Visa fullständig version : Dude! Börjar träna
Tänkte att jag skulle starta en träningsjournal igen. Har varit väldigt sporadiskt tränande. Inte seriöst för 5öre. De senaste 2åren har det mest varit festande eller så har jag jobbat som en idiot. Katabol i år ungefär
Tränade dock 6veckor i Usa men tappade det mesta för jag åkte till kanada i 6veckor och levde på 1mål mat om dagen samt festade endel.
Nu kommer jag vara hemma i sverige i kanske 10dagar innan jag sticker till staterna igen dock.
Tränat 3pass sen jag kom hem samt börjat deffa rätt hårt.
Över helgen har det sett ut på följade vis
9.00 ett glas vatten blandat med äppelcidervinäger
promenad 9km
brukar ta runt 1 timma och 25min
11.00
omelett 4ägg skinka och lite ost på.
mjölk
14.00
Ris och kyckling
16.00
löpning 6km
Har inte sprunget på över 3år men lyckades iallafall springa runt hehe tog dock ett bra tag. 30min hehe :D
16.30
1l mjölk
18.00
ris kyckling
21.00
Kessella 500g med funlight
Så har det sett ut på helgen
kommande vecka blir det fortfarande 9km prommenad fast ingen löpning utan träning
Styrkestats hittils
8reps på 100i bänk Tror jag lyckades jobba mig upp till en 8a på 110 när ajg var i usa. Under de veckorna men tappade det rätt fort.
4a på 60 i stående militärpress
Kommer troligen vara i staterna 4månader så då blir det mera tränande. Denna gång kommer jag dock köra lite löpning tror jag. Sprang aldrig förra träningsperioden. Vilket jag inte tror var så hälsosamt.
Han lever..tänkte precis på dig igår..vart tog den där Dude vägen? Och nu startar du en ny Journal...Kommer att följas!:thumbup:
Hoppas kunna hålla en journal i usa iallfall. Kommer fara vidare till sydamerika runt han så då kan det bli svårt men hoppas iallfall att jag ska kunna träna hårt under 4a månader.
Vägde in mig idag efter morgonprommenad.
Kanske borde väga mig föra dock för jag svettas ut lite men men.
vikt : 78.6kg :D
Borde kanske inte deffa men jaja.
det är ungefär 10kg mindre än vad jag vägde i toppform, samt att jag har mera kroppsfett nu.
Blev som vanligt 9km prommenad,
Återkommer med träningspasset senare. Det blir axlar och mage idag
Axlar
stående militärpress
uppvärmning
30#20kg
15#20kg
6#40kg
6#40kg
6#40kg
5#50
5#50kg
5#50kg
5#55kg
5#55kg
5#55kg
Drag till hakan
30#20kg
15#30kg
12#40kg
12#40kg
12#40kg
6#45kg
6#45kg
6#45kg
sidolyft
8#10kg
8#10kg
8#10kg
Cabel crunches
3st kommer inge ihåg vikt
Skulle ha sprunget men hann inte hade lite grejer jag behövde uträtta
Härlig med ny journal!
Bra pressar men framför allt - Bra resande :thumbup: :D
Japp fick visumet från ambassaden idag! Så det blir nyc på fredag! Nice att det löste sig till slut efter en massa om och med.....
ska följas ;) Lycka till :*
Se på fan, minns din gamla journal och din galet snygga fysik! Nu får du faktiskt langa upp bilder vare sig du vill eller inte, och pronto dessutom! :thumbup: Detta ska följas!
Japp får slänga upp en lite senare kanske innan jag sticker till staterna så får jag se hur jag förbättras där
duuude! f*n va skoj med journal igen, ska garanterat följas!
go for it
9.00
vatten blandat Äppelcidervinäger
9km prommenad
10.30
omelett 4ägg skinka ost
14.00
Kyckling ris
16.00
gainomax 250ml
Passet
Hade inte så bra förutsättning, benen var väldigt möra sen löpningen i helgen samt prommenaderna, samt att bakre axlar samt trapps hade jag riktig träningsvärk i.
Rygg
Marklyft(körde lätt då jag haft problem med ryggen9
20#60kg
20#60kg
20#60kg
8#80kg
8#80kg
8#80kg
Latsdrag
15#50kg
12#60kg
12#60kg
Nån rygg maskin
3set
Hantelrodd
8#30kg
8#30kg
8#30kg
Mesiga vikter i övrigt.
7min lätt joggning, men hade lite ont i höger knä...
Energin tar snabbt slut för jag inte ligger så högt på kolhydrater. Men känns som jag tappar fett i snabb fart. Tappat mest fett runt axelpartiet skulle jag tippa. Rutterna börjar titta fram men långt ifrån nån shyst form.
Imorgon blir det bröst, hoppas att jag har lite energi kvar för att pressa upp en 6a på 105 iallfall.
Käkade lite mera kollisar idag. Ladda lite inför bröst passet!
9.00
promenad 1,5timma
11.00
omelett
13.30
kyckling ris
17.00
potatis och skinka väldigt liten portion
19.00
gainomax
Bröst/mage
Bänkpress
30#20kg
6#50kg
6#80kg
1#100kg
6#105kg
6#105kg
6#105kg
Hantelpress
10#30kg
10#30kg
8#30kg
Bröstpress maskin
3set
Triceps tog slut dock, gilla inte riktigt maskinen kändes inte som bröstet jobbade utan bara triceps.
Cabelcrunches
15#35kg
15#45kg
15#45kg
15#45kg
Benlyft
3*25
Sjuk pump i magen
Efter passet en gainomax 20.15
20.30 1 l mjölk
Kändes som ett bra pass! Hoppas kunna ta 3 5or på 110 nästa pass. Vet dock inte när nästa bröstpass blir då jag inte har nåt gymkort i staterna mm.
Blir nog ett par dagars vila efter imorgon.
Kul att du är igång dude! vore även skoj att se en dagsformsbild, hur som helst.
Kör på nu
Skulle ha tagit en idag på gymmet, hade bra tryck faktiskt! Kanske kan ta en bild imorgon innan man sticker till staterna!
Armar
Dips utan vikt
20
20
18
Well well får ta 3set på 20 nästa gång.
Hantelcurl
8#10kg
8#17.5kg
8#20kg
8#20kg
8#20kg
Frenchpress
12#45kg
6#55kg
4¤55kg
Stångcurl ez-stång
12#40kg
12#40kg
10#40kg
sjukt pump!
Pushdown
15#30kg
12#40kg
12#40kg
Conc curl
2set
Japp då var det klart!
Slänger upp nån halv flummig discobild. Får ta nån bättre bild nån annan gång
Rätt nöjd med formen faktiskt för att bara tränat typ 10dagar seriöst nu. innan det var det kanske ett par veckor i staterna men jag tappade som sagt det mest a i kanada.
Är bra mkt mindre än min bästa form men rätt okför att inte tränat på 2år typ.
Skumt att jag bara väger 7kg mindre på denna bild än när jag var som störst =))
Spam spam....
Skulle köra edit men tiden hade visst gått ut. Mitt knä är helt knas efter morgonpromenaden. Gick ok att gå de 9km men efter det kan jag knappt stödja på knät. Känns lagom bra nu när man ska dra imorgon.
Fan trist med knäet :( Men du är snygg som vanligt iaf ;) Måste vara bra gener.... :P
mystic[-_-]
2007-09-27, 21:20
beef
Blir det nå träning i NYC då eller? :whipped: :devil: *bs*
Hehe
SKa ner och kolkla upp med gymmet idag! Knat ar fortfarande paj hoppas att det blir battre snart annars kan jag inte kora nan cardio eller bentraning. Ja tankte faktiskt trana ben :D
Far ser om jag kanske kan kora ett pass idag!
Skissa lite pa ett traningsupplagg jag tankte kora har i staterna! Kosttillskott ar ratt billigt har med sa ska nog borta och handla grejer senare idag!
Traningsupplagg
Traningsschema
Styrketraning
Dag 1
brost/mage
------------------------------------------------------------------------------------
Bankpress set( 6or) Aldrig hojning forrens 3 set med 6
Lutande hantelpress 8or
Hantel flyes 3set
Cable crunches 4set
Benlyft 3set
Dag 2
Rygg/Biceps
------------------------------------------------------
Marklyft (15reppare) 3
Latsdrag 4set
Hantelrodd 4set
Stangcurl 4set
Hammercurl 2set
Hyperextentions 3set
Dag 3
Ben/ Mage
------------------------------------------------------------------
Knaboj 4set latta 12reps
Benpress 4set latt
Cablecrunches 4set
Benlyft 5set
Dag 4
Axlar/triceps
------------------------------------------------------------------
Militarpress 5set
Lyft till hakan 5set
Sidolyft 3set
Liggande tricepspress 3set
Pushdowns 3set
--------------------------------------------------------------------
konditionstraning
Intervall traning 2ggr i veckan, okar langden pa passet samt intervallerna succesivt
Morgon promenader 3-4ggr i veckan. De dagarna jag ar off blir det total vila. vill helst trana 2-1-2 trana 2 vila en. Sen for att sedan ha 2 dagars vila.
Kosttillskott
Proteintillskott
Udos choice
Mulitivitamin
NO2
Kost upplagg
Fordelar mestadelsen av kolhydraterna runt traning, Senare mot kvallen protein och fett, de 1-2 sista malen.Ska ligga ganska lagt med kolhydraterna till en borjan
For att sedan kanske oka med 500kcal. Vill inte ligga allt for lagt och vara allt for katabol. Vill ga ner till en hyfsad fett mangd for att sedan ligga +kcal for att oka sakta men ej lagra in allt for mkt fett. Vid kcal okningen tankte jag aven kora pa NO2 tillskott for att aka pumpen pa gymmet. Ska ranka pa total kcal intag senare.
mal 1Frukost
Omelett 4agg
1banan
mal 2 protein kolhydrater
innan traning Banan protein
Efter traning Glukos/protein
mal 3 Kolhydrater protein
mal 4 Udos choice/ protein( tonfisk ev kyckling sallad)
--------------------------------------------------------------------------------------------
Dagens pass
Skriver vikterna i lb
Brost/mage
Bankpress
30#45
6#135
1#225
5#245
5#245
4+1#245 kunde nog ha tagit den men han som passade borjade hjalpa.....Drygt
245lb=111.3kg tror jag, har for mig att det ar 2.2lb pa ett kg
Var ratt hyfsat bankset. Nasta pass blir det 3 6or pa 245lb
Lutande hantelpress
8#60lb
8#65lg
8#65lb
Hantel flyes
12#30lb
12#30lb
12#30lb
Cabelcrunches
4set 15reppare pa 40kg tror jag
Benlyft
4set 25reps
Sjuk pump i magen...
Sen blev det 20min konditionstraning, foljt av 10min stretching.
SWka nog borja se till att borja stretcha har aldrig gjort det riktigt till en vana nar jag tranar. Hoppas kunna forebygga lite skador kanske.
bra, du är igång nu, det kommer inte ta lång tid för dig att hitta till rätta igen, bilden ser bra ut!
kom igen nu
Japp hoppas komma tillbaka till en hyfsat form iallfall. Men ska forsoka kora lite kondis denna gang hehe. Forra traningsperioden var jag trott om jag gick upp for en trappa typ. Vet inte om det ar "optimalt" att kora 20min cardio efter traningspasset. Men det far bli det 2ggr i veckan iallfall. Sen lite morgonpromisar ibland.
Hoppas bara pa att knat ska bli helt bra funkade helt ok att cykla pa det iallfall!
Sen blev det 20min konditionstraning, foljt av 10min stretching.
WTF!?!?! *screwy*
Snygga bänka, fan du knappar ju in fort som fan! :hbang:
WTF!?!?! *screwy*
Snygga bänka, fan du knappar ju in fort som fan! :hbang:
Hehe japp! Jagska banne mig borja kora lite konditionstraining. Tror du det ar lungt att kora 2-3ggr i veckan 20min pass eller?
Far ta och borja kora intervaller sen nu i borjan ar det ratt lungt tempo.
12.15
1timma promenad
13.40
omelett 4agg skinka ost, vitt brod och kalkonkott
16.00
Pasta kyckling
17.40 kreatin/snabba kollisar(nan billig mix jag kopte har)
18.00
Traning
Uppvarmning
5min cyckling
Rygg/biceps
marklyft
30#20kg
15#60kg
15#60kg
15#60kg
var val lite mer an 60kg 135lb
Korde latt radd for ryggen. Benen var dock riktigt mora + att jag hade riktigt flas fran 5min uppvarming =)).
Latsdrag
15#36kg
15#45kg
12#59kg
12#68kg
8#77kg
8#77kg
kommer inte ihag om jag gjorde ett 3dje set.
hantelrodd
8#70lb(35kg? lite mindre kanske 32kg)
8#70lb
8#70lb
Stangcurl ez-stang
12#25kg-30kg vet inte vad stangen vager
8#35-40kg
8#35kg
8#35kg
8#35kg
Biceps var ratt slut efter latsdragen.
