handdator

Visa fullständig version : Hur viktigt är sex?

veggotjejen
2007-09-18, 16:52
Jag har en väninna som lever i en relation som nästan inte innefattar något sex över huvud taget. Hon påstår sig vara nöjd med situationen och menar att de har en massa annat ihop som är viktigare och att relationen är stail.
Vad anser ni? Hur viktigt är sex egentligen?

Till de som är äldre än 30 - Ändrar man uppfattning med åren?

Shakemynuts
2007-09-18, 16:59
Jag är 21 och fortfarande oskuld. Förhållanden har jag ju haft.
Känner mig bara obekväm när det kommer till sex-biten, så vill jag hellre bara göra de andra mysiga sakerna, hångla osv.
För mig är det alltså inte speciellt viktigt, många säger: "Men hur kan du dissa sex om du inte haft det?!!111FFS!"
Men det är väl inte så jävla svårt?
Jag har aldrig ätit skit, men inte fan kommer jag testa det för det. Extrem jämförelse, men poängen är densamma.

veggotjejen
2007-09-18, 17:06
Känner mig bara obekväm när det kommer till sex-biten, så vill jag hellre bara göra de andra mysiga sakerna, hångla osv.
För mig är det alltså inte speciellt viktigt, många säger: "Men hur kan du dissa sex om du inte haft det?!!111FFS!"
Jag har aldrig ätit skit, men inte fan kommer jag testa det för det. Extrem jämförelse, men poängen är densamma.

Ok, men kan det inte ligga något i att man inte saknar något som man inte testat? Om man känner ett obehag inför sex så kan jag förstå att det inte blir ett problem om man avstår. Även om det blir off topic så måste jag fråga om du ändå inte är liiiiiite nyfiken?

Nimille
2007-09-18, 17:08
Jag har en väninna som lever i en relation som nästan inte innefattar något sex över huvud taget. Hon påstår sig vara nöjd med situationen och menar att de har en massa annat ihop som är viktigare och att relationen är stail.

Hur gammal är personen i fråga?
Hur länge har hon levt i relationen?

veggotjejen
2007-09-18, 17:10
Hon är 32 och de har varit tillsammans i drygt 3 år (och sexet började blekna av efter knappt 1 år vad jag förstår.)

Griip
2007-09-18, 17:13
Behöver inte vara hela världen, huvudsaken är att de känner likadant båda två. Känner de inte lika inför saker kan det bli problem

Tricklev
2007-09-18, 17:18
Som griip säger, om ingen av dom ser det som ett problem så är det inget.

Personligen hade jag knappast velat leva så dock.

Shakemynuts
2007-09-18, 17:32
Ok, men kan det inte ligga något i att man inte saknar något som man inte testat? Om man känner ett obehag inför sex så kan jag förstå att det inte blir ett problem om man avstår. Även om det blir off topic så måste jag fråga om du ändå inte är liiiiiite nyfiken?

Nae, jag har försökt.
Men jag vill helt enkelt inte..

sundvall
2007-09-18, 17:52
För mig - mycket viktigt!

veggotjejen
2007-09-18, 17:53
Nae, jag har försökt.
Men jag vill helt enkelt inte..

Ok, då är det bara att avstå. Det är ju som jag antar att du menar inte så jääävla viktigt. :)

Mats J
2007-09-18, 17:55
För mig - inte så jävla viktigt. Finns andra saker jag värdesätter mer i ett förhållande. Och sedan gäller ju "orkar man ha sex - tränar man inte hårt nog".

regus
2007-09-18, 17:57
För mig - inte så jävla viktigt. Finns andra saker jag värdesätter mer i ett förhållande. Och sedan gäller ju "orkar man ha sex - tränar man inte hårt nog".

Orkar man inte ha sex tränar man för hårt

Mats J
2007-09-18, 18:07

Var ju mest ett skämt, men inte fan orkar jag ha sex på kvällen efter ett pass i alla fall, då är ju tom. rapport mer lockande.

Fatalist
2007-09-18, 18:09
Jag tycker att ett förhållande bygger kring två personer som tycker om att umgås med varandra och att njuta av varandra. Ta bort det ena och du har en KK, det andra och du har en kompis.

regus
2007-09-18, 18:12
Var ju mest ett skämt, men inte fan orkar jag ha sex på kvällen efter ett pass i alla fall, då är ju tom. rapport mer lockande.

