Logga in

Visa fullständig version : Det gör ont att ligga under en motorcykel...

Krokodil
2007-09-13, 18:03
Jag skjutsade hem äldsta sonen från hans gympa på F&S i Tyresö och vi skrattade och tjoade i kapp på vägen hem på hojen. Plötsligt kör en bucklig gammal Nissan Micra rakt ut i en korsning, när tanten som kör skrotet ser oss panikbromsar hon och blir stående på tvären över vägen. Jag nyper till så mycket det går med bromsen men inser snabbt att det inte finns en chans att klara det, inte heller kan jag väja.... PANG!!!

Så ligger man där under hojen... under hennes skitbil... och med en hysteriskt skrikande son. FAN!

Nu gick det ganska bra för sonen, han gled av hojen och fick lite skrubbsår bara. Lite värre skrubbsår för mig och en duktig smäll över revbenen.

Det var den hojsäsongen det... TACK SÅ JÄVLA MYCKET KÄRRINGJÄVEL!!!

MasterChief
2007-09-13, 18:06
SKönt att ni klarade det! Har själv varit nära att bli överkörd av idioter som inte ser ett jävla dugg (på cykel).

edit: går du vidare med fallet?

Baan
2007-09-13, 18:11
Fan, vissa borde förstå när dom inte är i skick att köra längre...

Gött att det gick (med tanke på omständigheterna) bra

hahavaffan
2007-09-13, 18:29
Fan vad synd! Blir det inte ett jävla liv på frugan för att du hämtade sonen på hojen?

Corpze
2007-09-13, 18:36
skönt att det inte blev några jätteallvarliga skador bortsett från att hoj-sässongen tog ett snöpligt slut, en polare spräckte mjälten mot ett träd häromdagen han =( dagen innan satte jag nytt personligt rekord med samma nämda hoj (315 km/h)

egge
2007-09-13, 18:39
skönt att det inte blev några jätteallvarliga skador bortsett från att hoj-sässongen tog ett snöpligt slut, en polare spräckte mjälten mot ett träd häromdagen han =( dagen innan satte jag nytt personligt rekord med samma nämda hoj (315 km/h)

Inte för att vara sån men kör man i de hastigheterna så får man nog räkna med en del spruckna kroppsdelar.

Trist för TS:(
Hur gammal är grabben?

Snafu
2007-09-13, 18:42
Är det bara jag som tycker att det är puckat att skjutsa sina barn på en motorcykel?

Liten Men Fet
2007-09-13, 19:00
Är det bara jag som tycker att det är puckat att skjutsa sina barn på en motorcykel?

Har dom ordentligt skyddsutrustningen och man tar det riktigt lugnt så tycker jag det är ok. Det är livsfarligt att skjutsa barnen i gamla bilar också och att låta dom klättra i träd och klätterställningen.
Jag tycker man får göra den bedömningen själv, kanske inte så lätt att säga nej när sonen står och tjatar om att få åka med. Vad ska man säga? Nej det är farligt du kan dö, tror du sonen är lugn när pappa är ute på mc-turer då?

Svårt att sätta en nedre gräns för när barnen ska få åka med då jag inte kan barn tillräckligt bra.

Till krokodil:
Skönt att det gick relativt bra för er, misstänker att hojen är skrot. Förmodar att polisen kom till plats så tanten åker dit, rondeller är luriga ofta hala pga dieselspill och sånt.
Prata med sonen så han inte blir rädd för att vara i trafiken.

rolf
2007-09-13, 19:09
Detdär bekräftar mina fördomar om att kärringar inte kan hantera diverse situationer i trafiken och därmed inte ska ha körkort efter sin 40årsdag.

Tur att det gick bra för er iaf! Hur mår hojen?

StefanC
2007-09-13, 19:11
Visst är det hennes fel, men också dumt av dig att inte vara uppmärksam. När en bilist kommer till en korsning så letar dem efter bilar, inte efter en mc/moped/cyklist ect ect ect. Man måste helt enkelt utgå ifrån att alla är dumhuvuden i trafiken. (Missförstå mig rätt.)

