Visa fullständig version : Relation med 10 år äldre kvinna
Har under några månader i hemlighet träffat en kvinna som är 10 år äldre än jag (27/37). Det har nu utvecklat sig så att jag verkligen börjar bli förälskad i henne, men vet inte om jag vågar satsa. Det kanske uppstår problem pga av åldersskillnaden?? Hon har dessutom två barn sen tidigare. Jag har inget problem med det när jag tänker på det så här, men vet ju inte hur det går om man flyttar ihop. Hon är verkligen som skapt för att passa åt mig, vi är så lika och har samma värderingar, åsikter och beteende att allt känns rätt. Har en känsla för detta som jag inte haft för någon annan. Men som sagt, kan åldersskillnaden skapa problem?
Har ni varit eller är ni tillsammans med en äldre kvinna eller känner någon som är det? Jag tar tacksamt emot alla tips och idéer. Något särskilt jag ska tänka på? Jag behöver lite synpunkter och kött på benen för att komma vidare i mina tankar.
Tack!
Ni båda är vuxna på riktigt, ser inget problem.
Handcuff
2007-09-18, 16:35
Only the time will tell...
Känns det rätt? = kör på
Känns det fel? = ja gissa...
mangemani
2007-09-18, 16:37
ja.
go for it,funkar det inte så funkar det inte,du har ju då iaf gjort det du velat/kunnat,finns inget mer att göra sen.
Min flickvän är 8 år äldre än mig och jag ser inget problem i det, funkar man bra ihop så gör man. (22/30). Satsa annars kommer man bara ångra sig senare i livet :thumbup:
Min flickvän är 8 år äldre än mig och jag ser inget problem i det, funkar man bra ihop så gör man. (22/30). Satsa annars kommer man bara ångra sig senare i livet :thumbup:
Inga särskilda saker att tänka på? Något du gjort/tänkt/kännt annorlunda med henne än med yngre partners (om du haft det). Jag har bara varit med yngre, så det känns ju lite annorlunda, men mer spännande också :)
Vill du har barn i framtiden?
Kan hon tänka sig att gå igenom det igen..?
Det är ju en ganska viktig fråga du får ställa dig själv
Ja, jag vet. Måste verkligen prata igenom det med henne. Just nu känner jag inte alls för barn, men det sjuka är väl att jag säkert börjar göra det när det är för sent, om hon ens vill ha barn. Men det ska diskuteras!
veggotjejen
2007-09-18, 17:09
Förutom diskussionen om barn så kan jag inte se någon anledning till att inte testa. De flesta av mina väninnor har faktiskt yngre män - allt ifrån 1 år till uppemot 8 år (och de träffades när han var 21 och hon 29, de är idag gifta med 2 barn.)
Kör på och fundera inte så mycket!:hbang:
Förutom diskussionen om barn så kan jag inte se någon anledning till att inte testa. De flesta av mina väninnor har faktiskt yngre män - allt ifrån 1 år till uppemot 8 år (och de träffades när han var 21 och hon 29, de är idag gifta med 2 barn.)
Kör på och fundera inte så mycket!:hbang:
Tack! Ska tänka på det!
Det är inte bara att gå igenom uppfostran och sånt igen, hon ska ju kunna föda barnet. Hon är ju egentligen redan "för gammal" för barnafödande om man ser till ökade risker för modern och "fel" på barnet.
blekfet2
2007-09-18, 17:33
Förstår inte heller ritkigt problemet, ni båda är juh som sagt vuxna.
veggotjejen
2007-09-18, 17:50
Det är inte bara att gå igenom uppfostran och sånt igen, hon ska ju kunna föda barnet. Hon är ju egentligen redan "för gammal" för barnafödande om man ser till ökade risker för modern och "fel" på barnet.
Nu har du faktiskt fel - det är inte speciellt ovanligt att få barn vid hennes ålder. Min mor var 40 när hon fick sitt sista. Visst finns det ökade risker - men inte så alarmerande att det är för sent vid 37 års ålder.
