handdator

Visa fullständig version : Funderar du mycket på hur du uppfattas?

stora_starka_jätten
2007-09-26, 17:53
Som frågan lyder!

Om du har ett jobb en kortare tid och jobbar med ett typ 5-6 personer..
Ingen du börjar umgås med på fritiden!

Brukar du i en sådan situation eller dylikt fundera över vad de fick för intryck av dig! eller hur de uppfattade dig osv. Eller bekommer inte sådanna saker dig?

Hades
2007-09-26, 18:00
Det beror mycket på vad de är för typ av personer. Om det är folk jag respekterar så tycker jag självklart att det är viktigare att de tycker om mig än om jag tycker de är idioter.

Denstillasittande
2007-09-26, 18:21
Jepp, jag fundera nått rätt ofta på de. Lite annat också att om jag tex gör så så uppfattas jag på annat sätt osv, ibland gör att lite för att jävlas.

Om jag skulle börjat ett nytt jobb och reflektera efteråt vad de tyckte om mig antar jag skulle göra. Men om jag känner att jag gjort ett bra jobb och alla varit trevliga och roliga att arbeta tillsammans med, så antar jag att de haft ett gott intryck av mig.

Alexton
2007-09-26, 18:39
Jag gjorde det förut, men insåg att det handikappade mig. Om man analyserar sig själv så är det svårt att vara den du egentligen är. Det är alltid skönt att bara vara socialt lössläppt och "mingla" sig in i nya grupper. Man märker vilket intryck folk får av en och gillar de inte en så kommer de göra det senare när de känner dig bättre :)

Snafu
2007-09-26, 18:40
Jag funderar mer om det finns attraktiva kvinnor i gruppen. 5 andra killar så funderar jag inte alls, om inte en av dom är min chef det vill säga.

Hades
2007-09-26, 18:42
Jag funderar mer om det finns attraktiva kvinnor i gruppen.

Kan instämma där.

gibfel
2007-09-26, 18:44
Jag funderar mer om det finns attraktiva kvinnor i gruppen. 5 andra killar så funderar jag inte alls, om inte en av dom är min chef det vill säga.

Är nog väldigt vanligt och väldigt naturligt.

agazza
2007-09-26, 18:49
Inte så värst, vet redan att alla som träffar mig älskar mig och tycker jag är helt bedårande. Endel säger faktiskt att jag framstår som lite blyg och har dåligt självförtroende..

gibfel
2007-09-26, 18:50
Inte så värst, vet redan att alla som träffar mig älskar mig och tycker jag är helt bedårande. Endel säger faktiskt att jag framstår som lite blyg och har dåligt självförtroende..

*whistle* *rolleyes*

mangemani
2007-09-26, 18:57
samma som med alla situationer, dvs om det är nån jag bryr mej om eller är intresserad utav att lära känna, så ja, då kan nog tanken slå en om hur personen uppfattar en, men annars, nej.
skulle lätt kunna när jag åker förbi i elbilen på jobbet ge dom snygga milfarna man passerar en smisk på rumpan och sen gasa vidare utan att fundera på vad dom tänker, nu skulle jag aldrig göra något sådant för jag ser ingen poäng i det, men ja, ni förstår säkert.

coxie
2007-09-26, 19:11
Instämmer med majoriteten, om personerna i sig är vettiga så är det klart att jag är intresserad av hur jag uppfattas. Är det idioter är det svårt att bry sig, varför lägga energi på en drös människor som man fort som attan vill avfärda för att aldrig igen umgås med.

egge
2007-09-26, 19:15
Alldeles för mycket för mitt eget bästa.

Cilia
2007-09-26, 19:26
Nej inte direkt.

Idag gjorde jag det dock efter ett märkligt samtal där sekreteraren till en jag sökte svarade och bara svarade enstavigt. Tyckte det var väldigt märkligt att man som sekreterare inte ens kan haspa ur sig en korrekt mening. Då funderade jag en minut på om det var mig hon var sur på eller om hon är korkad nog att bete sig så mot alla som ringer. Oerhört oproffesionellt.

När jag var yngre funderade jag hela tiden på hur jag uppfattads. Väldigt jobbigt och tog mycket energi

coxie
2007-09-26, 19:28
När jag var yngre funderade jag hela tiden på hur jag uppfattads. Väldigt jobbigt och tog mycket energi

Jo så verkar alla "äldre" säga, vore skönt om man om 10 år hade självkänslan att slippa lägga ett uns energi på hur andra uppfattar mig.

Ignatius72
2007-09-26, 19:29
Folk får gärna tycka att jag är en idiot bara de gör det av rätt anledning. Jag vill helt enkelt inte missuppfattas.

Cilia
2007-09-26, 19:29
Jo så verkar alla "äldre" säga, vore skönt om man om 10 år hade självkänslan att slippa lägga ett uns energi på hur andra uppfattar mig.
jag tror det är farligt om man inte lägger ett uns energi på det för då är risken att man blir ganska odräglig.
Det måste finnas ett hälsosamt läge för både en själv och ens medmänniskor

Yankeee
2007-09-26, 19:31
Självklart. Jag är gangsta och skall således uppfattas som det.

coxie
2007-09-26, 19:32
jag tror det är farligt om man inte lägger ett uns energi på det för då är risken att man blir ganska odräglig.
Det måste finnas ett hälsosamt läge för både en själv och ens medmänniskor

Jo iof, man kan nog drabbas av hybris ifall man skiter fullständigt i vad folk tycker.

Cilia
2007-09-26, 19:34
Självklart. Jag är gangsta och skall således uppfattas som det.
du är som en nallebjörn och uppfattas som en *nyper dig i kinden och skakar*

gibfel
2007-09-26, 19:34
Jo iof, man kan nog drabbas av hybris ifall man skiter fullständigt i vad folk tycker.

Sen måste man visa lite respekt mot arbetskollegor/klasskamrater och inte lukta illa osv. Därför borde vi nog bry oss i viss mån om vad andra tycker om oss.

Yankeee
2007-09-26, 19:46
du är som en nallebjörn och uppfattas som en *nyper dig i kinden och skakar*

Okey, du ska inte vara med när jag jagar tail.

Cilia
2007-09-26, 19:49
Okey, du ska inte vara med när jag jagar tail.
det är bara vad du tror....................

Kwon
2007-09-26, 20:01
Beror ju på i vilket sammanhang och vilka som skall uppfatta mig. (man kan vilja uppfattas olika beroende på grupp)

Självklart funderar jag ofta mycket på hur Cilia uppfattar mig, men resten skiter jag i.

Fatalist
2007-09-26, 20:06
Vad folk tycker om mig är deras ensak, men jag ser givetvis till att framställa mig på ett sätt som gynnar mig i sociala situationer.

Tråd låst. ;)

Kwon
2007-09-26, 20:20
Vad folk tycker om mig är deras ensak, men jag ser givetvis till att framställa mig på ett sätt som gynnar mig i sociala situationer.

Tråd låst. ;)

Ja, det är väl så de flesta (många iaf) tänker, att framställa sig på gynnande sätt.

Självklart är det också många som fullständigt skiter i det. :)

Batman
2007-09-26, 22:25
Blickarna säger allt ;)

Liten Men Fet
2007-09-26, 23:56
Nej jag funderar inte över hur jag uppfattas, jag följer dom flesta sociala normerna och har dragit slutsatsen att jag är en rätt trevlig kille som ser ganska bra ut eftersom jag fungerar i dom flesta sociala sammanhang och har lätt att få och behålla kompisar.
Jag är en schysst och skön kille och om det är någon som börjar bete sig som en stövel mot mig så vet jag att det är han det är fel på och jag tar inte omotiverad skit av honom.

Om jag träffar på en attraktiv hona som jag blir intresserad av så funderar jag nog på hur hon uppfattar mig men funderingarna rör mest hennes preferenser då jag är bra som jag är och inte vill eller kan ändra på mig.

Tricklev
2007-09-26, 23:59
Ungefär som Liten Men Fet säger, jag fölljer väll dom flesta sociala normer rätt okej, och drar ungefär samma slutsats.

Sedan är jag iofs väldigt dålig på att få igång riktiga vänskaper., jag är bara vän med dom flesta sålänge vi har något som håller ihop oss, tex studievänner, festvänner, eller valfria fritidsaktiviteter. Sedan försvinner dom flesta bort.

Mago
2007-09-27, 07:01
"Aktivt" tänkande typ: "Hmm, hur uppfattar den personen mig egentligen?". Nästan aldrig.

Kan vara ganska oseriös i mina diskussioner, så ibland kan jag undra hur personen i fråga uppfattade det jag precis sa.