Hammercurl
8#35lb
8#35lb
8#35lb
Ryggresningar
3set 15reps
Var ett ratt kasst pass antar jag, inge vikter att tala om. Benen var ratt slut efter carion igar och promenaden. Ska kora mkt ryggresningar och magovningar sa att jag far bra balstyrka samt hyfsat lagrygg. Tror jag alltid haft problem med det. Jag har alltid anvant balte i mark och boj sa den har aldrig riktigt utvecklats. Hoppas att kunna forebygga detta denna gang.
protein/kreatinblandning +banan
20.00
pasta kottbullar
23.00 tonfisksallad med lite pasta
9.00
1timma promenad Snabb fart var genom svettig nar jag var klar.
10.00
pasta/ tonfisk
12.00 banan
13.00
protein/kreatin
Axlar/triceps/mage
Var ratt sliten i bade triceps och axlar efter brostpasset.
Militarpress
15#20kg
8#40kg
8#40kg
8#40kg
6#50kg
6#50kg
6#50kg
lyft till hakan
12#40kg
12#40kg
12#40kg
6#50kg
6#50kg
6#50kg
sidolyft
12#10kg
12#10kg
12#10kg
liggande tricepspress
12#45kg
11#45kg
8#45kg
7#45kg
pushdowns
3set
cabelcrunches
4set
benlyft
4set
Protein/kreatin
Sabba inte din kropp igen genom att åka jorden runt. Okej? :D
Nu får du jobba för att återfå din forna form! Förhoppningsvis kommer du förbi också!
blir nog lite krangliget att aterfa min fornaform pa 4manader. men far se hur det gar
Har inte produkter pa ingaende nu
Tillskott for tillfallet/
Koffein
Kreatin transporter(snabba kollisar och taurin)
multivitamin
Sen borde det komma snart
udos choice
bsn xplode
optimum whey 100.
Hoppas kunna hardna till lite sen kanske jag drar ner med nan form av cardio om jag marker att det stoppar mig fran att vaxa allt for mkt. Nu kommer det bli 3dagars vila iallfall. Ska upstate ny.
Bra jobbat, vilka kosttillskott? xplode? choice? Tackar vet jag Whey 80 star nutrition ;)
hehe staterna ar ju inte sa fasligt dyrt.
xlode ar en argening produkt. blandad med lite allt mojligt.
udos choice ar olja med en bra sammansattning.
Men det ar ratt billigt
fick 5lb protein, 2,7lb explode, 32oz udos choce for 120$ vilket ar 750spann.
3dagar vila forutom promenader. gatt 1-1,5 timma om dagen. Har dock inte atit mkt kolhydrater sa kande mig inte helt utvilad
9.30
promenad
11.00
protein shake/ banan
13.30
Kyckling/ fullkorns pasta
Borjade kanna av en spanningshuvudvark...
17.40 2bananer protein/kreatin ipren
Brost/mage
Kande att dagens pass inte skulle helt hundra.
Brost
6#60kg
6#60kg
1#102,5
Skulle kora pa 110kg men kande mig inte laddad + att huvudvarken borjade bli lite varre.
6#102,5kg
6#102,5kg
6#102,5kg
Korde 3 ratt latta set, for bli forsok nasta vecka.
Lutande hantelpress
8#60lb
8#70lb(ca 35kg)
8#70lb
8#70lb
Flyes
3set
Cabelcrunches
4set
benlyft
4set
protein/kreatin + banan
30min promenad hem fran gymmet
1l mjolk+banan
SKa fortsatta med liten halv diet i 2 veckor, Sa jag fatt fram sexpacket sen ska jag borja bygga sakta uppat. Sa det kanske inte blir nagra stora styrkeokningar nu.
Borjar hardna till lite redan ni kanner jag armarna ar ratt mkt vaskularare men magen har ratt mkt kvar att ta bort.
Muskelbyggaren
2007-10-10, 22:41
Får man fråga av ren avundsjuk nyfikenhet vad du pysslar med i NYC mer än att träna?
Hehe gor val inte allt for mkt mera, det ar en jordenrunt resa typ men sen har jag traffat en tjej sa jag forlangde min vistelse i nyc 3-4 manader sa sen drar jag vidare ner till sydamerika.
Gor inte allt sa mkt om dagarna tranar mest =))
Far se om det blir na shyst halloween party kanner en kille som gar pa princeton sa det brukar ju vara bra drag pa collagen over halloween.
Inhandlade lite ala idag med 300mg som jag tankte kora 3ggr om dagen.
Rygg/biceps
Marklyft
15#60kg
12#70kg
12#70kg
12#70kg
Kanns ratt bra inga vikter att tala om, men kommer forsoka oka 10kg per gang. Inte ga under 8reps borde vara bra. Ar lite radd om ryggen
Chins
10
8
6
Hehe 10chins kvar innan man slar brorsan =) men det kandes ratt ok for att inte ha kort chins pa nastan 2.5ar. Energin tar slut snabbt dock
Latsdrag
3set latta vikter
Sittande rodd
4set arbetade mig upp till 70kg var hyfsat latt men kandes enda i biceps i slutet med
Bicepscurl
4set 8reppare 40kg
Hammercurl
2set 8reps 17,5kg
Sjuk pump i biceps sa mkt sa jag tappade kontakten.
Hyperextentions
5set 15kg 15reps
Promis hem 30min
Med tanke på ditt långa uppehåll tycker jag du gör riktigt bra ifrån dig. Skall följa den här journalen lite mer frekvent.
Kul att se att ett långt uppehåll inte behöver betyda slutet på en träningskarriär. Måste dock kännas jobbigt för många andra som tränat minutiöst och lagt ner hela sitt liv på kosten i flera år och ändå inte nå upp till dina resultat du gör nu med bara några veckors träning.
Se nu till att ge brorsan en match!
Kande mig lite sliten igar sa jag borjade fylla pa med lite kollisar samt att jag hade inhandlat lite ala. Korde 300mg till maltiderna med lite mera kollisar i typ 2-3 ggr om dagen.
Igar blev det aven 20min lopning.
Hann inte med promenad idag.
Axlar/triceps
Sittande militarpress
30#20kg(20,5 tror jag stangen vager 45lb)
6#95lb(40kg+)
6#145lb(ca 64kg)
6#145lb
6#145lb
Korde inte slut mig totalt da jag tankte kora lite dips. Markte verkligen av att jag fyllt pa med kollisar. Hade sjukt tryck redan nu.
Dips utan vikt
20
25
15
Skulle kanske klarat lite fler om jag maxat i forsta set. Enorm pump i tricc!
drag till hakan
12#95lb
8#115lb(ca 50kg)
8#115lb
8#115lb
Hantelpress
6#60lb
6#60lb
Gick inge vidare da pumpen var total efter dipsen triceps var helt slut.
sidolyft
3set 8reps 30lb
frenchpress
12#70lb
6#120lb
5#120lb
helt slut i triceps
pushdowns
3set
Riktigt skont pass! Kandes bra att borja fa upp trycket. Har inte ens borjat med argeninet och har redan tokpump. Ska kora pa med det om nan vecka tankte jag.
Kanns som jag vaxer fort med bara for jag var sa kolhydratsfylld med.
Ben/Mage
Ben kandes som det skulle bli tungt. Jag menar jag har knappt tranat under de senaste 2 aren om de har blivit nat sporadiskt pass har det typ varit bank eller nan annan muskelgrupp som jag tycker varit kul. Ben har varit lite av ett problem da lagrygg alltid varit svag. Jag har kommit upp till hyfsade vikter i boj tror jag gjorde ett par reps pa 170 som bast men med balte osv samt att de alltid har kants i lagryggen.
Knaboj
30#20kg
12#60kg
12#60kg
12#60kg
Korde med benen smalt samt arslet nudda vaderna. Antar att det inte ar vidare pa for knana men blev sa enda.
Var faktiskt nojde kandes ratt ok.
6#80kg-85kg
6#80kg-85kg
6#80kg-85kg
Vikten kandes latt men ryggen ar inte helt hundra den borjade inte kroka sig hade bra form fortfarande men kandes att det var mkt vikt for ryggen. Blir nogatt jag inte okar forrens jag kor ett par 12or pa 85kg
Benspark
3set 12reps
staende vadpress
3set 12reps
Situps pa bank med lutning(vridning ar bada sidorna i topplaget)
Laste igenom allans mag traning och forstod att det var den har typen av magovningar jag skulle kora om jag skulle starka balstyrkan for boj.
3set 8reps
Var sjukt jobbigt! Helt slut efter 8reps.... Maste verkligen borja kora denna ovningen mera
Benlyft
3set 25reps
Cabelcrunches
3set 15reps
Nasta gang blir det nog fler set pa banken sen kanske mindre pa benlyften och cabelcrunches.
Var ett ratt skont pass! Hoppas kunna fa tillbaka styrkan i benen hyfsat fort, utan att skada ryggen...
Inte sa kul att folja min journal nu i borjan med tanke pa mesvikter men om 1-1,5 manad ar jag tillbaka till lite ok vikter iallfall skulle jag tippa.
Dude, you rock! Bra pass =) Ta det lugnt med ryggen nu. Vänta med att lasta på, tills du känner dig stabil.
brost/mage
bankpress
50#20kg
6#60kg
6#60kg
1#102,5kg
6#110kg(111.5kg)
5#111,5kg
5#102,5kg
Var ju riktigt kasst.... Kanns som jag borde kanske lagga brost passet pa andra dagen da jag inte ar helt laddad nar jag vilat 2dagar blve lite ol igar med och ratt like kak. Jaja nog med bortforklaringar hoppas pa 3 6or nasta gang.....
Dips
20
20
20
Sneda flyes
12#17,5
12#17,5
12#17,5
situps pa bank med lutning
12
12
12
nedre mage
3set
cabelcrunches
3set
Intervall lopning 12min...
2min intervall sen 2min vila. Ratt lamt men blev ratt trott enda. Ska borja kora lite mera lopning hoppas det inte kommer sabba allt for mkt tranande.
Rygg/biceps
Chins
14(+4reps) 6reps kvar till brorsan =))
10
8
Korde chinsen innan mark denna gang. Gick fint dor ratt snabbt dock var slut efter forsta set redan =).
Mark
12#20kg
12#60kg
8#80kg
8#80kg
8#80kg
Ar val lite hogra an 80kg 84kg eller nat.
Sittande rodd
8#50kg
8#68kg
8#77kg
8#86kg
8#86kg
Stangcurl
12#32kg
10#40kg
10#40kg
10#40kg
stangcurl smalt grepp
10#32kg
10#32kg
10#32kg
Hyper extentions
4set
Var ok Pass hoppas kunna gora 20chins om 4-5veckor iallfall.
Marken kandes bra! Funderar pa att kora lite korsrygg pa benpasset nasta gang hyperextentions och lite goodmornings med latt vikt kanske.
Fan vad du kommer igen snabbt,bra chins!
hehe japp nu ska det jagas vikter hehe!
Brostpassen har dock skitit sig 2ggr i rad vilket jag inte gillar!!!
Men 20chins ska jag allt klara nangang!
Imorgon blir det lite lopning tror jag.
Grymma chins. + 4 är ju inte helt fel. Helt sjukt mål att du siktar på 20 reps inom en månda men det riktigt sjuka är att du troligen kommer klara det. Du och brorsan verkar ha hyffsad talang för det här med viktträning.
Inte kul med att bröstpassen inte går så bra. Kanske skall vila lite därifrån eller köra ett lite annorulunda upplägg?
Grymma chins. + 4 är ju inte helt fel. Helt sjukt mål att du siktar på 20 reps inom en månda men det riktigt sjuka är att du troligen kommer klara det. Du och brorsan verkar ha hyffsad talang för det här med viktträning.
Inte kul med att bröstpassen inte går så bra. Kanske skall vila lite därifrån eller köra ett lite annorulunda upplägg?
Tror det bara har blivit sa for jag hojt for snabbt kanske borde kora 6or na pa 107,5 eller nat nasta pass och sen hoja hehe jag ar alltid lite for ivrig nar det galler att hoja vikter. Speciellt bank hehe masta ju sla dig pa singel pa 145 =))
Rock'nRoll
2007-10-19, 00:50
Jävlar vilka ökningar du lär göra de närmsta månaderna. Håll fokus bara..
Lopning 3.4km korde ratt latt. Sprang 1,6km sen gick jag 800 sen sprang jag 1,6km igen.
Nasta gang blir det nog att jag loper 6km iallfall.
13.00 4agg apple/banan ala 200mg
14.00 fullkorns pasta/ kyckling en nave notter ala 200mg
16. 00 fullkorns pasta/kyckling
17. 30 banan/ 3skopor bsn xplode
drack mkt vatten med till maltiderna och mellan
Laddar for ett pass med tryck!!!
