handdator

Visa fullständig version : Driver Facebook er till vansinne?

Angel
2007-09-17, 21:57
För det gör min, jag får ca 100 olika request om att skaffa olika applications varenda dag. 70% av dom är från Kwon. Jag har hotat han med stryk men han svarade bara något obegripligt på svengelska.

Vad är dealen med Facebook egentligen? Okej, det är kul att kunna spana vad som hände med dom man gick i skolan med som liten, men mer då? Jag fattar det inte?

Förlåt, var tvungen att rasa lite. Mest arg är ja på Kwon.

mela
2007-09-17, 21:58
haha kwon skickar f*n allt, men det är bara han som gör det... går säkert att blocka folk på facebook, annars är det nice tycker ag :)

Yucko
2007-09-17, 21:59
Ignorance is a bliss.

LadyInsane
2007-09-17, 22:01
facebook är bra när man försöker snacka med folk utomlands. Annars suger det. Hatar alla som har milslånga presentationer.

-squat-
2007-09-17, 22:02
För det gör min, jag får ca 100 olika request om att skaffa olika applications varenda dag. 70% av dom är från Kwon. Jag har hotat han med stryk men han svarade bara något obegripligt på svengelska.

Vad är dealen med Facebook egentligen? Okej, det är kul att kunna spana vad som hände med dom man gick i skolan med som liten, men mer då? Jag fattar det inte?

Håller med. Skoj att kunna hitta en hel del gamla vänner. Men alla fjortisapplikationer spyr man på. snart är facebook lika trögscrollat som myspace.

Rahf
2007-09-17, 22:02
Har inte facebook. Oh I just had to say it! AOW!

Angel
2007-09-17, 22:04
Ja, så jäkla bra var det inte. Speciellt inte med Kwon-marodören runt knuten.

Jarod
2007-09-17, 22:06
Håller med Angel. I lördags frågade en skitsnygg brud mig och jag fanns på facebook och jag svarade givetvis - Nej, men jag kan skaffa för din skull. Därefter fick jag hennes mobilnummer så att jag kunde sms:a henne min mailadress. Stor risk. *rolleyes*

Überbiffen
2007-09-17, 22:06
Finns det inte redan andra sidor där man håller kontakten med gamla klasskompisar osv?

vsson
2007-09-17, 22:12
Tycker det är mest rörigt och yrt, tröttnar efter nån minut..

coxie
2007-09-17, 22:12
"Lunarstorm för vuxna? Nej tack jag har bättre saker för mig."

Enda svaret jag ger när facebook nämns.

Angel
2007-09-17, 22:13

Kom på något bättre, det där lät bara löjligt drygt

Doctor Snuggles
2007-09-17, 22:13
Håller med Angel. I lördags frågade en skitsnygg brud mig och jag fanns på facebook och jag svarade givetvis - Nej, men jag kan skaffa för din skull. Därefter fick jag hennes mobilnummer så att jag kunde sms:a henne min mailadress. Stor risk. *rolleyes*

Vad var poängen med denna post? Att du får skitsnygga brudar hela tiden så du inte bryr dig, eller att du tycker Facebook är så jobbigt så du hellre sumpar en snygg brud? *whistle*

coxie
2007-09-17, 22:14
Kom på något bättre, det där lät bara löjligt drygt

Kanske det men vad är facebook då?

Litecore
2007-09-17, 22:14
Har inte facebook. Oh I just had to say it! AOW!
+1, och ja.. det driver mig till vansinne ändå ;)

Dav0d
2007-09-17, 22:16
Som någon annan uttryckte sig, det är för rörigt med massa skit och därför lockar det inte.
Jag föredrar simpla saker men kvalitè...:)

Angel
2007-09-17, 22:16
Kanske det men vad är facebook då?

Men ett enkelt nej räcker. Man ska inte låtsas att man är mera värd än andra.

Litecore
2007-09-17, 22:17
facebook = lulz

Angel
2007-09-17, 22:18
facebook = lulz

eliteharcore=prata begripligt, nej!

coxie
2007-09-17, 22:20
Men ett enkelt nej räcker. Man ska inte låtsas att man är mera värd än andra.