Jag är glad för att ni inte fick värre skador då det kunder slutat så otroligt mycket värre.

Liten Men Fet
2007-09-13, 19:13
Visst är det hennes fel, men också dumt av dig att inte vara uppmärksam. När en bilist kommer till en korsning så letar dem efter bilar, inte efter en mc/moped/cyklist ect ect ect. Man måste helt enkelt utgå ifrån att alla är dumhuvuden i trafiken. (Missförstå mig rätt.)

Jag är glad för att ni inte fick värre skador då det kunder slutat så otroligt mycket värre.

Dumt inlägg då du knappast såg olyckan och inte har en aning om hur uppmärksam Krokodil var, man kan köra exemplariskt och ändå råka ut för olyckor pga av andras dumheter.

Trance
2007-09-13, 19:13
Detdär bekräftar mina fördomar om att kärringar inte kan hantera diverse situationer i trafiken och därmed inte ska ha körkort efter sin 40årsdag.

Till skillnad från unga män som är helt grymma i trafiken.

rolf
2007-09-13, 19:15
Till skillnad från unga män som är helt grymma i trafiken.

Det har jag inte heller påstått, du har alldeles rätt.

tp_88
2007-09-13, 19:16
Du delade ut en propp(tm) till kärringen antar jag!?

Skönt att ni klarade er såpass bra iaf! :thumbup:

Metal_boy_
2007-09-13, 20:12

Det är väl ingen fördom? Det vet väl varenda trafikant att gamla tanter och gubbar ofta är livsfarliga i trafiken.

Pellefant
2007-09-13, 20:17
Skönt att det gick relativt bra för er.

Honn
2007-09-13, 20:19
Tur det gick bra för er båda. Några skrubbsår är ganska lindrigt med tanke på vad som kunde ha hänt. Surt med hojen däremot. Det är tydligen inte Marauderns år i år.

delta_mats
2007-09-13, 20:25
Nästan vilken valfri glidare som helst är ju tämligen värdelös att göra hårda inbromsningar följt av en undanmanöver med.

Tur det inte gick fortare. Hoppas ni båda hade rejäla skydd!

Flykt
2007-09-13, 20:39
Jag åker moped och det finns otaliga situationer där bilister inte lägger märke till än! Har fått nästintill tvärnita flera gånger för att bilar svängt in framför i korsningar med mera. Riktigt jävla arg blir man *mini*

Tycker det är helt rätt av föräldern att skjutsa på motorcykel.

Tur att det gick bra för er, det kunde faktiskt hänt värre saker.

delta_mats
2007-09-13, 20:43
Jag åker moped och det finns otaliga situationer där bilister inte lägger märke till än! Har fått nästintill tvärnita flera gånger för att bilar svängt in framför i korsningar med mera. Riktigt jävla arg blir man *mini*

Tycker det är helt rätt av föräldern att skjutsa på motorcykel.

Tur att det gick bra för er, det kunde faktiskt hänt värre saker.

I 90% av fallen är det dock mopedisterna som inte har en aning om hur trafikreglerna fungerar.
Men visst, det finns idioter bland bilförare också.

Pingu
2007-09-13, 20:55
Det är väl ingen fördom? Det vet väl varenda trafikant att gamla tanter och gubbar ofta är livsfarliga i trafiken.

+1

Tur i oturen att det gick hyffsat för er

Nitrometan
2007-09-13, 20:58
dagen innan satte jag nytt personligt rekord med samma nämda hoj (315 km/h)
Jag hoppas att du gjorde det på bana och inte på allmän väg.

Liten Men Fet
2007-09-13, 22:29

Jag tycker det är rätt hårt att kalla 40 åriga kvinnor och äldre tanter som är livsfarliga i trafiken.
Det finns massor med människor som är värdelösa i trafiken, flertalet av mina kompisar är farliga å dom ligger runt 25. Så jag skulle vara lite försiktigt med att kasta ut anklagelser om ni själv inte är så bra. Kör ni mycket själva? Klarar ni av stressande statskörning i stockholm och liknande utan att darra på läppen.