Axlar/triceps
Sittande militarpress (skriver vikter i lb)
15#45lb
8#45lb
6#95lb
6#95lb
1#145lb
6#165lb
6#165lb
4+1#165lb ajaj trodde jag skulle klara 3set. 165lb= 75kg
Tyckte enda det var bra 75kg i militarpress och enda inte tranat allt for lange ar bra.
dips
27st
kunde ong gjort nagra till men tankte att jag kor dipsen senare for pumpen var enorm och kandes som axelpasset skulle bli lidande om jag korde slut triccarna sa tidigt i passet.
drag till hakan
12#20kg
12#43kg
12#43kg
12#43kg
6#52kg
6#52kg
6@52kg
Sjukt pump nu mkt vaskular och underarmarna krampade...
Hantelpress
3set fjutt vikter
Sidolyft
3set 12reps
dips
25
20
15
Hade kanske kunnat klara mera i forsta set jag stannade innan failur for jag tankte kora 3set pa 25 men det var omojligt pumpen var enorm vid det har laget.
liggande triceps press
3set latt vikt
stangcurl med ez stang smalt grepp
var tvungen att kora lite bicceps nu nar jag hade san pump kandes helt galet =))
3set 12reps
pushdowns 2set
sjukt bra pass kanns verkligen som formen borjar komma. Bsn xplode och ala gav mkt bra pump, Men tror det ar lite negativt om jag ska forsoka ligga pa hogrep i dips mm. Skont med pump men det begransar en lite.
Vilket jäkla pass. Långt som ett ösregn.
Håller med om pumpen. Den är härlig men är ibland i vägen när man vill kunna reppa på. Framför allt pump i Triceps brukar ju göra Dipsen lite besvärliga.
Ben/mage
knaboj
6#60kg
6#60kg
12#84kg
12#84kg
12#84kg
6#90kg
6#90kg
6#90kg
Var en personligtranare pa gymmet sa jag borjade fraga han lite om tips angaende knaboj och han tyckte jag stod allt for tatt med benen samt att jag jag korde for djupt.
SKulle sta bedare med benen for att kunna fa grundare men enda godkanda boj. Han var visst dommare i sl sa han borde veta vad han snackar om. Testade lite men i slutet sa jag var redan ganska trott. SKa nog borja kora det lite mera nasta gang iallfall lattare sa jag far in tekniken kanske.
Styrkan i benen har okat fort bara pa en vecka.
Benspark
3set
Situps med lutning
3set 15reps
Benlyft
3et 25reps
cabelcrunches
2set 15reps.
For mage blir det nog att jag kanske tar bort cabelcrunches nasta gang och slanger inte vrid moment pa situps bradan.
Skont pass mkt pump i benen!
kl 12.00 korde jag intervall traning 15min men gick lite sisadar hade sjuk traningsvark i benen.
Brost/triceps 18.00
6#60kg
6#60kg
1#100kg
3#100kg
6#105kg
6#111kg
6#111kg
5#111kg
SKit!!!! SKulle ha klarat 3set pa 111kg... Borjar lacka ur lite. Skulle inte kort 6reps pa 105kg kanske var det som sabbade det....
Dips
utan vikt
6
6
6#16kg
6#32kg
4#43kg
5#32kg
hantelpress
6#60lb
6#65lb
6#70lb
Dips
20
20
17
korde lite dips utan vikt igen....
Frenchpress
10#80lb
10#80lb
8#80lb
triceps var helt slut efter alla dips sa det var ju inte direkt nagra vikter att tala om.
pushdowns
3set 12reps
Laddade massa for dagens pass och trodde jag skulle klara 3set ratt latt denna gang. Ar sjukt besviken jag brukar ha enormt latt att oka i vikt. Kan kanske ha att gora med att jag kor ratt mkt cardio nu med.
Kor vidare med xplode med de verkar nastan negativt gallande dips far san sjuk pump att det knappt gar att kora.
Runda Grodan
2007-10-24, 06:52
Kor vidare med xplode med de verkar nastan negativt gallande dips far san sjuk pump att det knappt gar att kora.
Vad har man för nytta av det tillskottet, bortsett från känslan som kommer med ökad pump? Ökar man i styrka eller understödjer det massabyggandet på något sätt?
Kul journal förresten, särskilt matscheman och cardion. Jag blir mer taggad att själv köra cardio när jag läser att andra gör det. :thumbup:
Vad har man för nytta av det tillskottet, bortsett från känslan som kommer med ökad pump? Ökar man i styrka eller understödjer det massabyggandet på något sätt?
Kul journal förresten, särskilt matscheman och cardion. Jag blir mer taggad att själv köra cardio när jag läser att andra gör det. :thumbup:
Vet inte om de hjalper sa mkt med bygganded faktiskt men man far enorm pump och blir riktigt svullen pa gymmet.
Jag okar ratt fort nu med tanke pa uppehallet sa vet ju inte riktigt om det ar xplode osm gor det.
Kor kreatin och ala med.
MM kanns som man maste kora lite mera cardio har alltid varit lite dalig pa det.
OMG vafan vad du ökar i chins & dils din rackare. Jag går ju typ bara bakåt :( Nu måste jag skärpa mig....
skön blandning av lbs och kg ;) 1lbs=0,454kg är väl ungefärligt va?
går alltid snabbt framåt efter ett uppehåll, förvånar mig inte om du är uppe på all time high innan jul. kör hårt nu!
skön blandning av lbs och kg ;) 1lbs=0,454kg är väl ungefärligt va?
går alltid snabbt framåt efter ett uppehåll, förvånar mig inte om du är uppe på all time high innan jul. kör hårt nu!
hehe sorry for all blandning=)) mm det ar val nat sant hor for mig 2.2lb pa ett kg.
Kanske bara borde skriva allt lb. Jag sitter och raknar utskiten har hemma. endel vikter star det ju kg pa gymmet andra inte.
TAnkte bara gor a det lattare for andra som laser journalen att jamfora.
Tror jag tog i lite mastigt med boj for mitt andra pass ben. 8set totalt inraknat uppvarmning kanns idag kan jag saga. Ska forsoka pina mig igenom ett par mark idag med hehe
Rygg/Biceps
Chins
15(+1)
8
6
gick bra i forsta set men sen var jag helt slut i princip....
Killen som hjalpte mig med tekniken pa boj vad har idag sa jag ville ha lite feedback pa marklyft med.Han tyckte jag skulle halla reps antalet nere aven om jag inte gick pa for tunga vikter. Kanns battre faktiskt lattare att halla formen. Var samma sak har holl fotterna bredare isar. Sen skulle jag pressa fram hoften mera tyckte han. Stangen nara kroppen. Kommer nog ha blamarken pa chinbenen eller vad de heter drog stangen nara benen hela tiden.
Marklyft
6#60kg
6#60kg
Fotterna bredare isar
5#90kg
3#90kg
3#90kg
Smalare med fotterna
6#84kg
6#84kg
6#84kg
6#84kg
6#84kg
6#84kg
Ratt slut i ryggen och benen nu, hade redan enorm traningsvark i benen sen alla boj. Kandes ratt bra dock kommer nog borja kora lite hogvolym men reps antalet kanske runt 6reps.
Sittande rodd
8#63kg
8#72kg
8#82kg
8#82kg
staende bicepscurl ez stang
12#30kg
12#30kg
12#30kg
6#40kg
6#40kg
6#40kg
Situps med vridning hantel
3set med 15kg hantel
Situps pa lutande bank
3set 10 reps
stangcurl med smaltgrepp
12#40kg
12#40kg
8#40kg
Hyperextentions
20#15kg
20#15kg
20#15kg
Da var det klart ryggen helt slut. Biceps traningen blir lidande da jag har slut efter chinsen och rodden brukar annars kunna kora lite hogre vikter i curl.
Imorgon blir det nog vila. Mojligen att jag drar ut och loper 6km.
Snyggt pass! Jag ska iväg & få SL instruktioner på Söndag också :)
Drog nog stangen lite var nara benen. Har blamarken over hela benen idag*mini*
Rock'nRoll
2007-10-26, 13:05
Yipes.. Va en del set. Borde svida lite idag :)
groddddaan
2007-10-28, 18:09
hur lång är du?
180cm
Korde ett pass i lordags lite axlar och triceps men det var inge vidare hade inte atit na bra samt att senare var det halloween firandes.
Dagens pass
Boj/mage
Fick lite mera tips anganede bojen idag
Knaboj
Bredare forsattning fotterna pekandes utat.Djup godkanda slboj
6#60kg
6#60kg
6#85kg
6#85kg
6#85kg
6#85kg
6#85kg
6#85kg
Smalare fotsattning
1#85kg
3#95kg
3#102kg
3#102kg
3#102kg
Benspark
4set 12reps 50-70kg
lutande situps brada
Korde twist med 20kg hantel 3set 8reps.
Denna ovning ar riktig tung maste verkligen borja kora seriost har for att fa mera stabilitet
Situps med lutning
3set 8reps
Mage liggandes pa bank skjuter upp hoften (vet inte vad man kallar denna ovning...)
3set 12 reps
Fick riktigt bra kontakt med nedre magmusklerna.
Funderar for ovrigt om man skulle slanga in en 2 veckor snabb deff om 1vecka eller sa.
Ska pa en kryssning till bahamas den 24nov(min fodelsedag) sa skulle vara nice att ha en shyst form.
Tillfallet ligger jag pa 84cm i midja och runt 41.5-42cm i armar.
Brost
bankpress
Sl snubben var dar igen och tyckte jag borde kora setten med stop blev ju lite tyngre da...
6#60kg
6#60kg
3#100kg med stopp
3#111kg
3#111kg
3#111kg
3#115kg bara stopp pa sista reppen
3#115kg kort stopp pa sista reppen.
3#60kg explosiva
3#60kg explosiva
dips
8#20kg
10#20kg
12#20kg
10#20kg
8#20kg
Sen fick det vara klart. Korde 15min lungn cardio sen 10min intervaller.
Imorgon ar det mark som galler!
Rygg/ bank
senaste dagarna har det varit ratt daligt med kak samt att det har druckits endel alkohol. Sa jag tog dcet ganska lungt i dagens pass. Borjar kora mer och mer sl traning.
Far se nar en liten minideff paborjas. Inom nasta vecka iallfall.
Chins
10
10
10
Marklyft
6#60kg
6#60kg
6#60kg
6#84kg
6#84kg
5#104kg
5#104kg
5#104kg
5#104kg
5#104kg
5#104kg
Bankpress
6#60kg
6#60kg
Bank med stopp valdigt langsamt i negativa fasen
3#84kg
3#84kg
3#84kg
3#84kg
3#84kg
Inga av setten var tunga var mest lite teknik traning.
Sittande rodd
8#50kg
8#63kg
8#77kg
8#86kg
stangcurl med smalt grep
6set 8reps
Skulle kora situps med lutning men det borjade gora ont i korsryggen sa jag tog det lite lungt med det.
korde 3set cabelcrunches
6set benlyft
axlar/ben
knaboj
10#20kg
10#20kg
5#60kg
5#60kg
5#84kg
5#84kg
5#93kg
5#93kg
5#93kg
5#93kg
5#93kg
8#70kg
8#70kg
8#70kg
sittande militarpress
10#20kg
10#20kg
5#60kg
5#60kg
5#70kg
5#80kg
5#80kg
5#70kg
5#60kg
5#60kg
staende rodd
12#40kg
8#50kg
8#50kg
8#50kg
benspark
12#50kg
12#60kg
12#70kg
12#70kg
baksida axlar i pec dec maskin
3-4set 12reps
Sen var det klart supersetta allt typ sa jag gjorde passet pa 30min eller nat sant.
Snygtt! 3or på 115kg i bänken!
Många set du kör! Blir grymt träningssugen, bara mata set efter set och känna hur musklerna darrar :D
rygg/biceps/mage
Blev ett lite lallar pass idag. skulle egenligen vilat.
chins
12
12
10
sittande rodd
8#50kg
8#68kg
8#77kg
8#86kg
situps pa bank med lutning
12
12
12
hantelrodd
3set 35kg 8 rep.
situps med vridning 20kg hantel.
fick lite ont i korsryggen av denna ovning. kanske borde jag kora utan vikt eller nat.
Bicepscurl ezstang smalgrepp
12#30kg
12#40kg
12#40kg
8#45kg
hoftlyft pa bank( vet inte vad man kallar denna ovning)
20
20
20
cabelcrunches
2set
Blev 1h promenad med till och fran gymmet.
Har varit daligt med traning senaste veckan. Var inne i nyc sa har inte kunnat trana. Har bara atit baggels med cream cheese och druckit lite for mkt alkohol. Trodde darfor att dagens pass skulle ga skit. Laddade med massa vatten och no explode
Brost/triceps/mage
Bankpress
20#20kg
5#60kg
5#60kg
1#102.5kg
3#110kg
3#115kg
3#120kg
gick ratt latt blev valdigt forvanad over hur bra passet gick...
3#125kg yees
2+1#130kg var riktigt nara att klara sista pa 130 med
8#102.5kg
7#102.5kg stotte i banken 2ggr pa vagen upp annars hade jag nog satt en 8a.
sned hantelpress
6#70lb
6#75lb
6#80lb
6#85lb
Dips
10#20kg
10#20kg
8#20kg
sneda flyes
8#20kg
8#20kg
8@20kg
liggande tricepspress
3set 80lb, 90lb,90lb
pushdowns
3set hade sjuk pump i triceps har
Korde 10mins cyckling efter passet med.
