Visa fullständig version : Skicka paket till österrike
Ska eventuellt få ett paket fraktat till österrike (eller kanske något annat europeiskt land). Hur ska jag gå till väga, vet ni vilka olika carriers det finns att tillgå? Skulle behöva räkna ut i förväg vad det kommer kosta eftersom jag ska sälja en sak och behöver informera köparen om kostnaden.
Vore kanoners om någon visste!
NiXPhoenix
2007-09-29, 14:29
www.posten.se kanske? :confused:
Men jag är ju smart, satt och kollade DHL och grejer innan jag ens kollade posten. Tackar! Mellan 3 och 400 kostar det. Uppfattat!
NiXPhoenix
2007-09-29, 15:00
Oj, det var inte billigt. :/
Kanske är det ett extra stort paket?
Jag har fått saker skickade till mig från Tyskland, men det är ju lite närmare, har gått på ca 150kr med försäkrad frakt. Svenska posten brukar inte vara direkt billiga heller.
Nej det är ju just det, posten brukar vara sjukt dyra jämförelsevis. Hur som helst, om det ändå blir köparen som står för notan gör det mig inte särskilt mycket, om de nu kan erbjuda försäkrat paket. Paketet är inte särdeles stort men väger nog ett par kilo. Jag tog i lite i överkant så att man är beredd på det dyraste, so to say... :)
Om någon kommer på något smartare än posten är det bara att säga till!
Pepparkakssmurfen
2007-09-29, 18:55
Men jag är ju smart, satt och kollade DHL och grejer innan jag ens kollade posten. Tackar! Mellan 3 och 400 kostar det. Uppfattat!
Stort prisspann där.
Handcuff
2007-09-29, 18:58
Stort prisspann där.
:laugh: Skickade ett paket som "postpaket" igår...ca 1kg Luleå - Karlstad = 77kr :(
emmphiil
2007-10-01, 12:30
Du kan ju skicka paketet med något bussföretag. När jag bodde i Österrike fick en kompis till mig sin stationära dator nedskickad på det sättet... funkade smidigt om jag kommer ihåg rätt, kostade inte speciellt mycket heller.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.