Visa fullständig version : Jay VS Ronnie
Gästposeringsformen
http://i169.photobucket.com/albums/u222/eliscominblue/image_3.png
Damn. Ser riktigt bra ut.
Shit, är verkligen Coleman så där mycket större än Cutler eller leker mina ögon med mig? Trodde det hade jämnat ut sig.
JustinCredible
2007-09-19, 23:49
Jay ser dwarfad ut, fast Ronnie står lite närmare kameran vilket säkert kan prutta ögonen
Arf Pingvin
2007-09-19, 23:53
Dvärgad.
I hereby declare the daily debate of the internetforum smalpenis experts - Opened.
Hm, notera Jays bristning på bröstet... :/
Och är det gyno jag ser på Big Ron?
Annars tycker jag att Ron äger Jay på alla punkter och det har han gjort under hela hans proffissionella karriär enligt mig. Sedan är det lite roligt hur Ron påminner lite om Will Smith med sin "nya frisyr" på denna bilden. :D
Förresten så är Jay också 5cm kortare än Ronnie.
Hm, notera Jays bristning på bröstet... :/
Och är det gyno jag ser på Big Ron?
Blabalabla..
Hmmm... Kanske..han..styrketränar? :MrT:
Nej, du ser ingen gyno. Med de pengar herrarna i den klassen lägger på prepp är en operation "ain´t nutti´n but a peanut".. Light´s out osv..
Hmmm... Kanske..han..styrketränar? :MrT:
Nej, du ser ingen gyno. Med de pengar herrarna i den klassen lägger på prepp är en operation "ain´t nutti´n but a peanut".. Light´s out osv..
Jo, visst. Men jag ser inga såpass tydliga på Ronnie och även om man styrketränar så kan man motverka stretch marks på många vis.
Klart de kan operera bort bröstkörteln osv men en utåtväxt bröstvårta är väl inte så lätt att operera? Tycker det ser lite grann ut som att Ron har lite väl stor där på bilden, speciellt jämfört med Jay. Givetvis är det också individuellt men ändå...
Jo, visst. Men jag ser inga såpass tydliga på Ronnie och även om man styrketränar så kan man motverka stretch marks på många vis.
Klart de kan operera bort bröstkörteln osv men en utåtväxt bröstvårta är väl inte så lätt att operera? Tycker det ser lite grann ut som att Ron har lite väl stor där på bilden, speciellt jämfört med Jay. Givetvis är det också individuellt men ändå...
En utåtväxt bröstvårta (????) är inte gyno... Gynekomasti är förstorad bröstkörtelvävnad hos män.
Driver du med mig?
En utåtväxt bröstvårta (????) är inte gyno... Gynekomasti är förstorad bröstkörtelvävnad hos män.
OK, hur man än vill säga så kan man få utåtväxt bröstvårta i användande av AAS. Exakt vad det kallas då i en proper term vet jag inte. :Virro
Driver du med mig?
Nej, varför skulle jag?
OK, hur man än vill säga så kan man få utåtväxt bröstvårta i användande av AAS. Exakt vad det kallas då i en proper term vet jag inte. :Virro
Du vet inte vad gynekomasti är va?
Det är även vanligt vid puberteten. Angående Ronnies tits, så är det nog genetiskt belagt.
Japps, och bland överviktiga. :) Mycket möjligt att det är så, men jag har följt Ron ett tag och har inte lagt märke till det tidigare iaf... Men men, det är hursomhelst inget överdrivet. Bara spekulerade lite...
Helt sjukt fysik har han iaf.
Krille 87
2007-09-20, 01:03
När e bilderna tagna??...
Nej, varför skulle jag?
När en pojke eller man kromosomalt 46 XY, eller med ytterligare X-kromosomer, :Virro , utvecklar bröstkörtelvävnad i sina bröst kallas detta för gynekomasti (från grekiskans gyne = kvinna och mastos = bröst). (Lipomasti innebär endast ökad fettdeposition i brösten.)
Att hans bröstvårta ser ut på ett speciellt sätt som du nämner det har inget med att han tar otroligt stora mängder anabola steroider att göra.
Hur tänkte du med hudbristningarna?
Tricklev
2007-09-20, 01:20
Ffs, du kan inte vara seriös, jag vill nu ha en genomgående förklaring och guide till hur man undviker bristningar, samtidigt vill jag att du ritar en bild för oss och visar exakt VART du ser gynekomasti på Ray.
