Visa fullständig version : Resa runt mellandagarna.
Tjo.
Har tänkt att göra en resa runt mellandagarna, vill vara borta en vecka och tips på bra ställen att åka till skulle uppskattas.
Ska vara varmt och billigt på plats.
Vart skulle ni ha åkt?
Thailand :D Varmt och billigt på plats :thumbup:
Usa, Ny.
Är det varmt där i mellandagarna? :confused:
Är det varmt där i mellandagarna? :confused:
Ja, alltid varmt.
Ja, alltid varmt.
Ironin flödar :D
Thailand och Usa. Vilka förslag...skulle ni själva lägga endast en vecka där? 2 dagar försvinner till restid, så nä.
Bättre kan ni.
addicted
2007-09-19, 14:07
Malta, Kanarieöarna..?
Malta, Kanarieöarna..?
Mjo. Men är inte Kanarieöarna dyrt att leva i?
Mauritius? Jag själv har varit i båda NY och Thailand i en vecka och tycker inte det är direkt kort med tid, man hinner iaf inte tröttna som jag lätt gör om jag bor på samma hotell i 2-3 veckor.
addicted
2007-09-19, 14:17
Kollade på fritidsresors hemsida där står följande:
PrisnivåI butik: 1,5 liter vatten ca 6:-, burkläsk (33 cl) ca 6:-, vitt bröd ca 5:-. På restaurang: öl (50 cl) ca 25:-, stor pizza ca 70:-, enkel lunch ca 70:-, enkel middag ca 75–120:-.
Så det är väl som hemma ungefär.. Kanske inte så billigt, men varmt och inte så långt för en vecka i december.
Mauritius? Jag själv har varit i båda NY och Thailand i en vecka och tycker inte det är direkt kort med tid, man hinner iaf inte tröttna som jag lätt gör om jag bor på samma hotell i 2-3 veckor.
Okej, ska börja kolla.
Kollade på fritidsresors hemsida där står följande:
PrisnivåI butik: 1,5 liter vatten ca 6:-, burkläsk (33 cl) ca 6:-, vitt bröd ca 5:-. På restaurang: öl (50 cl) ca 25:-, stor pizza ca 70:-, enkel lunch ca 70:-, enkel middag ca 75–120:-.
Så det är väl som hemma ungefär.. Kanske inte så billigt, men varmt och inte så långt för en vecka i december.
Överkomligt ändå.
:thumbup:
addicted
2007-09-19, 14:25
Länk till sidan jag hittade infon på:
http://www.fritidsresor.se/Resorts/Travel.aspx?id=16694&cat=2|252&entry=7&dest=12&city=47&type=cd
Det är till Las Palmas, antar att man kan komma billigare undan på mindre orter på Ön, eller någon av de andra öarna.
australien :D ska dit själv i vinter. Lite kort tid med en vecka kanske, men ändå ;)
Goddaniel
2007-09-19, 15:56
Ryan Air till Malta? Kostar billigt :thumbup:
piraten99
2007-09-19, 16:13
tenneriffa? är det bra tryck i brallan där nere? vad kostar skiten där nere?
Tunisien! Åker själv dit på onsdag WOHO!
Stefan, du skrev inte att det bara var en vecka :smash:
Du får åka en bit om du ska resa i mellandagarna om du ska ha det varmt och billigt. Runt medelhavet är det inte jättevarmt i december. Kanarieöarna är i klass med Sverige när det kommer till priser. Du får väl besöka Afrika nånstans.
Stefan, du skrev inte att det bara var en vecka :smash:
Du får åka en bit om du ska resa i mellandagarna om du ska ha det varmt och billigt. Runt medelhavet är det inte jättevarmt i december. Kanarieöarna är i klass med Sverige när det kommer till priser. Du får väl besöka Afrika nånstans.
Tjo.
Har tänkt att göra en resa runt mellandagarna, vill vara borta en vecka och tips på bra ställen att åka till skulle uppskattas.
Vart skulle ni ha åkt?
Tjo.
Vart skulle ni ha åkt?
Problemet är ju att det är inte varmt i Europa i December :D Det krävs en resa nära ekvatorn för att få värme. Thailand är idag standardresemålet för värme kring denna tid och går utmärkt att besöka i en vecka.
Jag rekomenderar dig att åka till Alperna/Åre, solen får man bara cancer av :D
Problemet är ju att det är inte varmt i Europa i December :D Det krävs en resa nära ekvatorn för att få värme. Thailand är idag standardresemålet för värme kring denna tid och går utmärkt att besöka i en vecka.
Hahaha. Tyvärr så lockar inte kylan än, blir att åka snowboard till våren.
Jag ska ta era förslag och sätta mig när jag kommer hem och gå igenom om vart det möjligtvis bär av.
Stort tack för era förslag.
Goggelsbränna is the shit!!:D
Solen tar lite mer på 3000+ möh med snö överallt skulle jag tro. Å andra sidan blir ju bara halva ansiktet exponerat.
Goggelsbränna is the shit!!:D
Solen tar lite mer på 3000+ möh med snö överallt skulle jag tro. Å andra sidan blir ju bara halva ansiktet exponerat.
Jo det är sant, men jag kör alltid på 40+ solskydd så jag förblir lika vit som snön :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.