Visa fullständig version : Världens tyngsta man (dokumentär).
Ganska märkligt hur människan kan fungera, inte hunnit kolla hela, men verkar ganska intressant.
Patrick Deuel is the world's heaviest man - almost 1100 pounds. This documentary opens with paramedics removing a wall of his house in Valentine, Nebraska and transporting him six hours to a hospital where he spent months trying to lose weight to qualify for a gastric bypass operation.
http://bestdocumentaries.blogspot.com/2007/08/half-ton-man-documentary.html
49 minuter lång, så lite varning till er som egentligen inte har tid att sitta vid datorn =)
Nitrometan
2007-09-13, 21:02
Den har gått på nån TV-kanal för nåt år sen. Jag gissar på kanal 5.
Tror den gick på TV nu bara typ förra helgen/veckan om jag inte är helt ute och cyklar...
jeppe på berget
2007-09-13, 21:08
sex-pack *cupid*
I slutet av dokumentären fick jag tanken "They should have put him down". Otacksamma jävla pack, för att inte tala om hans fru som till stor del bidragit till att nästan matat ihjäl det..
Tricklev
2007-09-13, 21:35
Hur i helvete har man råd?
Metal_boy_
2007-09-13, 21:55
Ska nog se den innan jag sussar. Tack för länken farbror Bosse!
Tack för sidan! Fanns ju massor med trevligt material.
Liten Men Fet
2007-09-13, 22:31
Det har jag också funderat på, det är ju inte direkt gratis att stoppa i sig den maten som behövs för att bli så oerhört fet.
Det har jag också funderat på, det är ju inte direkt gratis att stoppa i sig den maten som behövs för att bli så oerhört fet.De lägger säkert mer än en normal normal person på mat, men tror knappast det är rostbiff med bakpotatis de äter sig feta på. Utan chips, läsk och annat som innehåller mycket energi förhållandevis till hur lätt det är att få i sig.
Sådan kost är väldigt billig, skulle inte tro att det är ovanligt att sjukligt överviktiga tillhör underklassen i samhället.
GolvMupp
2007-09-13, 23:18
Bulk!
Tricklev
2007-09-13, 23:37
De lägger säkert mer än en normal normal person på mat, men tror knappast det är rostbiff med bakpotatis de äter sig feta på. Utan chips, läsk och annat som innehåller mycket energi förhållandevis till hur lätt det är att få i sig.
Sådan kost är väldigt billig, skulle inte tro att det är ovanligt att sjukligt överviktiga tillhör underklassen i samhället.
Frågan är hur många kcal man kan få i sig på sitt socialbidrag, det borde ju krävas en viss summa +kcal för att se ut sådär.
Jag säger bara tre ord:
äta, sova, skita.
:hbang:
Metal_boy_
2007-09-14, 00:16
Frågan är hur många kcal man kan få i sig på sitt socialbidrag, det borde ju krävas en viss summa +kcal för att se ut sådär.
Den killen får nog mat för grosisstpris.
Svaret är förmodligen att man låter andra mata en.
Kan man inte åtala frugan för djurplågeri?
Frågan är hur många kcal man kan få i sig på sitt socialbidrag, det borde ju krävas en viss summa +kcal för att se ut sådär.Sjutusen kcal om dagen borde vara nog, ifall man håller tillräckligt låg aktivitetsnivå, med en basalförbrukning på tretusen kcal, blir det ett överskott på fyratusen kcal, vilket borde resultera i en åtminstonde faktiskt produktion utav ett kvarts kilo fett - på fyra år har du 365kg fett.
Sjutusen kcal är massor, javisst, men i form av flottig och söt kost (de sa att han hade vitaminbrist) så är det förmodligen inte särskilt dyrt eller för den delen svårt att få i sig för någon som lever för att äta.
Och visst, man tycker att de är sviniga, respektlösa mot sig själva, men med enormt dålig känslighet för leptin, så krävs det förmodligen en självdisciplin som de flesta människor saknar, för att inte bli fet - dock rättfärdigar inte det medelsvensson fruktansvärt låga aktivitetsnivå (som förmodligen är en väldigt stor faktor till den moderna fetman), för där jävlar mig är det vilja, till viss del så handlar det såklart om uppfostran följt av vana, men man kan knappast skylla på fel i nersystemen, eller såklart, de som är förlamade kan göra det.
Fram tills att det är bevisat att gravitationen är 400% högre vid soffan, så lär jag inte ändra åsikt där i alla fall, fast kanske bara saknar insikt.
J.Saarela
2007-09-14, 06:53
Ser ju ut som dagens 125+ styrkelyftare.
Guybrush
2007-09-14, 07:58
Det mest tragiska tycker jag är killen i dokumentären som har lyckats går ner, var med i en talkshow där han talar om sitt nya liv, och sen går upp ALLT och lite till därefter! Fy fan vad dåligt man måste må!
mystic[-_-]
2007-09-14, 08:11
:D
Wennerberg
2007-09-14, 08:31
Fyfan. Jag klarar knappt av att se på det. Hur kan man välja att leva ett sånt liv? Vad har man för föräldrar som inte ser till att deras unge inte blir sjukligt fet?