Tack.
varför beter ni er som småbarn? Tycker ni har en otroligt sträv attityd mot folk som har fel. Ni har inte alltid rätt, men har ni rätt så räcker det faktiskt med att förklara hur det ligger till, snällt och trevligt.
OnT: Jag tror Ron kommer vinna i år
varför beter ni er som småbarn? Tycker ni har en otroligt sträv attityd mot folk som har fel. Ni har inte alltid rätt, men har ni rätt så räcker det faktiskt med att förklara hur det ligger till, snällt och trevligt.
OnT: Jag tror Ron kommer vinna i år
Saken är ju den att han försöker häckla i sitt första inlägg.
Men ok, lite dryg var man nog. Sorry. :)
Saken är ju den att han försöker häckla i sitt första inlägg.
Uppskattar det där stort :)
tack för mig fresten jag måste fakiskt koka ägg.
sov gott allihopa
När en pojke eller man kromosomalt 46 XY, eller med ytterligare X-kromosomer, :Virro , utvecklar bröstkörtelvävnad i sina bröst kallas detta för gynekomasti (från grekiskans gyne = kvinna och mastos = bröst). (Lipomasti innebär endast ökad fettdeposition i brösten.)
Att hans bröstvårta ser ut på ett speciellt sätt som du nämner det har inget med att han tar otroligt stora mängder anabola steroider att göra.
Hur tänkte du med hudbristningarna?
Tack men det var redan mer eller mindre förklarat i tråden. Och jag vet folk som fått inte "puffy-nips" utan utåtstickande bröstvårta pga AAS-bruk. Sedan exakt vad detta i sånna fall ska kallas vet jag inte.
Ffs, du kan inte vara seriös, jag vill nu ha en genomgående förklaring och guide till hur man undviker bristningar, samtidigt vill jag att du ritar en bild för oss och visar exakt VART du ser gynekomasti på Ray.
Tack.
Någonsin hört att zink är bra för huden? Vid brist av zink = större risk för hudbristningar. Samt att det finns uppmjukande krämer som många bodybuilders använder sig av. Varför tror du att de proffsen som har bristningar inte har mer än vad de har? Och de som i princip inte har några synliga alls just inte har det? Vad jag menade med Rays bröstvårta är tidigare också det förklarat och om du inte förstår så önskar jag dig lycka till i framtiden, för det lär du behöva i sånna fall.
Trodde ni att det var helt omöjligt att förebygga hudbristningar eller? Jag har själv hudbristningar och har sedan börjat använda mig av olika krämer, och det har inte blivit värre iaf, och jag växer fortfarande (dvs går upp i vikt).
*whistle*
Häckla. :smash: *screwy*
Jag utgår ifrån att detta är ditt sätt att skrika "Ffs jag är mindre, jag tjänar mindre, jag är inte lika känd eller framgångsrik inom något fält i hela livet, MEN FFS GILLA MIG ÄNDÅ!*gah!* "
omg omg omg
Skulle inte byta varken min kroppsstorlek eller kändisfaktor till Jays om jag kunde.
Sen att Jay är mer framgångsrik än mig är väl bara en sanning i den introverta byggarvärlden. Men sålänge jag är bättre än dig är jag nöjd.*rolleyes*
eandersson
2007-09-20, 06:11
När e bilderna tagna??...
Jag vill minnas att jag sett exakt samma bild för någon dryga månad sedan.
Fultjack
2007-09-20, 08:29
Jag vill minnas att jag sett exakt samma bild för någon dryga månad sedan.
du minns rätt, dom är inte sprittnya iaf
Grova Fresh Prince-vibbar alltså :cool:
Langster
2007-09-20, 09:04
Det finns väl nån bild där Kålman verkligen har ordentliga bithtits? På den här bilden kan man inte säga rakt av att "oj vilka stora bröstvårtor han har" tycker jag, han är ju trots allt rätt stor i övrigt också... Att han tar steroider råder det ändå ingen tvekan om så själva diskussionen är väl rätt onödig.
En del människor får lätt bristningar och så är det bara, oavsett om de tar roids eller hur mycket zink de än äter.
Jays haka dwarfade iaf Ronnies.
