handdator

Visa fullständig version : Godis som fastcarbs

johan1234
2007-09-26, 16:54
man borde väll kunna käka tex Maränger istället för malto/vitargo direkt efter träning?
Jag vet att det är något långsammare men ack så mycket godare.
Vad finns det för annat godis man skulle kunna äta? med hög socker% och låg fett%?

Eddie Vedder
2007-09-26, 18:12
Det mesta vanliga gelégodiset är ju närmast fettfritt och bara socker, typ geléhallon, colaflaskor, Ahlgrens bilar, sega råttor och whatever. Men det är inte den bästa av lösningar jämfört med t.ex. dextro och malto.

Det vet du ju uppenbarligen redan om och har du bara vetskapen om detta och tycker att fördelarna med att äta gott godis överväger en tråkig drink (jag håller med dig i såna fall;)) så kan du ju köra på det.:thumbup:

Du bör dock vara medveten om att ett högt fruktosintag är ganska ohälsosamt så frossa inte i dig jättemängder med godis bara, en fruktosmättad lever vill du nog inte ha även om det smakar gott på vägen dit.:Virro

machine gun
2007-09-26, 18:55
Snacka inte skit om Ahlgrens bilar, det är opti :D

Tränar man konditionsträning har man god nytta av leverglykogen, så då behöver man inte oroa sig lika mkt för fruktosens eventuella negativa konsekvenser.

EDIT: Är man ändå rädd för fruktos, så finns det ju ganska mkt godis som har glukossirap som huvudsaklig kolhydratkälla.

Eddie Vedder
2007-09-26, 19:06
Snacka inte skit om Ahlgrens bilar, det är opti :D

Det var inget skitnsnack, jag lyfte fram dom som en optilösning bland flera.:D Sedan tog jag för givet att frågan gällde styrketräning, men det kanske är kondition i det här fallet.