Ska nog borja kora cardio varje dag nu dessa 2 veckor.
Mycket fint pass, Dude :) Styrkan är påväg tillbaks!
Yepp det borjar ta sig! Ska kora pa med kolhydrater denna vecka sen naste vecka stryper jag dem tror jag.
1 timmas morgonpromenad
rygg/ biceps
Hadde laddat med mkt vatten sakert 5l sen 3,5 skopa xplode
chins
12
10
8
Jobbiga ar att det begransar an i chins far sjuk pump i armar samt underarmar....
Marklyft
6#60kg
6#60kg
5#84kg
5#84kg
5#106kg
3#112kg
3#112kg
3#112kg
3#120kg
3#120kg
3#120kg
Sittande rodd
8#50kg
8#68kg
8#82kg
8#86kg
latsdrag
6#50kg
6#68kg
6#77kg
stangcurl ez-stang
6#27kg
6#50kg
6#60kg sving
6#50kg
scottcurl
6#27kg
6#27kg
bicepscurl
8#17,5kg
8#17,5kg
8#17,5kg
bra tryck som fasen Mkt vatska i kroppen! Sen blev det en promis hem pa 25min
Fina curls och drag. Själv bytte jag till rakstång senaste passet. Satan, så mycket tyngre det var *cry*
Laddat med vatten? Är det bra det? Blir inte chinsen lite tyngre på :D Bra jobbat!
Yepp chinsen blir ju dryga =)). Men nar man kor xplode sa far man sjukt mkt tryck.
Far se om man pallar att kora lite ben, sola solarium igar och ar helt sonderbrand...
Ben
Knaboj
5#60kg
5#60kg
5#84kg
5#84kg
3#102,5kg
3#111kg
3#111kg
3#111kg
8#84kg
8#84kg
8#84kg
Latt bankpress med stopp
3#60kg
3#84kg
3#84kg
3#84kg
3#84kg
3#84kg
3#84kg
1#102kg
Alla setten var hyfsat latta.
Var jobbigt att trana for att jag var sa solbrand i banken kandes det verkligen...
Cabelcrunches
3set 15reps
Benlyft
3set
25min promenad
Axlar/triceps
super setta alla ovningar.
sittande militarpress
5#60kg
5#70kg
5#70kg
5#70kg
rodd till hakan
12#40kg
12#40kg
12#40kg
6#50kg
6#50kg
6#50kg
Sittande hantelpress utan ryggstod
6#25kg
6#25kg
6#25kg
sidolyft
12#15kg
12#15kg
12#15kg
Baksida axlar i pecdec
3set 12 reps
Shrugs
10#100kg
10#100kg
10#100kg
Liggande triceps press
8#27kg
8#35kg
8#45kg
8#45kg
8#45kg
pushdowns
3set 12 reps
avlsuta passet med 10min cyckling
Sen var det klar. Formen borjar verkligen komma tillbaka. Borde kanske slanga up na bilder.
Skönt att formen börjar infinna sig :thumbup:
Vart håller du hus nu?
Bra pressar överlag,,,många set!
Var miltärpressarna i smith eller fria+?
fria.
At i ny state. 1 timma fran city typ.
Men drar vidare nan gang i jan tror jag, rio carnivalen 2008 :)
Fint pass, dude :thumbup:
Rygg/Biceps
Chins
10
10
16
Sittande rodd
8#50kg
8#68kg
8#82kg
8#91kg
FLummig rygg maskin
3set 8reps
Bicepscurl med ez stang
6#27kg
6#35kg
6#45kg
6#45kg
hantelcurl
6#20kg
6#20kg
6#25kg
4#27kg
Sen var det klart
wtf? chins 10, 10, 16!? sparar du på krutet :P
tankte jag skulle kora 3 10or bara men sen var det lite val latt sa jag korde 16reps i sista set =).
Borde kanske testa att maxa nat pass sen
brost/triceps/mage
Bankpress
6#50kg
6#50kg
3#102kg
3#125kg
3#125kg
3#125kg
2+1#135kg
Sweet banken gar framat! 3orna pa 125 var latta!
dips
8#20kg
8#35kg
8#40kg
kande mig stark idag*flex*
hantelpress
5#60lb
5#80lb
5#90lb
5#95lb
95lb ar val en bit over 40kg
frenchpress
8#27kg
6#50kg
6#50kg
6#50kg
Pushdowns
3set 8reps
Benlyft
3set 12reps
cabelcrunches
3set 15reps
situps med lutning
3set 15reps
Var ett dunderpass hade mkt energi, vilket var underligt for de senaste 3dagarna har jag atit daligt och druckit alkohol...
95 lbs är 43 kg :thumbup:. Fint pass du bränner av! Imponerande pressar, helt klart.
Japp var ett bra pass! Skiter i deffen forovrigt :D Blir en veckas uppehall naste vecka med.
Altså vafan? Skojjar du i bänken eller? Det kan ju inte vara sant att du typ är ifatt mig!!! :'(
japp banken gar kanon nu! var fast pa a 110 nar jag gjorde 5x5 men nu nar jag borjade kora 3or sa slappte det bara! Formen battras pa hela tiden med armarna mater nog 42 nu tror jag. Fick idag berom av en personlig tranare for mina chins med hon tyckte det var bra att jag korde full stretch mm samt att hon tyckte jag hade vaxt nat enormt senaste tiden *flex* .
Rygg/biceps
Chins
5
5
18 +1 gungade upp mig pa sista. Sweet nara att gora 20! bara 4a efter brorsan!!
10
10
marklyft
5#60kg
5#60kg
5#100kg
5#144kg
3#144kg
3#144kg
Sittande rodd
8#50kg
8#68kg
8#77kg
8#86kg
8#95kg
latsdrag
2set
stangcurl ezstang
8#27kg
8#36kg
8#36kg
8#36kg
6#45kg
6#45kg
6#45kg
Hantelcurl
5#20kg
5#22.5kg
5#27.5kg
5#27.5kg
Hade sjuk pump hela passet! Kandes bra med chinsen!
nu kommer du i bänken!
nåja knäcker di i böj och mar än så länge.
Det är ju lättare att hämta hem till pb än att öka från pb :)
WTF 18 chins också!?! nu ligger jag risigt till :'(
braaa trööööck, vill se bilder!
ingen mer deff nu ffs..
Axlar
Sittande militarpress
8#20kg
8#20kg
5#60kg
5#70kg
5#80kg
4#85kg
5#70kg
5#70kg
Rodd till hakan
12#40kg
8#50kg
6#60kg
6#60kg
6#60kg
Sittande hantelpress utan ryggstod
5#27.5kg
5#27.5kg
5#27,5kg
Sidolyft
10#10kg
12#10kg
12#15kg
12#17.5kg
Benlyft
3set 12 reps
Sen var det klart! Var ett ratt ok pass
braaa trööööck, vill se bilder!
+1
Bankpress
30#20kg
6#60kg
6#60kg
3#100kg
3#110kg
3#120kg
3#130kg
3#120kg med stopp
Militarpress
10#20kg
6#60kg
5#70kg
5#80kg
Dips
6#20kg
6#41kg
6#52kg
6#52kg
30
30
Sen fick det vara klart, har druckit alkohol 5dagar i strack sa forvantade mig inga resultat dipsen var ok dock.
rygg
chins
10
10
10
sittande rodd
8#50kg
8#68kg
8#77kg
8#86kg
3#95kg
10#72kg
10#72kg
10#72kg
latsdrag med vrodd
10#50kg
10#68kg
10#77kg
10#86kg
hantelcurl
8#17.5kg
8#20kg
8#22.5kg
stangcurl med ezstang
12#27.5kg
12#27.5kg
12#27.5kg
Är du bakis idag också? ^^
Blir det några bilder eller :) Snygga bänkar, fan bara typ 5kg efter mig.... insane....
Brost/triceps mage
Bankpres
10#20kg
6#60kg
6#60kg
3#100kg
1#125kg
1#134kg
1#137.5kg
1#143kg= 315lb 3st 45lb pa varje sida yess
*flex*
Banken gick nice hade inte kakat bra trodde det skulle ga kasst kande mig svag darfor jag gav mgi pa 1or sen gick det ju toppen =)
Dips
6#41kg
6#61.5kg
6#61.5kg
6#61.5kg
35
Sweet!!! Dipsen gick tokbra!
ltie magovningar... 9set
Sen var det klart! Nice!
Det va som fan! 35 dips efter alla dom tunga?! och över 140 i bänken? fa fekking hell!! bra jobbat
nu bänkar du snart mer än vad du böjer ;)
Har inte haft tillgang till en dator pa ett tag. Kote lite halv kassa pass mestadels.
Har lyckas paja ryggen rejalt sa kan inte kora mark eller boj mera heller.... Min rygg ar kass!!!
Var nere och korde ett bank biceps pass.
Bankpress
10#60kg
6#100kg
5#110kg
3#120kg
3#125kg
3#130kg
snedbankpress
6#60kg
6#84kg
9+1#84kg
7#84kg
decline
10#60kg
8#90kg
7#90kg
stangcurl
8#30kg
8#40kg
8#50kg
7#50kg
arnolds 21a 30kg
Sen fick det vara klart!
Har blivit lite daligt med tranade sista dagarna.
korde ett bankpass igen:D for det var ett gang dagar sen jag trana
Bankpress
20#20kg
6#60kg
6#60kg
5#100kg
6#120kg
6#120kg
6#120kg
nice hade kanske kunnat kora nagra fler reps i forsta set men hade ingen passare och var sjalv pa gymmet typ.
Ar forvanad over hur bra det gar utan att jag kakar na vidare och dricker lite val mkt ol.
Dips
5#40kg
6#40kg
8#40kg
10#40kg
Pushdowns
8#32kg
8#36kg
8#41kg
8#46kg
8#51kg
Sen fick det vara klart hade sjuk pump hade kakat 2g argenin och druckit massa kaffe innan passet!
http://kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=10762&page=19
Lite bilder uppe
Rygg/axlar
Sittande militarpress
5#60kg
5#70kg
6#70kg
6#70kg
6#70kg
staende rodd
12#40kg
12#40kg
12#40kg
chins
10
10
10
latsdrag med vhandtag
4set 8 reps 82kg tyngsta set
hantelrodd
8#42.5kg
8#42.5kg
baksida axlar i pecdec
3set 12 reps
Senaste tiden har gymmet varit lite kasst, bara tranat var 4e dag, sa det har mest blivit bank. Men nu borjar frontdelta gora on. Skulle val inte kort axlar men jaja.
brost / biceps
bankpress
30#20kg
12#60kg
6#60kg
12#102.5kg
5#110kg
5#110kg
var slut i brostet efter forsta set. Hade kanske kunnat klamt 13-14reps pa 100kg
Sned hantelpress
8#40kg
6#40kg
Flyes
12#15kg
12#15kg
biceps curl ez-stang
12#25kg
12#35kg
12#35kg
Hantelcurl
6#17.5kg
6#20kg
6#25kg
Var inge vidare pass lite sliten sen nyar fortfarande. Ska lagga pa ett kol med traningen nu sista manaden.
rygg
Kande mig lite krasslig i morse, men drog ner till gymmet enda. Var val inge dunder pass...
Chins
12
12
12
8
8
Latsdrag med v handtag
4set 8reps tyngsta set 77kg
sittande rodd med rak stang
8#50kg
12#59kg
8#68kg
Hyper extentions
20
12#20kg
12#20kg
12#20kg
15
Sen fick det vara klart...
Har varit lite halv taskigt med traningen pa senaste tiden. ungefar 2 veckor sen jag korde ett pass tror jag. Blev att bara kora igenom axlar/brost /triceps
Snart bar det av till Rio de janerio, men ska forsoka trana 2veckor hyfsat seriost sa man far upp nan beachform.
Brost
10#60kg
3#60kg
3#100kg
3#110kg
8#110kg
8#110kg
Militarpress
10#20kg
6#50kg
6#50kg
6#60kg
6#60kg
sittande tricepspress
8#35kg
frenchpress
12#35kg
12#35kg
12#35kg
sidolyft
2set 15kg 10reps
pushdowns
12#35kg
8#41kg
Imorgon blir det att kora rygg och biceps lite.
Rygg/biceps
Chins
10
10
7
Latsdrag
6#50kg
6#68kg
6#77kg
6#86kg
Sittande rodd
15#54kg
15#68kg
15#77kg
Rygg maskin
2set 6reps
Hantel curl
6#17.5kg
6#20kg
6#22.5kg
Stangcurl
8#30kg
10#30kg
12#30kg
Rygglyft
20
15#10kg
15#10kg
15#10kg
Nu vill jag snart se piccs dude:)
Nu vill jag snart se piccs dude:)
Traningen har varit kass senaste manaden.
Blir att ta upp traningen igen nar jag kommer hen fran sydamerika.