Jag förstog det.
Och.. du är inte tonåring längre va?:D

addicted
2007-09-18, 18:15

Är tjej, lever i ett liknande förhållande som beskrivs ovan. Jag och min kille har lite olika uppfattning om sex, jag vill mer än honom. Det är ett problem för mig.

Så min uppfattning är att det funkar så länge båda är med på det, men tycker man olika så blir det ett problem.

Håller med Fatalist, känner själv lite så att vi glider från varandra och blir mer friends än lovers.

mangemani
2007-09-18, 18:16
för mej är inte sex det viktigaste.
visst,ett förhållande helt utan nått slags sex,det går inte,men som sagt,det är inte det viktigaste för att få ett förhållande att vara bra.

Shakemynuts
2007-09-18, 18:18
Ok, då är det bara att avstå. Det är ju som jag antar att du menar inte så jääävla viktigt. :)

Nä, inte så jätte.
Men det är klart, jag kommer väl ändras med tiden också. Som alla andra. Men jag har inte precis bråttom.

mini
2007-09-18, 18:19
Jag skulle ha mycket svårt att leva i en sexlös relation om det inte var en tillfällig överenskommelse.

veggotjejen
2007-09-18, 18:25
:laugh: För mig - inte så jävla viktigt. Finns andra saker jag värdesätter mer i ett förhållande. Och sedan gäller ju "orkar man ha sex - tränar man inte hårt nog".

Mats J
2007-09-18, 18:29
Jag förstog det.
Och.. du är inte tonåring längre va?:D

Ha ha, nej det var tonåring sedan jag var tonåring..

Speedy
2007-09-18, 18:30
jag tycker att det kan vara viktigt men som många andra säger det finns saker som är betydligt viktigare än sex i ett förhållande...och är båda nöjda och trivs med sin relation så är det inte nåt problem alls som jag ser det..tycker att det kan bli lite väl mycket för endel...vissa man träffar gör ju inget annat än lligger med varandra och då är det ju nästan mer kk än tillsammans bitvis känns det som..:)

L-Sami
2007-09-18, 19:15
Sex i någon form måste finnas i ett förhållande, ibland mer ibland mindre beror på hur båda känner sig.

hahavaffan
2007-09-18, 19:24
Jag har aldrig ätit skit, men inte fan kommer jag testa det för det. Extrem jämförelse, men poängen är densamma.Förstår hur du tänker, men du kommer lätt ändra dig när du väl har det!

Sex är jäkligt viktigt i ett förhållande.

mini
2007-09-18, 19:26
Du jämför sex med att äta bajs? Inte alls samma poäng om du inte är tysk.

Tigerkotten
2007-09-18, 19:32

Men pls, tycker inte riktigt du kan kommentera detta. Du är ju bara osäker när det gäller sexbiten, det är ju därför det ej är viktigt för dig. Om du skulle haft det, och känner dig säker i den situationen. Då däremot kan du ha en bättre uppfattning.

Jag tycker sex är viktigt, men självklart ska det inte vara allt. Men samtidigt är man sugen, och inte får något. Så blir det bara frusterande.

Deceiver85
2007-09-18, 19:32
Jag har en väninna som lever i en relation som nästan inte innefattar något sex över huvud taget. Hon påstår sig vara nöjd med situationen och menar att de har en massa annat ihop som är viktigare och att relationen är stabil

Hon är säkert jättenöjd, men jag undrar om hennes partner är lika nöjd.

LadyInsane
2007-09-18, 19:34
Jag skulle inte fungera i ett sexlöst förhållande. Naturlig och väldigt kul del av relationen helt enkelt. ;)

Liten Men Fet
2007-09-18, 19:36
Jag har varit singel nästan hela livet och den största anledningen till att jag skulle vilja ha en tjej nu är sexet. Jag trivs jättebra som singel annars så om sexet inte var viktigt varför skulle jag leta efter en tjej? Kompisar har jag av bägge kön.

Skulle jag hamna i ett förhållande där vi efter ett tag inte har sex regelbundet så skulle jag anse att nånting vore fel.

ManuelIT
2007-09-18, 19:49
men killar måste ju tömma sig då och då, vad gör han då? drar han i den då? varför skulle man välja det över sex?

jag har kanske helt fel, men när jag läser sådant så misstänker jag alltid att en av dem är otrogen, troligen för att en sån situation är helt utanför min världsbild

hum
2007-09-18, 20:31
Jag tycker sex är tråkigt.