Finns så många som tror dom är kungar fast dom bara kör bil ett 10-tal ggr per år. Ja jag har rätt att dömma för jag har egen bil som jag kör mycket och har jobbat med lastbilskörning. :D

hahavaffan
2007-09-13, 22:34
I 90% av fallen är det dock mopedisterna som inte har en aning om hur trafikreglerna fungerar.
Men visst, det finns idioter bland bilförare också.Jag stod och skulle svänga vänster i en korsning med ljus, och hade jag inte varit så jävla uppmärksam hade jag mosat en ung kille som skjutsade TRE(3)!!!! tjejer utan hjälm på sin mopedscooter utan fungerande framlampa, på natten, mot rött ljus. Så jävla sinnesjukt dum jävla kille. Tänk om en gammal tant kört på moppen, alla fyra hade ju garanterat dött, då moppen faktiskt gick ganska fort trots lasten.

Stoltz
2007-09-13, 22:41
Tur att det inte gick värre. Krya på er!

Det beror väl på hur gammal hans son är, hur försiktigt han körde, etc.

Liten Men Fet
2007-09-14, 00:03
Jag stod och skulle svänga vänster i en korsning med ljus, och hade jag inte varit så jävla uppmärksam hade jag mosat en ung kille som skjutsade TRE(3)!!!! tjejer utan hjälm på sin mopedscooter utan fungerande framlampa, på natten, mot rött ljus. Så jävla sinnesjukt dum jävla kille. Tänk om en gammal tant kört på moppen, alla fyra hade ju garanterat dött, då moppen faktiskt gick ganska fort trots lasten.

Mmm moppeidioter finns det gott om. Kör utan lyse och med hjälmen som en mössa. Jag hoppas det ska införas körkort till moped för det behövs tyvärr.

Metal_boy_
2007-09-14, 00:21
Jag tycker det är rätt hårt att kalla 40 åriga kvinnor och äldre tanter som är livsfarliga i trafiken.
Det finns massor med människor som är värdelösa i trafiken, flertalet av mina kompisar är farliga å dom ligger runt 25. Så jag skulle vara lite försiktigt med att kasta ut anklagelser om ni själv inte är så bra. Kör ni mycket själva? Klarar ni av stressande statskörning i stockholm och liknande utan att darra på läppen.

Finns så många som tror dom är kungar fast dom bara kör bil ett 10-tal ggr per år. Ja jag har rätt att dömma för jag har egen bil som jag kör mycket och har jobbat med lastbilskörning. :D

Jag syftade snarare på folk som är över 70 och är skraltiga. Klart det blir så med åldern. Reaktionsförmåga, hörsel och syn blir ofta sämre med åldern.

Jag har med det inte uteslutit andra dåliga förare för det.

Muskelbyggaren
2007-09-14, 00:52
I just situationen som utspelade sig för Krokodil tror jag faktiskt att unga killar generellt hanterar situationen bättre. De må vara mer riskbenägna men ändå mer alerta och ha bättre fordonskontroll. Jag har sett det på nära själv. Två skilda situationer, två skilda förare. Den ena upptäckte att hjulen gått i gruset, släppte ratten och höll för ögonen då bilen åkte i diktet. Den andra väjade för en älg i 90 km/h och parerade en rätt rejäl retursladd utan avåkning. Jag tror de flesta gissa vem som var "kärringen" och vem som var "killen".

Metal_boy_
2007-09-14, 00:56
I just situationen som utspelade sig för Krokodil tror jag faktiskt att unga killar generellt hanterar situationen bättre. De må vara mer riskbenägna men ändå mer alerta och ha bättre fordonskontroll. Jag har sett det på nära själv. Två skilda situationer, två skilda förare. Den ena upptäckte att hjulen gått i gruset, släppte ratten och höll för ögonen då bilen åkte i diktet. Den andra väjade för en älg i 90 km/h och parerade en rätt rejäl retursladd utan avåkning. Jag tror de flesta gissa vem som var "kärringen" och vem som var "killen".

Du ser! Du kan t.o.m gå ut i skogen och fråga en älg.