Men ska forsoka att fa till 3pass innan jag sticker.
brost/axlar/triceps
Bankpress
12#60kg
6#60kg
3#102.5kg
1#110kg
1#120kg
1#130kg
12#100kg
8#100kg
6#100kg
militarpress
8#40kg
8#50kg
8#50kg
drag till hakan
12#40kg
8#50kg
6#60kg
Sidolyft
10#10kg
8#17.5kg
8#17.5kg
8#17.5kg
Pushdowns
8#36kg
8#41kg
8#45kg
Fan det ser ut att vara stabilt inför Rio beachen!!! Nice. Själv är jag helt på dekis. Kanske kör en 6 veckores snabb deff till mitten av mars nu efter att jag lämnat in och paniken har lagt sig :)
trevliga bilder och bra comeback.
När är jag hemma igen. Lyckats tappa allt jag byggde upp.
4 månaders festande sätter sina spår...
Var nere på gymmet igår och idag.
mån
bänkpress
20kg uppvärming
2*8#60kg
5#80kg
3*3#90kg
smalbänkpress
lallade lite på 60kg ett par set.
Latsdrag
5set 8reps #60-65kg
tisdag
knäböj
8#60kg
10#60kg
12#60kg
6#70kg
6#70kg
6#70kg
vadpress
3set
frenchpress
12#30kg
10#40kg
8#40kg
12#30kg
sen fick det vara klart. inga dunderpass men tar det rätt lungt för jag inte lyft en vikt på 4 månader....
Gick ner 10kg på 4 månader väger 75kg nu =). Hoppas kunna gå upp till respektabel form inom 2 månader.
Blir ny över sommarn igen...
Fan va du går upp o ner i vikt...
bara o köra igång igen..!
ons
biceps
torsdag
axlar
båda passen var rätt skit skjuk träningsvärk i hela kroppen. Är riktigt ur form. Men kommer snart igen.
Får börja redovisa mera nästa vecka. Måste bara signa upp på gymmet där borta förhoppningsvis kan jag börja nästa vecka.
mandag
benpress
4 * 8 #160
knaboj
3*6#70kg
3#85kg
hyperextentions
4*10
tisdag
brost/triceps
bankpress
6#60kg
6#60kg
3#70kg
3#80kg
3*3#95kg
5*5#70kg
pushdowns
6set
Gar ok ska borja kaka ordentligt nju. Styrde lite protein creatin och no2 billigt med gejer har hehe kosta bara 180spann for allt =)).
Rygg
chins
6
6
6
Var tungt...
Latsdrag
10#50kg
8#60kg
6#70kg
4#80kg
Nan flummig ryggmaskin
4set
Sittande rodd
8#50kg
8#60kg
4#70kg
var sjukt sonder i lagrygg sen jag korde hyperextentions...Sjukt otranad
Bicepscurl
8#30kg
3*8#40kg
omvand bicepscurl stang
3*8#25kg
situps med lutning
3*8
Var ok pass hade lite tryck denna gangen faktiskt. Kaka mkt kollisar igar.
Kommer nog ta 1-2 veckor innan man kan kora ordentligt. Far ju traningsvark av att bara titta pa en hantel...
axlar
militarpress
20#20kg
8#40kg
6#50kg
3#60kg
3*4#60kg
3*6#50kg
staende rodd
3*6#45kg
sidolyft
3*12#10kg
3*8#15kg
pushdowns
12#32kg
10#37kg
8#41kg
Var ett ratt ok pass. Var riktigt sliten, brost och triceps sa det gick val inte helt opti. Borjar fylla ut lite mera nu och fa mera tryck.
Se där, vikterna är redan fina (alltid varit) igen. Vad är din plan nu kommande år? Kötta på som aldrig förr? Inget mer resande eller?
mvh
Yepp nu blir det att bygga. Ska ju borja plugga till hosten sa inget resande.
Sa hoppas kunna lagga pa mig ratt mtk undet det kommande aret. Far val satta lite mal senare maste komma in lite i form forst.
Blir inte helt 100% nu kommer val bli lite drickande och stoj under sommarn. EMn sen far det bli lite seriost kanske.
brost
bankpress
2*6#60kg
3#80kg
1#90kg
2*3#102kg
3#107kg (okning med 12kg)
sweet gar framat!!!
5*5#85kg
Dips
3*8
frenchpress
2*5#46kg
pushdowns
3*8#36kg
Bra pass, okning med 12kg i bank testar 112kg nasta pass.
rygg
latsdrag
15#50kg
12#60kg
8#70kg
6#80kg
3#85kg
3#90kg
8#70kg
10#70kg
12#70kg
sittande rodd
8#50kg
8#60kg
8#70kg
hyperextentions
12#20kg
12#20kg
12#20kg
12#20kg
bicepscurl
3*6#37kg
Ben
knaboj
6#60kg
6#60kg
6#60kg
6#85kg
6#85kg
6#85kg
benpress
10#80kg
8#120kg
8#160kg
8#160kg
8#160kg
6#180kg
6#180kg
6#180kg
vadpress i benpressen
10#180kg
10#180kg
10#180kg
situps med lutning
12
12
12
axlar
Sittande militarpress
8#40kg
8#40kg
8#50kg
8#50kg
6#60kg
4#60kg
staende rodd
12#30kg
15#30kg
15#30kg
8#40kg
8#40kg
8#40kg
sidolyft
12#10kg
12#10kg
12#10kg
omvand pecdec
6set
Armar
bicepscurl
8#25kg
8#35kg
10#35kg
12#35kg
5#45kg
5#45kg
5#45kg
Frenchpress
6#35kg
8#35kg
10#35kg
5#45kg
5#45kg
5#45kg
Hammercurl
10#17.5kg
8#20kg
8#20kg
Pushdowns
3set
Omvandbiceps curl
15#25kg
12#30kg
12#30kg
12#30kg
Brost
Bankpress
3#60kg
3#90kg
1#102kg
2+1#112kg fail...
4+1#102kg ville kora en 5a men klarade inte.
3#102kg enkelt..
5#93kg
5#93kg
5#93kg
Ska forsoka att klara 3"3#112kg nasta gang
Dips
8
8
8
Hantelpress
3set obetydliga vikter
situps med lutning
3*10
pushdowns
8#35kg
8#41kg
6#45kg
8#41kg
8#41kg
Banken gick inge vidare pga att jag gick till fail i forsta set.... Tja eller det gick val ok men skulle ha kort pa 110 istallet kanske.
Armar
Bicepscurl
15#27kg
12#36kg
8#45kg
8#45kg
8#45kg
frenchpress
12#37kg
8#25kg
8#45kg
8#45kg
12#37kg
12#37kg
Hammercurl
8#17.5kg
8#20kg
8#20kg
Pushdowns
15#27kg
12#36kg
12#41kg
omvand bicepscurl
3set 10reps latta vikter
Axlar
Militarpress
30#20kg
12#40kg
10#50kg
8#60kg
4#75kg
4#75kg
4#75kg
10#50kg
10#50kg
10#50kg
staende rodd
20#30kg
12#40kg
8#50kg
8#60kg
8#60kg
8#60kg
12#40kg
12#40kg
12#40kg
sidolyft
12#10kg
12#12.5kg
12#15kg
baksida axlar i pecdec
6set
Klart! Var ett dunderpass! Sjukt bra pump har vaxt riktigt bra de senaste 3 veckorna armarna har sakert vaxt ett par cm skulle jag tippa. Massa vatten fran kreatin mm. Kopte en skorta precis nar jag kom hit och har snart vuxit ur den... *flex*
Rygg
Latsdrag
15#50kg
12#60kg
12#70kg
8#80kg
6#90kg
6#95kg
6#95kg
10#80kg
10#80kg
10#80kg
sittande rodd
15#50kg
15#50kg
15#50kg
12#60kg
12#70kg
12#75kg
hantel rodd
8#40kg
8#40kg
hyperextentions
5set 15reps
Klart! Var ett helt ok pass! Lagryggen blir helt slut i hyperextentions. Ar extremt svag i nedre delen av ryggen...
Ben
Benpress
15#80kg
12#120kg
12#120kg
12#160kg
8#200kg
6#240kg
6#240kg
6#240kg
8#200kg
5#200kg
Benspark
5set
Klart....
Brost /axlar / armar
Bankpress
12#60kg
8#60kg
3#85kg
1#100kg
3#112kg
3#116kg Yes gick fint men var lite tungt. Sista reppet var lite segt.
5#100kg
5#100kg
Gar helt klart framat!
drag till hakan
12#30kg
12#40kg
8#50kg
6#60kg
6#60kg
6#60kg
12#40kg
12#40kg
12#40kg
lite hantelcurl och pushdowns
Ska ivag till florida imorgonsa slangde in armar och axlar pa samma pass!
Blir vilovecka nu pga av det.
Rygg
Chins
10
12
10
8
8
Latsdrag med vhandtag
8#50kg
8#63kg
8#77kg
8#77kg
8#77kg
8#82kg
8#82kg
Hantelrodd
8#40kg
rygglyft
15
15
15
8#10kg
8#10kg
8#10kg
omvand pecdec
4set
Brost
Bankpress
10#60kg
2#100kg
3#110kg
3#120kg
3#125kg
Yes gick riktigt fint! Polarn maxade med tog 160 sa ligger lite efter dar =)
Men setten var ratt latta sa hoppas pa en 3a pa 130 nasta vecka
Sned hantelpress
8#30kg
8#32.5kg
8#32.5kg
brostpress i maskin
3set
situps med lutning
4set 15reps
Riktigt tungt, har inte mkt till balstyrka...
Är de massiv byggning nu igen?!
Blir nog mera seriost nu! Ska borja plugga nu till hosten sa jag kan borja fa lite rutin pa traningen!
Har mest lallat de senaste 2 manaderna men det gar framat enda!
Rygg
Chins
10
12
6
Latsdrag brettgrepp
3-4set
v handtag
3set
rygglyft
3set 15reps
lite biceps lallande
Var ett skitpass, Har inte riktigt kommit igang an, blir lite mera seriost sa fort jag flyttat till uppsala mm. Ska styra ihop ett riktigt schema osv
Axlar mage
Laddade med glycerol argenin kaffe och en massa vatten =)
Sittande militarpress i smith utan ryggstod
15#40kg
12#50kg
8#60kg
5#70kg
4#70kg
5#70kg
15#50kg
10#50kg
8#50kg
Drag till hakan
15#30kg
12#40kg
8#50kg
8#50kg
8#50kg
10#40kg
10#40kg
10#40kg
sidolyft
10#15kg
10#15kg
10#15kg
Situps med lutning
3set 15reps
Var ett toppen pass! Hade bra tryck hela passet! La upp lite bilder med!
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=117881
Ja jävlar.. Måste ha gosig värk i trapsen just nu
Jo det lar ju komma imorgon =)!
Armar
Bicepscurl med ez-stang
10#25kg
10#25kg
8#45kg
8#45kg
8#45kg
med smalt grepp
12#35kg
12#35kg
12#35kg
Frenchpress
12#25kg
8#45kg
8#55kg
7#55kg
6#55kg
10#45kg
7#45kg
Korde inte sa mkt vila mellan setten sa tappade ratt mkt mellan setten.
Hammer curl
8#15kg
8#20kg
8#20kg
6#22.5kg
Pushdowns
2set latt vikter
Omvand stangcurl
3set
Klart var ett riktigt bra pass. Mkt tryck!
Brost/mage
Bankpress
10#60kg
5#60kg
3#100kg
1#120kg
3#130kg! +5kg sen forra passet!
5#120kg
5#120kg
11#100kg
Skulle gora 12st i sista settet men de gick inte. Filmade lite faktiskt far se om jag orkar lagga upp de.
Sned hantelpress
8#30kg
8#35kg
7#35kg
Sned bank (Smith)
12#60kg
8#90kg
6#90kg
5#90kg
situps med lutning
5set
Traningen gar framat, hoppas pa en 3a pa 135 nasta gang!
http://www.youtube.com/watch?v=75JCY7FwPzA
Banken pa 120, var lite segt pa sista reppet dock...
Tillbaka efter mera uppehall....
Brost/ Triceps
bankpress
20#65kg
8#80kg
3#100kg
3#120kg
3#120kg
5#125kg
11#100kg
Sned hantelpress
8#30kg
6#32kg
Dips
12
12
12
Pushdowns
3 set
situps pa brada
3set 12 reps
Inget dunder pass men hade inte varit pa gymmet pa 1 manad.
Rygg/ Biceps
Chins
5set 8 reps
Latsdrag med smalt grepp
10#47kg
8#69kg
8#79kg
8#89kg
Ryggmaskin
3set
hantelcurl
3 set 8 reps # 19kg
Var helt slut i biceps efter rygg. Chinsen tar dod pa mina armar...
Biceps curl omvant grepp
3set
Ben/korsrygg
Benpress
Gillar inte riktigt stallets benpress. Man sitter normalt i den inte med 45 graders lutning som pa de flesta andra.
