Visa fullständig version : mp3-spelare vs Mp3 spelare i mobil
Förutom att en ren mp3 spelare har större lagrings kapacitet så ser jag inte nyttan med den i vardagslivet.
Man ser folk i t-banan och gym som sliter ur sina hörlurar för att dom förmodligen känner att det vibrerar i fickan.
Personligen tycker jag det är ultimat med ett 2gb minneskort i telefonen. Ringer det så är det bara svara. För att inte tala om att man inte behöver ha med sig 2 olika enheter.
Hur är det för er?
Arnesson
2007-10-02, 08:50
Mp3spelaren när jag tränar, annars telefon.
Har du mobilen med dig då?
jag kör bara bil nuförtiden så det blir ju bilstereo - men annars var det mobil-Mp3. På gymet är det en liten ipod mini som gäller. Orka ha en dyr jävla mobil som riskerar att krossas/tappas etc - för att inte tala om tyngden jämfört med en pytte-ipod.
Finns inget alternativ som har det jag kräver av mina mp3-spelare/mobiltelefon.
Ge mig en telefon som har turbo-3g, wlan, touchskärm+tb och alla andra finesser en bra smartphone har. Kombinera detta med ett smidigt användargränssnitt för musikspelande+ en vettig ljudkrets som inte låter skit.
Avslutningsvis ska hela paketet ha möjlighet till att förvandlas till en liten spelare i klass med ipod shuffle de gånger man är på gymet.
Eftersom mp3spelarna utvecklas i samma takt som mobiltelefonerna kommer man alltid tvingas till en kompromiss om man vill ha en kombo, detta ser jag ingen mening med då jag har fickor stora nog för 2 saker.
hahavaffan
2007-10-02, 10:26
Finns inget alternativ som har det jag kräver av mina mp3-spelare/mobiltelefon.
Ge mig en telefon som har turbo-3g, wlan, touchskärm+tb och alla andra finesser en bra smartphone har. Kombinera detta med ett smidigt användargränssnitt för musikspelande+ en vettig ljudkrets som inte låter skit.
Avslutningsvis ska hela paketet ha möjlighet till att förvandlas till en liten spelare i klass med ipod shuffle de gånger man är på gymet.
Eftersom mp3spelarna utvecklas i samma takt som mobiltelefonerna kommer man alltid tvingas till en kompromiss om man vill ha en kombo, detta ser jag ingen mening med då jag har fickor stora nog för 2 saker.+1
Som jag skrev i någon tråd om ipod touch:
Fördelen med en mp3-spelare är ofta att man får ett gränssnitt som är optimerat (enligt tillverkarens bästa förmåga) för musiklyssning och bläddring i musikbibliotek. Min uppfattning är att telefoner blivit betydligt bättre på detta på sistonde.. och då syftar jag främst på Sonyerikssons walkman-mobiler, och iphonen såklart.
Sen är det fortfarande så att du får betydligt större utrymme för pengarna när du köper en mp3-spelare. Om vi håller oss till apples produkter, så får du en iPod med 80Gb hårddisk för under 2500kr. Jämför det med den kommande iphonen: max 8Gb minne (väl?), och ett pris långt där över. Visst, du får en telefon och en halvkass internetbrowser på köpet, men ändå.
Den dag det finns mobiltelefoner, med lika bra gränssnitt som de mp3-spelare jag gillar, och har lagringsutrymme på 50Gb+.. ja, då kan jag överväga att skrota min mp3-spelare. Inte en dag innan.
Siffran 50Gb är iofs ganska relativ. Som det ser ut nu så tar den digitala musiken mer och mer plats, eftersom fler och fler använder högre kvalitet (det är mitt intryck iaf). Om vi sen börjar tala om lossless.. ja, då räcker inte 50Gb ens halvvägs.
Har använt mobilens mp3-spelare ett tag nu och det duger utmärkt i tunnelbanan/när man går omkring.
"Ensamstående" MP3-spelare, Ipod exempelvis kommer vara död om några år. Då har musik/video-mobilerna tagit över deras marknad.
Tills mobilerna har samma lagringskapacitet och videokvalitet som en modern mp3-spelare så kommer jag dock använda min Zune i kombination med mobilen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.