Min nuvarande tjej vill ha sex hela tiden och förut var det ju en sådan tjej man drömde om... Nu tycker jag det räcker gott och väl med en gång i veckan.

Hoppas lusten kommer tillbaka nångång *screwy*

GLC
2007-09-18, 20:49
för mej är inte sex det viktigaste.
visst,ett förhållande helt utan nått slags sex,det går inte,men som sagt,det är inte det viktigaste för att få ett förhållande att vara bra.

Mange = vettig som vanligt. Jag håller med!

Frantic
2007-09-18, 21:06
Jag tycker att ett förhållande bygger kring två personer som tycker om att umgås med varandra och att njuta av varandra. Ta bort det ena och du har en KK, det andra och du har en kompis.

Håller med Fatalist, känner själv lite så att vi glider från varandra och blir mer friends än lovers.

Jag håller med Fatalist och addicted. Glider man in i kompistänket så är man illa ute.

fajiwara
2007-09-18, 21:38
sex är ju jobbigt, speciellt när man tränar , då behöver kroppen vila, lika bra att få en handtralla eller något liknande, gör det bekvämt ffs :D

LarsK
2007-09-18, 22:16

Hon är kanske nöjd, han är nog inte så nöjd....

Purren
2007-09-18, 22:16

Du kanske har en hormonrubbning.

Trance
2007-09-18, 22:20
De kanske båda trycker i sig så mycket happy-pills så deras sexdrift är helt borta. Men de är glada ändå!

Frida.B
2007-09-18, 22:31
Jag anser att relationen blivit allt för alldaglig när sexet uteblir. Men klart man inte kan va som små kaniner hela tiden, men att tycka att sex bara är jobbigt och hellre vill sova eller titta på film, då anser jag att man har något problem med förhållandet. Visst man kanske inte har lust, men då borde man försöka söka upp problemet till varför man inte har lust.

Shakemynuts
2007-09-18, 22:48
Många som kritiserar min syn och som sagt, jag sa att jag testat.
Men avbröt det, eftersom ja, jag vill inte.
What´s the problem?

Rahf
2007-09-18, 22:54
Många som kritiserar min syn och som sagt, jag sa att jag testat.
Men avbröt det, eftersom ja, jag vill inte.
What´s the problem?

Det är inte ett problem. Jag tycker snarare det är lite charmigt att du inte hastar iväg som vissa gör och kör hårt med första bästa. En gör som en själv vill. Men däremot så anser jag också att det sakar din rätt att tycka om sex och förhållande :devil:

Det var ett skämt! Yttrandefriheten gäller!

Shakemynuts
2007-09-18, 23:02
Det är inte ett problem. Jag tycker snarare det är lite charmigt att du inte hastar iväg som vissa gör och kör hårt med första bästa. En gör som en själv vill. Men däremot så anser jag också att det sakar din rätt att tycka om sex och förhållande :devil:

Det var ett skämt! Yttrandefriheten gäller!

Haha, jag såg inte det vita förns jag citerade dig. :D

Men grejen är ju den att jag testat för bövelen. :smash: And I didn´t like it! *whatever*

Men ja, många anser mig ju inte vara oskuld, eftersom jag då, liksom varit i en tjej, men, drog mig ganska snabbt tillbaka, men jag tycker att jag borde avsluta en sexakt innan jag kan påstå att jag ej är oskuld.
Så finns vissa som påstår att man ej är oskuld när man haft oralsex också.

Frida.B
2007-09-18, 23:07

Men grejen är ju den att jag testat för bövelen. :smash: And I didn´t like it! *whatever*

Men ja, många anser mig ju inte vara oskuld, eftersom jag då, liksom varit i en tjej, men, drog mig ganska snabbt tillbaka, men jag tycker att jag borde avsluta en sexakt innan jag kan påstå att jag ej är oskuld.

Varför gillar du det inte? ´Hur viktig var den tjejen för dig? Jag förstår dig om du inte ville fortsätta för att du inte tyckte om tjejen som du borde. Men annars tycker jag att du kan se fram emot att ha sex när du väl hittat tjejen du verkligen vill ge hela dig själv till.

