handdator

Visa fullständig version : Sportlifes kroppssammansättningsvåg, bra/dålig?

jontet
2007-10-01, 00:38
Träningskedjan sportlife erbjuder en kroppsammansättningsmätning för 100kr(150kr icke medlemmar).
Är det någon som vet vilken metod de använder(bodypod?)?
Hur tillförlitligt är resultatet och är det någon som gjort mätningen hos sportlife och kan berätta hur det går till?

Vad exakt får man veta efter man gjort den(dvs någonting mer än sin fettprocent)?

Infon finns på www.sportlife.se under priser.
Hur stor felmarginal pratar vi om här egentligen? Är den på flera procent så känns det ju rent spontant som den bara är användbar för kraftigt överviktiga som gör jättenedgångar och inte kanske för mig som är intresserad att göra en mätning, säg varannan-var tredje vecka för att se så det är just fett man bränner och kanske boosta motivationen lite.

z_bumbi
2007-10-01, 10:37
Ett tips är ju att fråga de som erbjuder tjänsten..

Rhynn
2007-10-14, 19:18
Man får ställa sig på en våg barfota så har den ett par handtag som man greppar samtidigt, så efter 40 sek eller något så skriver den ut ett "kvitto" där det står din vikt, längd , BF , dina kroppsvätskor väger , omkr på dina lår o överarmar så man kan se hur jämna de är. Riktigt bra faktiskt!

Fat tony
2007-10-14, 20:12
Man får ställa sig på en våg barfota så har den ett par handtag som man greppar samtidigt, så efter 40 sek eller något så skriver den ut ett "kvitto" där det står din vikt, längd , BF , dina kroppsvätskor väger , omkr på dina lår o överarmar så man kan se hur jämna de är. Riktigt bra faktiskt!

de mäter kroppens resistans, som är helt irrelevant och osäkert resultat

knazcandy
2007-10-16, 18:53
Jag har under min deff gått hos Sportlife och gjort regelbundna kontroller om vikt och fett%. Redskapet min PT använde var dels en Tanitavåg som mäter den totala fett-%en, muskelmassa och även vätska om jag inte minns fel men han använde även en kaliper för att mäta underhudsfettet. Bra service tyckte jag och värt pengarna om man vill ha kollen och en morot under deffen.