Visa fullständig version : Minimum fett/dag?
Oj, märkte att idag har jag bara fått i mig 17g fett, jag väger 72kg så detta känns lite lite.
Kommer detta hämma fettförbränningen? Vad är rekommendationerna för minimum fett per dag? Vad för negativt får det här?
King Grub
2007-09-29, 21:12
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=1020304&postcount=9
Oj. Damn.
Gör det något, att jag låg såhär på en dag? Eller bör jag gå och ta en fiskoljetablett?
Tog 4 tabletter.
Fick svar, lås gärna tråd någon.
Oj. Damn.
Gör det något, att jag låg såhär på en dag? Eller bör jag gå och ta en fiskoljetablett?
Nej, det gör inte ett piss.
King Grub
2007-09-29, 21:22
Vad du gör en dag här eller där spelar aldrig någon roll, i kostväg, om det inte handlar om att äta flugsvamp. Du skulle kunna låta bli att äta helt en dag utan att det skulle påverka något speciellt, absolut inte om du ser det över en längre tid.
Vad tror du ska hända? din fettförbränning kommer inte direkt att stanna av och dina musker att förtvina ._. Försök bara att inte fasta, vilket du bör ha gjort. 17 gram är ju typ ingenting
zeusden1
2007-09-29, 22:40
Gosh, jag får i mig typ 120g fett per dag. Måste sänkas och kompletteras med kolhydrat..
Jag äter för mycket kolhydrat. Fast jag får inga biverkningar, snarare så att jag inte får något av kolhydrat.
Skulle vilja testa att styrketräna på en Keto-diet.
Jag äter för mycket kolhydrat. Fast jag får inga biverkningar, snarare så att jag inte får något av kolhydrat.
Skulle vilja testa att styrketräna på en Keto-diet.
För mycket :O?
Nja, min viktuppgång går väl som planerat (0.5kg/vecka, 3100 kcal/dag).
Bara det att jag ofta äter protein kg kroppsvikt *2-3g. Sen 30g fett och fyller ut med kolhydrat, vissa dagar typ 500g kolhydrat. Och jag gör säkert av med max 200 :). Finns det något negativt att äta sig fetare/starkare på kolhydrat än om man gör det på fett?
Nja, min viktuppgång går väl som planerat (0.5kg/vecka, 3100 kcal/dag).
Bara det att jag ofta äter protein kg kroppsvikt *2-3g. Sen 30g fett och fyller ut med kolhydrat, vissa dagar typ 500g kolhydrat. Och jag gör säkert av med max 200 :). Finns det något negativt att äta sig fetare/starkare på kolhydrat än om man gör det på fett?
Det är ju så man får göra, fylla ut med kolhydrater. Inge konstigt med det.
Finns det något negativt att äta sig fetare/starkare på kolhydrat än om man gör det på fett?
All viktökning leder till försämrad insulinkänslighet. Vad som slår mig är att man tvångsmatar ju gåsar med majs för att få fin gåslever. Tittar vi på kolhydraternas omsättning så KAN det kanske bli någon form av leverförfettning. Det skulle vara skillnaden. King Grub har säkert någon studie.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.