Logga in

Visa fullständig version : Aspartame för 30 år sedan

Nadreas
2007-09-17, 22:37
Jag hörde idag en lärare tala om aspartame. Hon berättade att någon gång på 70-80 talet var det en incident på coca-cola. En av deras bästa forskare skulle ha publicerat material i någon tidsskrift angående aspartames negativa effekt på framförallt ungdomar. Det skall ha tillslut lett till att domstolen i Amerika satte munkavel på forskaren och sen hörde man tydligen inte mer om det.

Stämmer detta?

Tabbe
2007-09-17, 22:43
Konspirations teorier finns det massor av

King Grub
2007-09-18, 04:52
Det "finns" massor av opublicerade hemska rapporter om aspartam, om man läser och lyssnar odiskriminerat.

Här är studierna dagens rekommendationer baseras på:

http://www.inchem.org/documents/jecfa/jecmono/v15je03.htm

clabbe
2007-09-18, 22:47
Ärligt talat så skulle det inte förvåna mig om det var så, känns som att det är så med ALLT här i världen, iallafall när det handlar om pengar.

Ex att han skulle kunnat gått ut med infon i media, o cocacola (light då? ) går i botten, och bolaget losar 40% i vinst pga det, då är det lättare att tysta dom.

Likadant som jag läste i en gammal artikel (har inte med träning att göra iof ;) ) från 80-talet. En gammal man/uppfinnare som hade uppfunnit ett nytt bränslesystem för bilar, dethan gjorde var att tillsätta några delar till motorn, samt förvärmde bränslet på någon vis. Och fick på det viset ur SJUKA effekter ur motorerna (exemplet var typ 300hk ur 1.6liter, ) samt bränsleförbrukning på 3dl milen.

Tror ni inte nåra fakirer i kuwait köpte upp allt som hade med han o göra, preskiberade o ligger undanstoppat?

Gubben dog tragiskt nog, o ingen annan känner till hemligheten. ALLT pga att de skulle få sälja mer av sin j*vla bensin!

Världen e rutten, o allt pga giriga pengagalna jävlar..:devil:

grunt_grunt
2007-09-19, 01:32
Ärligt talat så skulle det inte förvåna mig om det var så, känns som att det är så med ALLT här i världen, iallafall när det handlar om pengar.

Ex att han skulle kunnat gått ut med infon i media, o cocacola (light då? ) går i botten, och bolaget losar 40% i vinst pga det, då är det lättare att tysta dom.

Likadant som jag läste i en gammal artikel (har inte med träning att göra iof ;) ) från 80-talet. En gammal man/uppfinnare som hade uppfunnit ett nytt bränslesystem för bilar, dethan gjorde var att tillsätta några delar till motorn, samt förvärmde bränslet på någon vis. Och fick på det viset ur SJUKA effekter ur motorerna (exemplet var typ 300hk ur 1.6liter, ) samt bränsleförbrukning på 3dl milen.

Tror ni inte nåra fakirer i kuwait köpte upp allt som hade med han o göra, preskiberade o ligger undanstoppat?

Gubben dog tragiskt nog, o ingen annan känner till hemligheten. ALLT pga att de skulle få sälja mer av sin j*vla bensin!

Världen e rutten, o allt pga giriga pengagalna jävlar..:devil:

Det låter verkligen som en skröna, har nån en skön källa på det?

Slartibartfast
2007-09-19, 09:12

riiight...