Shakemynuts
2007-09-18, 23:08
Varför gillar du det inte? ´Hur viktig var den tjejen för dig? Jag förstår dig om du inte ville fortsätta för att du inte tyckte om tjejen som du borde. Men annars tycker jag att du kan se fram emot att ha sex när du väl hittat tjejen du verkligen vill ge hela dig själv till.

Jo, så är det säkert, återstår att se.
Men den tjejen, just då, var viktig för mig. Men i det stora hela var hon nog inte så jäkla bra. :D

Jackie Dee
2007-09-18, 23:09

"Oskuld är en benämning på en person som inte haft sexuellt umgänge med en annan person."

Vad som är sexuellt umgänge kan man ha olika uppfattning om.

Liten Men Fet
2007-09-19, 00:01

Du ska testa med en tjej du är riktigt kär i innan du säger att sex inte är nåt att ha. Efter din beskrivning så tycker jag inte att du kan säga att du har haft sex ordentligt. Det är inte det att du är så nervös och ovan vid situationen att du upplever det obehagligt? Första gången för mig var ingen lek, tur att jag var full och att jag aldrig träffar den tjejen igen. Första gången nykter var ingen lek heller, var så nervös att det inte så hände så mycket. Tog en kvart att komma över det så vi kunde göra det vi skulle.

En annan fråga du kan fundera över är om du gillar tjejer? Sex med det könet man inte är intresserad av brukar ju inte va något man längtar efter.
Tycker du om sex med dig själv då?

Doris
2007-09-19, 01:46

latmask!

Sonny.
2007-09-19, 02:05
Viktigt.

Alexton
2007-09-19, 06:21
Viktigt,det är en nog det bästa sättet att ta pulsen på personen man är ihop med. Tror det är svårt att uppnå den typen av närhet utan sex. Även när man haft sex och är helt tillfreds med att bara varva ner ett tag tror jag också är viktigt.

Ivar_Lo-J
2007-09-19, 06:57
Hon är kanske nöjd, han är nog inte så nöjd....

Vad baserar du det på? Det kan inte finnas män som tycker att en sån situation funkar?

Jag tror att närhet och kroppskontakt är viktigt, men jag tror inte man behöver ha sex för att uppnå det.

Spawn
2007-09-19, 07:08

Känner igen mig där alltså :) Men det är träningsvärken som biter i ibland.

Corpze
2007-09-19, 08:24
Jag tycker inte det är så viktigt, men andra tycker tydligen att det är viktigt att ha sex med mig *gah!*

Stumpis
2007-09-19, 09:55
Eftersom frågan till en början var ställd till oss runt 30 så ska jag ge min syn på saken.
Jag och min man har varit tillsammans i 5 år, ännu har vi inga barn, så vi kan inte skylla utebliven sex på det. Dock är det så att vardagen med jobb, träning och hushållet tar på krafterna, och sanningen är att vi har inte lika mycket sex nu som vi hade det första året vi var tillsammans. Däremot "myser" vi bra mycket mer nu, sitter/ligger tillsammans i soffan när vi ser på tv, kramas när vi går förbi varandra i huset och har en annan ömhet än vad vi hade förr.

Det är lätt att det blir slentrian det här med att inte ha sex, och det känns som om det kvittar, men när man sen väl får till det en kväll märker jag en jäkla skillnad på humöret dagen efter. Fatta så bra man mår! *cupid*

Så summan av det hela är att sex är jätteviktigt för att hålla liv i ett inrutat förhållande, för nog har man väl haft en sexuell attraktion till varandra i början? Men, sex är inte allt, och det viktigaste är att man är öppna och pratar med varandra om hur man känner. Bedrövligt är det när någon hoppar över skaklarna och är otrogen av anledningen att man inte har sex i det förhållande man är i, men ändå älskar sin partner. *screwy*

shut teh face
2007-09-19, 10:09
Håller med föregående. Jag och tjejen har ibland sex tre ggr per dag, men ibland 1 gång i månaden. Det kanske beror på att jag inte har lust men jag är väldigt mån om att tala med min tjej om det för att hon inte ska göra något eller må dåligt i förhållandet.

Det viktigaste i vårat förhållande för mig är närheten, den är minst lika viktigt som sex, om inte mer.

Bärs
2007-09-19, 12:33
Dr. Phil menar att det är en myt att sex inte är viktigt i en långvarig relation. I sexlösa relationer är det alltid någon som känner sig avvisad, vilket skapar ett ressentiment.

