handdator

Visa fullständig version : Twinlab Triple Whey Fuel

jerikl
2003-04-18, 15:39
Handlade en stor kagge med Twinlabs Triple Whey Fuel (jordgubb). Har haft sån förut och gillat den skarpt.... God, lättblandad osv...
Men nu blev man duktigt besviken, dom har (enligt Twinlab återförsäljaren) gjort någon ändring för att sänka det glykemiska indexet (finns det förresten glykemiskt index för rent protein?). Resultatet är inget vidare, det är omöjligt att blanda ut i vatten utanm mixer, konsistensen blir som snor och smaken är definitivt ingen höjdare... Svindyrt är det dessutom.. Någon annan som upptäckt detta?:confused:

Wilson
2003-04-18, 15:44
därför man inte köper twinlab ;)

Pez
2003-04-19, 03:12
Originally posted by jerikl
dom har (enligt Twinlab återförsäljaren) gjort någon ändring för att sänka det glykemiska indexet (finns det förresten glykemiskt index för rent protein

:laugh:

Eller så tycker jag du ska fråga din ÅF om det inte är så att dom har ändrat innehållet för att spara in på tillverkningskostnaden och därigenom försämra kvaliteten på produkten men ändå ha kvar det höga priset - vilket i sin tur är att lura kunderna?

/pez ;)

Grahn
2003-04-19, 08:28
Twinlab har så stor andel kolhydrater i sitt "rena" protein så att de måste sänka det glykemiska indexet? :D

Nej det finns inget GI för protein.

z_bumbi
2003-04-19, 10:10
jerikl: Låter som de använder kassein.
Försäljaren blandar nog samman gi med upptagshastighet = Handla aldrig i den butiken igen.

Snorkonsistens och svårblandat kan kassein vara, iofs har inte jag några som helst problem med mitt men andra har det tydligen.

Så kolla på innehållsdeklarationen vad det om det står kassein eller liknande, gör det det och du inte är nöjd så lämna tillbaka burken.. tripel whey fuel är ju ganska klart att det ska bestå av vassle och inget annat.