Langster
2007-09-20, 09:11
Någonsin hört att zink är bra för huden? Vid brist av zink = större risk för hudbristningar. Samt att det finns uppmjukande krämer som många bodybuilders använder sig av. Varför tror du att de proffsen som har bristningar inte har mer än vad de har? Och de som i princip inte har några synliga alls just inte har det? Vad jag menade med Rays bröstvårta är tidigare också det förklarat och om du inte förstår så önskar jag dig lycka till i framtiden, för det lär du behöva i sånna fall.
Trodde ni att det var helt omöjligt att förebygga hudbristningar eller? Jag har själv hudbristningar och har sedan börjat använda mig av olika krämer, och det har inte blivit värre iaf, och jag växer fortfarande (dvs går upp i vikt).
Förresten, jag har inte en enda bristning, trots att jag aldrig använt någon kräm och ätit Zink-tillskott typ en gång i hela mitt liv. Och jag växte jäkligt snabbt de första åren jag styrketränade. Som sagt, jag tror att vissa människor, i vissa perioder av sina liv helt enkelt enklare får bristningar. Jag tror inte det skulle göra någon som helst skillnad för dig om du slutade använda dina beauty-crémès nu. ;)
Den största faktorn ät väl genetiskt betingad. Alltså hur stor risken är om man får bristningar eller inte. Att krämer hjälper tvivlar jag på. Zink ska jag inte uttala mig om för nån sån kunskap besitter jag inte.
Du tror inte professionella BBs lägger ut pengar för att dölja sina bristningar? Sen har de ju för fasen ett lager med protan under tävlingar och vissa poseringar. Trots detta så har jag sett bristningar på framförallt Cutlers rygg. Såg det i någon annan tråd som Masse lagt upp.
De där bilderna är gamla som gatan, 2-3 år gamla åtminstone. Bristningar påstås handla om att man missbrukar steroider. Jag har käftat med en läkare om detta, denne hävdade bestämt att man inte kan få det om man är ren. Han har givetvis fel. Jag får bristningar och har bristningshud över hela biceps, in på rattarna, ner på latsen och i armhålan i övrigt. Det handlar, tror jag inte iallafall, om att man skulle växa för snabbt för sin hud utan om något bristsymptom eller något tillfälligt tror jag.
De där bilderna är gamla som gatan, 2-3 år gamla åtminstone. Bristningar påstås handla om att man missbrukar steroider. Jag har käftat med en läkare om detta, denne hävdade bestämt att man inte kan få det om man är ren. Han har givetvis fel. Jag får bristningar och har bristningshud över hela biceps, in på rattarna, ner på latsen och i armhålan i övrigt. Det handlar, tror jag inte iallafall, om att man skulle växa för snabbt för sin hud utan om något bristsymptom eller något tillfälligt tror jag.
Önskar att det handlade om att man växer för fort, då kanske man hade varit grov.
Jag talar om mig själv nu alltså :D.
Var det inte så att gravida kvinnor kunde få bristningar efter förlossningen?
Det handlar, tror jag inte iallafall, om att man skulle växa för snabbt för sin hud utan om något bristsymptom eller något tillfälligt tror jag.
jag tror inte det handlar om något bristsymptom, jag fick mina när jag började styrketräna, sedan slutade jag i något år och började igen vilket ledde till nya bristningar. gick dessutom upp väldigt mycket i vikt en period när jag var liten och bristningar kom då med.
huden "hinner inte med", varesej det är fett eller muskler som trycker på. sedan vet jag att det är genetiskt hur lätt man får det.
jag tror inte det handlar om något bristsymptom, jag fick mina när jag började styrketräna, sedan slutade jag i något år och började igen vilket ledde till nya bristningar. gick dessutom upp väldigt mycket i vikt en period när jag var liten och bristningar kom då med.
huden "hinner inte med", varesej det är fett eller muskler som trycker på. sedan vet jag att det är genetiskt hur lätt man får det.
Samma sak händer mig. Men jag får bristningar nu och är lättare än jag varit på många år. Visst ökar jag, men inte snackar vi om någon uppblåsning av massor av kilon.
Samma sak händer mig. Men jag får bristningar nu och är lättare än jag varit på många år. Visst ökar jag, men inte snackar vi om någon uppblåsning av massor av kilon.
Och då sitter jag som exempel på andra sidan spektrat då. Jag har gått upp cirka 15kg totalt på relativt kort tid och har inte en enda bristning att visa upp. Förhoppningsvis slipper jag det också.