6 set 8 reps
stegrandesom tyngt pa 170kg eller nat
Marklyft
6 set 8 reps 60kg
rygglyft
3 set 10kg vikt
nan korsryggs maskin
3 set
Ganska trakigt pass. mer ett rehabpass... Men kommer nog bli mest riktigt laga vikter for korsrygg och ben.
Förstår vad du menar i benpressen har en likadan på mitt gym här, 45 gradaren är mkt skönare!
bra vikter du bollar med:)
Axlar
Staende militarpress
30#20kg
20#40kg
6#60kg
6#60kg
6#60kg
Kommer inte ihag exakt om de var 6or eller 8or jag korde men jag tror de var 6or.
Drag till hakan
8#40kg
8#40kg
8#50kg
8#50kg
8#50kg
Hantellyft at sidan
10#10kg
10#13.5kg
8#16kg
8#16kg
Baksida axlar
Vet ej vad ovningen skulle heta. Men man sitter ner pa en bank lutar sig lite framat sen drar upp hantlarna med bojda armar.
10#27kg
10#27kg
10#27kg
Omvand pecdec
5set 8-10reps
Sen fick de vara klart. Inga hojdar vikter men hade bra tryck under hela passet.
Var i Uppsala bor du? Var är benträningen? :P
Trana ben i onsdags. Bara benpress och latta mark. Tar de valdigt lungt pga skada i rygg och kna.
Hoppas kunna gora battre om ett par manader kanske.
Bor pa studentstaden. Om du vet vart lillahuset ligger pizzerian. Bor ovanpa den.
Trana ben i onsdags. Bara benpress och latta mark. Tar de valdigt lungt pga skada i rygg och kna.
Hoppas kunna gora battre om ett par manader kanske.
Bor pa studentstaden. Om du vet vart lillahuset ligger pizzerian. Bor ovanpa den.
Då har du ju rätt nära till WC. Vilket gym tränar du på? Stallet?
Vart ligger Wc ? Yepp tranar pa stallet. Pluggar pa bmc sa drar direkt efter plugget.
Vart ligger Wc ? Yepp pluggar stallet. Pluggar pa bmc sa drar direkt efter plugget jamt.
WC ligger precis vid Fyrisskolan. Öppet dygnet runt :)
Ah later nice! Lite synd att jag signade ett ar pa stallet....
Hade varit nice med 24 timmars!
Armar
Hantelcurl
8#16kg
8#24.5kg
8#27kg
6#29kg(mkt sving)
Smalbank
10#60kg
8#80kg
6#90kg
4#100kg
3#105kg
Ratt ok, dock hade jag traningsvark i axlar och triceps sen igar.
Bicepscurl
8#47kg
6#57kg
6#57kg
Mkt sving i slutet
Dips
8#20kg
8#35kg
6#50kg
Over forvantan!
Omvand bicepscurl
12#30kg
10#30kg
8#30kg
Pushdowns
12#35kg
10#42kg
10#49kg
Riktigt dunderpass!!!
Bra tryck
Runda Grodan
2008-11-07, 14:53
Ah later nice! Lite synd att jag signade ett ar pa stallet....
Hade varit nice med 24 timmars!
Ja det var ett riktigt misstag. :/
På WC håller Uppsala-Eliten till:
Undertecknad. :cool:
DD - PRESIDENT I TEAM LEIFI!
Smml - mannen som alltid kör triceps och axlar
Spene, Polle, Kebab-Arne, mfl.
Bra bänkar som vanligt, du verkar inte blivit särskilt klen trots uppehåll.
Brost
Dagens pass var ratt sunkigt. Festat fre lordag och kaka inte mkt under sondagen pga bakfylla.
Drack inget kaffe med argeninet hellet tycker de inte funkar alls utan koffein.
Jaja bankpress
20#60kg
3#100kg kandes tungt...
1#120kg
3#125kg tungt som bara den har.
8#100kg
8#100kg
7#100kg
Lutande hantelpress
8#30kg
8#35kg
6#37.5kg
De star pa dem att de ar 32.5 37.5 samt 40 men jag har aldrig raknat med hantaget forr sa.
Flyes
8#15kg
8#15kg
8#15kg
situps med lutning
3 set 12 reps
Ovre rygg biceps
Chins
8
8
8
6#10kg
6#10kg
Latsdrag med v handtag
8#67kg
8#77kg
8#87kg
Fick ont i baksida axlarna
Hantelrodd
12#25kg
12#30kg
12#40kg
12#40kg
Ryggmasking
12#45
15#55kg
15#55kg
Hantelcurl
3set
som tyngst pa 27kg men var helst slut i biceps efter.
Omvand biceps curl
2set
Klart var val inge dunderpass. Ratt klen i ryggen...
Haft uppehall ett tag, men kommit igang igen... Som vanligt.
Rygg
Chins
11
8
8
Sittande rodd
12#40kg
12#57kg
12#67kg
12#77kg
Inga vikter egenligen men tar de lungt for korsryggen
Marklyft
20#60kg
20#60kg
20#60kg
6#100kg
20#60kg
Rygglyft
15
15
Blir helt slut av denna ovning. Forsta gangen jag far kontakt med lagrygg. Kanns lite som alla mina muskler langt ner pa korsryggen har fortvinat.
Dock efter 2st kandes de som jag skulle spy.
Hantelcurl
6#19kg
6#24kg
21an
30kg
35kg
35kg
Omvand bicepscurl
12#30kg
10#35kg
10#35kg
Vagde 87kg pa gymmet. Skulle tippa att jag vager 85kg pa morgonen.
Gött att se! Ska själv _försöka_ komma igång igen :)
Har du tappat mycket tycker du?
Tja har val legat pa samma niva sen jag borjade gymma igen. gatt upp och ner. Riktigt langt ifran vad jag var nar jag var 19 dock. Far se om man lyckas fa en ok beachform iallfall =)
Axlar
staende Militarpress
10#40kg
8#50kg
6#60kg
6#70kg
4#75kg
12#50kg
12#50kg
Rodd till hakan
12#40kg
8#50kg
6#60kg
6#60kg
sidolyft
3set 8reps
omvandpec dec
5set
Baksida axlar i cablecross
set
Mage
vanliga situps
15
15
15
benlyft
15
15
15
Mandag
knaboj
6-7set
2set 5 reps pa 100kg
3set 12 80kg
Marklyft
6set 60kg
rygglyft
5set 15reps
mage
6set
Tisdag
Brost/ ovre rygg
Bankpress
uppvarmning
20kg
60kg
3#100kg
3#110kg
3#120kg kandes tungt
3#110kg
20#85kg
Vager 85 panner sa 20reps pa kroppsvikten var val inte helt fel, efter en veckas influensa.
sned hantelpress
3set 6reps 35kg
latsdrag 3set
77kg
Nan ryggmaskin
3-4set
Omvand pecdec
4set
Onsdag vila
Kande mig ratt krasslig....
Torsdag
Armar
Hantelcurl
6#17.5kg
6#20kg
5#22.5kg
5#25 kg
4#30kg
15#17.5kg
10#17.5kg
Scottcurl
8#35kg
8#35kg
8#35kg
Frenchpress
8#45kg
6#55kg
6#55kg
4+2#55kg
10#45kg
Arnolds 21or
35kg
35kg
25kg
Pushdowns
3set
Omvand stangcurl
3set 40kg
Klart.
Funderar pa att lagga om mitt schema och kora 2dagar med kors och ben, typ mandag-fredag eller nat i den stilen. Sen kora brost och ovrerygg samma dag. Armar och axlar.
Far se hur de gar, har valdigt dalig korsrygg och ben jamfort med resten av kroppen.
Ben/korsrygg
Knaboj
6#60kg
6#60kg
8#90kg
8#90kg
8#90kg
3#110kg
3#110kg
3#110kg
15#80kg
15#80kg
15#80kg
Marklyft
8#80kg
8#80kg
8#80kg
8#80kg
8#80kg
8#80kg
Mage,
ab slider
situps
Rygglyft
3set 15reps
Klart. Kommer vara galet trott i benen....
Mandag
brost/ovre rygg
bankpress
6#50kg
6#50kg
5#80kg
3#100kg
1#110kg kandes ovanligt tungt...
1#120kg riktigt tungt....
15#85kg
5reps mindre an forra passet.....
kandes inte som jag hade nan ork
Chins
8
8
8
8
8
Helt slut....
Sned hantelpress
6#37.5kg
6#37.5kg
6#37.5kg
Hantelrodd
3set 37.5kg
De ar de tyngsta hantlarna pa gymmet...
flyes
8#20kg
8#22.5kg
8#25kg
Kandes ovanligt bra med flyes
Omvandpec dec
5set
Tisdag ben/rygg
Hade fortfarande traningsvark i benen....
6#60kg
6#60kg
kande av knana och ryggen, var inte uppvarmed sa gick och cyklade i 5 min.
8#80kg
8#100kg
8#100kg
8#100kg
5#120kg Gick inte djupt alls
5#120kg samma djup
5#120kg samma djup
Sen hade jag tankt att jag skulle kora 12or pa 90kg...
6#90kg
6#90kg
6#90kg
Benen borjade krampa nar jag gick ner var helt fardig och traningsverken gjorde sig pamind....
Marklyft
6#60kg
3#100kg
3#100kg
3#100kg
3#100kg
3#100kg
rygglyft
6set 15reps
Var helt fardig efter detta, gor verkligen susen for min otranad rygg....
Abslider =)
5set 12 reps
Benlyft
3set 12reps.
Ryggen har borjat kanns battre redan sedan jag har borjat kora mkt rygglyft. Hoppas att den kommer bli fullt aterstalld nangang....
Imorgon blir de nog vila, detta ar tenta vecka och jag har egenligen inte tid att trana:Virro
Axlar/Armar
Kakade argenin idag sa da blev de bra tryck*flex*
Drag till hakan
8#40kg
6#60kg
5#70kg
5#70kg
8#60kg
8#60kg
8#50kg
8#50kg
Hantelcurl
6#17.5kg
6#22.5kg
5#25kg
5#27.5kg
3#30kg
Hade enorm pump i underarmarna.
Frenchpress
8#45kg
6#55kg
6#60kg
5#60kg
12#45kg
10#45kg
Kunde inte rata ut handen for underarmen var sa upp pumpad.
Arnolds 21or
30kg
35kg
35kg
Pushdowns
5set
Omvand pecdec
5-6set
Lopning 20min
Har sjuk kass kondis. Funderar pa att lagga in 2-3 cardiopass i veckan.
http://farm3.static.flickr.com/2003/2189568405_c1003315b0.jpg
Okok far ta och styra upp lite bilder nasta vecka=)
Korde latta ben och rygg idag
knaboj
6#60kg
6#60kg
5#80kg
5#80kg
5#80kg
5#80kg
3#80kg skulle kora explosivt men det hogg till i knat.....vagade inte kora mera ben.
Rygglyft
6set 15reps
abslider
4set
benlyft 3set
Klart, trakigt pass men maste fa igang balstyrkan.
Ska forsoka ta lite bilder naste vecka.
Brost/ rygg
bankpress
6#60kg
6#80kg
3#100kg
3#110kg
3#120kg
20#85kg
Chins
8
8
8
Sneda flyes
8#20kg
8#22.5kg
8#25kg
Omvand pecdec
4set
Hantelrodd
3set
40kg 8 reps
Shrugs
3set 10 reps 100kg
Skulle springa men alla lopband var upptagna.
Ben/lag rygg
Knaboj
6#60kg
6#60kg
6#80kg
6#100kg
5#100kg
5#100kg
10#80kg
10#80kg
10#80kg
Ryggen kandes inte helt 100....
mark
3set 10 reps 60kg
Rygglyft
5set 15reps
Armar
Hantelcurl
6#12kg
6#17.5kg
5#20kg
5#22.5kg
5#25kg
5#27.5kg
5#30kg (ostrikt)
De star pa hantlarna att de vager 2kg mer men brukar inte rakna in hantaget...
Frenchpress
6#47kg
5#57kg
3+2#67kg
7+1#57kg
7+1#57kg
12#47kg
Pump =)
Arnolds 21or
35kg
40kg
40kg klarade inte hela 21an var helt sjukt slut i biceps....
Pushdowns
3set
Omvandstangcurl
8#40kg
8#40kg
8#40kg
Klart var ett rikigt dunderpass =).
Slanger upp en bild.
Klockrent utseende du ser som tagen ur en 70-tals byggartidning från miami.
Bra form och bra hår.
Imponerande.
Korde ett boxpass idag.
Sen lite baksida axlar.
drag till hakan
8#40kg
8#50kg
6#60kg
8#50kg
8#50kg
Omvand pecdec
6set
Var helt slut efterboxpasset. Har verkligen ingen kondis....
Knaboj
6#60kg
6#80kg
12#85kg
12#85kg
12#85kg
Bra djup, kandes dock tungt...
5#90kg
5#90kg
5#90kg
Bra djup har med.
