noman88
2007-09-18, 21:51
Hej.
Jag är ny här på kolozzeum.com, jag har hört gott om detta forum och, man kan tydligen få bra hjälp här.
Det ligger till såhär att jag vill börja träna, men vet inte var jag ska börja.
Jag är 190/80, dvs underviktig, och jag har aldrig tränat förut.
Vad jag då vill ha hjälp med är:
Schema. Hur började ni när ni var nybörjare?
Kost
Kostillskott/allt sånt man kan köpa från olika träningshopper, sånt som är bra
för träningen och resultat. Jag vill beställa något nu, men har ingen aning om vad jag ska beställa, äta och så vidare.
Jag behöver även köpa sånt så jag orkar mer, har verkligen jättedålig träningskondition och tar slut nästan direkt, det går säkert att träna upp, men jag hoppar gärna över den biten och köper "prestationshöjare".
Varför jag vill träna? Jag vill helt enkelt bygga. Jag vill uppnå maximal muskelutveckling, därav kostillskotten/det andra.
Allmänna tips om tider, kroppsdelar per dag, dagar i veckan, reps, vikter osv.
Jag tackar på förhand. Hoppas verkligen någon kan ta sig tid, för det skulle vara startskottet för min träningskarriär förhoppningsvis.
MVH noman
Jag är ny här på kolozzeum.com, jag har hört gott om detta forum och, man kan tydligen få bra hjälp här.
Det ligger till såhär att jag vill börja träna, men vet inte var jag ska börja.
Jag är 190/80, dvs underviktig, och jag har aldrig tränat förut.
Vad jag då vill ha hjälp med är:
Schema. Hur började ni när ni var nybörjare?
Kost
Kostillskott/allt sånt man kan köpa från olika träningshopper, sånt som är bra
för träningen och resultat. Jag vill beställa något nu, men har ingen aning om vad jag ska beställa, äta och så vidare.
Jag behöver även köpa sånt så jag orkar mer, har verkligen jättedålig träningskondition och tar slut nästan direkt, det går säkert att träna upp, men jag hoppar gärna över den biten och köper "prestationshöjare".
Varför jag vill träna? Jag vill helt enkelt bygga. Jag vill uppnå maximal muskelutveckling, därav kostillskotten/det andra.
Allmänna tips om tider, kroppsdelar per dag, dagar i veckan, reps, vikter osv.
Jag tackar på förhand. Hoppas verkligen någon kan ta sig tid, för det skulle vara startskottet för min träningskarriär förhoppningsvis.
MVH noman