Och då sitter jag som exempel på andra sidan spektrat då. Jag har gått upp cirka 15kg totalt på relativt kort tid och har inte en enda bristning att visa upp. Förhoppningsvis slipper jag det också.
Allt har väl lagt sig i stora förråd kring mage/lår/röv? tehehe
Har en del bristningar jag med trots att mitt aasanvändande brister. Värsta är att det jag fixat kring bröst/axlar och bakom armhålan mot ryggen håller i sig som fan. I bästa fall kan det blekna bort men det gäller att sträcka ut huden en gång så är det gansak rött igen.
du kanske krigar hårdare på gymmet helt enkelt :D
iaf så står det mesta här för den som är intresserad;
http://en.wikipedia.org/wiki/Striae
Stretch marks are generally associated with pregnancy, obesity, and can develop during rapid muscle growth from body building.(...)
står lite om orsaker också, och tydligen handlar det om hormoner.
du kanske krigar hårdare på gymmet helt enkelt :D
iaf så står det mesta här för den som är intresserad;
http://en.wikipedia.org/wiki/Striae
står lite om orsaker också, och tydligen handlar det om hormoner.
Jag är gravid helt enkelt :Virro
Självklart använder de mer än bara sk "moisturizing creams" som de kallar det i staterna. Zink hjälper, det är rätt så självklart för de som vet vad de snackar om.
Sedan att detta också har MYCKET med genetik att göra förstår väl också en helt vanlig Svensson hoppas jag...
Och varför skulle inte krämer som mjukar upp huden hjälpa?
Tricklev
2007-09-20, 16:33
Bara för att du säger att "det är självklart för dom som vet.." och tar till dig den där elit attityden så betyder det inte att det verkligen är så.
Släng fram lite källor och länkar som stödjer ditt påstående iaf.
Det är även vanligt vid puberteten. Angående Ronnies tits, så är det nog genetiskt belagt.
ja exakt som han skrev så beror det på obalans i hormonsystem... om det är någon gång under ditt liv du upplever en rejäl utfuckning av hormoner SÅ ÄR DET VÄL ÄNDÅ VID PUBERTETEN. FAN VA SUR MAN KAN BLI
ja exakt som han skrev så beror det på obalans i hormonsystem... om det är någon gång under ditt liv du upplever en rejäl utfuckning av hormoner SÅ ÄR DET VÄL ÄNDÅ VID PUBERTETEN. FAN VA SUR MAN KAN BLI
Vad håller du på med?
Roidrage much?
Självklart använder de mer än bara sk "moisturizing creams" som de kallar det i staterna. Zink hjälper, det är rätt så självklart för de som vet vad de snackar om.
Sedan att detta också har MYCKET med genetik att göra förstår väl också en helt vanlig Svensson hoppas jag...
Och varför skulle inte krämer som mjukar upp huden hjälpa?
Som sagts ovan, jag vill se källor som styrker dina påståenden.
Här är nåt jag grävde upp. Krämer hjälper inte mot bristningar.
Although most women attempted to prevent striae formation, women who used oils or creams formed striae as frequently as those who did not.
Arch Fam Med. 1993 May;2(5):507-11.
Samt även:
Ref: Cochrane Database Syst Rev. 2000;(2):CD000066. Creams for preventing stretch marks in pregnancy.
För övrigt har vi gått redigt off-topic.
"Zink kan återfinnas i alla celler, men har en särskilt hög koncentration i ögon, hud, hår, naglar, hjärna, hypofys, binjurar, könsorgan, sköldkörtel, lever och njurar."
"Vid brist på zink kan ett antal besvär uppstå, exempelvis hudbesvär som eksem, psoriasis, acne, oren hy, långsamt läkande av sår, mjäll, håravfall, vita fläckar på naglarna och sår på skenbenen."
- Wikipedia.
Finns mer men detta var vad jag orkade gräva fram just nu. Använd Google så hittar ni dit själva.
MVH
Även på den engelska wikipedian står det:
"Some cream manufacturers claim the best results are achieved on recent stretch marks; however, few studies exist to support these claims."
- Vilket betyder att det finns studier som faktiskt stöder detta. Var allt detta nu finns är inget jag har i mina bookmarks. Återigen, var goda att leta själva. Jag är inte ert uppslagsverk.
"Zink kan återfinnas i alla celler, men har en särskilt hög koncentration i ögon, hud, hår, naglar, hjärna, hypofys, binjurar, könsorgan, sköldkörtel, lever och njurar."