Nu vet jag inte hur det ser ut i dina vänskapskretsar men i mina tjatas det om facebook hela tiden. När jag får höra "ååååh jag fick knappt något gjort idag, jag satt på facebook hela dagen" 15 gånger i veckan så anser jag inte att jag är bättre, men bättre omdöme har jag nog.

Vad är det som gör facebook så bra att det är viktigare för vissa än att jobba på sin arbetsplats?

Angel
2007-09-17, 22:21
Absolut ingenting, om man inte gillar att bli trakkad av Kwon

coxie
2007-09-17, 22:25
Absolut ingenting, om man inte gillar att bli trakkad av Kwon

Vad bra då kommer jag fortsätta att tycka jag är lite bättre än de som bränner sin tid på facebook :D

jwzrd
2007-09-17, 22:27

Det är ok så länge man ignorerar Kwons bs.

chidde
2007-09-17, 22:31
sicka hejters ni är, jag tycker de har lyckats göra sidan på det viset så att de som är fjortisar to the bone inte kan göra sig rättvisa där

man väljer vem man vill adda och bli addad av, vilka applikationer man vill och inte vill ha. man kan till och med begränsa sitt konto hur man vill och slippa en massa snokande och stalkande

sen kan jag förstå att vissa är bittra, har man inga vänner så kan man ju inte hitta dem heller, oavsett vilken sida man söker på (även eniro.se hade funkat dåligt)

och visst, ni menar att ni har alla era vänner irl (ursäkta nörduttrycket)
men så fel, vakna... det är dagens IT-Sverige, allt har internätiserat!!
det är typ mer naturligt att fråga efter emailadress än telefonnummer för fashiken!

träningsdagboken man hade med sig till gymmet har bytats ut mot träningsjournalen på internet, den vanliga dagboken har bytats ut mot bloggen på internet. följ med utvecklingen istället för att bojkotta den säger jag!! :smash:

Slartibartfast
2007-09-17, 22:37
Det är ok så länge man ignorerar Kwons bs.

Kwon spammar mera på facebook än han nånsin gjort på kolo.

Men vi gillar kwon.

Varför måste alla dela med sig åt alla vad de addat för applications och bjuda in alla andra. SKIP THIS STEP!

Ignore ignore ignore.

Angel
2007-09-17, 22:41
Skönt att man inte är ensam.

Susanne Cervin

Today at 10:32am
Seriöst! slutar du inte skicka 10 olika requests om dagen till mig så får du inte vara min vän längre. SÅ KUL ÄR DET INTE!

Daniel Andersson

Today at 9:02pm
Your loss on the joys and extravagance that facebook has to offer. My Werewolf Howler wants to hug you.

Click here to give me some WereWolf love!
(nevermind the blood on their teeth...)
iluveric
Created with WereWolves

coxie
2007-09-17, 22:48
sicka hejters ni är, jag tycker de har lyckats göra sidan på det viset så att de som är fjortisar to the bone inte kan göra sig rättvisa där

man väljer vem man vill adda och bli addad av, vilka applikationer man vill och inte vill ha. man kan till och med begränsa sitt konto hur man vill och slippa en massa snokande och stalkande

sen kan jag förstå att vissa är bittra, har man inga vänner så kan man ju inte hitta dem heller, oavsett vilken sida man söker på (även eniro.se hade funkat dåligt)

och visst, ni menar att ni har alla era vänner irl (ursäkta nörduttrycket)
men så fel, vakna... det är dagens IT-Sverige, allt har internätiserat!!
det är typ mer naturligt att fråga efter emailadress än telefonnummer för fashiken!

träningsdagboken man hade med sig till gymmet har bytats ut mot träningsjournalen på internet, den vanliga dagboken har bytats ut mot bloggen på internet. följ med utvecklingen istället för att bojkotta den säger jag!! :smash:

Men vad är det med facebook som gjort att det är så mycket bättre än resten av alla otaliga communties och forums. Varför har det fått det sjuka mediahypen?

PowPow
2007-09-18, 00:10
Men vad är det med facebook som gjort att det är så mycket bättre än resten av alla otaliga communties och forums. Varför har det fått det sjuka mediahypen?