Benpress
3set 8 reps
Larcurl
4set
Denna ovning kandes riktigt bra, har inte kort den pa lange alltid tyckt bencurl och benspark varit skitovningar. Men curlen kandes riktigt bra for ryggen. Kandes som jag fick kontakt med ryggen langst ner dar jag har skadan.
Rygglyft
6 set 15reps
crunches
3set
benlyft
3set
_byggarebob_
2009-02-27, 16:45
Armar
Hantelcurl
6#12kg
6#17.5kg
5#20kg
5#22.5kg
5#25kg
5#27.5kg
5#30kg (ostrikt)
De star pa hantlarna att de vager 2kg mer men brukar inte rakna in hantaget...
Frenchpress
6#47kg
5#57kg
3+2#67kg
7+1#57kg
7+1#57kg
12#47kg
Pump =)
Arnolds 21or
35kg
40kg
40kg klarade inte hela 21an var helt sjukt slut i biceps....
Pushdowns
3set
Omvandstangcurl
8#40kg
8#40kg
8#40kg
Klart var ett rikigt dunderpass =).
Slanger upp en bild.
Härlig form!
Armpass/ cardio
Smal bank
8#60kg
6#80kg
5#100kg
5#105kg
3#110kg
Hantelcurl
8#15kg
6#17.5kg
5#20kg
5#22.5kg
5#25kg
Kande av benhinnorna.... Sankte vikterna
15#17.5kg
15#17.5kg
20#17.5kg
Riktigt pump efter 20repparn....
Dips
20
20
20
Arnolds 21or
35kg
35kg pallade inte att kora hela helt slut efter hantelcurl
Pushdowns
3set 15reps
Cardio
10min jobbig
20min intervall
Dog ratt snabbt, hade inte sa mkt energi pga att jag bara kort lite gainer innan passet.
Nja de vetefan. Gick inge vidare pa smalbanken.
Hehe mest nojd med cardion. Klarade ju iallfall av att springa lite utan att svimma.Har helt otroligt dalig kondis...
Eddie Vedder
2009-02-28, 17:59
Slanger upp en bild.
Ser man på!
Dig såg jag på BMC i förrgår ju:D
Och det har jag gjort flera gånger, jag har t.o.m. funderat på om den snubben kan tänkas vara Koloit haha.
Jag ska ropa "Dude!" nästa gång jag ser dig i labbrocken.
För övrigt är labbrockar i korridorerna förbjudet!*grr27*
Rygg
Stangrodd
30#40kg
15#60kg
8#80kg
8#90kg
8#90kg
8#90kg
Drag till hakan
10#50kg
10#50kg
10#50kg
10#50kg
15#45kg
15#45kg
Hantelrodd
12#40kg
12#40kg
12#40kg
omvand pecdec
3set
Rygglyft
4set 10kg 10reps
Lite halvdant pass.
Brost/biceps
Bara kakat mackor innan, hade haft lab och tog inte med mat...
Bankpress
6#60kg
6#80kg
3#100kg
8#100kg
8#100kg
6#100kg
Brostpress maskin
4set
Sneda flyes
8#15kg
8#17.5kg
8#20kg
hantelcurl
6#15kg
6#17.5kg
6#20kg
6#22.5kg
6#25kg
20#17.5kg
20#17.5kg
Hammercurl
15#15kg
Cardio
20min
Riktigt skitpass, har varit dalig med maten pa senaste...
Ben/ korsrygg
Knaboj
3#40kg
Ryggen och knat har inte varit helt ok, sa testade latt men de kandes inge vidare. Far skippa boj och mark idag...
Benpress
5set
Larcurl
5set
15reps#45kg
Rygglyft
6set 10#10kg
Sen fick de vara klart, riktigt rehab pass.... Ryggen kanns mkt battre efter rygglyften, nar jag har pump kanns den stabil...
Rygg biceps
Kandes battre idag, kor bara 3 pass denna vecka och ska vara battre med maten.
Chins
12
12
10
Stangrodd
12#40kg
10#60kg
8#80kg
6#90kg
6#100kg
Hantelrodd
12#40kg
12#40kg
Sittande rodd
12#47kg
12#57kg
8#67kg
6#77kg
Tar de ratt lungt har pga korsrygg
Omvand pecdec
4set
hantelcurl
6#17.5kg
6#20kg
5#25kg
3#27.5kg
Gick inge vidare har, var helt slut i biceps efter att kort rygg...
21an
35kg
35kg
25kg
Omvand stangcurl
3set 8reps 40kg
Rygglyft
15#10kg
10#20kg
10#20kg
10#20kg
12#10kg
12#10kg
12#10kg
Klart, Var ett toppen pass. Lite vila och mat gjorde susen!
Baksida axlar
Drag till hakan
8#40kg
6#50kg
6#60kg
6#70kg
8#60kg
8#60kg
8#60kg
8#60kg
Omvand pecdec
4set
framatlutade sidolyft
3-4set
K
Brost/ triceps
Bankpress
10#60kg kandes lite i axeln...
3#80kg
8#80kg
Smartan gick over
3#100kg
3#120kg
3#125kg
3#130kg
Sweet! Styrkan borjar komma tillbaka!
Sned hantelpress
8#40kg
8#40kg
8#40kg
frenchpress
6#47kg
4#57kg
0+3#67kg
Var fardig efter pressovningarna frenchpressen gick kasst...
6#47kg
6#47kg
6#47kg
Pushdowns
8#30kg
8#42kg
8#49kg
Sned hantelpress
8#20kg
8#25kg
Klart! Helt klart godkant pass. Bulkar pa nu vet inte exakt kcal men kommer nog bli tjock om jag kakar pa sa har allt for lange :D.
Rygg
chins
12
12
12
Stangrodd
15#60kg
8#80kg
8#90kg
5#100kg
8#90kg
8#80kg
8#80kg
hantelrodd
12#40kg
12#40kg
12#40kg
Pecdec
4set
Hantelcurl
8#17.5kg
6#20kg
5#25kg
5#27.5kg
20#17.5kg
Klart.
ben/ triceps
Knaboj
8#60kg
8#80kg
8#80kg
8#80kg
12#80kg
12#80kg
12#80kg
15#80kg
15#80kg
Helt sjukt trott har, fick lagga mig ner pa golvet och vila kandes som hjartat skulle hoppa ur brostkorgen...
15#80kg
Inga vidare vikter men fick bra pump i benen.Alltid nat
Dips
8#40kg
8#40kg
8#40kg
10#40kg
10#40kg
7#40kg klara inte sista settet, kandes lite som alla knabojs sett hade tagit musten ur mig.
Larcurl
4-5set
rygglyft
2-3set
Frenchpress
2set
Sista delen av passet var lite halvdant. Men helt klart godkant.
Vagde 89,5kg idag. + 4.5 kg pa 2 veckor borjar bli tjock:D
Hehe det där lär ju kännas i benen sen :D
Jo =). Har ju dock sjuk disco kropp for tillfallet. Grejen ar ju att ryggen aldrig blir bra och de ar tradigt att kora boj nar manar sa svag.
Ska ladda for ett bra bankpass pa mandag istallet *flex*.
Bankpress
17#60kg
3#100kg
1#120kg
1#130kg
1#140kg
8#120kg
6#120kg
6#120kg
sned hantelpress
8#40kg
10#40kg
10#40kg
Sneda flyes
8#20kg
8#20kg
8#20kg
Pushdowns
4-5set
Klart, ratt nojd med banken. Jag ar dock inte alls sa explosiv langre kanske borde jag borja kora 3 reppare igen...
Chins
12
12
12
12
Stangrodd
8#60kg
8#80kg
8#80kg
8#80kg
8#80kg
hantelrodd
10#40kg
10#40kg
10#40kg
Enarms rodd
4set
Pecdec
3set
Hantelcurl
5#17.5kg
5#20kg
5#25kg
3#27.5kg
Rygglyft
10#20kg
10#20kg
10#20kg
10#20kg
10#20kg
10#20kg
12#10kg
12#10kg
12#10kg
situps
3set
15reps
Ben
Knaboj
10#60kg
8#80kg
8#80kg
8#90kg
8#90kg
6#100kg
6#100kg
6#100kg
Larcurl
5set 70kg 10reps
rygglyft
6set 10reps 20kg
klart
Axlar
Rodd till hakan
8#40kg
6#60kg
6#60kg
6#60kg
6#60kg
hantelpress
6#25kg
6#30kg
6@32.5kg
6#32.5kg
pecdec
3set
Bankpress
30#60kg
5#100kg
3#120kg
3#125kg
6#100kg
Dips
6#30kg
5#70kg
5#70kg
5#70kg
hantelpress
6#40kg
6#40kg
6#40kg
Klart, kakar typ inga kolhydrater for tillfallet. Inte liten snabb deff. Sa passen blir valdigt korta. Korde cardio i 20min med.
Grymma Dips. Kul att se någon från det riktigt gamla gänget som kör fortfarande :)
Jo kor val lite till och fran.
Dages kak
9
6aggvitor 2 gulor
13.00
kyckling wok
16.00
kyckling wok
traning
torsk/linser
Blir 3 pass denna vecka sen ratt mkt promenader forhoppningsvis. Jo dipsen funka fint detta pass. Med lite kak kanske man kunde kort 80 =)
Rygg/biceps
Marklyft
4set 5reps 80kg
stangrodd
3set 6reps 80kg
Chins
5#20kg
5#30kg
5#30kg
5#30kg
Bicepscurl
6#47kg
6#57kg
6#57kg
Rygglyft
10#20kg
10#20kg
10#20kg
Blev ett alldeles for langtpass, enda kolhydraterna jag kakat pa hela dagen var 2 sma bananer innan traning, dagen innan var de enda fran lite linser...
Gatt ner 1kg sen mandags
Rutorna borjar komma fram
Lordags passet
Ben/biceps/axlar
Knaboj
8#60kg
6#80kg
6#100kg
6#110kg
6#120kg
6#120kg
6#120kg
Rygglyft
15#20kg
12#20kg
10#20kg
Hantelpress(axlar)
8#30kg
6#35kg
8#30kg
Hantelcurl
5#20kg
5#22.5kg
5#25kg
5#27.5kg
3#32.5kg
2#35kg
Sidolyft
3set
Immunforsvaret var inte pa topp efter lagkollis diet, samt gym och solarium...
Forbannat ont i halsen idag nu blir de vila.
Hela kroppen
Bankpress
10#60kg
8#100kg
5#110kg
Kandes inge vidare sa jag strunta i att kora...
Chins
6#20kg
8#20kg
10 utan vikt
Dips
6#20kg
8#60kg
8#40kg
8#40kg
Hantelcurl
6#17.5kg
3#22.5kg
3#25kg
3#27.5kg
3#30kg
3#32.5kg
15#20kg
Enda som gar bra ar biceps...
knaboj
6#60kg
kande av korsryggen
6#80kg
6#80kg
sket i de hade for ont i ryggen
Benpress
6set tyngsta pa 170kg-180kg. Gillar inte riktigt benpressen, de ar inte i 45grades lutning.
drag till hakan
6#40kg
6#60kg
6#70kg
Sen fick de vara klart
Brost/ben/axlar
Bankpress
10#60kg
6#100kg med stopp
3#110kg
6#120kg
5#125kg
3#130kg
24#85kg(kroppsvikten)
Knaboj
6#70kg
6#70kg
6#110kg
6#110kg
6#100kg
6#100kg
vaxlade mellan knaboj och bankpress
Utfall
3set
50kg
Sidolyft
10#10kg
10#10kg
10#10kg
Ok pass banken gick over forvantan! Hade inte tranat pa en vecka sa de var finemang =)
Eddie Vedder
2009-04-27, 18:40
Idag såg jag dig igen.:) För visst var det du som satt utanför BMC-restaurangen med ett gäng vid lunch? Långt ljust hår och grov?
Yepp! Du far val ta och komma fram och halsa!
Dagens pass
allt mojligt, har tranat valdigt sporadiskt senaste tiden, sen har jag varit sjuk med...
Bankpress
12#60kg
3#100kg
3#110kg
3#120kg
5#125kg
24#85kg
Lag pa samma reps som senaste passet var riktigt nojd faktiskt... Har inte lagt pa mig sarskilt mkt fett heller for att kakat sa daligt som jag gjort, ex chokladbollar till kvallsmat osv =))
Chins
5#20kg
6#20kg
6#20kg
Hantelpress
6#30kg
6#32.5kg
6#35kg
Hantelcurl
6#20kg
5#22.5kg
5#25kg
3#30kg
3#32.5kg
2#35kg
20#20kg Nice!!!