"Vid brist på zink kan ett antal besvär uppstå, exempelvis hudbesvär som eksem, psoriasis, acne, oren hy, långsamt läkande av sår, mjäll, håravfall, vita fläckar på naglarna och sår på skenbenen."
- Wikipedia.
Finns mer men detta var vad jag orkade gräva fram just nu. Använd Google så hittar ni dit själva.
MVH
Men, om man nu inte har brist på zink, så hjälper det väl knappast? :\
Men, om man nu inte har brist på zink, så hjälper det väl knappast? :\
Antagligen inte, nej. Simpel logik.
Antagligen inte, nej. Simpel logik.
Så du implicerar att det är zinkbrist det är frågan om när man har hudbristningar?
Så du implicerar att det är zinkbrist det är frågan om när man har hudbristningar?
Exakt.
redbrigade
2007-09-20, 17:31
bilden var uppe för nån månad sen
redbrigade
2007-09-20, 17:32
cutler ser grym ut
Det KAN vara en av anledningarna. Det är inte ett måste. Det handlar om vikt- och neduppgång också, som tidigare nämnts. Samt att gener givetvis också spelar en stor roll.
Något mer du (ni) vill ställa mig mot väggen med? *whatever*
cutler ser grym ut
Jo, men Ronnie ser grymmare ut! ;)
hade coleman hår för 2-3år sen?
Viktor_Balck
2007-09-20, 17:54
hade coleman hår för 2-3år sen?
Jepp.
Victor Martinez armar såg betydligt större ut även de.
Tricklev
2007-09-20, 18:46
Det KAN vara en av anledningarna. Det är inte ett måste. Det handlar om vikt- och neduppgång också, som tidigare nämnts. Samt att gener givetvis också spelar en stor roll.
Något mer du (ni) vill ställa mig mot väggen med? *whatever*
Jo, men Ronnie ser grymmare ut! ;)
Kort sagt, du har inte gett någo källa som stödjer det du sa att man kan undvika hudbristningar, snarare tvärtom.
Beh, hudbristningar lär vara lika naturliga som ärrbildning ett sätt för kroppen att expandera huden, endel får mer eller mindre beroende på generna. Sen att folk inte tycker det är så snyggt skiter kroppen i, det funkar.
Coleman skaffade väl hår för 1,5 år sen eller nåt väl eller har jag haschat?
Coleman var rakad förra olympia tävlingen. Bilden är väl från i vintras?
Cutler tar de i år igen <3
"Some cream manufacturers claim the best results are achieved on recent stretch marks; however, few studies exist to support these claims."
- Vilket betyder att det finns studier som faktiskt stöder detta. Var allt detta nu finns är inget jag har i mina bookmarks. Återigen, var goda att leta själva. Jag är inte ert uppslagsverk.
Nej du är inte vårat uppslagsverk men du bör ha i åtanke att din trovärdighet har fått sig ett par smällar.
Du är en purfärsk medlem.
Du har påpekat saker som visat sig osanna. Ditt påstående var att zink skulle hjälpa och det har alltså visat sig vara felaktigt om man inte har en brist på zink, även då är jag lite tveksam till att det skulle vara den direkta anledningen till bristningar.
Du har inte kunnat styrka dina argument annat än genom wikipedia som är en tafatt källa att använda.
Du säger åt folk att söka själva, när det är du som har något att bevisa.
Därför ställer vi dig mot väggen.
Coleman var rakad förra olympia tävlingen. Bilden är väl från i vintras?
Cutler tar de i år igen <3
Det stämmer nog bra, har för mig att jag såg den första gången strax efter senaste olympia.
De som "vet vad de snackar om" vet att det är en stor fet myt som de som tror att de vet vad de snackar om är övertygade om stämmer. :)
Du läser wiki som fan läser bibeln.. ovanstående formulering är vanligtvis en omskrivelse av "det finns möjligtvis någon studie där ute som visar detta - men den är diffus, obskyr och/eller vinklad".
De som "vet vad de snackar om" vet att det är en stor fet myt som de som tror att de vet vad de snackar om är övertygade om stämmer. :)
Du läser wiki som fan läser bibeln.. ovanstående formulering är vanligtvis en omskrivelse av "det finns möjligtvis någon studie där ute som visar detta - men den är diffus, obskyr och/eller vinklad".
+1
Bra där, visa vart skåpet ska stå! :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.