida sig i kramper.
[/Personlig åsikt]

Blev förvånad över mängden protein i Feta, men du har en bra poäng i det du skriver.

Kanske är det därför jag inte får en blund i röven på nätterna?!!!:sleep: :booty: *spy* *whistle* :D