Det mest tragiska tycker jag är killen i dokumentären som har lyckats går ner, var med i en talkshow där han talar om sitt nya liv, och sen går upp ALLT och lite till därefter! Fy fan vad dåligt man måste må!
till skillnad från huvudpersonen verkade han inte efterbliven, han kunde prata bra för sig. Men är man totalt besatt av mat och tänker på det 24/7 är det nog inte lätt, jag skulle vilja kalla honom psykiskt sjuk
Wennerberg
2007-09-14, 09:37
Killen som gainade allting verkar inte bry sig alls. Fast han vet att han kan leva hälsosamt så skyller han på gener och sjukdomar. Helt otroligt. Vafan liksom, han gör en jämnförelse till alkolister och heroinmissbrukare. Han frågar hur framgångrika de hade varit om de var tvungna att dricka lite alkohol och lite heroin varje dag men ändå hålla sig rena. VAFAN. Behöver de skiten för att överleva? Han måste ju äta, men han äter ju som en galning.
Denna människa är utan tvekan psykiskt sjuk. Allvarligt och borde bli omhändertagen innan han dör!
Sjutusen kcal om dagen borde vara nog, ifall man håller tillräckligt låg aktivitetsnivå, med en basalförbrukning på tretusen kcal, blir det ett överskott på fyratusen kcal, vilket borde resultera i en åtminstonde faktiskt produktion utav ett kvarts kilo fett - på fyra år har du 365kg fett.
Sjutusen kcal är massor, javisst, men i form av flottig och söt kost (de sa att han hade vitaminbrist) så är det förmodligen inte särskilt dyrt eller för den delen svårt att få i sig för någon som lever för att äta.
De nänmde väl att hans basalförbrukning låg på ca 15,000kcal?
De nänmde väl att hans basalförbrukning låg på ca 15,000kcal?
mycket möjligt, för bönne räknar som en kratta. Vid ökad vikt ökar ju även energiförbrukningen. och vid vikter på över 150kg så kommer 7000kcals inte att få upp personen ytterligare 300kg i vikt direkt.
Ja. kolla Jeff Lewis
Liten Men Fet
2007-09-14, 14:50
mycket möjligt, för bönne räknar som en kratta. Vid ökad vikt ökar ju även energiförbrukningen. och vid vikter på över 150kg så kommer 7000kcals inte att få upp personen ytterligare 300kg i vikt direkt.
Vilket borde leda till att det är väldigt lätt att gå ner i vikt för dom? Du kan äta massor med god mat som om den är rätt vald inte kommer komma upp i 7500 kcal per dag.
Vilket borde leda till att det är väldigt lätt att gå ner i vikt för dom? Du kan äta massor med god mat som om den är rätt vald inte kommer komma upp i 7500 kcal per dag.
Ja antagligen så kan du käka 7000kcals om du nu väger 400kg och gå ner i vikt... men det tar ändå tid att gå ner sådär 300kg :D
Liten Men Fet
2007-09-14, 15:19
Ja antagligen så kan du käka 7000kcals om du nu väger 400kg och gå ner i vikt... men det tar ändå tid att gå ner sådär 300kg :D
Javisst, då ligger han 7000 kcal under sitt basbehov och gör alltså av med 1 kg fett om dagen vilket gör att han kunde gå ner det på ett år. Sen måste vi ju kompenserar för att grundbehovet går ner ganska kraftigt. Vi tredubblar tiden vilket ger 3 år.
Problemet är väl att när han väl kommer ur sängen så tar han väl sitt feta arsle ner till McDonalds igen.
mycket möjligt, för bönne räknar som en kratta. Vid ökad vikt ökar ju även energiförbrukningen. och vid vikter på över 150kg så kommer 7000kcals inte att få upp personen ytterligare 300kg i vikt direkt.Jag vet inte hur mycket en sådan stor person förbränner. Chansa bara på att han inte kunde förbränna speciellt mycket med så låg aktivitetsnivå, men var ju inte ens i närheten där.
Undrar vad 15000kcal går till i en sådan kropp.
http://www.mintur.se/grafik/artiklar/20070914/4.jpg
Den bilden påminde otroligt mycket om 500kg mannen (från veckans bilder på SvD).
von huff
2007-09-14, 21:08
Läste i en bok(Believe it or not) om en man som vägde över 900kg.Ja det stod 900
Metal_boy_
2007-09-14, 21:16
Läste i en bok(Believe it or not) om en man som vägde över 900kg.Ja det stod 900
Sagan om Babar?
Javisst, då ligger han 7000 kcal under sitt basbehov och gör alltså av med 1 kg fett om dagen vilket gör att han kunde gå ner det på ett år. Sen måste vi ju kompenserar för att grundbehovet går ner ganska kraftigt. Vi tredubblar tiden vilket ger 3 år.
Problemet är väl att när han väl kommer ur sängen så tar han väl sitt feta arsle ner till McDonalds igen.
Hur tror du en person som skall gå ner ett kilo fett om dagen mår? Dieten borde ju vara hälsosam och inte ta död på honom direkt.
WR är 635kg
http://en.wikipedia.org/wiki/Jon_Brower_Minnoch
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.