Visa fullständig version : bump = ?
Många skriver om hur det bumpas hit och dit i trådar. Någon som kan förklara?
Bump = stöt/knuff = knuffa upp tråden till toppen.
Kanske finns någon annan flashig förklaring.
Litecore
2007-09-14, 11:47
nej, det räcker väl så egentligen.. trådarna på ett forum fungerar så att den
tråd som har blivit postad i senast hamnar högst upp i "trädet" om du fattar eriken ?
d.v.s om en jättegammal tråd blir bumpad så hamnar den först så att alla kan se den :)
MasterChief
2007-09-14, 11:48
http://en.wikipedia.org/wiki/Bump_%28Internet%29)
Pudzianovski
2007-09-14, 11:49
Ofta är det moderatorerna som bumpar trådar om regler osv för att nytillkommet folk skall bli uppmärksammade på dessa regler också.
:thumbup:
MasterChief
2007-09-14, 11:52
Bumpar kan vara lite störande ibland. Det händer att någon söker på "något". Sen får de upp en tråd och börja svara på inlägg som är flera år gamla. Inte bra.
edit: det är ju egentligen ingen riktig bump. Men en omedveten bump.
Musselbank
2007-09-14, 11:54
Att bumpa (sina egna tråkiga trådar) kan anses ofint eller rent av vara förbjudet på sina håll. Det går förstås att smygbumpa, genom att tillägga något eller så. För att det ska vara frågan om en bump ska inlägget inte tillföra något mätbart.
MasterChief
2007-09-14, 11:55
Att bumpa (sina egna tråkiga trådar) kan anses ofint eller rent av vara förbjudet på sina håll. Det går förstås att smygbumpa, genom att tillägga något eller så. För att det ska vara frågan om en bump ska inlägget inte tillföra något mätbart.
Men samtidigt brukar folk säga "vilken meningslös bump" när en gammal tråd dras upp igen även om inlägget innehöll något.
Fy fan vilken meningsfull tråd vi har på gång här. :D
Litecore
2007-09-14, 11:57
den bästa bumpen jag har sett på det här forumet var i en tråd om hur mycket
nån bobybuilder äter varje dag och det fanns långa listor och alla skrev att;
"shit vad han äter", "ZOMG!!1" bland annat.. och sen dog tråden och låg gömd
i ett par månader tills det kommer nån och skriver "fan vad han måste skita mkt!!"
jag har aldrig skrattat så mycket åt en så icke-komisk grej! men då var det så jävla roligt :D
Alrighty then...jo då förstår jag. Tackar för alla svar.
Bump = En Knuff
http://img170.imagevenue.com/aAfkjfp01fo1i-7064/loc593/31473_jen7_0003_123_593lo.jpg
tänker tillbaks 10 år i tiden nu när man själv började upptäcka alla forum ute på nätet, tog ett bra tag innan jag fattade varför det stod "Upp" i var o varannan tråd :)
En liten spin-off på förkortningar och termer.
Jag minns första gången jag såg TBA och det var efter jag sett många fighters med konstiga namn som Kimo, NYBA (New York BadAss) och andra med korta namn/smeknamn.
Det var en fight event där det stod
Lasse Noguiera VS TBA
TBA VS Kazushi Fairingraba
Ernst Stavro Blowjob VS TBA
TBA VS TBA
Då tänkte jag, fasiken vilken svettig kväll för denne fighter även kallad TBA (The BadAss?) som inte får vila en enda gång utan får fightas match efter match?
Sedan insåg jag att det stod för To Be Announced.
LadyInsane
2007-09-14, 13:40
Ernst Stavro Blowjob:laugh:
Ernst Stavro Blowjob:laugh:
Ja, jag vet att han heter Blofeld, men i en James Bond-film hade de skrivit fel så han fick heta Blowfield, det värmde och roade mig. ;)
Musselbank
2008-10-22, 17:07
bump
bump
Jag tror du lyckades. :D
Nitrometan
2008-10-22, 17:16
Jag tror du lyckades. :D
Ja. Ett mycket bra exempel!
beach2010
2008-10-22, 17:54
bump
Nitrometan
2008-10-22, 18:09
Lasse Noguiera VS TBA
TBA VS TBA
:thumbup:
Hur gick det för GUD i det fightcardet?
hahavaffan
2008-10-22, 18:14
En liten spin-off på förkortningar och termer.
Jag minns första gången jag såg TBA och det var efter jag sett många fighters med konstiga namn som Kimo, NYBA (New York BadAss) och andra med korta namn/smeknamn.
Det var en fight event där det stod
Lasse Noguiera VS TBA
TBA VS TBA
Då tänkte jag, fasiken vilken svettig kväll för denne fighter även kallad TBA (The BadAss?) som inte får vila en enda gång utan får fightas match efter match?
Sedan insåg jag att det stod för To Be Announced.:laugh:!!
Ja det finns det,
bring up my post
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.