Gillar att avsluta med hogreppar =)
enarms rodd
4set 8reps
sidolyft
10kg 10reps
crunches pa lutande bank
15
15
15
Sen fick de vara klart! Over forvantan. ska forsoka klamma in pass imorgon. Men sen kommer de val vara kort med tankte pa valborg och bakfylla =)).
ben/ axlar
Knaboj
10#60kg kandes inge vidare
utfall
3set
Knabj i smith
8#80kg
8#100kg
6#100kg
6#100kg
10#80kg
8#80kg
8#80kg
Drag till hakan
6#40kg
6#60kg
6#60kg
6#60kg
6#60kg
larcurl
8#70kg
8#70kg
8#70kg
Crunches
15
15
15
15
Rygglyft
10#20kg
10#20kg
10#20kg
10#20kg
Jag kommer ihåg bilderna du postade för ett par år sen när du hade grym form och var jävligt grofv, väldigt inspirerande! :D Hur är formen idag jämfört med då?
tja den ar ju inte riktigt lika bra, men ratt ok form enda. ryggen och benen slapar val pga att korsryggen. far val ta och lagga upp lite bilder om nan manad tankte deffa lite sen forhoppningsvis kanske lagga pa mig lite massa.
vager 83 panner nu sa tycker jag ar ratt stark vikten. skulle vara nice att klamma 30reps pa kroppsvikten till sommarn :)
Eddie Vedder
2009-05-01, 10:55
Yepp! Du far val ta och komma fram och halsa!
Jo men jag trodde inte att du vet vem jag är. Om du nu vet det så ska jag definitivt gå fram och hälsa nästa gång. Jag kommer presentera mig som Nicklas och inte som Eddie Vedder för övrigt.:D
Hoppas Valborg var kul!:thumbup:
brost/biceps/axlar/ bal
bankpress
20#60kg
6#60kg
6#100kg
6#110kg
3#120kg
5#125kg
20#87.5kg +2.5 kg gick inte till fail. kanske slanga pa 92.5 nasta pass och forsoka klamma 20reps.
Hantelcurl
6#15kg
6#17.5kg
6#20kg
6#25kg
8#27.5kg
15#22.5kg
Sned hantelpress
6#37.5kg
6#37.5kg
6#37.5kg
drag till hakan
6#60kg
6#60kg
6#60kg
5#70kg
crunches med lutning
15
15
15
15
Rygg lyft
12#20kg
12#20kg
12#20kg
statiskt traning ( armbagarna och tarna i mattan)
2min
1min
1min
Kandes riktigt bra for ryggen, ska borja kora denna mera.
Funderar pa att borja springa ett par ganger i veckan, 3 dagar styrktraning och 3dagar lopning
Rygg/ triceps
Chins
6
6#20kg
6#20kg
5#30kg
5#30kg
5#30kg
10
Enarmsrodd
4set
6reps pa alla set tror den tyngsta settet var pa 140 men maste vara dubbelutvaxling eller nat.
latsdrag med v-handtag
10#67kg
8#77kg
8#87kg
8#97kg
6#97kg
8#77kg
Frenchpress
8#45kg
8#55kg detta set kandes riktigt latt!
slangde pa 65kg iofs sa passade en tjej sa de var lite meckigt att komma till ratt lage...
2 risiga reps + forced.... Fatta inte varfor de gick sa segt....
8#55kg
Pushdowns
8#35kg
8#42kg
8#49kg
8#56kg
plankan (statisk traning)
2min
2min
2min
Rygglyft
15reps
10#20kg
10#20kg
benlyft
15
15
Lopning
20min lagt tempo, kondisen ar inte nan hojdare =)... Tror jag sprang 3km pa 20 min haha
Knaboj i smith
8#40kg
8#60kg
6#80kg
6#100kg
6#110kg
6#110kg
6#110kg
8#80kg
8#80kg
8#80kg
Utfall
6#40kg
6#40kg
6#40kg
6#40kg
Larcurl
12#70kg
12#70kg
12#70kg
12#70kg
Plankan
3set
rygglyft
3set
rullningar med hjul
10
10
10
Sen var jag nere och pa idrottsskadecentrum,for att kolla upp min rygg,
Ha saatt jag troligen hade en utbucktning pa en disk, att jag behovde stretcha rumpa framsida lar, samt trana hamstring aven kora balstyrka.Swissboll sneda magmuskler i maskin samt sneda rygglyft vore bra,
Sa de blir val mkt core traning samt stretching framover.
Fick forovrigt veta att mitt hogra ben var langre an de vanstra.
Hoppas att fa ordning pa detta nangang.
Testade lite balstabilitets traning idag,
korde sneda situps pa boll, sidovridninga, plankan nan balansplatta.
Kanns val lite sisadar men hoppas att de ska kunna gora nagon nytta.
samt joggade lite,
Mandag far de bli ett riktigt brostpass =).
brost/biceps
bankpress
25#70kg
10#80kg
6#100kg
5#120kg
3#125kg
19+1#90kg ( var sjukt nara att satta 20reps var kanske 5cm fran att lasa ut...)
hantelcurl
8#17.5kg
6#22.5kg
5#25kg
5#27.5kg
pa balansbrada
10#17.5kg
10#17.5kg
10#17.5kg
Sned hantelpress
6#37.5kg
6#37.5kg
6#37.5kg
Balstabilitets traning
20min typ
Korde plankan pa boll 3set 1min flyttade armarna framat och tillbaka typ
Plankan pa sidan pa brada 3set 30s pa varje sida
sneda situps pa boll
3set 12 reps
Sidovridningar
3set 12 reps
sen nan mer balstabilitets ovning.
Stretching.
Kanns riktigt bra for ryggen med alla ovningar, ratt trakigt dock men hoppas pa att de ska ge resultat!!!
Rygg
Chins
15
15
10
13
12
8
7
7
8
5
Tot 100chins
Tror jag gjorde de de reps antalen kommer inte riktigt ihag hur manga jag gjorde efter jag gjort 12reps. Mojligt att jag klara det hela pa 9set faktiskt.
Stangrodd
10#60kg
8#80kg
8#80kg
8#80kg
omvand pecdec
3set
Balstabilitet med swissboll
typ 15min
Hyperextentions
10#20kg
10#20kg
10#20kg
Latsdrag med vhandtag
8#67kg
8#77kg
8#87kg
Var helt fardig efter jag gjort de dar chinsen!Hade nastan rackt med bara dom =))
Balstabilitets ovningar
1timma + stretching
Imorgon blir de ben!
Ben
Benpress
12#130kg
12#150kg
12#175kg
6#202kg
6#175kg
6#175kg
Nan flummig curlovning som jag tankte borde vara for hamstring men som jag efter ett tag insag var for glutes *screwy*
Frontboj
10#40kg
10#60kg
6#80kg
6#80kg
6#80kg
sittande larcurl
2set
staende larcurl
5set
Kanns att jag typ inte tranat hamstrings pa ett bra tag... Far ta och borja kora mera larcurl och grejer. Vore ju kul att kunna kora mark. Men de kommer nog droja.
Lite balstabilitets ovningar
10min
stretching
Brost/axlar/biceps/mage
Bankpress
20#60kg
6#80kg
6#100kg
3#120kg
3#125kg
20#95kg
Sweet! Gick inte till fail sa ska forsoka pa 100nasta pass och satta 20reppar! Ratt bra pa en kroppsvikt 84kg!
drag till hakan
10#40kg
10#60kg
5#70kg
3#80kg
3#80kg
10#60kg
10#60kg
sned hantelpress
15#37.5kg
12#37.5kg
10#37.5kg
omvand Pec dec
4set
Hantelcurl
5#17.5kg
5#20kg
5#25kg
5#27.5kg
5#30kg
21an
35kg
35kg
Balstabilitet 15min
lopning
10min
20 st på 95 var ju hyfsat galet :)
Ska fasen satta 20 pa 100! hade kunnat kora 1-2 reps till idag kande jag sa far se hur de gar nasta pass!
Har satt 20 reps pa 100 for ett par ar sedan men var ju i lite battre from da =)
Eddie Vedder
2009-05-14, 15:16
Igår hojtade jag t.o.m. åt dig när du kom på cykeln precis utanför BMC.:D "Dude!" ropade jag till när jag och en polare stod vid cykelparkeringen utanför A8 och du cyklade förbi i riktning mot Dag Hammarskölds väg.
Jag ger upp nu:D
Hehe attans ocksa=)
Heter Axel forresten. Men vi far val ta ett pass nangang men du trana pa WC?
Har de bra koll dar forresten? jag menar om det ar opper 24/7
fyfan vad stark:o
hur länge har du tränat:) ??
Tranade fran 14-15 till 19 riktigt seriost och var uppe och reppade pa 150 i banken sen har jag rest ratt mkt sa de blev ingen traning pa ett par ar. Har val kort typ ett ar nu efter uppehallet.
Rygg
Chins
15
15
15
10
10
10
12
13
100chins pa 8set!
Forbattring med 2 set sweet!!!
Latsdrag med v handtag
3set
hantelrodd
8#37.5kg
8#37.5kg
Hyperextentions
15#20kg
15#20kg
15#20kg
Swissboll
en balansovning
lopning
10min
Klart!
jogging 30min
Ska forsoka styra upp konditionen till sommarn tankte jag =)
Imorgon blir de brostpass!!!
Igår hojtade jag t.o.m. åt dig när du kom på cykeln precis utanför BMC.:D "Dude!" ropade jag till när jag och en polare stod vid cykelparkeringen utanför A8 och du cyklade förbi i riktning mot Dag Hammarskölds väg.
Jag ger upp nu:D
Hehe antligen fatta jag vem du var =).
Brost/biceps
Testade att ga upp och kora singlar har inte riktigt kort tunga 3or pa ett tag, mest blivit lite lallande sen hogrep. Satte 1#145kg var ratt tung kanske skulle klarat 150 men ville inte chansa och ga till fail.
Bankpress
6#60kg
10#60kg
2#100kg
1#120kg
1#130kg
1#140kg
1#145kg
20#100kg! SWEEEEET yes
Satte 20reps pa 100kg Riktigt nojd vet inte om jag ska fortsatte med hogrepp och satsa pa 102.5kg eller 105kg till nasta pass eller om jag ska sadla om och kora lag repp.
Hantelcurl
5#17.5kg
5#20.5kg
5#25kg
5#27.5kg
3#30kg
5#32.5kg
3#30kg
arnolds 21or
45kg
45kg
sned hantelpress
15#37.5kg
13#37.5kg
swissboll
10-15min
hyperextentions pa sidan
15#10kg
15#10kg
15#10kg
Lopning
10min 2.24km
stretching
skulle vara 3#35kg i hantelcurl sista settet.
Oj.. va..stark du är! :eek:
Brutala vikter du tränar på ju! Och härligt chins-schema! Måste prova nästa ryggpass att köra 10 set haha. Vem vet, förr eller senare kanske jag orkar köra 100 chins totalt!
Ben
Kom till gymmet idag och insag att jag glomt skorna hemma...Lite morgontrott.
Korde passet i strumpor...
Benpress
6-7set
tyngsta 220kg tror jag vilket nastan var for tungt och knana borjade spoka.
Larcurl
6set
Frontboj
10#40kg
8#60kg
6#80kg
sen hade jag ont i knana och ryggen. Kande mig allmant ur form
Gorde nat forsok till att gora balansovningar pa boll men utan skor var de tradigt.
HEhe alla dessa benpass gor en deppig, vill kora pa tyngre vikter och forsoker men da knasar de bara ur.
Sucks....
Ska forsoka mig till en loprunda senare ikvall.
Rygg/Axlar
Chins
15
15
10
10
12
13
13
12
Var lite sliten i ryggen sen passet i mandags
men de gick ratt bra enda
Rodd till hakan
5#40kg
5#50kg
5#60kg
4#70kg var lite val tungt
Latsdrag med vhandtag
10#67kg
10#77kg
10#77kg
8#87kg
magvridning i maskin(vetefan vad den heter)
2set
Rygglyft
15#20kg
15#20kg
12#20kg
Klart!
Menar du bålrotationer?
http://traningslara.se/blogg/daliga-ovningar-pa-gymmet-del-7/
Det är rätt så läsvärt tycker jag :)
Lat val inge vidarede dar brukar inte kora den maskinen utan mera ovningar pa boll. Pga just skada vid landryggen.
triceps/mage
Bankpress
20#20kg
12#60kg
10#60kg
6#80kg
5#100kg
3#120kg
kandes kasst, var tankte att jag skulle kora brost men sen la jag om till triceps
smalbank
6#80kg
6#90kg
6#100kg
3#110kg
Frenchpress
12#45kg
8#55kg
6+2#60kg
pushdowns
3set
magovning pa swissboll
Var ett ratt ruttet pass, maste se till att fa bra med vila i helgen.Sitter och funderar pa om man ska dra en snabb deff pa 2 veckor innan jag sticker till staterna men far se om jag orkar
SLanger upp lite risiga bilder
Kan verkligen inte posera =))
åh, vilka jäkla axlar! Halvrisig kvalité på bilderna dock. För snål för digitalkamera? :)
Men vart är ryggbilden?
Ser galet grymt ut som vanligt :hbang:
Gillar verkligen hur köttiga underarmarna ser ut i dubbelbiccen!
Far ta en rygg bild sen nangang. De ar tagna med en digitalkamera faktiskt men tror jag rakade andra kvaliten nar jag andrade storleken pa dem.
Ryggen slapar valdigt for ovrigt for att inte tala om benen.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.