handdator

Visa fullständig version : Hjälp!

Tricklev
2007-09-26, 22:40
Jag var idag och köpte mat, och när jag ska införskaffa min månliga burk honung för mitt té, så hittar jag en med honungsvaxkaka i, vilket jag självklart köper (köpte även en utan), nu till mitt problem.

Ska man våga äta den där vaxkakan, trots att den ser så oerhört äcklig ut? Någon som har smakat på den och kan ge mig lite svar på huruvida jag ska våga eller ej? *gah!*

PowPow
2007-09-26, 23:10
Han killen i extreme (eller ultimate eller mega eller något annat discoveryord) survival såg jag äta en hånungskaka. Men å andra sidan har jag sett honom badda ansiktet med sitt eget kiss och satt tänderna i en nydöd, rå zebra. Men hey, du lär ju inte dö. Hade den inte gått att äta så hade det nog stått på burken. Testa. DO IT!

Tricklev
2007-09-26, 23:13
Jo, det är ju tänkt att man ska äta den, men den ser ju helt avskyvärd ut!

Edit: Sa han något om smaken, konsistansen eller liknande?

LadyInsane
2007-09-26, 23:14
Min granne på landet, är biodlare. Har alltid fått hans vaxkakor att tugga på...mums...Vetefan om jag vågat äta den du fått med dig dock...

Tricklev
2007-09-26, 23:17
Min granne på landet, är biodlare. Har alltid fått hans vaxkakor att tugga på...mums...Vetefan om jag vågat äta den du fått med dig dock...

Hjälp till lite här nu, hur smakar den? Hur är konsistansen?
Hur god på skala 1 till 10?

PowPow
2007-09-26, 23:18
Jo, det är ju tänkt att man ska äta den, men den ser ju helt avskyvärd ut!

Edit: Sa han något om smaken, konsistansen eller liknande?

Nåt i stil med
"Aaaaaah, that's nice. The sugar will keep me alive for another day or so, then I'm going to rub pee in my own face. Yea, that's nice. I'm extreme. Now in HD."

Tricklev
2007-09-26, 23:18
Nåt i stil med
"Aaaaaah, that's nice. The sugar will keep me alive for another day or so, then I'm going to rub pee in my own face. Yea, that's nice. I'm extreme."

:D

Liten Men Fet
2007-09-26, 23:19
Hjälp till lite här nu, hur smakar den? Hur är konsistansen?
Hur god på skala 1 till 10?

Det är rätt gott, konsistensen är ju vax.. Man tuggar på kakan sen spottar man ut resten. Du måste ju testa nu för du är väl inte feg?

Det smakar ju typ honung.

Gnusram
2007-09-26, 23:21
Morbror hade bin. Konsistens som wellpapp som blivit blöt och torkat igen, smaken vill jag minnas var ganska söt och stark av honung.
Inte så otäckt som man kanske kan tro av den beskrivningen. Prova vettja!

Tricklev
2007-09-26, 23:22
Haha vafan, tugga på wellpap låter ju inte som en höjdare.

Aja, ska bli en spännande frukost imorgon. *popcorn*

Gnusram
2007-09-26, 23:25
Det är som jag kommer ihåg det när det åkte in i munnen. Men det är ju som Liten Men Fet säger, det blir ju som en bit vax i munnen som man får spotta ut sen.

Tricklev
2007-09-26, 23:30
Det verkar ju helt avskyvärt på eran beskrivning dock, ser inte fram emot att tugga wellpap och spotta vax. :MrT:

Gnusram
2007-09-26, 23:42
Var en man, ät honung! *flex*