Likväl poängterar Dr. Phil att sex inte bara innefattar den rent mekaniska akten in-ut, utan en vardaglig kultur av beröringar och fysisk närhet.

egge
2007-09-19, 13:01
ok...

Pingu
2007-09-19, 16:04

Sex är bland det viktigaste i en relation (enligt pingvinjäveln själv). Skulle aldrig stanna med en tjej som ville en gång i månaden eller i veckan för den delen

LadyG
2007-09-19, 16:49
Dr. Phil menar att det är en myt att sex inte är viktigt i en långvarig relation. I sexlösa relationer är det alltid någon som känner sig avvisad, vilket skapar ett ressentiment.

Likväl poängterar Dr. Phil att sex inte bara innefattar den rent mekaniska akten in-ut, utan en vardaglig kultur av beröringar och fysisk närhet.

Det där tror jag på. Mys, gos, kramar och annan fysisk beröring är oerhört viktigt också. Nästan lika viktigt som snabbisen man stjäl sig på morgonen eller den längre mer omsorgsfulla älskogen man ägnar sig åt emellanåt. Det man gör är ju signalera till sin partner att man uppskattar honom eller henne, vem vill inte bli uppskattad? Uppskattning stärker banden mellan två individer.

Men appropå trådens ursprungsfråga då... Att påstå att man är mindre pilsk för att man är över 30 är rent jäkla skitsnack med rum för individuella avvikelser förståss. Kvinnor har väl sin sexuella kulmen runt 40-45 har jag för mig, ni killar borde väl veta vilka fruntimmer det är som nyps och tafsar mest på krogen? Brukar läsa en massa gnäll om 40-taggare som försöker lägga ner lite ungt kött ;)

Tror inte någon av dem är speciellt nöjd annat än som kompis, det är bekvämt att vara ihop med någon man är kompis med. Lugnt och stabilt ja, men befriat från passion också. Lämnade ett sådant förhållande och det var inte förrän jag lämnat honom som jag började inse att vi levt som om vi vore syskon eller rumskompisar snarare än älskande. Oerhört trist, men det var bekvämt.

jaaaaag
2007-09-19, 18:26
Sex är viktigt! För mig är det den akten som liksom skiljer just honom från både kill och tjejkompisar. Nej, jag hånglar inte med kompisar heller men sex är den stora grejen som man bara har med just honom.

Sex är liksom så nära som man bara kan komma en person och det bästa som finns. Jag skulle aldrig kunna leva (vara helt tillfredsställd) i ett förhållande där sex inte ingick minst 1 gång/vecka. Har vatt med om det och varit sur och tyckt att något saknats när det hänt mer sällan än en/vecka.

Så ja, det är viktigt som fan. För mig. =)

Jense
2007-09-19, 19:07
sex är väl egentligen det enda man delar med sin partner som gör att hon eller hanh är speciella och skiljer sig från vänner om man bara se på det fysiska. sex är viktigt, men det är inte allt i en relation, knappast ens en stor del. om det är en riktig relation eller vad man ska säga. i knullförhållanden är det hyffsat viktigt :D

Metal_boy_
2007-09-19, 20:02
Nä, inte så jätte.
Men det är klart, jag kommer väl ändras med tiden också. Som alla andra. Men jag har inte precis bråttom.

Inte nåt illa menat, men blir du inte orolig över att du inte har nån sexualdrift? Är inte det något en normalt fungerande människa ska ha? Det är ju liksom inte bara som en vanlig lust som att " Nä jag känner inte för att spela biljard, det är inte skoj". Det är ju en en biologiskt funktion liksom.

bubbe
2007-09-19, 20:30
Inte nåt illa menat, men blir du inte orolig över att du inte har nån sexualdrift? Är inte det något en normalt fungerande människa ska ha? Det är ju liksom inte bara som en vanlig lust som att " Nä jag känner inte för att spela biljard, det är inte skoj". Det är ju en en biologiskt funktion liksom.

Precis!

Och innan man hade vart med ett par vändor blev det ju mer eller mindre byte av kalsonger av bara tanken på hederligt samlag. :em:

Metal_boy_
2007-09-19, 20:41
Precis!

Och innan man hade vart med ett par vändor blev det ju mer eller mindre byte av kalsonger av bara tanken på hederligt samlag. :em:

Haha, precis! Jag är nästan inne i en sån period just nu känner jag. Det känns som att jag är 16 igen! :D

Bärs
2007-09-19, 20:58
Det där tror jag på.

