Logga in

Visa fullständig version : vad tycks om morgongröten??

martial_man
2007-09-17, 14:37
Tjaa allihopa!!

ville bara dela med mig av mitt lilla recept på en as god havregrynsgröt som både är protein rik och nyttig samt mättande

1 port Musclegröt*flex*

1 dl (Axas eller hemsköps) havregryn
0,5-1 dl minimjöl
30 gram skivad banan
20 gram 100 whey protein pulver( helst choklad smak*drool* ;P)
kanel

Näringsvärde

Per portion
Kcal: 277,8
Protein: 22,03 gram
Kolhydrater: 37,98 gram
Fett: 4,3 gram

riktigt as gott!!!! blir ett bra mellanmål eller huvudmål vid frukost
skriv kommentarer eller tips:P

Hälsningar Martial_man

Deceiver85
2007-09-17, 15:20
Gröt med frukt i är väldigt gott, banan men också nektarin och äpple.

Proteinpulvret har jag hellre i en shake för sig, annars blir gröten så stabbig.

Råttan
2007-09-17, 15:40
Nej, gott som fan att hälla proteindrinken över gröten! :thumbup:

__P
2007-09-17, 16:02
Nej, gott som fan att hälla proteindrinken över gröten! :thumbup:

Ja men inte att ha den i medan man micrar...

Alfred Nobel
2007-09-17, 16:30
Optigröt i träningssyfte:

2dl Fiberberikad havregrynsgröt
30g ChokladProtein
3st äggvitor
4dl vatten

In i mikrovågsugnen, 2½-3min och strö linfrö över när den kommer ut. Där snackar vi god gröt, opti opti opti.

Fast vill man undvika denna geggamojja gör man var för sig. Gröten för sig, äggen och proteinpulvret för sig ;) Men det är alltid roligare att exprimentera, eller vad säger du Nicke Grötsson? :thumbup:

Eddie Vedder
2007-09-17, 17:26
Men det är alltid roligare att exprimentera, eller vad säger du Nicke Grötsson? :thumbup:

Grötman om jag får be.:D Hade det varit hela ägg och inte bara äggvitor hade jag varit nöjd. Okej, inte tre ägg det är ju för mycket. Men ett av dom MÅSTE vara helt för att det ska få mitt godkännande.

Jag åt precis gröt på 100g havregryn och två ägg iblandat under kokningen. Ingenting mer, nej det är inte torrt.:D

Alfred Nobel
2007-09-17, 19:48
Grötman om jag får be.:D Hade det varit hela ägg och inte bara äggvitor hade jag varit nöjd. Okej, inte tre ägg det är ju för mycket. Men ett av dom MÅSTE vara helt för att det ska få mitt godkännande.

Jag åt precis gröt på 100g havregryn och två ägg iblandat under kokningen. Ingenting mer, nej det är inte torrt.:D

Allright, blir hela imorgon till frukost. Inte 3, fast 2 :P

Jag gjorde mig en "slatt" eller en "mindre portion" av optigröten nu efter mitt första friskis & svettis pass. Underbart gott, satt och njöt för varje tugga:

1dl fiberberikad havregryn
2dl vatten + 2st äggvitor + 30g whey80-choklad

Yum: