handdator

Visa fullständig version : Office vs. OpenOffice

Greg
2007-10-02, 12:34
Formerat min dator och kan inte hitta min Office-skiva.

Fick bli att tanka hem OpenOffice.

Någon mer som använder? Bättre/behändigare/fler funktioner än vanligt Office?

Jay-Z
2007-10-02, 12:38
Likvärdigt tycker jag efter 2 månaders användning.

egge
2007-10-02, 12:51
Jag har det men har inte behövt använda det än (open alltså). Hoppas intresseklubben är redo för detta.

Baan
2007-10-02, 13:59
Använt det på icke-Windowsdatorer och det har inte alls känts lika bra som Word hemma på Windowsdatorn. Ingen aning om Windowsversionen är bättre men den jag använde kändes småbuggig, interfacet var inget vidare heller. Enda anledningen som jag ser att använda Open Office är att man kan vara laglig på det sättet, ifall det argumentet väger något

panzerpig
2007-10-02, 15:18
jag tycker det funkar bra haft det i flera år. om du bara ska typ skriva en uppsats i word och använda excel för att räkna ut träningsprogram och din budget eller liknande så kan man lika gärna köra open office.

varför köpa eller ladda ner olagligt där det finns lagligt och gratis :)

Granatgiraffen
2007-10-02, 20:47
Finns det någon motsvarighet till Outlook som går att koppla mot en exchangeserver på liknande sätt? Nästan det viktigaste i Office

Kurash
2007-10-02, 20:51
Vissa på jobbet kör Excel i openoffice. Jag får inte pivottabeller att fungera alls. Likaså templates reagerar olika i office och openoffice. Sen är ikonerna fula också.

Yes
2007-10-02, 21:06
Jag tycker båda känns klumpiga och nedtyngda av en massa onödiga grejer. Fast så nöjer jag mig iof också med en enkel ordbehandlare. KWord är det trevligaste jag hittat hittils, tror dock inte det finns till Windows.

OpenOffice borde väl annars klara allt man behöver och lite till?