Dr. Phil är Dr. Phil

Tinis83
2007-09-22, 11:45
Viktigt!

kharon
2007-09-22, 12:28
Sex är en viktig del i ett kärleksförhållande, men det betyder inte heller att man måste göka varje dag, på olika ställen i huset, alla tider i dygnet. Det gör man då man är ung och/eller precis träffat sin partner och är upp över öronen förtjust och kåt på den andra, med tiden växer detta föhållade till en djupare kärlek. Då är själva kärleken och tryggheten viktigare än att tjejen suger av en varje morgon o.s.v.

Med åren går den sexuella lusten både upp och ner, ibland mer och ibland mindre. Sexet blir mer av en kärleksförklaring, då och då, sådana gånger det känns rätt, mer än att få sitt behov stillat varje kväll. Ibland har man såklart sex "bara för att" också.

För vissa människor är det tyvärr så viktigt att man måste vara otrogen. För andra är det så oviktigt att man kan leva i ett förhållande utan sex, men många gånger med desto mer kärlek.

För mig är det viktigt så länge det också är viktigt för henne. Kärleken är mycket viktigare och jag skulle aldrig göra slut med henne för att sexet skulle vara dåligt. Det finns internet.

fyrkantig_rondell
2007-09-22, 18:42
För mig är sex en viktig del i ett förhållande som måste fungera. När jag är tillsammans med någon så måste jag få fysisk närhet annars halkar man lätt i i någon form av kompisrelation, villket är döden för ett förhållande.

jojjep91
2007-09-22, 19:09
För mig nu när jag för första gången har blivit riktigt förälskad så är det viktigt! :)

Innan i början var jag så förälskad så jag inte ville ha sex med henne. Konstigt nog :S vet fler som kännt så.

JusupWilkosz
2007-09-22, 19:15
Sex är viktigt men bör ej missbrukas.

Liten Men Fet
2007-09-22, 20:20
Sex är viktigt men bör ej missbrukas.

Ge gärna förlag på missbruk.
Påtvingad sex?
Tjata sig till sex?

Eller menar du sex för äktenskap?

Scratch89
2007-09-22, 21:39
Det är viktigt, men det ska inte vara något påtvingat. Att vänta och avvakta i ett par månader ska inte vara några problem. Är det det, kanske man ska börja med sina egna problem...

XroW
2007-09-22, 21:55
Det är viktigt, men det ska inte vara något påtvingat. Att vänta och avvakta i ett par månader ska inte vara några problem. Är det det, kanske man ska börja med sina egna problem...

Vänta kan man väl göra när man är singel?
Ska man hoppa in i ett förhållande ska man väl vara redo för allt annars kanske man ska börja med sina egna problem? :)

LadyInsane
2007-09-22, 22:20
Ska man hoppa in i ett förhållande ska man väl vara redo för allt annars kanske man ska börja med sina egna problem? :)

Håller med lite här. Menar inte att man ska ha sex direkt, första kvällen eller så, men eftersom sex är en stor del av förhållandet förstår jag mig inte på de som väntar i flera månader på att "göra det".

Fatalist
2007-09-22, 22:21

+1. Att förneka att sex är viktigt dock, är att förneka en av två av våra syften på jorden. Då är man bra dum. ;)

mini
2007-09-22, 22:26
Att inte vilja ha sex i början av en relation behöver inte vara ett problem.

Raggis
2007-09-22, 22:27
Det är väl snarare tvärtom, att det börjar bli torrt ju längre in i ett förhållande man kommer. Så var det iallafall för mig.

XroW
2007-09-22, 22:29

Var nog lite otydlig.
Man behöver ju inte ha sex direkt, men ska man skjuta upp det ett par månader (3-4 + tänker jag då) så kanske man ska fundera på om man är redo för ett förhållande. Personligen skulle jag inte försöka gå in i ett förhållande med någon jag inte skulle vara redo att ha sex med.

LadyInsane
2007-09-22, 22:31
Var nog lite otydlig.
Man behöver ju inte ha sex direkt, men ska man skjuta upp det ett par månader (3-4 + tänker jag då) så kanske man ska fundera på om man är redo för ett förhållande. Personligen skulle jag inte försöka gå in i ett förhållande med någon jag inte skulle vara redo att ha sex med.

+1

Då kan man lika gärna vara vänner.

