handdator

Visa fullständig version : Tråkigt liv!

stora_starka_jätten
2007-09-15, 18:59
hej! JAg har det inget vidare för tillfället.

Ska förklara min situation....

Jag bor för närvarande hemma hos mina föräldrar i en liten håla. (1000 invånare). Min enda sysselsättning är att läsa upp några betyg på komvux...

Jag läser 4 ämnen vilket ger ett antal läxor och arbeten som jag försöker att ta seriöst på.... Det blir någon lektion per dag och så i en stad 3 mil från hemmet. Jag tar mig dit ibland med bil ibland med buss. Jag är inte härifrån utan har flyttat hit på senare år.. Min ambition är att senare läsa vidare på universitet eller dylikt...

Jag har inget jobb vid sidan av mina studier och det känns ganska svårt och avlägset att få något.. Detta medför att jag har väldigt mycket dö-tid att slå ihjäl... Jag har en del kompisar och så fast de bor ca 8-9 mil bort och jag kan endast umgås med dem på helger... (tanken va att läsa på komvux där men kände att jag inte hade råd med hyra å så + att jag var för sent ute med anmälan...).

Jag ska visserligen ta upp träningen nu som legat nere ett tag och träna 3-4 ggr i veckan... Men känslan är att jag inte har något socialt liv och ingen meningsfullt liv. Jag känner mest likgiltighet inför saker och har väldigt mkt tid bara med mina egna tankar. Att ta kontakt med någon komvux är svårt och vet inte hur jag skulle göra eller så. Jag har ingen tjej eller så och det känns avlägset. Känner mig inte speciellt social kompent eller förmöga att fixa sådan saker.

Vet inte vad ni skulle kunna komma med för konkreta tips .. skönt att skriva av sig iaf...

påven
2007-09-15, 19:02
spraydate.se det kommer lösa dina tjejproblem iaf ;)

stora_starka_jätten
2007-09-15, 19:35
Kan tillägga att jag oftast är klar med skolan före lunch. Sen har jag hela dagar på mig att gå runt och göra ingenting. Har läst en del böcker och så men det känns väldigt mycket som att man inte göra några vettigheter utan bara fördriver tid.

schabo-labo
2007-09-15, 20:56
Hur gammal är du?

Pepparkakssmurfen
2007-09-15, 21:15
Kan tillägga att jag oftast är klar med skolan före lunch. Sen har jag hela dagar på mig att gå runt och göra ingenting. Har läst en del böcker och så men det känns väldigt mycket som att man inte göra några vettigheter utan bara fördriver tid.

Börja gymma?

mini
2007-09-15, 21:33
Flytta.

Vinter
2007-09-15, 21:35
Leta efter ett bra universitet/högskola som har en linje du kan tänka dig gå, rent socialt och för din framtid är det jackpot.

Lellan
2007-09-15, 21:40
Fyfan, känner med dig. Varit i ungefär samma sits, när jag flyttade hem en termin av olika orsaker.

Jag tränade iofs hela tiden, och så flörtade jag med lokala grabbarna för när man har jävligt tråkigt orkar man inte va blyg. Resultatet var några MacDonaldsbesök, åkte sån däringa träfällningsgrej (satt på golvet, de är förjävla trånga eller så är jag fet), upplevde riktigt jävla tystnad i skogen när snön föll och man bara har pannlampa på, blev hembjuden till flörtars föräldrar där katten hade egen plats vid bordet och satt å var översöt. Jag fick faktiskt aldrig någon puss av nån av flörtarna, men de var noga med att sms:a att de ville, och tänkte pussa mig, "nästa gång". Efter ett halvår flyttade jag dock.

Så jag säger som Mini. Flytt. Fast nu vet du lite mer du kan göra under tiden.

Rahf
2007-09-15, 21:44
Sitter i samma sits och jag kan inte flytta förrän jag är klar med Komvux. USA och Kanada nästa år dock!

LadyInsane
2007-09-15, 21:47
Vad jobbigt! Flytta därifrån!

Sniggel
2007-09-15, 21:48
Dötid?
Önskar man kunde få mer sånt, ge mig lite. :D

Ant
2007-09-15, 21:52
Dötid?
Önskar man kunde få mer sånt, ge mig lite. :D

"Posts: 3,534"

Be om att bli bannad från kollo??? ;)

chidde
2007-09-15, 22:13
hrm, jag känner nästan likadant

har precis flyttat till malmö och känner typ, ingen
känns lite tråkigt, alla vänner är typ 13 mil ifrån (t/r)

det enda som händer är jobb, vila, jobb, vila och jag får panik snart
sitta hemma en lördagkväll och titta på film är bara so not me
mitt jobb tillåter heller inte riktigt kvällskurser eller diverse aktiviter eftersom jag jobbar när andra är ute och roar sig

men men, man får ge det lite tid och så sina frön där man befinner sig
och se till att skaffa vänner där man är, för det är här det händer och inte 5-6 mil härifrån

hahavaffan
2007-09-16, 00:47
"Posts: 3,534"

Be om att bli bannad från kollo??? ;):D