Tricklev
2007-09-18, 17:57
Nu har du faktiskt fel - det är inte speciellt ovanligt att få barn vid hennes ålder. Min mor var 40 när hon fick sitt sista. Visst finns det ökade risker - men inte så alarmerande att det är för sent vid 37 års ålder.
På vilket sätt motsäger det där vad Baan sa? Det finns ökade risker både för modern och för barnet att föda vid hennes ålder, däremot så brukar det fortfarande gå att få barn. Det bara innebär ökade risker.
Det var ju det han sa;)
edit: jevffla kissballongen ;)
Det var ju det han sa;)
edit: jevffla kissballongen ;)
snowboarding.
snowboarding.
Dubbelfel av regus.
Fel tråd och fel association*slap*
Dubbelfel av regus.
Fel tråd och fel association*slap*
haha. Jag var säker på att jag tryckte på "den" tråden. :D
En sak som är viktig att tänka på är att du just är 27 och hon 37. Visst hon kan vara välbehållen och fin. Men föreställ dig om 10år när hon är 47år och sakta börjar förfalla och du fortfarande är på din topp!. Det är ungefär vid den här tiden det börjar bli dags att "uppgradera". Dvs skaffa en 10-20år yngre tjej för att behålla livskvalitén. Mitt tips är att inte kära ner dig utan ha henne som tidsfördriv tills du hittar något bättre.
veggotjejen
2007-09-18, 18:23
På vilket sätt motsäger det där vad Baan sa? Det finns ökade risker både för modern och för barnet att föda vid hennes ålder, däremot så brukar det fortfarande gå att få barn. Det bara innebär ökade risker.
Jag menar att hon då inte är "för gammal" för att få barn, eftersom det är fullt möjligt med oddsen dessutom med sig så att säga. Är du med?
NiXPhoenix
2007-09-18, 18:25
En sak som är viktig att tänka på är att du just är 27 och hon 37. Visst hon kan vara välbehållen och fin. Men föreställ dig om 10år när hon är 47år och sakta börjar förfalla och du fortfarande är på din topp!. Det är ungefär vid den här tiden det börjar bli dags att "uppgradera". Dvs skaffa en 10-20år yngre tjej för att behålla livskvalitén. Mitt tips är att inte kära ner dig utan ha henne som tidsfördriv tills du hittar något bättre.
:laugh:
Jag skrev nåt vagt liknande nån gång, gissa om jag fick skit för det.
Dom andra har redan svarat för mig egentligen men fyller i lite om riskerna med följande länk, http://en.wikipedia.org/wiki/Fertility#Female_fertility_after_30 Letade efter en bättre källa men men den här får duga, man är ju lat
veggotjejen
2007-09-18, 18:29
Dom andra har redan svarat för mig egentligen men fyller i lite om riskerna med följande länk, http://en.wikipedia.org/wiki/Fertility#Female_fertility_after_30 Letade efter en bättre källa men men den här får duga, man är ju lat
Ok, ok, ok, ok, jag hajar - och ni hajar nog vad jag menar också. Bra länk förresten - Wikipedia använder jag hela tiden. På gott och ont dock..
Ironbabe
2007-09-18, 18:52
ha ha ha ha du är inte ett dugg ytlig va? *rolleyes*
För det kan väl inte handla om kärlek?? Två människor som tycker om varandra för dem de är och inte för hur de ser ut.. Det händer faktiskt i den riktiga världen att människor ser bortom ytan och älskar personen under ytan. *waki waki*
Kör hårt, ser bra ut *cupid*
Känns det bra så varför inte. Men själv personligen så (om man får välja - man bestämmer ju inte vem man blir kär i), så föredrar jag en i min ålder. Är sjävl 23 så mellan 20-25 typ. Dejtade för ett tag sedan en som var 31år. Såt yngre ut..mer som 25-26. Gick bra som fan, snygg va hon o allt...men kände ändå att vi va på lite olika nivåer här i livet. Synd på ett sätt så det var en underbar tjej/kvinna.
Hm, jag förstår vad du menar, vet inte riktigt hur jag ska hålla bort såna tankar själv bara. Visst är det klart att det är skillnad i form på henne och tjejer i min ålder, men jag känner att i detta fallet kommer det i andra hand...faktiskt. Förr när jag kollade på tjejer så var det snyggast möjligt som gällde, något att visa upp för polarna osv. Nu när jag har ett långt förhållande med en tjej som är två år yngre än mig så har jag lärt mig några saker. Om man verkligen ska leva med henne, vilket är idén med det hela för mig, så spelar det ingen roll hur jävla snygg och läcker hon är om hon är oförmögen till normal kommunikation, talanglös, dålig i sängen, egoistisk, barnslig osv. Det finns säkert en tjej därute som är både perfekt till utseendet och till beteendet, men jag tror personligen att man inte får hur många chanser som helst i livet. Om man ständigt letar efter den perfekta så lär man nog få byta och leta livet ut. Min "kvinna" är så enormt mycket bättre än yngre förmågor jag träffat. Jag tänder på henne och beundrar henne. Hon är vacker, och bär såklart spår av ålder. Men som sagt, det är först och främst en bra insida jag söker nu. Jag vill ha en kvinna att trivas ihop med, att bli attraherad av och leva med. Jag tror jag har det i henne. Det jag ändå tvivlar på är det tråden handlar om, finns det problem som uppstår pga ålderskillnaden?
veggotjejen
2007-09-18, 19:27
Hm, jag förstår vad du menar, vet inte riktigt hur jag ska hålla bort såna tankar själv bara. Visst är det klart att det är skillnad i form på henne och tjejer i min ålder, men jag känner att i detta fallet kommer det i andra hand...faktiskt. Förr när jag kollade på tjejer så var det snyggast möjligt som gällde, något att visa upp för polarna osv. Nu när jag har ett långt förhållande med en tjej som är två år yngre än mig så har jag lärt mig några saker. Om man verkligen ska leva med henne, vilket är idén med det hela för mig, så spelar det ingen roll hur jävla snygg och läcker hon är om hon är oförmögen till normal kommunikation, talanglös, dålig i sängen, egoistisk, barnslig osv. Det finns säkert en tjej därute som är både perfekt till utseendet och till beteendet, men jag tror personligen att man inte får hur många chanser som helst i livet. Om man ständigt letar efter den perfekta så lär man nog få byta och leta livet ut. Min "kvinna" är så enormt mycket bättre än yngre förmågor jag träffat. Jag tänder på henne och beundrar henne. Hon är vacker, och bär såklart spår av ålder. Men som sagt, det är först och främst en bra insida jag söker nu. Jag vill ha en kvinna att trivas ihop med, att bli attraherad av och leva med. Jag tror jag har det i henne. Det jag ändå tvivlar på är det tråden handlar om, finns det problem som uppstår pga ålderskillnaden?
Ok, men du är det ju ändå så att du har gott om tid att bestämma dig på, eller hur? (Eller har jag fel?) Varför stressa fram svar - svar som ofta tar lite tid att fundera ut/känna efter? Ta det lugnt - god damn!! :smash:
Du är ung (säger en tjej med 30-årskris..) Stort lycka till, grabben!! ;)
Åldern är ju bara en siffra, låt inte en sån sak hindra dig om du tycker om henne..
Tack alla för bra råd, tips och åsikter!
Inga särskilda saker att tänka på? Något du gjort/tänkt/kännt annorlunda med henne än med yngre partners (om du haft det). Jag har bara varit med yngre, så det känns ju lite annorlunda, men mer spännande också :)
Alltså det beror ju helt på hur folk är.. Jag har kursare i min ålder som är helt inne på giftermål vilket min tjej absolut inte är (detsamma med barn). Vilket jag ju är glad för då det inte är mitt mål inom den närmaste tiden precis. Men det känns väl som att ju äldre de blir, destu större är "chansen/risken" för sådana tankar. Prata med henne?
Sen är det en fröjd att vara med en äldre mot yngre.. sheez en sån fröjd det är! Mer hjärna, självständighet, mogen osv. Yngre i mitt fall är runt 18.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.