Jag hörde en förklaring på radio tidigare idag:

Det är en massa medelålders recensenter och andra mediapersonligheter som helt missade det där med stajlplejs, lunarstorm och myspace, och nu fått för sig facebook på något sätt skulle vara revolutionerande eller ens bra. Och människor är ju inte så svåra att övertala. There you go.

coxie
2007-09-18, 00:11
Jag hörde en förklaring på radio tidigare idag:

Det är en massa medelålders recensenter och andra mediapersonligheter som helt missade det där med stajlplejs, lunarstorm och myspace, och nu fått för sig facebook på något sätt skulle vara revolutionerande eller ens bra. Och människor är ju inte så svåra att övertala. There you go.

Det verkar rätt vettigt :D

XroW
2007-09-18, 00:26

Agree! :laugh:

"Vi byter namn på Lunarstorm och ändrar målgrupp"
helt plötsligt sitter ni och pratar med samma människor som ni pratade med för 5år sen på lunarstorm!

Fools!

Frida.B
2007-09-18, 00:36
jag tycker att facebook är konstigt och jobbigt. Alla ja har som vänner på facebook har jag ändå på msn.. so what's the point egentligen?

tjabon
2007-09-18, 01:55
För att svara på frågan i Tråd-rubriken:
JA

tidningen Body har en Fejsbok-grupp: Body.se

Är det ingen som har lust att starta en Kollo-grupp?

DanielF
2007-09-18, 05:56
Finns en Kologrupp redan
Kolozzeum heter den (otippat va?) ;)

Sofia4_4
2007-09-18, 06:08
Jag är inte med på Facebook. Det är exakt samma sak som myspace. Där har jag bara loggad in och sen glömt bort att jag gjort det. Får bara massa PM från amatör artister som vill bli populära och försöker skaffa mer vänner.

Helt meningslöst, tycker jag.

Fed up
2007-09-18, 07:37
Jag fattade inte dealen med facebook till jag skaffade en. Nu är det kul för man hittar nytt folk hela tiden (eller blir hittad).
Det jag inte gillar är att den skickar mail hela tiden, så fort nån rör sig inne på facebook. Måste se om jag kan klicka bort det på nåt vis.

Jompan
2007-09-18, 07:53
Fed Up, det går att ta bort både news feed som man får från polarna, och alla mailnotifications. Man kan även ta bort sådant som man själv bara vill se men inte visa alla andra. :)

Som svar på topic. Tycker facebook är roligt. Applicationer jag inte är intresserad av ignorerar jag istället för att bli vansinnig. :thumbup:

Fed up
2007-09-18, 08:05
Fed Up, det går att ta bort både news feed som man får från polarna, och alla mailnotifications. Man kan även ta bort sådant som man själv bara vill se men inte visa alla andra. :)

Jo såg det nu. Vad skulle man själv vilja se men inte visa andra? Om man bara vill se sina bilder själv kan man väl bara ha dem på datorn, typ?

Jompan
2007-09-18, 08:12
Jo såg det nu. Vad skulle man själv vilja se men inte visa andra? Om man bara vill se sina bilder själv kan man väl bara ha dem på datorn, typ?

Det finns vissa applicationer jag kan känna bara mest är roligt för mig själv att hålla på med som inte andra behöver kolla på, då kan man underlätta för andra att få översikt på ens facebook om man tar så att endast man själv ser det.

Sen kanske du lagt till en application som nån annan skickat nått relativt privat till som du känner är mellan den personen och dig och inte resten av vänskapskretsen. :)

bertbert
2007-09-18, 08:31
Nej, jag använder inte facebook.

LadyInsane
2007-09-18, 13:46
Sådär, nu har jag gått med i kollo-gruppen.

Jag känner knappt igen några av medlemmarna utan deras avatarer/alias... *gah!*

Alexton
2007-09-18, 14:36
Urk facebook. Bblabla invites you to be his/her friend , urk..
Nej tack mailen är dryga som de är >_<. Dessutom så har jag inte tid att träffa nytt folk.

Motorbreath
2007-09-18, 14:52
De trackar ju en med mail trots att man inte är registrerad på facebook.

Piranha
2007-09-18, 14:55
Nej, jag använder inte facebook.

Men du använder gärna facebooktråden på kolo.

Du kommer hamna där ... trust me, du är redan halvägs.

tjabon
2007-09-18, 15:03
Jag e me i Kollo-gruppen nu ! :hbang: