Visa fullständig version : jelp fort!
ska ut å äta me en tjej om en timme, problemet är att jag aldrig äter ute så jag kommer säkert klanta mig på nått sätt
har ni några snabba tips?
pengar har jag med iaf... :)
von huff
2007-09-29, 10:40
Klaga på maten och smaka på 5 olika vin innan du bestämmer dig:)
christian
2007-09-29, 10:41
ehh? hur kan du klanta dig? uppträd som en människa så är det lugnt.
Kläder också hoppas jag:D
Dra ut stolen åt tjejen;) Var lättsam och skratta åt dina misstag (om det nu blir några).
Slappna av, ta det lugnt och njut av miljön. Driv friskt med tjejen när tillfälle ges. ;)
ehh? hur kan du klanta dig? uppträd som en människa så är det lugnt.
det går alltid
Kläder också hoppas jag:D
Dra ut stolen åt tjejen;) Var lättsam och skratta åt dina misstag (om det nu blir några).
jodå... jag får försöka slappna av... man kanske skulle ta sig en jävel innan man drar :)
man kanske skulle ta sig en jävel innan man drar :)
:thumbup: Middag a'la Robinson Robban resulterar alltid i score :kinky:
Slartibartfast
2007-09-29, 10:57
Minns min första mat-dejt med en tjej som jag var förälskad i. Jag var så nervös att jag inte kunde äta nånting. Trodde jag skulle spy över bordet.
Minns min första mat-dejt med en tjej som jag var förälskad i. Jag var så nervös att jag inte kunde äta nånting. Trodde jag skulle spy över bordet.
brrr... men skönt att man inte är ensam iaf;)
brrr... men skönt att man inte är ensam iaf;)
Vad blir det för käk föresten? *drool*
ska ut å äta me en tjej om en timme, problemet är att jag aldrig äter ute så jag kommer säkert klanta mig på nått sätt
har ni några snabba tips?
pengar har jag med iaf... :)
Sluta tänk att du ska göra bort dig, koncentera dig på att vara dig själv och skämta lite lättsamt om andagliga saker. Samt låt tjejen föra snacket och lyssan intresserat ;)
Vad blir det för käk föresten? *drool*
vet inte än... ska leta upp nått på stan...
förresten får man köpa starköl till maten mitt på dan i sverige? eller jag kanske ska ta cola så jag inte övertrasserar kontot...
Tricklev
2007-09-29, 11:11
Låt inte tjejen snacka något, du måste ju sätta tempo som den Alfa-hanen du är, såfort tjejen försöker säga något så bara släng iväg en negg "Men din fula sate håll käft nu".
Låt dina pecs dansa under tröjjan under hela middagen.
Kom ihåg, det sitter alltså i mentaliteten, DU ÄR EN ALFAHANE!
vet inte än... ska leta upp nått på stan...
förresten får man köpa starköl till maten mitt på dan i sverige? eller jag kanske ska ta cola så jag inte övertrasserar kontot...
Det får man väl? Har aldrig hört om någon sådan lag*screwy*
Pepparkakssmurfen
2007-09-29, 11:12
Be tjejen betala sin del av maten :thumbup:
(Ta med penna för att pricka av hennes saker på kvittot)
Låt inte tjejen snacka något, du måste ju sätta tempo som den Alfa-hanen du är, såfort tjejen försöker säga något så bara släng iväg en negg "Men din fula sate håll käft nu".
Kom ihåg, det sitter alltså i mentaliteten, DU ÄR EN ALFAHANE!
...därför startar jag den här tråden
soft... tyckte jag hört nått sånt, man vet ju sldrig med sverige
Be tjejen betala sin del av maten :thumbup:
(Ta med penna för att pricka av hennes saker på kvittot)
ok
Örjan vet hur man gör:
6PFFJiypZA4
Tricklev
2007-09-29, 11:19
Ett allvarligt tips, försök att slappna av, onanera före du går ut så du inte är så fokuserad på hur snygg/hur mycket du vill ligga med henne.
Försök att skämta lite, utan att ta det för långt, du måste ju lyssna och samtala normalt också.
Ett allvarligt tips, försök att slappna av, onanera före du går ut så du inte är så fokuserad på hur snygg/hur mycket du vill ligga med henne.
Försök att skämta lite, utan att ta det för långt, du måste ju lyssna och samtala normalt också.
fan jag hinner inte...
fan jag hinner inte...
Det är inte hela världen, om du är så nervös som du säger så lär du ju inte bli så kåt, och om du blir kåt så är det ingen stor grej.
Slappna bara av och tänk på henne som vilken kompis som helst. :)
fan jag hinner inte...
Klart du gör, logga ut från kolo nu;)
Slartibartfast
2007-09-29, 11:55
Klart du gör, logga ut från kolo nu;)
Eller gå in i medlemsbilder.
hahavaffan
2007-09-29, 12:19
Kom ihåg, det sitter alltså i mentaliteten, DU ÄR EN ALFAHANE!:laugh: Ja herrejävlar :laugh:
NiXPhoenix
2007-09-29, 14:00
Spännande, du får berätta hur det gick sen H1tman.
Hur gick det då? Blev det några fler dejter? Flickvän?
fanns tidigare, då fick man inte servera alkohol innan kl 12.
ta det lugnt med alkoholen.
risken för misstag ökar med mängden alkohol i kroppen.
dessutom skulle jag bli misstänksam mot en kille som dricker mitt på dagen
Spännande, du får berätta hur det gick sen H1tman.
phu... åt baguetter... det flöt på... det har inte skitit sig än iaf... man får väl se...
Tricklev
2007-09-29, 18:23
*popcorn*
måste bara fråga hur man lyckats leva utan att äta på restaurang.
Eller var det bara så att du var relativt ovan vid det?
Tricklev
2007-09-29, 18:28
Äsh, ganska enkelt att undvika att äta på resturanger, finns rätt många som bara äter Mcdonalds, Pizza och dylikt när dom är ute (nej, räknar inte det som resturanger;)).
Äsh, ganska enkelt att undvika att äta på resturanger, finns rätt många som bara äter Mcdonalds, Pizza och dylikt när dom är ute (nej, räknar inte det som resturanger;)).
nej, det gör inte jag heller.
men trodde alla hade varit på restaurang med iaf föräldrarna.
om inte annat så i uppfostringssyfte dvs lära en hur man beter sig
Tricklev
2007-09-29, 18:32
nej, det gör inte jag heller.
men trodde alla hade varit på restaurang med iaf föräldrarna.
om inte annat så i uppfostringssyfte dvs lära en hur man beter sig
Något besök på kvarterets resturang med föräldrarna som liten, ger inte mycket självförtroende när man ska ut på resturang med något ragg 12år senare.
för lite pengar och när det väl blir så är det hemkörningspizza som gäller
för lite pengar och när det väl blir så är det hemkörningspizza som gäller
ok, men tänk så här (inför nästa gång)
det är som att äta hemma på en lite finare middag.
Det är ingen skillnad. Tugga med stängd mun, drick inte med mat i munnen. Prata inte med mat i munnen. Ha inte armbågarna på bordet. Sitt rak i ryggen. Ta bort servetten och lägg den i knät innan maten kommer.
När ni vill betala så vinkar du till dig servisen och ber om notan.
Ska du betala så betalar du så att det inte syns hur mycket det kostar
vanligt sunt förnuft. Inget märkvärdigt
ok, men tänk så här (inför nästa gång)
det är som att äta hemma på en lite finare middag.
Det är ingen skillnad. Tugga med stängd mun, drick inte med mat i munnen. Prata inte med mat i munnen. Ha inte armbågarna på bordet. Sitt rak i ryggen. Ta bort servetten och lägg den i knät innan maten kommer.
När ni vill betala så vinkar du till dig servisen och ber om notan.
Ska du betala så betalar du så att det inte syns hur mycket det kostar
vanligt sunt förnuft. Inget märkvärdigt
tackartackar... det ska antecknas till nästa gång :)
Det där med att inte ha armbågar på bordet.. är det inte lite förlegat?
Det beror kanske lite på hur man gör det. Men ändå.
Edit: Yes! Aftonbladet höll med mig! Fast då måste jag ju nästan ha förlorat /=
http://www.aftonbladet.se/matvin/article315495.ab
Pepparkakssmurfen
2007-09-29, 18:58
Men är du redan tillbaka?! Blev inget "dricka en kopp te" hos henne alltså?
Nämen, var dig själv när ni äter ute
Det där med att inte ha armbågar på bordet.. är det inte lite förlegat?
Det beror kanske lite på hur man gör det. Men ändå.
Edit: Yes! Aftonbladet höll med mig! Fast då måste jag ju nästan ha förlorat /=
http://www.aftonbladet.se/matvin/article315495.ab
japp, hon höll med dig men ändå inte. Hon sa att lite diskret går bra men innan dess förfasade hon sig över hur det mest ser ut. Har man inte koll är det bättre att inte ha armbågar på bordet så riskerar man inte att ngn tycker man är ouppfostrad.
Pepparkakssmurfen
2007-09-29, 19:05
Ni gör det jobbigt för hitm@n; han kommer att sitta och tänka på armbågarna och att munnen är stängd när han äter istället fär att charma tjejen!
Ni gör det jobbigt för hitm@n; han kommer att sitta och tänka på armbågarna och att munnen är stängd när han äter istället fär att charma tjejen!
i stort sett alla har väl fått lära sig grunderna hemma såsom att inte prata med mat i munnen och tugga med stängd mun?
mina föräldrar var oerhört noga med armbågarna särskilt pappa. Han är uppväxt i en arbetarfamilj och kom ihåg hur dum han kände sig när han kom ut i "världen" och inte visst hur man uppträdde. Han ville inte att vi skulle få känna samma känsla
japp, hon höll med dig men ändå inte. Hon sa att lite diskret går bra men innan dess förfasade hon sig över hur det mest ser ut. Har man inte koll är det bättre att inte ha armbågar på bordet så riskerar man inte att ngn tycker man är ouppfostrad.
true
edgen_ÖSD
2007-09-29, 19:18
:laugh: :laugh:
Det här är det absolut roligaste jag läst på internet NÅGONSIN.
Jag dricker alltid med mat i munnen, blir mer lättuggat då. Om farfar ser det ger han mig en örfil :/
Tricklev
2007-09-30, 17:38
Jag dricker alltid med mat i munnen, blir mer lättuggat då. Om farfar ser det ger han mig en örfil :/
:laugh:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.