Deceiver85
2007-09-23, 01:04
Personligen skulle jag inte försöka gå in i ett förhållande med någon jag inte skulle vara redo att ha sex med.

Du har aldrig haft ett förhållande va?

XroW
2007-09-23, 01:11
Du har aldrig haft ett förhållande va?

ohja, det har jag :)

hahavaffan
2007-09-23, 03:14
Du har aldrig haft ett förhållande va?Håller med XroW, det skulle fan inte jag heller. Hur ball är det, ärligt talat?

Pdaddy
2007-09-23, 08:59
Killen måste ha en älskarinna !!!!

SEX e faan dödsviktigt :D

JA blir tokig utan sex, de är ett måste annars kan man lika görna skita i ett förhållande *lol*

M

Mats J
2007-09-23, 09:25
Sex är en viktig del i ett kärleksförhållande, men det betyder inte heller att man måste göka varje dag, på olika ställen i huset, alla tider i dygnet. Det gör man då man är ung och/eller precis träffat sin partner och är upp över öronen förtjust och kåt på den andra, med tiden växer detta föhållade till en djupare kärlek. Då är själva kärleken och tryggheten viktigare än att tjejen suger av en varje morgon o.s.v.

Med åren går den sexuella lusten både upp och ner, ibland mer och ibland mindre. Sexet blir mer av en kärleksförklaring, då och då, sådana gånger det känns rätt, mer än att få sitt behov stillat varje kväll. Ibland har man såklart sex "bara för att" också.

För vissa människor är det tyvärr så viktigt att man måste vara otrogen. För andra är det så oviktigt att man kan leva i ett förhållande utan sex, men många gånger med desto mer kärlek.

För mig är det viktigt så länge det också är viktigt för henne. Kärleken är mycket viktigare och jag skulle aldrig göra slut med henne för att sexet skulle vara dåligt. Det finns internet.

:thumbup:

bertbert
2007-09-23, 09:54
Sex är rätt viktigt. Utan sex skulle mänskligheten dö ut. :Virro

jojjep91
2007-09-23, 12:28

exakt.

Jag o min flickvän väntade 2månader för att vi helt enkelt ville det.

Liten Men Fet
2007-09-23, 12:34
exakt.

Jag o min flickvän väntade 2månader för att vi helt enkelt ville det.

Det hänger nog lite på ålder, är man 25 å gjort det många gånger med flera olika partners så är det inte en så stor grej. Är man tonåring och det är första gången så är det inte så konstigt om man inte hoppar i säng direkt.

Jag ha varit på ett par dejter med olika tjejer och antingen slutar det i sängen första dejten eller så blir det ingen andra dejt. Det har bara blivit så, inget som varit planerat i förväg.
Ska testa att dejta lite mer nästa gång.

Scratch89
2007-09-25, 10:27
Sen kan det vara en liten försäkring att man kan hålla på sig. Det känns ju lite osäkert om ens partner hoppar i säng på första dejten. Hur mycket kan man då lita på sin partner, om hon/han är så lättfotad? Om personen i fråga väntar några dejter eller en månad innan man får komma till känns det automatiskt bättre.
(Sen kan man ju fortfarande vara lättfotad utanför förhållandet, men jag tror att folk fattar vad jag menar...)

Jiggen
2007-09-25, 10:56
skulle ha mycket svårt för ett förhållande utan sex. mitt ex oxh jag hade helt olika syn på sex som vi kom på efter 8 veckor sen funkade inte det förhållandet längre, skulle jag istället vänta och sen att vi ha sex för att sen förstå att just sexét inte funkar så har man ju "dragit" ut på förhållandet, tycker att ett fungerande förhållande ska man respektera varandra,kunna umgås, och ha ett bra sex..annars funkar dte inte för mig, men det är ju jag*whistle*

Liten Men Fet
2007-09-25, 12:50
Sen kan det vara en liten försäkring att man kan hålla på sig. Det känns ju lite osäkert om ens partner hoppar i säng på första dejten. Hur mycket kan man då lita på sin partner, om hon/han är så lättfotad? Om personen i fråga väntar några dejter eller en månad innan man får komma till känns det automatiskt bättre.
(Sen kan man ju fortfarande vara lättfotad utanför förhållandet, men jag tror att folk fattar vad jag menar...)

Vadå lättfotad? Det är ju för att jag är så jäkla het! :smash: